mentzerin opit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pauvau
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
47
Löysin tuossa saliltani vuoden 1992 flex-lehden jossa oli Mike Mentzerin
artikkeli "ainoasta oikeasta harjoittelutavasta", jossa Mentzer itse perusteli
hyvin tieteellisesti omaa heavy duty-malliaan ja vertasi ihmisen fysiologiaan vedoten monia vanhan koulukunnan harjoitusmalleja omiin harjoittelumetodeihin.

Teksti oli kaikinpuolin vakuuttavaa, mutta kuinka tieteellisesti Mike Mentzer oli oikeasti testannut heavy duty-mallia ja oliko hänellä "oikeaa" todistusaineistoa
muuten kuin hänen veljensä ja suojattinsa?

Itse olen suuri Mentzer "fani" ja hän omasi mielestäni yhden kaikkien aikojen mahtavimmista kroppakokonaisuuksista.

Onko teillä näkemystä asiaan?

Mentzer perustelee heavy dutyn todella vakuuttavasti ja "yksinkertaisesti",
mutta yksilötasolla kyseinen harjoittelutapa on mielestäni yksi vaikeimmista ja
kurinalaisimmista toteuttaa.

Tuossa heti Treenin ja Ravinnon 4:ksi ylin threadi...Toki asiasta voi keskustella lisääkin ajattelin vaan jos et huomannut :)

Avataan nyt tämä jos tähän sitten tulisi jotain mullistavaa uutta tietoa Mentzerin treenimetodista, vaikka siitä onkin pitkä ketju stickattuna treeni ja ravinto-osion alussa.

PS. pauvau, seuraavaa uusi tuplaketju johtaa toimenpiteisiin.

Hit/Heavy duty ei varmasti ole se ainut ja paras treenimenetelmä, mutta aika lähelle mielestäni kuitenkin. Tuommoinen riisuttu ja intensiivinen treeni toimii oman kokemukseni perusteella todella hyvin, varsinkin jos mennään naturaalipohjalata. Kunhan vain lisää intensiteettiä alkuun maltillisesti ja vetää sitten ihan loppuun vasta useamman viikon "totuttelun" jälkeen. Muuten menee herkästi hermotus tukkoon ja ylikuntoa pukkaa.

Kyllähän se Mentzer oli aika äijä, vaikkakin hiukka "hullu" ja kiistanalaiset teoriansa eivät todellakaan kovin eksaktiin tieteeseen perustuneet.

sorzo sanoi:
...
Kyllähän se Mentzer oli aika äijä, vaikkakin hiukka "hullu" ja kiistanalaiset teoriansa eivät todellakaan kovin eksaktiin tieteeseen perustuneet.

Niin, treenasi pirin voimalla ja palautteli roippeilla. Saattaa natikalla ottaa koville! Kovassa kunnossahan se mies kyllä oli, ei voi kiistää. Mutta itselleni ei ainakaan tuollainen treenimetodi sovi, eikä tuo ole mitenkään "ainut oikea", kukin löytää kyllä oman tyylinsä.

kiitos inputistasi sorzo
sanoisin että "hulluutta" tarvitaan jos vie oman kropan tietämyksen ja analysoinnin niin pitkälle kuin Mike Mentzer vei.

Se mitä olen itse ymmärtänyt Mentzeristä on että vaikkakin kiistatta
(ammatti) kehonrakentajien täytyy tasapainoilla jatkuvati kiellettyjen aineiden ja lihasmassan ylläpitämisen kanssa ja rajalla, niin Mike Mentzer pyrki hyvin pitkälle kehittäessään omia metodejaan, työskentelemään naturaalipohjalta ja hyödyntäen naturaalikohteita.
(hyvin pitkälle myös Mike ja Ray Mentzer olivat naturaaliurheilijoita)

Mitä hulluuteen tulee niin itse olen psykiatri ja myös alaan liittyen väitellyt tohtori ;)

pauvau sanoi:
Mitä hulluuteen tulee niin itse olen psykiatri ja myös alaan liittyen väitellyt tohtori ;)

Mites toi tähän liittyi? Ihan vaan vinkkinä nettinoviiseille, että jos kovasti titteleitä tai muita palstoilla viljelee, kannattaa se uskottavuuden vuoksi tehdä vain omalla nimellä (jos tarvetta moiseen on). Katos ku netissä voi kuka tahansa sanoa olevansa mitä tahansa.

Terveisin
Kuningas Carl Gustav kunnes toisin todistetaan

Ja asiaan, Mentzer oli äijä, se on selvä, mutta taitoipa äijällä itsellään mennä omat oppinsa vähän liian pitkälle, sillä muistan jostain lukeneeni miehen kärsineen melkoisen tuskallisista selkävaivoista loppuaikoinaan.

pauvau sanoi:

Tuo väite on vaikea niellä. Eikö mm. internet ole tuttu noinkin koulutetulle henkilölle?
Olen verrattain uusi tuttavuus tämänkaltaisiin sivustoihin ja muutenkin
koko internetin hienouteen.

Totta puhut andy. netissä kaikki on mitä(ketä) tahansa.
oma "paljastukseni" johtui vaan tuosta sorzon "hullu" termin käytöstä jota periaatteessa aina käytetään hyvin löyhästi ja väärin.

ja kuitenkaan tittelini tai koulutukseni ei ole kovinkaan relevantti ottaen huomioon
omien mielipiteideni sisällön

Kuitenkin unohtamatta itse aihetta andy.
Mentzeristä vielä sen verran että itse muistan lukeneeni samaa.
ja mitä olen yleisesti ymmärtänyt heavy duty- tyyppisestä harjoittelusta, että vaikka
Mike Mentzer itse useasti vakuutti että hänen metodinsa ovat erittäin turvallisia
(oikein suoritettuina) niin nimenomaan tämä harjoittelutekniikka rikkoi osittain hänen fysiikkaansa.'

[mod]Yhdistetty kaksi viestiä, vielä tämän kerran. -JohnnyB[/mod]

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
arni!
internet on toki tuttu, mutta tämän sivuston kaltainen debaatti ei ole tuttua.
suomessa ja suomalaisena on vaikea omaksua nykyajan online kulttuuria, joka vaatii ihmisen jatkuvan kommunikoinnin ja oletetun synergian, joka on periaatteen mukaisesti jopa välttämättömän velvollisuuden tunteen ohella on kyseisen käyttäytymisen automaattinen sivuvaikutus.

ergo
kaltaisten sivustojen sisällön paikkansapitävyyden kustannuksella on hienoa , että tämä nimenomainen sivusto on sisällöltään niinkin relevantti, ja ei pelleile ns. väärän tiedon kanssa moderaattoreiden lähes konstantin holhouksen alla.

goodolmob sanoi:
Hienoja sanoja.

Niinpä, olikohan ideana sanoa jotain asiaa vai ilmaista sanavarstonsa laajuus...

Edit: "suomessa ja suomalaisena - -", niin eikö juuri Suomessa olla aika hyvin mukana netin kehityksessä ja käytössä, joten online-kulttuuri on aika tuttua kaikille enemmän tai vähemmän.

no eiköhän tässä mennä jo liikaa saivarteluun ja ohi aiheesta?

mielestäni asia jai aiheen syvyys toteutuu jo alkuperäisessä kysymyksessä.

pauvau sanoi:
no eiköhän tässä mennä jo ohi aiheesta?

:jahas:

Yleensä tämäntyyppisillä sivustoilla ei ole tapana tuoda esille omaa koulutustaustaansa ainakaan _harmittomien_ terminologisten epäselvyyksien yhteydessä , koska meillä kaikilla on omat erityisosaamisemme. Mikäli kaikki alkaisivat huomauttelemaan omaan erityisosaamiseensa liittyvän terminologiseen virheen havaittuaan, näistä kaikista keskusteluista tulisi juuri tämän keskustelun kaltaisia juupas-eipäs -vänkäämisiä.

Lue ketju, ja huomaat että sinä ensimmäisenä menit :offtopic: , ja nimenomaan siinä vaiheessa alkoi yleinen, aina yhtä rönsyilevä :offtopic: -paskanjauhanta.

Aikamoinen virhearviointi psykiatrilta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom