Replay sanoi:"Ihmeitä ei tapahdu, niitä tehdään." (En muista kuka.) Sori, ihan
Taisi olla eräs aikamme suuri ajattelija: Ronald McDonald.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Replay sanoi:"Ihmeitä ei tapahdu, niitä tehdään." (En muista kuka.) Sori, ihan
fear sanoi:Ihmisillä on joku ihme käsitys että jos perustaa firman niin fyrkkaa on niin että ranteet napsuu.Itse pistin juuri toiminimen pystyyn ja muutama "kaveri on soittanut lainatakseen rahaa että kyllähän sitä sulla on kun firman pistit pystyyn.Itse olen nähnyt yrittämisen sillein että ainakin 2vuotta menee + - nolla kun hankitoja on niin perkeleesti.Ei yrittämisellä rikastu mutta parempi sekin kuin maata sohvalla työttömänä.
TheSami sanoi:Vituttaa maksaa veroja sellaisen takia jos joku on niin vitun laiska ettei mene töihin vain sen takia että ei kannata liiton päivärahan takia.
Tomi sanoi:.... Silti meno on menossa vähän huonoon suuntaan, kun nykyään ei edes korkeakoulupohja takaa automaattisesti sitä "kunnon" duunipaikkaa... Nimim. "Juuri kahden työttömän valtiotieteiden ja teologian maisterin työhakemukset vastaanottanut".
Calle sanoi:Tästä taitaa olla paras esimerkki se diilistä tippunu punatukkanen muija, sillähän on kahdet maisterin paperit, ktm ja fm ja oli ollut ennen diiliin osallistumista huonekalumyyjä, nykyään työtön. Ei sillä, että huonekalumyyjän työssä mitään vikaa olisi, mutta kyllä mun mielestä tolla koulutuksella vois olettaa pääsevänsä johonkin muihin hommiin.
fear sanoi:Se on sitten ihan eri juttu.....Myyt niitä taulujasi ja sijoitat ne rahat esim. jonkun mainitsemasi tilan takuuvuokriin jne. Jos sinua ihan oikeasti kiinnostaa oma yritys niin ota yhteys yrityspajaan.Sieltä saa hyviä neuvoja aloittelevalle yrittäjälle (ps:laita kuva jostain maalauksestasi)
kotka sanoi:Enkä tarkoita menestyksellä pelkkää rahaa. Kaikilla meillä on tietyt rajat, pointti on se että kaikki voi menestyä omassa elämässään.
--
Näinhän se menee, kaverit lähti mukaan kovaan bisnekseen ja tiedostivat varmasti sen. Kavereilla oli kaikki käsissään, mutta tuliko ahneus tms, en tiedä.
--
Ethän voi oikesti olla tätä mieltä. Onko kaveri "yhtään mitään" mikäli on omasta mielestään onnistunut saavuttamaan esim. sellaisen elintason mitä toivoo. Eli en tarkoita todellakaan että kaikkien pitäisi olla jotakin miljonäärejä jne, tuskin moni todellisuudessa haluaakaan.
--
Mielestäni näin se periaatteessa on, mutta kaikilla meillä on tietyt rajat.
Hippa sanoi:Jos ottaa lainaa ja homma menee läskiksi, elämä on käytännössä pilalla. Sitten olet velkaantunut ja työtön.
Noh, kyllähän niitä täystyöllistettyjä tutkintojakin voi siellä käydä hakemassa. Esim lääketieteellisestä tiedekunnasta (myös hammas- ja eläinpuoli) tuskin pukkaa yhtään lääkäriä kortistoon.protsku sanoi:Nuoret! Miettikää vielä toisen ja kolmannenkin kerran ennen kuin menette yliopistoon lukemaan tuplamaisteriksi lainarahalla!
protsku sanoi:Nuoret! Miettikää vielä toisen ja kolmannenkin kerran ennen kuin menette yliopistoon lukemaan tuplamaisteriksi lainarahalla! Joillakin toimii "Pappa betalar" mutta enemmistö on oman onnensa nojassa jos opiskeluponnistukset eivät realisoidu hyvän työpaikan muodossa.
Valmistuu ehkä, mutta saako noita rahoja tienattua takaisin? Pitäsikö suomessa pystyä opiskella mitä haluaa ja mitä yhteiskunta tarvitsee joutumatta työttömyys + lainan takaisinmaksuluokkuun? Mua ärsyttää kun ajattelee millaisiin valintoihin pitäisi ottaa kantaa lukiosta valmistumisen aikoihin. Harva miettii mitään plusmiinustilastoja eläkeikään asti ja moni valitsee sellaisen koulutuksen joka johtaa palkkatasoon joka juuri ja juuri mahdollistaa opintolainan maksamisen.Dragon sanoi:Kyllähän tätä opiskelun järkevyyttä on välillä mietitty mutta mä olen tullut siihen tulokseen, että kun opiskelen lainarahalla, niin perseen alla polttaa jatkuvasti pieni valmistumiseen pakottava tuli.
Olen ihan samaa mieltä että kaikkeen ei pysty itse vaikuttaa, mutta mitä järkeä on väittää ettei motivaatio / sinnikkyys riitä pärjäämiseen? Olettaen ettei ole rikkaita vanhempia, miten kannattaisi edetä? Antaa vain periksi?Hippa sanoi:Puhun itse nyt aika maallisista asioista. Sinnikkyys ja motivaatio ei sellaisissa riitä kovinkaan pitkälle. Esimerkkinä vaikkapa se 1000 työhakemuksen kirjoittanut datanomi, joka ei ollut saanut työtä, vaikka selvästi löytyi motivaatiota ja sinnikkyyttä.
Ja myös tuo moni ei ole yhtään mitään ei tosiaankaan nyt tarkoita muuta kuin sitä työuraa ja rahaa.
grimJester sanoi:Olen ihan samaa mieltä että kaikkeen ei pysty itse vaikuttaa, mutta mitä järkeä on väittää ettei motivaatio / sinnikkyys riitä pärjäämiseen? Olettaen ettei ole rikkaita vanhempia, miten kannattaisi edetä? Antaa vain periksi?
Hippa, en väitä että olisit täysin väärässä, mutta laitat menestymisen riman aivan liian korkealle ja valitat asioista johon ei voi vaikuttaa sen sijasta että ajattelisit asioita joihin voi itse vaikuttaa. :piis:
Luultavasti muidenkin mielestä ;)Hippa sanoi:Joskus kun valmistun yliopistosta (koska aion sinne sisälle päästä) tulen luultavasti olemaan monen todellisen menestyjän silmissä yksi huonopalkkainen ope muiden joukossa, mutta luultavasti omasta mielestä olen ihan huippumenestys ;)