Menenkö töihin 8,5/h?

Fat Rat sanoi:
Mitä jos lukisit sen itse uudestaan läpi. :evil:
:offtopic:
Tai mitä jos sittenkin lukisit sinä sen läpi :D Vai mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää?

"Täältä meinasi tulla jo kunnon avautuminen, ennen kuin katsoin ikääsi ja luin ensimmäisen viestin (taustasi).

Ajattelin, että täällä on taas joku >18v kyselemässä, että kannattaako kesätöitä tehdä tuolla palkalla."

Osoittakaa tuosta tekstistä kohta, jossa väitetään topicin aloittajan olevan alle 18v vanha. Minä AJATTELIN (=PÄÄTTELIN ILMAN PAREMPAA TIETOA) topicin otsikon perusteella tämän olevan taas joku kesätyökysymys, kun niitäkin on alkanut taas ilmaantua. Kts. ensimmäinen boldaus...

Edit: :piis: Aika :david: :ä tällainen väittely...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nusnus. Mitäpä jos Arsi katsot tuota suurempi kuin/pienempi kuin merkkiä vielä hetken niin ymmärrät miksi aihe keskusteluttaa. :D

nahjus sanoi:
lueppas arska vielä kerran se tekstis :)
Nyt hävettää.

Arvasin, että tässä on jotain mennyt ohitse, mutta ei millään tajunnut :D

Varmaan päivän :david:

Varmaan parempi on ottaa duuni vastaan ku jatkaa epätoivoisesti etsimistä ja elää korvauksilla. Kyllähän sä voit niitä muita työpaikkoja aina kysellä töissä ollessasikin, ei se mikään este oo. Puolen vuoden työrupeama on parempi ku puolen vuoden kattoon sylkeminen.

1359e = 8150 markkaa! En tiiä onko lähteny summat lapasesta, mutta jos miettiii asettelua 8150mk kuukausipalkkaa vai työtön... was???

:down: :down: :down:

Itse ottaisin ehdottomasti työn vastaan, jos kerran korvaukset ovat huonommat. Riippuen tietty myös vähän miten paljon huonommat. Työkokemuslisä ei ole pahitteeksi ja aina sitä voi siinä työn ohella etsiä parempaa paikkaa.

mass sanoi:
1359e = 8150 markkaa! En tiiä onko lähteny summat lapasesta, mutta jos miettiii asettelua 8150mk kuukausipalkkaa vai työtön... was???

Jos teet muutaman laskelman huomaat että, nykyisillä hinnoilla tuo 8150mk uppoaa hyvinkin helposti ihan peruselämiseen (vuokra, ruoka, salimaksut, vaatetus, puhelin, liikkuminen ym.) Itselläni ehdottomasti suurimmat menoerät ovat kaksi ensinmainittua.

Olisin tuosta summasta hyvin iloissani jos olisimme vaikkapa 80 luvulla. Tai tilanteeni olisi toinen ja asuisin esim. äitin tai iskän luona.
Kummatkin vaihtoehdot ovat ymmärrettävästi poissuljettu laskuista.

Omasta koulutuspohjasta sen verran että olen opiskellut aikanaan mekaanikoksi (metallialan perustutkinto) sen jälkeen pari vuotta alan töitä, sitten inttiin. Sen jälkeen satunnaisia jaksoja erilaisia hanttihommia ja työttömyyttä. Olen tehnyt mm. iltapäiväkerhon ohjaajan tehtäviä, puhelinmarkkinointia ja toiminut kahvilassa erinäisissä tehtävissä mm. tilannut kirjoja ulkomailta(kirjakahvila) jonka jälkeen opiskelin urheiluhierojaksi, alan hommia olen tehnyt keikkaluontoisesti.

Hierojan opintoja varten tuon lainan pääasiassa otin, piti rahoittaa koulu ja eläminen lainalla, koulu taisi itsessään maksaa 36000mk.

Olen jälkeenpäin tehnyt myyntineuvottelijan nimikkeellä töitä Iskussa, joka on viimeaikaisin työsuhteeni viime vuoden puolelta.

Jotain saattoi unohtua, väliin mahtui pitempi aika työttömyyttä jonka aikana tein vapaaehtoista järjestötoimintaa.
Mutta antaa varmasti taustaa ja valottaa hieman nykyistä tilannettani.

Olisin toki päässyt pitemmällekin tähän ikään, mutta ei ole vain oikein pystynyt keskittymään mihinkään kunnolla ja kaikenlisäksi olen erittäin kielteinen ihminen.

vapaudenpatsas sanoi:
Yhdessäkään tuntemassani marketissa ei ole yhtään MYYJÄÄ.
Hyllyntäyttäjiä ja makkaranleikkaajia on kyllä, mutta että myyjiä marketissa?kassaneiditkö?
Jepulis, ne on kassamyyjiä. Ja ainakin tesissä puhutaan myyjistä.

Olisin toki päässyt pitemmällekin tähän ikään, mutta ei ole vain oikein pystynyt keskittymään mihinkään kunnolla ja kaikenlisäksi olen erittäin kielteinen ihminen

Rupes ihan naurattamaan toi loppukommentti :)

Luulis tolla sun CV:lläs ainakin just jotain myyntihommia löytyvän. Tosin "erittäin kielteinen ihminen" ei niissä hommissa yleensä rikastumaan pääse. :) Miten kaltaisesi "erittäin kielteinen ihminen" on edes asiakaspalvelualalle päätynyt?

töihin vaan ja tosiaan etsii samalla parempaa paikkaa ja palkkaa jos siltä tuntuu! työttömyys ajat eivät ikinä näytä hyviltä cv:ssä työhaastattelussa!

ja palkat ovat mitä ne ovat, jos raha kiinnostaa niin sitten opiskellaan sellainen ammatti mistä tulee paalua eikä mutista 10v jälkeen että vittu kun on pieni palkka! valitettavasti tämäkin yhteiskunta on menossa siihen että rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy! elämä on kovaa mutta sen laatuun pystyy itse paljon vaikuttamaan omilla tekemisillään asenteillaan, eikä tarvitse jonottaa sossun jonossa.

grimJester sanoi:
Jos on pakko saada rahaa ei voi mitään, mutta yritä nyt ihmeessä saada jotain parempaa aikaiseksi. Itelläni on kolminkertainen palkka, ikää on vuoden enemmän. Tuskin minä sen kummallisempi ole kun sinäkään, sattumasta se pitkälti on kiinni, mutta suunnitelmallisuudella ja sinnikkyydellä kuka tahansa etenee.

Onnea matkaan :thumbs:

se oli vain ajan kysymys ketä tulee ekaana postaamaan oman palkan joka on tietenkin paljon suurempi kuin aloittajan :D

n00kie sanoi:
se oli vain ajan kysymys ketä tulee ekaana postaamaan oman palkan joka on tietenkin paljon suurempi kuin aloittajan :D

vittuilu se on pienikin vittuilu... :hyper:

n00kie sanoi:
Joo, oli tyhmää sanoa tuollaista. Ajatuskulku kun näin ton ekan viestin oli ensin "Siis 8,5h/päivä?" "Eiku.. mitä tosta tulee kuussa?" "Ei helvetti, tällaisenkö takia käyttää x vuotta elämästään opintoihin ja maksaa y euroa opintolainaa". Jäi vaan miettimään mikä olis fiilis jos itse olisi samassa tilanteessa.

vapaudenpatsas sanoi:
Yhdessäkään tuntemassani marketissa ei ole yhtään MYYJÄÄ.
Hyllyntäyttäjiä ja makkaranleikkaajia on kyllä, mutta että myyjiä marketissa?kassaneiditkö?

Kyllä se marketissa työskentelevä työntekijä myyjän nimikkeellä on. Mutta tässä puhuttiin nyt paskoista palkoista, ei mistään ammattinimikkeistä.

grimJester sanoi:
Tuskin minä sen kummallisempi ole kun sinäkään, sattumasta se pitkälti on kiinni, mutta suunnitelmallisuudella ja sinnikkyydellä kuka tahansa etenee.

Siihen tarvitaan myös vähän onneakin. Pelkällä sinnikkyydellä ja suunnitelmallisuudella ei edetä kovinkaan pitkälle.

sammyx sanoi:
Rupes ihan naurattamaan toi loppukommentti :)

Luulis tolla sun CV:lläs ainakin just jotain myyntihommia löytyvän. Tosin "erittäin kielteinen ihminen" ei niissä hommissa yleensä rikastumaan pääse. :) Miten kaltaisesi "erittäin kielteinen ihminen" on edes asiakaspalvelualalle päätynyt?

Kirjoitin ehkä hieman liiotellusti kielteisyydestäni.

Paremmin kuvaisi, varauksellinen suhtautuminen auktoriteetteihin ja voimakas tunne siitä että minulta viedään enemmän kuin itse saan, se ja oma käytönnön kokemus on luonut pohjalle ikävää negatiivista pohjavirettä joka on taustalla vähän liian monessa toimessa joihin ryhdyn.
Myönnän omassa asenteessani olevan korjaamisen varaa.

Toi liksa on kyllä aivan paska. Jos erityisesti tykkäät juuri tosta duunista niin miksei se kannata kuitenkin ottaa. Muuten räkisin ainakin ite kattoon jatkossa jos ansiosidonnaisella olet. Päivät menisi ihan mukavasti treenatessa ja ulkoillessa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom