Menenkö töihin 8,5/h?

Olen ollut alkuvuodesta 2005 työttömänä, ja tämän hetken rahatilanteen vuoksi on pakko löytää duunia, että saa elinkustannukset katettua.

Tällä hetkellä on sisällä 5 hakemusta joihin ei ole vielä tullut vastausta. Eilen sain tietää saavani paikan fillarimyyjänä, työ olisi kestoltaan 6kk. Työnkuva on mielenkiintoinen, eikä työmatkakaan ole pitkä.

No ainoa ristiriita ja syy tähän postaukseen on siinä että koen tuon tarjotun palkan (8,5€/h) vittuiluksi, olen 30 kymppinen kaveri ja kokemusta kaupan alalta on n.vuosi.
Viimeisin työsuhteeni kk-palkka oli 1400 € joka juuri ja juuri kattoi elinkustannukset.
On korkea aika että työn hedelmät näkyy myös omassa lompakossani, opintolainaa ei huvita lyhentää ikuisuuksia.

Tiedän ettei kaupan alalla kovin yleisesti makseta alle kympin palkkoja tunnilta.

Ottaisitko itse vastaan duunin tuolla palkalla, vai kestäisitkö rahattomuutta ja jatkaisit paremman paikan hakua?

P.S. Vastauksia mieluummin hieman kokeneemmilta kavereilta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Todennäköisesti tuo palkka on kuitenkin parempi, kuin korvaukset?

Ja ainahan voit etsiä parempaa duunia samalla ku myyt fillareita. Ja kuitenkin eläke karttuu...

Duuniin----> :whip:

Kaupan alalla on vaikka kuinka töitä.
Itse etsisin paremman duunin/palkan.

Jos olet varsinainen "myyjä" ja omaat kokemusta todellisesta b-to-b myynnistä niin tollaisia duuneja ei tarvitse edes miettiä.

Fillareista ja liikunta-alalta mulla on kokemusta, eli kaupallisen alan mahdollisuudet kavenee huomattavasti tuon myötä, sillä noita paikkoja ei ole jatkuvasti kierrossa ja yrittäijienkin määrä suhteessa paljon pienempi kuin muualla kaupan alalla.

Valitettava seikka on sekin että olen jättänyt joitain hommia hakematta yksinkertaisesti siitä syystä että työnantaja on edellyttänyt muodollista pätevyyttä. tiedän kyllä mihin kykenen, mutta en voisi sille mitään jos työnantaja takertuu muodollisuuksiin silloinkin kun se ei ole välttämätöntä.

Paras on kai kuitenkin ottaa paikka vastaan, jos tulee työhaastattelupyyntöjä niin kai sitä aikaa järjestyy työn lomassa, tiedän vain kokemuksesta että työssä ollessa työn etsintään ei ole paikkaa tai mahdollisuuksia, hommaa helpottaisi jos olis oma kone kotona. Haluan elää muullekin kuin työlle, ensin päivätyö ja sen jälkeen etsimään uutta työtä, siihen menee helposti 10-12 tuntia päivästä.

On totta että kyllä tuokin palkka aina korvaukset voittaa, vaikka ansiosidonnaista saankin.

Töihin siitä :whip:

Saat kuitenkin 8,5 euroa tunnissa vaikket myisi mitään, jotkut ei saa mitään jos ei tule tulosta.

Lähetin just sähköpostia työnantajalle ja lupauduin ottamaan homman vastaan.

Onhan tuossa perää, eikä tuo tulosvastuullisuus viehätä pätkääkään, olen tulosvastuussa vain itselleni.

Kotiaurinko sanoi:
Haluan elää muullekin kuin työlle, ensin päivätyö ja sen jälkeen etsimään uutta työtä, siihen menee helposti 10-12 tuntia päivästä.

No huhhuh.... 10 tuntia menee ny kaikilla töis käyvil vähintään päiväs työlle...
siihen 8h työpäivään ei kuitenkaan lasketa työmatkoja yms.
ja tuskin sä joka päivä etsit töitä 3-4h ?

:jahas:

Jos kolmekymppisen miehen pitää tollasta täältä kysellä niin en ihmettele yhtään jos ei tipu enempää tuntipalkkaa... :itku:

Siis kaupan alallahan on huonoimmat palkat, myyjät voi tienata vähemmän kuin siivoojat! Itselläni löytyy kokemusta, koska olen ollut opiskelun ohella ollut duunissa marketissa ja tiedän mitä ne vakituiset tyypit tienaa. Naurettavan alhainen palkka, mut ei se mitään koulutustakaan vaadi...

Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa ryhmässä (suurimmat taulukkopalkat koko maassa) myyjän (luokka I, palkkataso 2) palkka kolmanteen vuoteen asti on 1382/kk - 8,64/h. Siinäpä sulle miettimistä mitä otat vittuiluna. Kun saat sen kolme vuotta työkokemusta täyteen nousee tuntipalkka 8,88 euroon. Sikäli kun asuisit II kalleusluokan kunnassa olisivat vastaavat palkat 8,12 ja 8,33 euroa tunnilta. Joten ei siinä mitään, vuoden työkokemuksella en ikävä kyllä voi sanoa muuta kuin että get real. Toki sitä parempaa toivoisi kaikille meistä mutta jotenkin nostaa karvat pystyyn se että ansiotasoa jolla tuhannet ja taas tuhannet elävät kutsutaan vitsiksi.

Toki joillain käy tuuri ja unelmatyöpaikkoja/-sopimuksia solmitaan mutta toisaalta voittaahan joku lotossakin melkein joka vuosi. Ei muuta kun aloitat hommat, teet ne niin hyvin kuin osaat ja toivot että joku huomaa sen ja on tarpeeksi säädyllinen maksaakseen sinulle sen mukaan mitä ansaitset eikä sen mukaan mitä taulukko odottaa. Tsemppiä hommiin!

Jep, niinkun on jo mainittukin ei tuo palkka nyt mitään vittuiua ole vaan todennäkösesti ihan tessin mukainen taulukkopalkka. Itse olen ollut joskus huoltoasemalla töissä ja samaa luokkaa se liksa oli. Kaupan alalla on huonot palkat siitä ei pääse mihinkään. Erikseen on sitten tottakai varsinaiset myyntiedustajan hommat joissa hyvä myyjä voi tienata reippaasti enemmän kuin 8€/h, huonommat tienannevat sitten tuonkin alle.

Täältä meinasi tulla jo kunnon avautuminen, ennen kuin katsoin ikääsi ja luin ensimmäisen viestin (taustasi). :D

Ajattelin, että täällä on taas joku >18v kyselemässä, että kannattaako kesätöitä tehdä tuolla palkalla. :curs:

Varmaan ihan itse tuo pitää kuitenkin päättää, mutta onhan työstä muutakin hyötyä kuin pelkkä palkka...

kohmelo sanoi:
Siis kaupan alallahan on huonoimmat palkat, myyjät voi tienata vähemmän kuin siivoojat! Itselläni löytyy kokemusta, koska olen ollut opiskelun ohella ollut duunissa marketissa ja tiedän mitä ne vakituiset tyypit tienaa. Naurettavan alhainen palkka, mut ei se mitään koulutustakaan vaadi...
Yhdessäkään tuntemassani marketissa ei ole yhtään MYYJÄÄ.
Hyllyntäyttäjiä ja makkaranleikkaajia on kyllä, mutta että myyjiä marketissa?kassaneiditkö?

Ei mee maalla hyvin jos 30-vuotiaat saavat vain tuollaisia töitä ja maksavat opintolainoja... Mitä opiskelit? Onko alallasi mahdotonta saada työtä? Mitä haluaisit tehdä kymmenen vuoden päästä? Miten fillareiden myynti edistää sitä?

Jos on pakko saada rahaa ei voi mitään, mutta yritä nyt ihmeessä saada jotain parempaa aikaiseksi. Itelläni on kolminkertainen palkka, ikää on vuoden enemmän. Tuskin minä sen kummallisempi ole kun sinäkään, sattumasta se pitkälti on kiinni, mutta suunnitelmallisuudella ja sinnikkyydellä kuka tahansa etenee.

Onnea matkaan :thumbs:

Arsi sanoi:
Täältä meinasi tulla jo kunnon avautuminen, ennen kuin katsoin ikääsi

Ajattelin, että täällä on taas joku >18v kyselemässä

Käsittääkseni kysyjä on yli kahdeksantoista.

Hämmer sanoi:
Käsittääkseni kysyjä on yli kahdeksantoista.
Niin? Onko joku muuta väittänyt? Koitahan lukea viestini uudelleen läpi.

Sun tilanteessa mä ottaisin ton työn vastaan ja alkaisin samantien etsimään työnohessa parempaa paikkaa.

-edit. Tilanne olikin jo ratkennut

Fat Rat sanoi:
Mitä jos lukisit sen itse uudestaan läpi. :evil:

:lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom