Mave

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j-csm
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
onkos siihen mitään niksejä, kun kädet ja peukalot menevät verelle mavessa? mun salihousut on sellaista "reikäkangasta" joka ikäänkuin polttaa kun sitä vasten vetää mavessa käsillä. Eli polvet osuvat käsiin ja kädet hinkkaantuvat rikki.

Pitäisikö mun vaan hioa tekniikka jotenkin paremmaksi? jalat mulla on kyllä melko leveällä, kun se tuntuu paremmalta, mutta ei oikein kiinnostaisi ottaa käsillä mitään sen leveämpää otetta kun nostomatka pitenee.

Mulla sama homma. Molemmista peukaloista lähtee aina nahkat ja vasempaan forkkuun tulee semmonen nätti ruhje. Myös sääret ovat aina mustelmilla. En ole keksinyt muuta ratkaisua kun purra hammasta. En kyllä ihan päässy kinni, että miten se nostomatka siitä pitenee vaikka ottaa leveämmän otteen.

Edit: Joo taidan olla vähän :david:, kun ei tuo ajatus taas kulje.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
onkos siihen mitään niksejä, kun kädet ja peukalot menevät verelle mavessa? mun salihousut on sellaista "reikäkangasta" joka ikäänkuin polttaa kun sitä vasten vetää mavessa käsillä. Eli polvet osuvat käsiin ja kädet hinkkaantuvat rikki.

Osta uudet erilaiset housut tai vedä shortsit+polvisukat -yhdistelmällä.

Helpoimmalla pääset kun vedät pitkähihaisessä paidassa. Ite muistan vieläkin kun vedin aikoinaan t-paidassa isovolyymisen mavetreenin ja molemmista forkuista kului nahat pois 10*7cm alueelta (arvio). Vittu että oli kipeät ja paskamaiset. Sen jälkeen aina vetänyt pitkähihaisessa. Peukalon kulumiseen auttaa otteen leventäminen.

Kuinka kauheata olisi alkaa näinkin pienissä painoissa (max n.170kg) käyttämään vetoremmejä?

Olen ollut laiska vetämään mavea, ja taukoa oli ollut jonkun aikaa kun kokeilin samoilla raudoilla jonka olen ennen jaksanut nostaa apinaotteella, mutta nyt ei pysynyt näpeissä millään. Pienemmilläkin painoilla sarja loppui otteen lipeämiseen ennemmin kuin lihasten väsymiseen.

Forkkuja treenaan erikseen, ja niihin on joku gramma lihaakin tullut sitten ton vanhan mave sarjan, joten tuskin siltä osin menettäisin mitään vetoremmejen käytön vuoksi.

Kuinka kauheata olisi alkaa näinkin pienissä painoissa (max n.170kg) käyttämään vetoremmejä?

Olen ollut laiska vetämään mavea, ja taukoa oli ollut jonkun aikaa kun kokeilin samoilla raudoilla jonka olen ennen jaksanut nostaa apinaotteella, mutta nyt ei pysynyt näpeissä millään. Pienemmilläkin painoilla sarja loppui otteen lipeämiseen ennemmin kuin lihasten väsymiseen.

Forkkuja treenaan erikseen, ja niihin on joku gramma lihaakin tullut sitten ton vanhan mave sarjan, joten tuskin siltä osin menettäisin mitään vetoremmejen käytön vuoksi.

WTF??!?? Miten olis jos vaikka sen peukalonki ottaisit siihen touhuun mukaan niin saattais vähän paremmin pysyä näpissä? Ja senkin jälkeen on vielä ristiote. Aika huonosti IMO jos tarvii remmejä noissa painoissa.

WTF??!?? Miten olis jos vaikka sen peukalonki ottaisit siihen touhuun mukaan niin saattais vähän paremmin pysyä näpissä? Ja senkin jälkeen on vielä ristiote. Aika huonosti IMO jos tarvii remmejä noissa painoissa.

Eikös tuossa sanota että ENNEN mennyt apinallakin, mutta nyt ei pysy millään (kai tää sitten tarkottaa ristiotteita ja sormilukkoa). Itse ongelmaan en nyt muuta osaa sanoa kuin että mavea vaan, kyllä ne näpit siihen taas ajan mittaan tottuu.

Eikös tuossa sanota että ENNEN mennyt apinallakin, mutta nyt ei pysy millään (kai tää sitten tarkottaa ristiotteita ja sormilukkoa). Itse ongelmaan en nyt muuta osaa sanoa kuin että mavea vaan, kyllä ne näpit siihen taas ajan mittaan tottuu.

No voihan se olla että noinkin tarkoitti, mutta vähän kyllä epäselväksi jää. Ja ihmeelliseltä tuntuu että näpeistä olis noin radikaalisti voimat lähteny että ennen apinaotteella kädessä pysynyt tanko ei enää pysy edes ristiotteella tai sormilukolla. Mankkukin lienee käytössä jos ei millään pysynyt... On täytyny olla sormet lomalla treeneissä, luulis että edes jotain soutua, leukaa tai muuta roikkumista olis edes tehty.

Kyllä pojat kulki mave tänään hyvin kun viime viikolla en käynyt kertaakaan salilla, hyvin vielä 80kg:llakin ainakin kymmennen toistoa. :hyvä:
Ens kerralla sitten 90kg ja 10 tavoitteena.
Mukavasti tuo mave kyllä kehittynyt tässä kesällä, kivan kankeeks tuloo kyllä ala selkä kun kymmenen toistoa kun teköö niin aikamoinen pumppi tulee sinne :lol2:

Nyt kyllä treenaan kropan "vain" kerran viikossa, että en tiedä kuinka vaikuttaa maveen, ainakin jaksaa tehdä kovat sarjat..

On muuten alku kaikesta hankalin mavessa, onko kukaan muu huomannut ?
Pitää aika kovaa punnata että saa sen tangon ylös, mutta sitten lähtee n. 5 toistoa "kevyesti" ja loput viisi alkaa tuntumaan kunnolla.

Ens kerralla pitää kokeilla jaksaako 100kg nostaa :hyper:

Pyramidia oon oikestaan tehny aina, esim tänään, 60=>70=>80

Zone-sarja -42%
Tottakai se ensimmäinen toisto on vaikein ku mitä ymmärsin nii se on ainut nosto minkä otat maasta. Loput nostot vaa käytät hipasemassa sitä lattiaa. Ja MaVehan on asenneliike. Jos haluat että se nousee nii se nousee.

Tottakai se ensimmäinen toisto on vaikein ku mitä ymmärsin nii se on ainut nosto minkä otat maasta. Loput nostot vaa käytät hipasemassa sitä lattiaa. Ja MaVehan on asenneliike. Jos haluat että se nousee nii se nousee.

Riippuu henkilöstä kuka hippaisuttaa ja kuka "kuolettaa" liikkeen. :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Kannattaa ottaa ne kaikki sieltä maasta, maastaveto nääs. Eka nosto on samanlainen kuin vika nosto, helvetisti kevyempi vain;)

Selvennystä: tarkoitin apinaotteella ristiotetta :) Magnesiumia ei ollut, mutta sekin voisi auttaa(?). Tuntuu vaan kädet hikoavan enemmän kuin ennen ja ehkä siitä johtuu tämä lipeäminen...

Sormilukko?

No niin, meni perkeles 100kg mavesta. :hyvä:
Kannattaako välissä tehä muuten kapeaa mavea ? Lueskelin tuota treeni puolta niin sellasella otsikolla löyty tredi..vai mikä nyt sitten määritellään kapeaksi otteeksi edes :confused:

Siis ainaki minä teen aina sellasella otteella että otan just säärien ulkopuolelta kiinni eli aika kapea ote on aina ku jalka-asento on niin kapea..

Tänään vaihettiin omasta sumon ja kapeen väliltä olevasta vetotyylistä kapeeseen yhen valmentajan kanssa. Jalat kapealla (suunnilleen sama kun seisot normaalisti) ja sääret kiinni tankoon, katse ylös ja käsillä niin kapea ote kuin mahdollista eli polvien vierestä. Sitten veto lähtee niin että jalat lähtee tasasesti nousemaan ylös eikä selällä vedetä yhtään. Kyllä tuntuu siellä missä pitää ja on todella mukava tehdä. Kaiken lisäks vielä ehdoton kengät pois ja ilman vedetään niin ei lähde etukenoon. Säärethän siinä menee verille mutta niin pitääkin! :puntti:

Ite tein alkuun pelkästään sumona. Pari kuukautta sitten otin kapean vedon mukaan vuoroviikoin. Tulokset parantunu melko hyvin ja kyykkykin kulkee paremmin ku ei ole aina lantio niin jumissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom