Mave

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j-csm
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onko mavessa tehtävissä mitään sille että se tanko hinkkaa polvia ja sääriä? Rasittavaa kun jalat ovat ihan hiertymillä ja housut rispaantuu kun se tanko hinkkaa niihin. Keveillä painoilla ei tuota ongelmaa ole mutta kun aletaan lisätä rautaa niin heti alkaa toi hinkkaus.

Tulee varmaan niin myöhään ettei kysyjä ehkä huomaa, mutta sanottakoon nyt kuitenkin: omat sääret ovat saaneet hieman parempaa suojaa futissukista. Aion myös kokeilla sitoa idealsidettä säären ympäri ja siihen sukka päälle, voi olla että suojaa siten vielä paremmin. Mitään kovin paksua suojaa en ainakaan itse ole kokenut kovin hyväksi, sillä laskuvaiheessa tanko joko tarttuu suojan yläreunaan tai sitten joutuu laskemaan painot kauemmaksi, jolloin ainakin oma selkäni alkoi vihoitella. Itse siis ostin vapaaottelijan säärisuojat mavea varten mutta juuri tuon paksuuden takia jäivät käyttämättä.

Täytyy kyllä sanoa että ainakin kesällä olisi näin naisihmisenä ihan kiva ettei säärissä olisi sitä sinertävänmustaa pituussuuntaista viivaa... Eipä näillä paksuilla työhevosen toppuloilla ketään hurmata, mutta ei niiden silti hakatuilta tarvitsisi näyttää :(

On kyllä aivan kuningasliike. Nyt kun vielä saanut tekniikan kondikseen niin sarjapainot nousseet rytissen :rock:. Kävin eilen ostamassa nuo vetoremmit ja kyllä on paljon mukavampi vedellä kun ei tarvitse huolehtia otteen pitävyydestä. Forkut treenaan sitten erikseen.

Grippi on mulla jo tarpeeksi hyvä, kaikki purkit saan auki yms. normaalielämän näppivoimaa vaativat jutut onnistuu, eivätkä jää kiinni puristusvoimasta.

Sitä vaan mietin että kun minulla ei ikinä ole tavoitteena kilpailla voimanostossa tai missään, missä tarvitaan vallan perkeleellistä grippiä. Niin kyllä minulle silloin riittää sellainen puristusvoima että saan hillopurkin auki ilman työkaluja.

Mave ilman remmejä tietenkin mahtiliike gripinkin kehitykseen, jos sitä kaipaa.

Miten jengi yleensä sijoittaa maven treeniohjelmaan? Tyyliin, eka liike vai -vika, samana päivänä kuin kyykky, vai ei, jne. Sarjojen määrä mavessa on myös vähän kyssäri tällä hetkellä. Kaikki muut liikkeet olen tehnyt SS:stä pöllityllä 3x5 tsydeemillä, mutta vedossa olen tehnyt vain yhden sarjan. Olen vielä niin pussy, että teen maven omana päivänä ( ei kyykkyä samana päivänä ), ja ekana liikkeenä, niin toi yksi sarja alkaa tuntua liian vähältä.

Toisaalta olen huomannut, että mavessa, toisin kuin vaikka kyykyssä, vähemmmän saattaa olla enemmän. Eli oman kokemuksen mukaan aika pienestä on kiinni, millon se tekniikka hajoaa siinä vikassa toistossa jus sen verran, että suurin haaste sen jälkeen on löytää nukkuma-asento, joka ei satu. Nämä kysymykset heräsivät, kun pitkästä aikaa sain tehtyä mavea ilman mitään lieve-ilmiöitä, ja jäi vähän sellainen fiilis, että olis voinut tehdä enemmän sarjoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten jengi yleensä sijoittaa maven treeniohjelmaan? Tyyliin, eka liike vai -vika, samana päivänä kuin kyykky, vai ei, jne. Sarjojen määrä mavessa on myös vähän kyssäri tällä hetkellä. Kaikki muut liikkeet olen tehnyt SS:stä pöllityllä 3x5 tsydeemillä, mutta vedossa olen tehnyt vain yhden sarjan. Olen vielä niin pussy, että teen maven omana päivänä ( ei kyykkyä samana päivänä ), ja ekana liikkeenä, niin toi yksi sarja alkaa tuntua liian vähältä.

Toisaalta olen huomannut, että mavessa, toisin kuin vaikka kyykyssä, vähemmmän saattaa olla enemmän. Eli oman kokemuksen mukaan aika pienestä on kiinni, millon se tekniikka hajoaa siinä vikassa toistossa jus sen verran, että suurin haaste sen jälkeen on löytää nukkuma-asento, joka ei satu. Nämä kysymykset heräsivät, kun pitkästä aikaa sain tehtyä mavea ilman mitään lieve-ilmiöitä, ja jäi vähän sellainen fiilis, että olis voinut tehdä enemmän sarjoja.

Muutaman kokeilun jälkeen mave sijoittuu omassa ohjelmassa todennäköisesti viimeiseksi liikkeeksi, kun muuten tuntuu vievän mehut koko treenistä, toisin kuin kyykky...

3x5 on ainakin mun kohdalla sopiva mavelle.

Sitä vaan mietin että kun minulla ei ikinä ole tavoitteena kilpailla voimanostossa tai missään, missä tarvitaan vallan perkeleellistä grippiä. Niin kyllä minulle silloin riittää sellainen puristusvoima että saan hillopurkin auki ilman työkaluja.

Mave ilman remmejä tietenkin mahtiliike gripinkin kehitykseen, jos sitä kaipaa.

Hihii, mulla pysyy 135kg näpeissä ilman remmejä mutta en silti saa hillopurkkeja enkä pulloja auki. :hyper:

Zone-sarja -42%
^ käytännössä toimivaksi todettu niksi pullojen ja purkkien avaamiseen: Laske vettä purkin tai pullon korkin päälle, johan aukee. Tai veitsellä reikä purkin kanteen :D

Edit: Olispa mullakin noin vahvat näpit..

Viimeksi muokattu:
no isäntä vetää yli 200kg maasta ja sillä on vaikeuksia saaha pieniä purkkeja, pulloja jäätelöpapereita auki:D pyytää aina mua aukaseen. sillä on isompikäsi ni se ei saa kunnon otetta pulloista. Äitikin saa kaikki purkit auki vaikka ei vejä varmaa etes 100kg maasta.

onkos siihen mitään niksejä, kun kädet ja peukalot menevät verelle mavessa? mun salihousut on sellaista "reikäkangasta" joka ikäänkuin polttaa kun sitä vasten vetää mavessa käsillä. Eli polvet osuvat käsiin ja kädet hinkkaantuvat rikki.

Pitäisikö mun vaan hioa tekniikka jotenkin paremmaksi? jalat mulla on kyllä melko leveällä, kun se tuntuu paremmalta, mutta ei oikein kiinnostaisi ottaa käsillä mitään sen leveämpää otetta kun nostomatka pitenee.

Minkälaisella gripillä kannattais mavea tehdä?
Vastaote, myötäote vai sekaote (eli siis toinen käsi vasta ja toinen myötä) ?

Minkälaisella gripillä kannattais mavea tehdä?
Vastaote, myötäote vai sekaote (eli siis toinen käsi vasta ja toinen myötä) ?

IMO myötäotteella niin kauan ku voimaa riittää näpeissä, sitten vaihtaa ristiotteeseen jos ote alkaa pettää..

Ite tykkään vaihella otetta toistojen välissä. Sillä mikä tuntuu parhaalta IMO.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom