MAVE raastaa sääriä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ongelmana on se, että kun vähänkin laittaa runsaammin rautaa tankoon maastavedossa niin tanko hiertää ja raastaa ikävästi sääriä. Pienemmillä painoilla tuota liikerataa pystyy hiukan säätämään mutta suuret tulee suorinta reittiä sääriä pitkin. Eli onko ongelmana tekniikka (ei varmaankaan oo täysin puhdas) vai mun rakenne? Ja jos on tekniikasta kyse, niin missä mättää?

Jos kertaa tekniikan hyvin lyhyesti ja lähtee siitä. Korjatkaa viisaammat.

Itse vedän siten, että asetun tangon taakse, tanko on varpaiden takana ja polvet on tankoa kauempana. Perse siis pitkällä. Katse yläviistoon, vatsat tiukaksi ja vyötä vasten. Katse yläviistossa pitää selän hyvin suorassa. Tanko tulee polvien yli, jolloin enää perseen työntö eteen ja homma on siinä.

Tuntuu, että jos se tulee täysin "sääriä pitkin" voi olla, että päästät selkää kaarelle? Silloin tanko tuppaa tulemaan lähemmäksi jalkoja. Isoimmilla painoilla näin helposti käykin, että selkä antaa hieman periksi. Tanko kyllä kulkee ylipäätään jalkoja pitkin, mutta ei sentään raastaen. Pitkät housut jalkaan :)

Suorin reitti on se oikein, mutta voi olla, että sulla selkä antaa hieman periksi?

Itse väänsin maastavetoa 1½vuotta sääret mustelmilla ja ruvella. Nyt on tekniikka yksinkertaisesti parantunut eikä vastaavaa ongelmaa ole tai ainakaan niin pahaa. Jauhamalla se tekniikka mulle tuli.

Tekniikassa on varmasti aina parantamisen varaa, kukaan ei ole täydellinen. Mitä tuohon sääri juttuun tulee, niin Turtiaisen Anolla on aika hyvä tekniikka maastavetoon, mutta hänelläkin kovissa sarjoissa aukeaa sääret, joten vois olla rakenteessa vikaa. Rakenteelle, ei siis voi mitään, eli varmasti paras konsti päästä eroon/lievittää tuskaa on suojata sääret hyvin. Suojaamiseen mun mielestä parhaat on pitkät verkkarit, mutta netistä läytyy myös kaiken maailman säärystimiä myös. Omasta mielestä turhan kalliita.

Käytän jalkapalloilijoiden säärisuojia. Voi vetää niin huonolla tekniikalla kuin huvittaa, mikä luonnollisesti vahvistaa lihaksia eniten (provo).

Pitkät (futis)sukathan tuli svnl:oon pakollisiksi vetoon just siks että tanko ei olis verillä raastettuaan sääriä. Joten kokeileppa niitä.

Talkkia kannattaa kanssa kokeilla (käytän ite reisiin talkkia niin tulee paremmin loppu ylös). Mutta kannattaa olla varovainen että ei sotke sitä kämmeniin...voi olla otteen kanssa onkelmia sen jälkeen :D

Jalkapallo säärisuojat on kova sana. Oon vetäny pari viimestä reeniä ne jalassa ja suosittelen käyttämään, jos vain sattuu olemaan. Ei oo sääret enää verillä ja mustelmilla maven jälkeen kahta viikkoa. Ei mulla ainakaan pitkät housut auta sitten yhtään mitään. Ihan sama vetäiskö sit shortseilla.

Mongolian_chop sanoi:
Ongelmana on se, että kun vähänkin laittaa runsaammin rautaa tankoon maastavedossa niin tanko hiertää ja raastaa ikävästi sääriä. Pienemmillä painoilla tuota liikerataa pystyy hiukan säätämään mutta suuret tulee suorinta reittiä sääriä pitkin. Eli onko ongelmana tekniikka (ei varmaankaan oo täysin puhdas) vai mun rakenne? Ja jos on tekniikasta kyse, niin missä mättää?
kun koittaa pitää sitä tankoa irti sääristä tulee selkään vaan turhaa vipua. laittaa jotkut suojat sääriin jos siltä tuntuu mutta melkolailla sääriä pitkin ne kovat raudat järkevintä nostaa.

Siis wtf? Sääriä pitkin sitä kuuluukin vetää. Kun säärissä kolisee niin tanko tulee tehokkainta reittiä ylös.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No pain no gain. Ei tässä kukaan varmaan mikään miesmalli ole, joten mitä väliä? Vähän sattuu ja on kipeet, ehkä verillä, mutta tietää ainakin olevansa elossa!

juu elikkäs samanlaista ongelmaa on itelläki....mutta tota mun mielestä ku sitä vaa tarpeeks kauan hinkaa nii eiköhän ne sääret totu tuohon puuhaan....ite alotin reenaan tossa n. puoli vuotta sitte ja aattelin heti että kyllähän sen sali touhun pitää vähä tuntuakki...mutta joittenki mielestä se on kurjaa...mutta mun mielestä se on tottumus kysymys.

No jos se on kurjaa käyttäkää niitä säärisuojia tai lopettakaa mavettaminen ja sen sijaan kerätkää vaikka postimerkkejä.

Tuo on kai tottumiskysymys. Itse olen mavettanut sinnikkäästi monta vuotta eikä 200-300 painotkaan tunnu missään vaikka tulee sääriä pitkin ylös. Ei mitään suojia, akkojen hommaa semmoiset :evil:

Muistan jostain lukeneeni, että jos sääret menee ruvelle mavessa niin teet sen silloin oikein. Onko siitä jotain haittaa jos tanko hankaa sääriä?

Nimenomaan sääri pitkin pitää vetää veditpähän välistä tahi kapealla. Jos et vedä sääriä pitkin on todennäkösesti jalkasi reilusti heikommat kun selkä ja tekniikka muutenkin hakusessa.

Mullakin ennen noi polvet ja sääret tuppasi eteen tulla, mutta nyt vain yksinkertaisesti nostan niin että tanko ei niihin kolise.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom