Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla kanssa välillä säteilee jalkaan kipu mavea tehdessä, kun alkaa pumppia tulemaan alaselkään. Ongelmaa ei oikeastaan ole kun teen alle vitosen sarjoja, nyt oon viimesen kuukauden tehny kerran viikkoon 4 x 8 ja kuukaus sitten sain 8 x 125, 8 x 125, 6 x 125, 6 x 105. Ja oli ihan vitullinen alaselkä pumppi joka säteili oikeeseen jalkaan, hyvä että pystyi kävellä. Ihmetyttänyt tuo, mutta jatkoin tekemistä, nyt eilen taas meni 4 x 8 x 125 ja pumppia alkoi tulemaan vikassa sarjassa, mutta jalkaan ei säteillyt juurikaan ollenkaan. En oo ennen tehnyt pitkää sarjaa mavessa, ehkä meni hetki adaptoitua siihen kun viimesen sarjan sai kiskottua loppuun paljon isommilla painoilla kuin kuukaus sitten ja puhtaammalla tekniikalla. Viittaako mitenkään välilevynpullistumaan?
Ton "like" napin lisäksi täälläkin pitäs olla dislike.Älä nyt hyvä mies jätä mavea pois ohjelmasta, se nimenomaan auttaa selkäongelmiin eikä päinvastoin. Tekee vaan huolellisesti ja lisää joka treenissä vaikka muutaman kilon ni kyl se siit hiljallee :D
No en oikeestaan tarkoittanut, että kannattaa tehdä mavee jos sattuu juur siin ja on päällänsä ongelma, mut et hyvä pitää ohjelmas se kuitenkin. :D Itse en kyl oo ikin tehnyt mavee ja lopetin tangol tehtävätki soudutkin nyt ku on painot siin noussu vähäse, ni kuumottaa selän puolest. Itse en usko et selälle on mitkää liikkeet hyväks mis on yhdistelmä kroppa kumos ja painoa vielä kannateltavana :D
Ja voihan sitä mavea nykiä bodauksessa korkeemmaltakin kuin maasta, vaikka polvista, päältä, alta, sääreltä.
Kohdistuuko kyseisissä liikkeissä alaselkään pienempi paine kuin normi mavessa?
Aloin treenaamaan vuoden alussa ja pelkäsin aluksi mavea koska alaselkä meni joka kerta totaalisen jumiin,
jatkoin treenaamista pienillä painoilla (65-75kg) ja pitkillä sarjoilla (10-15) viikosta toiseen, välillä pidin pidempiä taukoja mavesta kun ei vaan jaksanut jumittavaa alaselkää.
Aikani kun treenailin niin selkä lakkasi jumittamasta ja nyt mave on ehdottomasti lempi liikkeeni.
Eilen sain 160kg ylös :hyvä:
Eli minun kokemukseni mukaan jos kipu ei ole mitään "vakavampaa" kuin lihaskipua niin REENIÄ REENIÄ....
Kannattaa kokeilla sumotyylillä vetämistä, jos tavoitteena on alaselän kuormituksen vähentäminen.