Maustetut tonnikalat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä mieltä olette näistä tonnikalapurkeista, joissa on öljyn lisäksi esim. tomaattikastiketta? Löytyy tonnikalaa tomaattikastikkeessa, mexicana, satay, curry, italian... ja mitä vielä.

Maistuvat omasta mielestäni ihan törkeen hyviltä, varsinkin jos laittaa salaattiin tai johonkin vastaavaan. Sisältävät vain vähän hiilareita, sopii hyvin low-carbiin. Itse oon tykästyny tonnikalaan tomaattikastikkeessa, ja siihen vielä pari keitettyä kananmunaa.

Niin, ja se öljyhän on kasvisöljyä.

:thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enpä ole koskaan ostanut muuta kuin "raakaa" tonnikalaa, eli paloina vedessä, joten mausta en osaa kyllä sanoa mitään. Syy miksi en osta maustettuja tonnikaloja on niitten hinta, huomattavasti kalliimpaa kuin maustamattomat. Muistaakseni joskus kun katselin jotain tonnikalapurnukkaa joka oli maustettu, sisälsi itse tonnikalaa vähemmän kuin vedessä olevat versiot.

Hinta-proteiinisuhde on siis mielestäni parempi vesitonnikaloissa.. ja sille maullehan nyt ei ole paljon väliä kunhan siitä saa roteiinia:)

Muistaakseni joskus kun katselin jotain tonnikalapurnukkaa joka oli maustettu, sisälsi itse tonnikalaa vähemmän kuin vedessä olevat versiot.
Joo. Niissä on vähemmän proteiinia kuin maustamattomassa, mutta eikö ruokaillessa syödä jotain muutakin kuin tunaa? Nyt kun olen dietillä teen taas ruokani työpaikalla ja eilen tein riisiä, vihanneksia ja Abban tomaattitonnikalaa. Nopeaa ja maukasta. Lisäksi leipää+juustoa ja raejuustoa sen verran, että se 30 g proteiinia ylittyi kevyesti (vaikka ei laskisikaan leivän proteiineja mukaan).

Tietenkin jos proteiini/hinta suhde on se tärkein kriteeri, niin sitten ei kannata ostaa muuta kuin maustamatonta.

Onhan noita kaikennäkösiä tonnareita tullu maisteltua. Tomaattikastikkeessa oleva on ainakin hyvää mun mielestä. Pitää vaan muistaa, että noissa on paljon vähemmän sitä itse tonnikalaa ku samankokoseen purkkiin on tungettu ne lisukkeetkin. Eli ei tuu ihan niin paljoa protskua per purkki ku normitonnarista.

Itellä iltapalana tykittelee Tonnikala curry-kastikkeessa + raejuusto ja siihen jonkimoinen valkosipulikastike. Mahtava.

Tonnari tomaatissa, pari ruokalusikallista kurkkusalaattia ja pari ruokalusikallista majoneesia. Hämmennetään keskenään ja on muuten mahtava levite leivälle. Ei terveellisin mahdollinen, mutta jumalainen maku.

Toimii myös muilla tonnareilla.

Vesitonnari paloina on opiskelijabudjetille sopivampaa kuin nuo maustetut, mutta kun ruoan kanssa en säästele kauheasti niin eipä tule hintoja katseltua...

Rainbown pikantti tomaatti tonnari on loistavan makuista. Ihan naturelli tonnari on aika kuivaa kuitenkin, eli kaipaa jotain mausteeksi jos useammin syö.

Kyllähän ne uppoo hiukan paremmin kaikki maustetut verrattuna normitunaan vedessä. Ite tykkäsin kovasti sellasesta valkosipulilla maustetusta tonnikalasta öliiviöjyssä.

Omasta mielestä kaikki valmiiksi maustetut kauhean makuisia, ilman mausteita menee paljon paremmin.

Joku oma tonnikala + mustapippuri sörsseli uppoaa aika hyvin.

Chili tonnikalaa tulee pari purkkia päivässä syötyä...se vaan on niin hyvää.
Kyllähän nuo muutkin ihan hyviä on esim. tomaatti.

chilituna on parasta mitä löytyy. ainaki tähänastisista.sitä sit maksalaatikon sekaan ja mikroon, ai että on mitä popsia :whip:

olikohan se tota currytonnaria mitä kerran nakkasin munakkaan väliin,ja oli kyllä :kuola:

chilituna on parasta mitä löytyy. ainaki tähänastisista.sitä sit maksalaatikon sekaan ja mikroon, ai että on mitä popsia :whip:

Jotenkin tuntuu "mielenkiintoisilta" nuo ihmisten tavat vetää eri ruoka-aineita. Kuten yksi kerran kertoi heittävänsä tuoremehua, raejuustoa ja tonnaria blenderiin...

Suositut

Back
Ylös Bottom