Maustetut tonnikalat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu
vedessä tulee syötyä ja curry kalaa kokeilin nii hyh, tilliä ja jotain muutakin kokeillut mutta vedessä pysytään ja neki tietty valutetaan veke ;) voihan nuo tosiaan lämpiminä monet ollakkin maukkaita, mutta mulle kiitos ei...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Elasto puhu tosta vaaleasta tonnikalasta, joka on muuten paljon paremman makusta kuin "tavallinen" tonnikala. Mikä niissä oikeestaan on ero?

Mie luulen, että se tumma on otettu lähempää kalan persettä ja vaalea lähempää keulaa.

Joo ite oon aikalailla samaa mieltä. Eli se vaalea tonnikala on vähän parempaa palaa siitä kalasta. Se tavallinen on varmaan sen takia tummempaakin, koska sieltä löytää aina välillä esim. silmiä, peräsuolenpätkiä, paskaa, suomuja ja kaikkea muuta epämäärästä. :rolleyes: Aika laatulihaa se vaalee tonnikala ainakin mun kokemusten perusteella.

Chilitonnaria valutettuna ja raejuustoa ruisleivän päälle ja mikroon, tää toimii töissä eväänä ja muutenkin välipalana. Satay-tonnari on myös ihan jees ja erilaiset tomaattitonnarit.

Vähän vaikeuksia saada alas semmosta halpistonnikalaa vedessä :urjo: leivän päällä oon yrittäny syödä sitä ja vielä mausteeksi ketsuppia ja sitruunapippuria.

Rainbown curry on ihanaa. Menee sinällään vähän liiankin helposti. Tosin sitä kastiketta on vaan niin paljon että sekoitan siihen yleensä vesitonnikalan sekaan.
Tilli on myös suuressa suosiossa ja sataykin menee aina välillä.

Vähän vaikeuksia saada alas semmosta halpistonnikalaa vedessä :urjo: leivän päällä oon yrittäny syödä sitä ja vielä mausteeksi ketsuppia ja sitruunapippuria.

Tonnarihiutaleet on on paskaa joka muodossa, tonnikalapalat vedessä ei ole ainakaan omalla kohdalla ikinä pettänyt, merkistä riippumatta. Yksinään toi on tosin hieman kuivahkaa sapuskaa.

Tonnarihiutaleet on on paskaa joka muodossa, tonnikalapalat vedessä ei ole ainakaan omalla kohdalla ikinä pettänyt, merkistä riippumatta. Yksinään toi on tosin hieman kuivahkaa sapuskaa.

Juu nääs kun ne palat on otettu parempiin purkeihin, jauhetaan jäljelle jäänyt moska niihin halvempiin purkkeihin.

Kerran olen löytänyt tonnikalahiutaleiden seasta puolen tuuman galvanoidun rautanaulan!

Rainbow'n currytonnari...:kuola: Lääh, ihan paras.

Pirkan maustetut tonnarit, jotka ketjussa onkin otettu jo esille ovat myös todella hyviä.

Nyt kun kalasäilykkeistä puhutaan, niin Lidlissä myydään todella hyviä lohisäilykkeitä. Yksi littana purkki taisi olla vähän päälle 2 euroa. Lohi on maustettu erilaisilla kastikkeilla (esim. tomaatti, sinappi...), ja yllättävän hyvää!

Nyt kun kalasäilykkeistä puhutaan, niin Lidlissä myydään todella hyviä lohisäilykkeitä. Yksi littana purkki taisi olla vähän päälle 2 euroa. Lohi on maustettu erilaisilla kastikkeilla (esim. tomaatti, sinappi...), ja yllättävän hyvää!

Nää on TODELLA mahtavia. Huh, täytyykin huomenna hakea satsi..

Ja itse aiheeseen, tonnikalaa on syötävä joko vedessä, öljyssä tai tomaatissa. Kaikki noi Pirkka-skeidat jää hyllyyn, yök, sen kerran jälkeen kun kerran erehdyin ostamaan.

Mulle noi maustetut tonnarit kyllä uppoo paremmin kuin hyvin sekä kylmänä että lämpimänä. Chiliä kokeilin ekaa kertaa tänään, minkähän firman purkki lienee ollut, mut pääsia, et hyvää oli ja sopivsti polttelee.

Eli tästä edes siis suuntaan Lidliin, jos lohta halajan! Jotain lohisäilykettä ostin pari päivää sitten ja purkista löytyi melkeinpä enemmän ruotoja ja nahkaa kuin varsinaista kalaa... :urjo:

kerran tuli ostettua tota tomaatti-versiota,ja oli ihan jees,vaikka vähän ehkä petyin,odotin jotenkin vielä parempaa.

olikohan rainbowin vesi tonnarissa 24g 100grammassa protskua ja esim curry tonnarissa 7g 100grammassa. laskekaa siitä.
2 purkkii vesi tonnarii 1 purkki esim tomaatissa pannulle 6 kananmunaa papuja sipulia ja mausteet. syö pari päivää ja on protskut kohillaan. eikä pitäis tulla pöhöjä.

Tällä hetkellä Eldoradon tonnikalapalat öljyssä, protskuu 29g/100g eli 45g purkissa. Maustetut kyllä hyviä, mutta hinta ja proteiinipitoisuus ajaa ainakin mut näiden puoleen. Ja vaalee tonnikala :kuola:

kerran tuli ostettua tota tomaatti-versiota,ja oli ihan jees,vaikka vähän ehkä petyin,odotin jotenkin vielä parempaa.
Mulla taas kävi niin, että odotin purkista löytyvän kalansuomuja ynnä muuta ylläripylläriä, ja satsin maistuvan muutenkin ihan kauheasti sellaiselle ällökalalle, että ylätyin positiivisesti. :D

Miks tuntuu siltä että tonnikalan proteiini on aliarvostettua?
Huonon aminohappokoostumuksen takia? (näin olen lukenut)

Miks tuntuu siltä että tonnikalan proteiini on aliarvostettua?
Huonon aminohappokoostumuksen takia? (näin olen lukenut)

Eikös täällä kaikki suurinpiirtein vedä tonnaria joka päivä juuri proden takia? Ei se kovin aliarvostettua täällä ainakaan ole.

Suositut

Back
Ylös Bottom