Maustetut tonnikalat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu
tuoremehua, raejuustoa ja tonnaria blenderiin...

omaperäset safkat :rock:
pitääki kokeilla. eihä se paljoa maksa, ja meneehä se alas.vaikka väkisten
e. nii ja joo ne tunabits-chunks millä nimellä sitten purkissa ovatkaa, on parhaita. semmoset tonnikalapalat. tosin itteä ärsyttää ku aina sattuu kaikenmaailmann selkärangat ja päänpuolikkaat siihen meikän purkkiin. noiltaosin oon nirso

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi että kiukuttaa kun ei vakikaupasta (ja monesta muusta )saa enää rainbow maustettuja tonnikaloja..... joutuu aina erikseen ostamaan toisesta kaupasta varastoa. Eldoradon taso on SURKEA verrattuna Rainbow-tonnariin. Onneksi on vielä pirkka...

Chili-, curry- ja tillitonnari NAM! Kyllähän noita voi dietilläkin syödä, kun vaan laskee päivän määrät ja arvot kuntoon.

Mullon tapana köyhänä ja pihinä opiskelijana sekottaa johonki curry/sataymaustettuun tonnaripurkkiin iha veteensäilötty tonnari, nii saapi makua riittämään ihan hyvin tuplasatsiinkin :D ja hyvin voipi syödä vaikka minkä kanssa, nii maistuu hjyvälle:kuola:

Pirkan tonnikalaa italialaisessa kastikkeessa ja chili kastikkeessa. Chili paras, mutta italialainen tulee heti perässä :lääh:
Chili on tosiaan parasta!:kuola: Raejuustot uppoaa tuon kanssa alta aikayksikön ja jää tekemään lisää mieli. Pizzaan, pizzaleipiin ja kaikkeen soppii.

Mullon tapana köyhänä ja pihinä opiskelijana sekottaa johonki curry/sataymaustettuun tonnaripurkkiin iha veteensäilötty tonnari, nii saapi makua riittämään ihan hyvin tuplasatsiinkin :D ja hyvin voipi syödä vaikka minkä kanssa, nii maistuu hjyvälle:kuola:

Tuo on hyvä tapa. Samalla paranee protskumäärä per 100g sekä laskee rasvamäärä.

chilituna on aika helv tulista mun makuun, hyvää kyllä mut kerran ku vedin pari purkkia päivässä niin kyllä perse huusi hoosiannaa :D sekotan yleensä sitä normi tunaan niin ei oo niin vahvaa

chilituna on aika helv tulista mun makuun, hyvää kyllä mut kerran ku vedin pari purkkia päivässä niin kyllä perse huusi hoosiannaa :D sekotan yleensä sitä normi tunaan niin ei oo niin vahvaa

2 purkkia tota chiliä nyt syöny....ja kyllä on HOTTIA kamaa :hyper:

Kylmänä tuo Curry-tuna on kuvottavan makuista, mutta jos sen laittaa lämpimän ruoan esim. risoton sekaan niin maku on mainio.

Kävin eilen ostamassa tämä ketjun innoittamana tonnikalaa tomaattikastikkeessa ja normaalia tonnikalaa vedessä. Sekoitin purkin kumpaakin ja eihän tuo minulle sopinut sitten yhtään. En pystynyt syömään kuin tosi vähän ja sitten vaan tökki niin pahasti.

Pysyttelen siis tonnikalaa vedessä johon hiukan tabascoa sekaan. Uppoaa minulle.

Voipi myös itse maustaa muutenkin. Itse maustellut myös tuota vesitunaa esim. sokerittomalla ketsupilla (tai siis se Felixin tuote johon ei ole lisätty sokeria) ja tabascoa tjsp.

Mä maustan yleensä myös itse mun tonnikalat. Eniten tulee ostettua Rainbown vaaleeta tonnikalaa paloina öljyssä ja mausteeksi sitten mitä huvittaa. Ainakin sellanen Santa Marian chili explosion on aika hyvä. Saa tehtyä omat chilitonnikalat. :)

Siis onhan öljytonnari hyvää esim. dietatessa?? Eli se ÖLJY ei ole mitään mikä ei sopisi dietille.....

Tillitonnaria on nyt kaapissa. Noita aika monia on tullut maistettua ja kyllähän ne varsin hyviä ovat. Öljytuna kuitenkin on sitä parhainta, maistuukin joltain. Nyt myös jotain Abban "hienoimpia tonnikalapaloja"-purkkeja kaapissa, täytyy niitäkin testata.

Kaikkein parasta tonnikala on kun heittää pannulle ja vähän valkopippuria ja tilliä vois syödä kivuttomasti montapurkillista.:kuola:

Jotenkin tuntuu "mielenkiintoisilta" nuo ihmisten tavat vetää eri ruoka-aineita. Kuten yksi kerran kertoi heittävänsä tuoremehua, raejuustoa ja tonnaria blenderiin...

:offtopic:

Mutta tuli tosta mieleen, että ite söin joskus meetwurstia ja hillomunkkia samaan aikaan :D:D

Chilitonnari on täällä aika ajoin kovassa käytössä. Pirkka ta Rainbow -merkkistä tulee ostettua ja jumalaista on :kuola: Tämmöinen tulisen ruuan suurkuluttaja nauttii chilitonnarileivistä:

ruispaloja tai muuta ruisleipää nälän mukaan,
punaista pestoa tai muuta punaista töhnää päälle,
sitten kunnon kerros chilitonnaria ja tomaattislaisseja +
juustoraastetta päälle -> uuniin, kunnes juusto sulaa ja kohti ääntä = :kuola:

Suositut

Back
Ylös Bottom