Matkustsaminen lisäravinteiden kanssa?!?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
40
Niin keväällä olisi parin viikon reissu Brasiliaan, joten pitäsi varmaan ottaa proteeinit mukaan. Mutta onko kellään kokemusta siitä, että miten tullimiehet näihin jauheisiin suhtautuvat? Ei nimittäin kiinnostaisi viettää omaa häämatkaa putkassa ;)

Itse olen nyt muutaman vuonna ollut joulun aikoihin pari viikkoa kanarialla ja ei siinä muuta kuin täydet fastin pussit matkalaukkuun ja sillä sipulos. Ei oo kukaan pysäyttänyt eikä valittantu eikä mitään. Olen vain laskenut silleen että sitä ei jää tähteeksi vaan kaikki kuluu. Avonaisten pussien kanssa voi olla hiukan sanomista jos ne tarkistaa matkatavarat. :)

Olen napannut mukaan suljettaviin pakastepusseihin jauhoja ja hyvin ovat menneet läpi. Lomamatkallakin on pakko treenata...muuten ei oo pumpissa uima-altaalla :) Jos ei oo salia, niin sitten punnerruksia ja vatsoja.

itse ottaisin tollasella reissulla rennosti ja palautuisin kunnolla syöden raskaasti kaikkea erikoista. en stressaisi turhia :)

Ite oon miettiny samaa kun haluaisin tuoda Suomen reissulta pari pussia tännepäin. Noh, parin viikon päästä sen näkee mitä ne sanoo. Onneks kaikkien epämääräisten aineiden tuominen Hollantiin on huomattavsti helpompaa kuin poisvieminen ;) .

Edit: Lisäravinteet=epämääräisiä aineita :jahas:

pistäs hakuun...

ainakin pari eri keskustelua pitäis löytyy..

no pistetää nyt steitmenttii

eli paras tapa olis ottaa selvää brasilian tuontirajoituksista.. esim jenkkeihin on suurin osa elintarvikkeista tuontikiellossa...

sit varsinkin liha ja maitotuotteet..

mut tuskimpa on mitää

pidäs sit alkuperäiset pakkaukset mukana ettei tule noloja väärinkäsityksiä

Ei ne mitaa sanonu vaikka mulla oliki pari kanavoileipaa mukana ku jenkkeihin tulin, ei ees kassei tarkastettu. Lapivalasusta meni muttei kukaa kattonu ruutuun ku oli parempaaki tekemista tullimiehel. Oli mulla mukana "tera-aseita"kin muttei niistakaa mitaa sanomista ollu vaikka tullimiehelle naytin ku kelasin et piippaako taskus, tullimies sano et pista taskuu vaa eika piipannu. Tuo siis lentokoneesee mennes Frankfurtis ja Washingtonis koneest tullessa.

no ohhoh..

ne on näköjää vähä kyllästyneitä ittekkin siihen natsi touhuun joka vallitsi terrori-iskujen jälkeen..

anopilta meni makkarat ja leivät rogee

hedelmiä ei saa oikee kuljettaa edes kaikkien osavaltioiden läpi..

Cassyput sanoi:
Onneks kaikkien epämääräisten aineiden tuominen Hollantiin on huomattavsti helpompaa kuin poisvieminen ;)

Äläs nyt, viimeeksi kun tuli käytyä Amsterdamissa, niin en edes löytänyt tullia takaisin Suomeen palatessa. Oli nimittäin pari purkkia, joiden maahantuonnista oli vähän epäilystä, olisin sieltä tullista kysynyt.

5-HTP:tä ja San Pedron siemeniä, kun nyt kuitenkin niin himoikkaasti tahdotte tietää.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
lempilatino sanoi:
Niin keväällä olisi parin viikon reissu Brasiliaan, joten pitäsi varmaan ottaa proteeinit mukaan. Mutta onko kellään kokemusta siitä, että miten tullimiehet näihin jauheisiin suhtautuvat? Ei nimittäin kiinnostaisi viettää omaa häämatkaa putkassa ;)

Mä ratkaisen ongelman yleensä pakkaamalla jauhot pienempiin minigrip pusseihin ja sit ne pussit mä teippaan kroppaani yleensä tohon vatsan kohdalle kiinni paidan alle piiloon...kokeile samaa :hyper: No joo vitsi vitsi. Tuskin putkaan joudut vaikka mitä tekisit. Korkeintaan tiedot susta otetaan ylös ja menetät jauhot tullille siks aikaa kun tarkastavat mitä ne oikeesti on.

No mieti nyt tarviiko kahden viikon reissulle ottaa proteiineja mukaan. En ole ite käyttäny muutamaan vuoteen palkkarin lisäksi muuta extraa ja hyvin on pärjänny. Tosin olenkin lihava kääpiö...

Saa sieltä Brasiliastakin proteiinia. Mutta kannattaahan jännitystä elämään hankkia matkustamalla jauhojen kanssa.

Goforit sanoi:
Ei ne mitaa sanonu vaikka mulla oliki pari kanavoileipaa mukana ku jenkkeihin tulin, ei ees kassei tarkastettu. Lapivalasusta meni muttei kukaa kattonu ruutuun ku oli parempaaki tekemista tullimiehel. Oli mulla mukana "tera-aseita"kin muttei niistakaa mitaa sanomista ollu vaikka tullimiehelle naytin ku kelasin et piippaako taskus, tullimies sano et pista taskuu vaa eika piipannu. Tuo siis lentokoneesee mennes Frankfurtis ja Washingtonis koneest tullessa.

Mulla hieman eri kokemukset noista ameriikan tarkastuksista... Siellä mm. ihmettelivät (muistaakseni Chicagossa) useamman minuutin, saanko viedä sytkärin koneeseen ja myös esim. kengät läpivalaistiin, ja 3 tullivirkailijaa tuijotti sitä ruutua, tämä v. 2004 siis.

Aiheeseen, noista eri maiden tarkastuksista on vaikea sanoa, ja jostain etelä-amerikan maista etenkin, kun niissä virallinen suhtautuminen erinäisiin "jauhoihin" saattaa olla hieman tiukempi kuin käytäntö. ;)

Ite ottaisin patukoita tai valmiita juomia tölkissä mukaan, ei tarviis jauhojen kanssa kikkailla.

Ite tulin viime viikolla jenkeistä. Sieltä ostetut pussukat pakkasin päällimmäiseksi ruumaan menneeseen laukkuun - ei oltu avattu. Luulis, että ovat kiinnostuneita enemmän piilotettujen jauhojen koostumuksen tarkastamisesta. Mutta ite kyllä ottaisin mukaan tavaraa vain omissa pakkauksissaan, ihan vaan turhan päänvaivan välttämiseksi.

Turvatarkastukset oli kyllä aika maksimaaliset, tosiaan kengät sun muut läpivalaistiin eikä sytkärin kanssa ollu mitään asiaa minnekään. Mulla pengottiin myös käsimatkatavarat, ja sieltä lähti myös jokainen kenkä läpivalaisuun. San Franciscossa oli joku uudenuutukainen vehje - seisoin semmosessa kopissa, joka pöläytti ensin ilmaa niskaan ja sen jälkeen piti seisoa siellä hetken aikaa koneen haisteltavana. Ehkä se jollakin tavalla haisteli ruuti/huumejäämiä tai jotain. Mutta aik helpottunu sitä oli, kun pääsin takaisin Euroopan kamaralle käytyäni Usan reissulla neljä kertaa turvatarkastuksissa koplattavana.

Muutettiin pari kuukautta sitten Kiinaan, minne on maahantuontisäädöksiä jonkin verran. Matkalaukussa oli pänikkä Mass Blastia, mutta eipä sitä auottu oltu. Ensin meinasin laittaa jauhon johonkin pusseihin, koska se ämpäri vie aika paljon tilaa. Sitten aloin miettiä, että onpahan tuossa edes suomeksi tuoteseloste, mikäli alkavat jotain kitistä. Tuoteselosteen jätin senkin takia, että Kiinassa huumeiden hallussapidosta saa kuulemma kuolemantuomion. Ihan kiva siis varmistaa selusta. :D

Itse kun otin Thaikkuihin mukaan, niin Suomen päässä varoiteltiin, että takaisin päin voi olla hankaluuksia. Tosin tullimiehiä ei sitten näkynyt vaikka olisi ollut tullattavaakin. Ei niitä nyt jahtaamaan viitsi alkaa!
Tämä kyseinen tullimies sitten sanoi, että jos ne on ruumatavaroissa, ja ne löytyy, eikä ole tietoa mitä ainetta se on, ne vain hävittää aineen, eikä ilmoittele siitä mitään.

Sisällysluettelo tai etiketti kannattaa ottaa pussin kylkeen.
Hyvää matkaa.

lempilatino sanoi:

Kaveri lähtee häämatkalle ja pitää ottaa jauhot mukaan...no huh huh :rolleyes:

setae sanoi:
Äläs nyt, viimeeksi kun tuli käytyä Amsterdamissa, niin en edes löytänyt tullia takaisin Suomeen palatessa. Oli nimittäin pari purkkia, joiden maahantuonnista oli vähän epäilystä, olisin sieltä tullista kysynyt.

5-HTP:tä ja San Pedron siemeniä, kun nyt kuitenkin niin himoikkaasti tahdotte tietää.
Toihan oli hyvä uutinen. :evil:

kannattaa olla varovainen noissa eu:n sisäisissä jutuissa, sillä.....

- eu- tuloaulassa ei ole ns kunnon tullipistettä kun eu alueelta ei periaatteessa tarvii tullaa mitään

- ne on siinä peilin takana kuitenkin.. et tiedoksi jos kampaatte naamaa tai puristelette finnejä

- jos sut napataan just ennen ulko-ovee niin pahimmassa tapauksessa voi tulla sit syytettä maahantuontirikoksesta... lääkeainerikoksesta tai yms.

eli meeppä vaan seuraavan kerran kuikuilee sieltä lasintakaa et jos joku tulis auttaa.. kun muuten voi tulla ongelmia..

tästä hyvä esimerkki

skrode jätkä otettii vihreeltä linjalta.

sen kaveri oli tehny sille tilauksen..
vicks merkkistä flunssa tabuu jossa oli efee.. siis efee!! vicks merkillä!!
no jenkeistä kun saa kaiken laista..

täl kaverilla on oma turvallisuusfirma

no jos nyt sit tulee syyte lääkeainerikkomuksesta niin jätkältä lähtee kans firma..siis periaatteessa..

jos se olis vaan hogannu mennä punasta linjaa ja menny kysyy onko nää ok niin ne olis vaa heittäny ne mäkee ja päivä olis pelastettu..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom