Ilc81
Banned
- Liittynyt
- 24.4.2004
- Viestejä
- 716
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
dink sanoi:Reutersin mukaan lentäjä oli kertonut lennonjohdolle että "ilmastoinnissa" oli ongelmia ja tuo jälkeen ei enää kuulunut mitään.
protsku sanoi:Menee jälkiviisauden puolelle mutta miksi matkustajakoneen lentäjille ei ole rakennettu tämänkaltaisten hätätilanteiden varalle omaa erillistä happijärjestelmää? Taidetaan säästää väärässä paikassa. Jos minä saisin päättää niin koneen piloteilla tulisi olla vielä varajärjestelmän varajärjestelmä hapen osalta, autopilotti kun ei pysty korvaamaan tajuttomaksi lyyhistyneitä lentäjiä.
WhiteExorcist sanoi:Tuntuu jotenkin oudolle,että kokoajan koneita tippuu taivaalta..sattumaako?..kuka tietää
Alicia sanoi::(
Joku varajärjestelmä tosiaan pitäis olla tuollaisen varalle...
Millähän mä saan äidin rauhoiteltua sitten kun lähden seuraavan kerran lomareissulle ulkomaille...? Se stressaa aina ihan hillittömästi sitä että lentsikalle sattuu jotain...
Johnny sanoi:Eikös lentsikoissa oo sekä lentäjille että matkustajille happinaamarit jotka automaattisesti tippuvat naaman eteen, jos nuo paineet lähtee äkillisesti?
Ville1Suuri sanoi:Herää muutama kysymys:
1)Jos paine on laskenut niin äkisti,ettei lentäjät ole ehtineet vetää happimaskeja päähänsä,miten joku on ehtinyt kirjoittaa tekstiviestin?Iltalehden sivuilla lukee,että on n.kymmenen sekuntia aikaa vetää maski naamalle ettei pyörry.Lentäjillä vielä on varoitussysteemit ohjaamossa.
2)Miten kännykkä voi toimia 10km korkeudessa,se oli lentokorkeus?Sitä on testattu ja useimmat puhelimet lakkaavat toimimasta heti nousun jälkeen,sitkeimmätkin kilometrin korkeudessa.
3)Miten matkustaja on voinut nähdä lentäjän?Nehän pitäisi olla lukittuja ne ohjaamot.Iltiksen mukaan tekstiviestissä luki,että Hyvästi serkku,lentäjä on ihan sininen ja täällä paleltaa.
Aika erikoinen tapaus taas...
Kedu sanoi:Jos matkustaja ehtii lähettää tekstiviestin niin uskoisin että kuskit ehtivät laittaa happimaskin naamalleen, siihen menee noin 5 sekuntia jos voi suoraan laittaa ja enintään 10 sekuntia vaikka olisi ruokailu juuri kesken.
The human body has limited ability to function above 10,000 feet. As the altitude increases, the air thins, and two things happen: There is less oxygen in the air, and there is less pressure to force that oxygen through the lungs and into the blood stream.
Airplane designers compensate by pressurizing the cabin area. Air enters the engines from outside and some of it is drawn off, heated, compressed and fed into the cabin. Valves at the back of the aircraft open and close to maintain a consistent pressure.
Normally, the atmosphere inside a plane never feels any higher than 8,000 feet, despite the actual height of the aircraft.
If a plane loses pressure, a warning light goes on in the cockpit and oxygen masks drop from the ceiling. People use them - if they are able.
In aviation circles, there is a term known as ''time of useful consciousness.'' It is the measure of the time the body can cope without oxygen, and it diminishes almost quickly with altitude.
At 20,000 feet, the time is 10 minutes. At 26,000 feet, it is two minutes. At 30,000 feet, it is 30 seconds. At 40,000 feet, it is 15 seconds.
FAA officials said Stewart's plane ultimately climbed as high as 45,000 feet during its wayward flight across the nation's heartland, most probably on autopilot.
Jim Brennan, a former Navy fighter pilot and a retired Boeing 747 captain, said that if the cabin lost proper pressure, the people inside would have suffered from hypoxia, decreased oxygen in the blood, or anoxia, a lack of oxygen in the blood.
''If there was a major depressurization, the pressure would go down instantly,'' Brennan said. ''Unless you had an oxygen mask handy, you couldn't do much about it.''
He said even a more gradual leak could have fatal consequences.