Matkaoppaat Nelosella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu

Purtsi

Tsemppari/Kouluttaja
Ah hah hah haa!!!

Kunnon repeilyä tolle sekoilulle! Asiaa! Katoin just ennakkoon ton esittelyjakson, ja nauroin monta kertaa noille sekoiluille. TOLLASTA SE ON OIKEESTI! Kaikki aivosolut jätetään turvatarkastukseen ja sit kaikki on noiden oppaiden vika.. :lol2:

Ton jälkeen kaikki voi tulla innoissaan kertoo, miten ITSE on käyttäytynyt ERITTÄIN asiallisesti, eikä ole tehnyt MITÄÄN väärää. Tottakai lopussa todetaan että "sä olet asiakaspalveluammatissa.." Voi lollero! Ihan helmi!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sen verran mitä olen pakettimatkoja harrastanut, niin olen nähnyt oppaan vain bussissa kentältä hotlaan ja pois. Kai niitäkin kuitenkin jotkut tarvitsevat?

Juhannuksena tuli käytyä perheen kanssa Alaynyassa ja tuo Sedir selitti koko bussimatkan miten pitää käyttäytyä ja kuinka mutlu-setelillä saa 5% alennusta jostain ravintolasta. Uskomattoman raivostuttavan tuntuinen jätkä jolla oli pirun korkea ääni.

Pitääkin alkaa seuramaan tätä sarjaa. Ihan uskomattoman loistavaa viihdettä. Tuntui koko ajan, että kaikki noi hahmot on jostain sketsisarjasta. Eihän tommosta voi olla oikeasti. Vois itse asiassa olla ihan hauska lähteä isolla porukalla tommoselle pakettimatkalle siten, että ennen matkaa jaetaan kaikille roolit ja niissä sitten pitäydytään koko reissun ajan. Olis vähän lomaromanssinkokijaa, maailmanmatkailijaa, bakteerikammoista, kunnon juoppoa ja kaikestavalittajaa. Ja tietenkin seurueen matkanjohtaja on etenkin erittäin viinaan menevä. :hyvä:

Juhannuksena tuli käytyä perheen kanssa Alaynyassa ja tuo Sedir selitti koko bussimatkan miten pitää käyttäytyä ja kuinka mutlu-setelillä saa 5% alennusta jostain ravintolasta. Uskomattoman raivostuttavan tuntuinen jätkä jolla oli pirun korkea ääni.

Ei oo sit sillä Turkin vahvistuksella meno muuttunu:(, sen verran useasti kuultiin mutlu -sana kimeällä äänellä, ettei käyny mielessäkään ostaa mutlu-kortteja.

ainii joo ku se on niin vitun muodikasta lähtee repun kanssa aasiaan.
Muakin vähän ihetyttää miksi pakettimatkailusta on tullut joillekin melkein kirosana. Sehän on helppoa, kun ei tarvitse itse säätää mitään. Sen kun olet lentokentällä oikeaan aikaan, niin se riittää. Ei se muuta mun lomaani miksikään jos lähden tästä Thaimaahan varaamalla lennot ja ihmettelemällä paikan päällä minkä hotellin sitä ottaisi, tai sitten ottamalla sen valmiin pakettimatkan. Lomasta tulee ihan samanlainen ryyppyreissu kuitenkin. Tosin pakettimatka on aina hieman kalliimpi ja se on jokaisen itse päätettävissä onko se helppous sitten sen rahan arvoista.

Tosin pakettimatka on aina hieman kalliimpi ja se on jokaisen itse päätettävissä onko se helppous sitten sen rahan arvoista.

Eipä noissa hinnoissakaan niin isoja eroja nykypäivänä ole. Monesti tuntuu saavan paketin jopa halvemmalla, ainakin jos vertaa samantasoisia majoituksia jne.
Me ollaan melkein aina lähdetty pakettimatkoilla, ei se tarkoita sitä, että siellä paikanpäällä olisi mitenkään sidottu sen matkanjärjestäjän toimintaan, ei vaan itseä huvita säätää lentojen ja hotellien kanssa yhtään ylimääräistä, jos lomalle on lähdössä.

Pakettimatka käsitteenä tuo monelle varmaan mieleen just myyttiset Kanarian saarten reissut Seura-lehden lukijamatkalla jossa mennään johonkin paskaan yllärihotelliin jonka piti olla neljä tähteä, kuljetaan laumassa bussilla ympäriinsä kun opas selostaa ja lopuksi mennään safkalle skandinaavien omistamaan raflaan jossa vedetään pottumuusit ja lihapullat. Nahka käristetään hotellin altaalla koska biitsi olikin hieman pidemmän kävelymatkan päässä. Homman kruunaa ripuli ja oksutauti. Reppumatkailijoiden pilkka uunoista samsoniteläskeistä on tarttunut aika hyvin matkailijoihin ja sen takia sitten kukaan ei halua enää identifioitua pakettimatkalaiseksi, vaikka varailisikin etukäteen lennot ja majoitukset. Markkinointia ja imagonrakennusta.

Nykyään kohteista saa helposti tietoa itse, matkan voi varailla itsekin suht helposti vaikka täysylläpidolla webissä ja kielitaidon parannuttua tullaan toimeen ilman saattuetta.

ei se tarkoita sitä, että siellä paikanpäällä olisi mitenkään sidottu sen matkanjärjestäjän toimintaan.
Juu ei tosiaan. Itse menen ihan omaa tahtiani missä menen, enkä näekään matkaoppaita sun muita koko aikana.

Niin, tosta sarjasta. Oli jotenkin mukaansatempaava jakso. Pakko alkaa seuraamaan tota, kun alkaa telkkarista näkyä.

Eipä noissa hinnoissakaan niin isoja eroja nykypäivänä ole. Monesti tuntuu saavan paketin jopa halvemmalla, ainakin jos vertaa samantasoisia majoituksia jne.
Me ollaan melkein aina lähdetty pakettimatkoilla, ei se tarkoita sitä, että siellä paikanpäällä olisi mitenkään sidottu sen matkanjärjestäjän toimintaan, ei vaan itseä huvita säätää lentojen ja hotellien kanssa yhtään ylimääräistä, jos lomalle on lähdössä.
Täällä sama juttu. Miten helppoa onkaan varata netistä valmis matka ja katsoa sen verran, et on ajoissa kentällä. Sit kohteessa omaan tahtiin omien mieltymysten mukaan syö, juo ja tekee mitä huvittaa. Retkille jos on menty, niin aina otettu paikallisen matkabuukkarin kautta retket, samalla säästää sen 50% hinnoissa.

Tämän takia en halua juuri pakettimatkoille mitä tuossakin pätkässä tulee ilmi. Juoppoja suomalaisia ja ruottalaisia riehuu. Paljon hauskempaa mennä johkin, missä on pelkkiä paikallisia eikä pohjoismaalaisia juoppoja riehumassa.

Tämän takia en halua juuri pakettimatkoille mitä tuossakin pätkässä tulee ilmi. Juoppoja suomalaisia ja ruottalaisia riehuu. Paljon hauskempaa mennä johkin, missä on pelkkiä paikallisia eikä pohjoismaalaisia juoppoja riehumassa.

No se lienee vähän siitä kiinni, mitä reissulta haluaa? Joskus voi olla vaan hel*etin siistiä lähteä jonnekkin loppuun kulutetulle aurinkorannalle vain ja ainoastaan dokaamaan. Seuraavalla kerralla voi mieli tehdä muita asioita. Itse pääsääntöisesti diggailen paikoista, missä on paljon museioita, muistomerkkejä tai jotain muita paikkoja/rakennuksia, jotka ovat vaikuttaneet ihmisiin enemmän tai vähemmän, koska olen hyvin kiinnostunut historiasta yleensä. Todennäköisesti kuitenkin tänä vuonna käyn myös reissun, missä ei ole tarkoitus muuta kuin nollata.

Niitä juoppoja sitten on ihan yhtälailla sitten britit ja saksalaisetkin, sekä monet muut. Monissa paikoissa myös ne paikalliset kyllä osaavat tämän tavan.

Kaikki matkustavat omalla tyylillään. Mun mielestä niin kauan kuin Pena osaa olla, on ihan sama meneekö Pena kahdeks viikoks thaikkuihin dokaamaan vai meneekö kenties käymäänkin Louvressa? Eli en nyt todellakaan tarkoita myöskään sitä, että ei ole mitään väliä miten käyttäytyy, totta kai sillä on väliä.. Jotenki vaan nykyään nyppii tää, kun kaikki haluaa olla niin Madventuresii (ei mitään dissausta sarjaa kohtaan, se on loistava), pitäis kuitenkin pystyä tajuamaan, että ihmisillä on vaan erilaiset mieltymykset.

Tässä entinen opas ilmoittautuu.

Oppaan työ oli toki hyvin mielenkiintoista ensimmäisten kuukausien ajan, mutta jotenkin siihen menoon vaan tottuu ja kyllästyy. 2 vuotta riitti itselleni. Joka viikko bussilasteittain uusia turisteja ja samat kysymykset, samat ongelmat jne. Kuitenkin muistuttettava että 90% ihmisistä on mukavia,asiallisia ja omatoimisia, mutta sit se yks kymmenestä onkin monesti sellainen, että mitä vaan voi tapahtua...

Nykyään tuo Turkin etelärannikko on aika suosittu ryyppy- /bailauskohde kuten Bulgariakin. Itse oon ollu legendaarisiella Gran Canarialla. Ei se alkuunkaan niin paha ollut kuin maineensa.

Suomesta kuitenkin tehdän Kanarialle muistaakseni noin 200 tuhatta matkaa vuosittain, se on ylivoimaisesti eniten kuin muualle.

Voi hitto, toi tosiaan kuvasti sitä kaikkea mikä mielikuva minulla on pakettimatkoista. Kai se pitää joskus kokeilla ihan itse, sitten kun ei todellakaan ole muuta tekemistä.
Hitto mitä pellejä (turistit, ei oppaat)... hävettää tosiaan suomalaisten puolesta aina reissussa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom