Matkakertomus: Kunshan, Kiina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sanze
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kotibileet 21.02.2014

Syksyllä pidettii kotibileet yhen kämppiksen kanssa ja sen jälkee kiinalaiset on kyselly revanssia. No nyt se päivä koitti ja pidin vähä niinku läksiäiset juopottelun merkeissä, tottakai. Paikalle saapu mun lisäks kaks suomalaista, yks ruottalainen ja joku viitisentoista kiinalaista. Kaljaa ja Breezereitä meni yllättävän paljon ja porukka oli täten aika hyvissä :D Yks lakritsikossupullo kumottiin myös, mutta Jalluun ei tällä kertaa koskettu (pääseepähän ottaa huikkaa muurilla ;) )

Oltii koko päivä ressattu yhen kolleegan kanssa et kuinka saadaa Suomen peli näkymään täällä. Kaikille yllätyksenä tv:stä löyty kiinalainen kanava, joka pelin suorana näytti. Peli ny ei oikee päättyny niinku toivottii, mutta saipaha ainaki kiinalaiset nähä vähä suomalaista lätkäkulttuuria. Porukka nauro ihan kipeenä, ku meiän Ruotsinvahvistus koitti mulle pelin jälkee jutella: "Sanna..." -Oh, shut up!

Kuuden aikaa porukka saapu ja lähti yhentoista aikaa poies. Mä menin nukkuu jossai välissä, mutta heräsin aamuyöllä ja päätin siivota, ku tänään saapu uus kämppis tänne. Neljä muovipussillista tossa näyttäs tyhjiä pulloja oleva ja darraa ei tullu tälläkään kertaa. Vois olla siis hyvä päivä lähtee vaikka Leckerssii pizzalle :) Ja näyttää toki samalla uudelle kämppikselle vähä keskustaa tms kunhan se päikkäreiltä heräilee.

Oli kyllä hauska ilta. Harman Kardon huolehti musiikkipuolesta ja mä näytin uteliaille kiinalaisille mitä kaikkee kahvakuulalla voi tehdä eli mm. etuheilautuksen :D Ystäväni Ally kuulemma tuon kuulan itselleen ottaa, kunhan maasta poistun. Hyvä hyvä. Nii juu ja innostuttiiha me yhen kolleegan kanssa näyttää parille kiinalaiselle sitten ThaiBoxinginkin saloja... Haha... Kaikkee sitä :lol2:

kööriä.jpg

Ylemmässä kuvassa melkein koko lössi ja alemmassa Santsi ja Santsin tiimi <3 Tulee kyllä ikävä noita jannuja.

Muut suomalaiset ja ruotsalaisen sensuroin kuvasta, ettei tuu sanomista, ku herra sinisessä paidassa tuntuu tätä matkakertomusta lukevan kuin piru raamattua ;)

Vähän sieltä täältä lueskelin, mutta en löytänyt kohtaa missä olisi paremmin puhuttu paikallisista saleista. Alussa oli jotain juttua, että on kalliita saleja eikä kuukausikorttimahdollisuutta, mutta miten mahtaa nyt olla? Onko siellä jotain fiksua salia? Pitäisi toukokuussa lähteä kuukaudeksi työmatkalle tuonne, eikä kyllä ihan koko kuukautta viitsi salihommista sluibata.

Mitäs muuta? Parhaat bilemestat? Must see -paikat?

Kunshaniin kuukaudeks? Toi sali mis mä oo käyny ni sinne ei oo viäkää kk-kortti mahollisuutta. Nostivat kertahinnan juuri 100rmb:hen eli n. 12euroon mikä on aika törkynen. 10kerran kortin saattaisi saada vielä 600rmb:llä, kun vanha hinta oli 60rmb/kerta. Tiäkkö yhtään, että mihin päin Kunshania majotut? Ku oha tääl siis enempiki saleja, mutta toi ny sattuu olemaa mulle lähin moinen.

Tinglin Park kannattaa käydä kurkkaa. Toukokuusha tääl on jo ihan kesä, ni kiva kiivetä parit rappuset ja käydä vaikka ylhäällä kaljalla. Zhouzhuang - Water town kuulemma kans näkemisen arvonen paikka, johon en kyllä itse ole "kerennyt" ja jotenki tuntuu, että seki olis pitäny kesäaikaan käydä kiertämässä.

Parhaat hampurilaiset & paras baari imo: Oasis bar&grill.
Parhaat pitsat ja hyvät kaljat: Leckers.
Parhaat bileet.... Hmm... Varmaa Phebe. Myös Kunshanin moises taitaa olla sellane käytäntö, että maksat jonku 100rmb sisää ja sillä saat sitte juua koko illan nii paljo ku napa vetää (ranneketta tiskillä näyttämällä).

E. Paikallinen ruoka on pirun hyvää! :kuola:

Kunshaniin kuukaudeks? Toi sali mis mä oo käyny ni sinne ei oo viäkää kk-kortti mahollisuutta. Nostivat kertahinnan juuri 100rmb:hen eli n. 12euroon mikä on aika törkynen. 10kerran kortin saattaisi saada vielä 600rmb:llä, kun vanha hinta oli 60rmb/kerta. Tiäkkö yhtään, että mihin päin Kunshania majotut? Ku oha tääl siis enempiki saleja, mutta toi ny sattuu olemaa mulle lähin moinen.
Juu Kunshaniin kuukaudeksi. Ei mitään hajua vielä missä suunnalla ollaan, mutta jos nyt niin käy, että jonkun 12 euroa / kerta joutuu maksamaan, niin mieluummin haistatan paskat ja kuihdutan itseäni kuukauden. Äkkiä ne lihakset takaisin tulee. Täällä kotosuomessa saan kuukausikortin kolmella tuollaisella kertamaksulla.

Täytynee laittaa listaan ylös noita paikkoja niin muistaa sitten paikan päällä.

Kyllä niitä halvempiakin saleja on kuulemani mukaan, joten ku tiedät missä päin oot ni laitat jonku ottaan selvää vaikka :)

Saleista

suurimmalla osalla saleista hinnat on neuvoteltavissa, riippumatta mitä siinä listassa lukee. Alotushinnat on yleensä poskettomia...

KunShanin
paras burgeri on kyllä Eagle Barissa.
Paras pihvi: Eagle
Pizza: Leckers, (Eaglessa kannattaa välttää), Pizza Napoli ok
muita kuin noi on
La Taverna
Unicorn
sitten ei länkkäreistä on se Japanilainen oasista vastapäätä mainitsemisen arvoinen, (ei se mikä on Oasiksen vieressä vaan nimen omaan se vastapäätä oleva)

Expat baarit noin pääpiirteittäin
Wonderfull too
Oasis
Aurora
Eagle Bar
Pimms (ihan liian moderni lounge look KunShaniin)
Whales Too
Fridays

Klubit
Phebe3d (pöytä maksaa jotain, vippikortilla ilmaiseksi plus jotain juomia, riippuu taas että kuka neuvottelee kenen kanssa niin kuin kaikki muutenkin=
GT-club vieressä (kohtuuttoman hiljainen
Club 88 Kunshan Hotellin takana
Las Vegas (ja rent-a-boyt)

plus kaikki muut, täällä on ihan helvetisti räkäistä tai räkäisempää klubia ja baaria ja KTV:tä

Kaupunki on ihan jees jos on hyvä keli, sateella enemmän kuin perseestä
Fillarointi on jees kesäisin

Mä menisin Japsiravintoloista kokeilee tottakai Tairyo Teppanyakia, löytyy Kunshan hotellin läheisyydestä.
HotPottia vaikka Little Sheep -ravintolaa Bailu Lu:lle ja sitä rataa.
Hyvä, että tuli joku muukin kertoo mielipiteitää :)

Mä menisin Japsiravintoloista kokeilee tottakai Tairyo Teppanyakia, löytyy Kunshan hotellin läheisyydestä.
HotPottia vaikka Little Sheep -ravintolaa Bailu Lu:lle ja sitä rataa.
Hyvä, että tuli joku muukin kertoo mielipiteitää :)

Noihin Hotpotteihin ja Teppanyakeihin kyllästyy aika nopeasti. Vaikka onhan siinä tietty puolensa on että samaan hintaan syö ja juo niin paljon kun kunto kestää.
Ns normi japanilaisia ravintoloita on kanssa vaikka minkä verran, Esim Sakata jota kannattaa välttää (Hattukantri, paska ruoka ja kalliit hinnat)...

Noihin Hotpotteihin ja Teppanyakeihin kyllästyy aika nopeasti.

Powerhousu on tääl kuukauden :D ...ja uskoisin, että kokeilee eri mestoja, joten kyllästyminen ei luultavasti ole vaihtoehto.
Mä tykästyin Teppiksessä varmaa enempi kokemuksee ku ruokaa, vaikkei siinäkää siis mitää vikaa ole ollu.

Tulipa nälkä.

Powerhousu on tääl kuukauden :D ...ja uskoisin, että kokeilee eri mestoja, joten kyllästyminen ei luultavasti ole vaihtoehto.
Mä tykästyin Teppiksessä varmaa enempi kokemuksee ku ruokaa, vaikkei siinäkää siis mitää vikaa ole ollu.

Tulipa nälkä.

no joo tosin ei ne teppanyakit yleensä kahta kertaa peräjälkeen toimi :D

ja nyt on sanottava njotta olisiko kevät alkanut, vrt perjantain paskakeli tän päivän aurinkoon2

E. Paikallinen ruoka on pirun hyvää! :kuola:

Helvetin hyvää safkaa oli joo kun käväisin viime syssyllä. :D Sitä en halua tietää että mitä ne ainekset oikeasti olivat, tai mistä paistoöljy oli peräisin...

Lähistöllä oleva pikkutaajama nimeltään Shanghai, minne matkasimme vaatimatonta 278 km tuntinopeutta luotijunalla, laittoi mahtavasta megapoliksesta nimeltään Helsinki olevan miehen pään pyörälle ja niskan jumiin... :wtf:

Joo sehä riittää, että safka maittaa ni mitä sitä suotta alkuperiä aineksille kyselee :D Parempi kun ei tiedä.

Shanghai on kyllä aika jees. Missä muuten majailit?

-----

Nyt on sellanen tilanne, että tuleva viikonloppu on mulle Kiinassa viimeinen ja siitä syystä lähdenkin nyt katsomaan sitä kuuluisaa Kiinan muuria! Pekingiin siis matkani käy ja tällä kertaa Jallu ei unohdu (!!!) matkasta :D

Vissii vähä taas tiukentavat noita turvatarkastuksia kyllä juna-asemilla ja kaikkialla muuallakin, ku sattu se pikku välikohtaus juuri...
Veitsillä aseistautuneet hyökkääjät iskivät juna-asemalle Kiinassa - 29 kuoli | Ulkomaan uutiset | Iltalehti.fi

Nyt on sellanen tilanne, että tuleva viikonloppu on mulle Kiinassa viimeinen ja siitä syystä lähdenkin nyt katsomaan sitä kuuluisaa Kiinan muuria! Pekingiin siis matkani käy ja tällä kertaa Jallu ei unohdu (!!!) matkasta :D
Tuolla olis kyllä hieno käydä, mutta tuskin tulee lähdettyä. Mapsin mukaan sinne ajelee junalla melkein 8 tuntia ja sitä ei kyllä jaksa hullukaan. Lentäen menee pariin tuntiin, mutta se taas on paljon vaivalloisempi matkustustapa. Lentokentät on perseestä.

Olin ihan kivenheiton päässä Tinglin parkista. Siellä sitten nautiskelin aamuisin mm. leivitettyä possua nuudeleiden kera --> :kuola:

Tuolla olis kyllä hieno käydä, mutta tuskin tulee lähdettyä. Mapsin mukaan sinne ajelee junalla melkein 8 tuntia ja sitä ei kyllä jaksa hullukaan. Lentäen menee pariin tuntiin, mutta se taas on paljon vaivalloisempi matkustustapa. Lentokentät on perseestä.

Kunshanista junalla Pekingiin menee ainakin näillä lipuilla noin 5tuntia. Liput normaaliluokassa 533,5RMB per suunta. Lauantaina lähetää aamulla puol kasin mais ja palataan sunnuntai-iltana kympin mais takasi :)

- - - Updated - - -

Olin ihan kivenheiton päässä Tinglin parkista. Siellä sitten nautiskelin aamuisin mm. leivitettyä possua nuudeleiden kera --> :kuola:

Melkoset aamupalat :D

Kunshanista junalla Pekingiin menee ainakin näillä lipuilla noin 5tuntia. Liput normaaliluokassa 533,5RMB per suunta. Lauantaina lähetää aamulla puol kasin mais ja palataan sunnuntai-iltana kympin mais takasi :)

- - - Updated - - -

1st class tossa junassa on kaiken puolen ok, hinta on 850-950 välillä suuntaansa, 2nd riippuu säkästä onko vieressä mimmonen valkosipulinkäryinen maalainen vai ei.

Lentäminen Honqiaosta Pekingiin on melko kivutonta, riippuen tietenkin kuinka paljon koneet on lähdössä myöhässä riippuen milloin mistä (sumua, savusumua, ilmatila suljettu lentosotaharjoitusten takia Pekingin lähellä jne). Kenttänä Honqiao on ihan kelvokas. Sitten Pekingistä kentältä taksin jonottamisesta se hupi alkaa...
Pekingin kentän kakkosterminaali mistä itse olen lentänyt Shanghaihin takaisin (10+ kertaa) on melko vaatimaton mutta ei mahdoton. Muistettavaa on että Honqiaosta ei men junia kovinkaan myöhään KunShaniin ja sitten Honqiaosta on melko matka muille rautatieasemille joista voi ottaa hitaan junan Kunshaniin (on muuten melkoinen elämys sekin, saa helposti uusia humalaisia kiinalaisia kavereita...). Tosin aina voi ottaa pimeän taksin joka on kanssa erään asteen seikkailu....

btw Sanze; Kunshanisa olisi ollu thainyrkkeilyäkin, ihan aidoilla (ja laiskoilla) thaikkuvetäjillä ...

Tervetuloo Tampereeelle! Täällä on kesä jo pian.

Kävitkö muurilla, vai kuuluko se just tuohon Pekingin reissuun?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom