Matkakertomus: Kunshan, Kiina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sanze
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä mä ainaki itelleni kiekkoja mukaan otan ja jos saan sovittua erikoismatkatavarasta, ni raijaan mukanani myös kannettavan korin :D Tai sitten sovin itelleni ruutu.fi tunnarit, koska pleijarit... Friboja ny ainaki messii ni pääsee heittää :)

Hitto kattelin tänään taas pitkästä aikaa Kiinan viisumihakemusta. Sitä ei oo ollu ikävä...! Eka pitäs kuitenki passi uusia ku menee kesällä vanhaks. Jos pe passi-ja viisumikuvii.

Kyllä mä ainaki itelleni kiekkoja mukaan otan ja jos saan sovittua erikoismatkatavarasta, ni raijaan mukanani myös kannettavan korin :D Tai sitten sovin itelleni ruutu.fi tunnarit, koska pleijarit... Friboja ny ainaki messii ni pääsee heittää :)

Hitto kattelin tänään taas pitkästä aikaa Kiinan viisumihakemusta. Sitä ei oo ollu ikävä...! Eka pitäs kuitenki passi uusia ku menee kesällä vanhaks. Jos pe passi-ja viisumikuvii.
Kantsii sitten myös sopia joku VPN diili, ei taida juuri muuten Kiinasta näkyä. :D

Siellä kun muutenkin blokattu kaikkea netistä, niin voi sitten VPN:n kautta selata kaikkia sivustoja?

Kantsii sitten myös sopia joku VPN diili, ei taida juuri muuten Kiinasta näkyä. :D

Siellä kun muutenkin blokattu kaikkea netistä, niin voi sitten VPN:n kautta selata kaikkia sivustoja?

Kyllä mulla VPN oli viimekski :) Se ny on vähä sellane samomattakin selvä asia ja aattelin ettei tarvi mainita. Toki sitä oli ainaki sillo aika hidas käyttää, et niillä nopeuksilla ei ainakaa mikää ruutu pyöris. Työpaikalla on yhteyksiä nostettu, mutten tiä sitte miten kämpillä. Toki en ees tiä viä missä majotun, ku "mun vanha asunto" on kaiketi täysi ja toisessa mahdollisessa ei oo oikee ruuantekomahdollisuuksia. No eiköhä se vielä selviä meenkö jopa hotellii.

Kiinalla on ilmeisesti kiire nykyään tsekata kaikki ulos menevä data ja datayhteyksien nopeudet on laskeneet paikasta riippumatta ulkomaailmaan kuin lehmän häntä. Muutamia vuosia sitten onnistui vielä skypet videokuvalla ilman ongelmia, viime kerralla tämän vuoden alussa ei enää edes pelkällä äänellä. Sama hitaus vaivasi kaikkia muitakin sivuja.

No ymmärtäähän sen, aikamoinen informaatiosota riehuu tällä hetkellä sieläkin ja suomenkielen simultaanitulkkaus on varmaan haastavaa kiinan datavakoilijoille :D

(Esimerkiksi tämän hetken maahanmuutto-ongelmat Eu alueella ovat Kiinassa ilmeisesti ihan hyvin uutisoituja, mutta näkökulma on moskovalainen. Välillä tuntuu että puhuu mv lehden uutisista kun kiinalaiset kollegat esittää mielipiteitään Eu:n tapahtumista).

Kuvaa ja kirjoita, kylä me luetaan

Hyvä tietää :)

Kiinalla on ilmeisesti kiire nykyään tsekata kaikki ulos menevä data ja datayhteyksien nopeudet on laskeneet paikasta riippumatta ulkomaailmaan kuin lehmän häntä. Muutamia vuosia sitten onnistui vielä skypet videokuvalla ilman ongelmia, viime kerralla tämän vuoden alussa ei enää edes pelkällä äänellä. Sama hitaus vaivasi kaikkia muitakin sivuja.

No ymmärtäähän sen, aikamoinen informaatiosota riehuu tällä hetkellä sieläkin ja suomenkielen simultaanitulkkaus on varmaan haastavaa kiinan datavakoilijoille :D

(Esimerkiksi tämän hetken maahanmuutto-ongelmat Eu alueella ovat Kiinassa ilmeisesti ihan hyvin uutisoituja, mutta näkökulma on moskovalainen. Välillä tuntuu että puhuu mv lehden uutisista kun kiinalaiset kollegat esittää mielipiteitään Eu:n tapahtumista).

Mä taasen oon kullu siellä olevilta länkkäreiltä, että ovat nostaneet yhteyksiä? Kai se koski sitte vaa sivuja, joille on oikeus mennä...

Kiitos tästä. :)

Joops mulla ihan samoja kokemuksia. Viime vuoden puolella lähetin sinne yhen miehen ja skype yhteydet oli muuttunut ihan hirveiksi. Täytyy varmaan vaihtaa juttelu englanniksi niin saa kiinan vakoojat paremmin selvää ja tulkkaukset nopeutuu.
Ja hotellista kesti 45 minuuttia tehdä matkaselvitys finnairin sivuilla.

Hieman turhauttavaa toimintaa.

Kuulostaa sille, että et sieltä pysty tähän ketjuun välttämättä kirjoitteleen. Mutta laita mulle postikorttia, niin otan siitä kuvan ja linkittelen tänne. Se olkoon suunnitelma B.

Kyllä tänne pääsi vielä viimeks ilman VPN-yhteyttä, että kattoo ny. :D Lentoliput 28.3. sinne ja 23.4. takasi on. Toki noita päiviä pystyy vielä muuttaa, mutta ompaha alustavat.

Aijaa, mää ajattelin että saan sellasia tyylikkäitä tissikortteja jääkaapin oveen mitä näkyy vanhaan hyvään aikaan ihmiset lähetelleen. :D

Perille päästiin tälläkin kertaa. Silmät ristissä suoraan työmaalle lentokentältä. Jahka töistä reilun tunnin päästä pääsen ni pakko koittaa vähä keksiä tekemistä ettei mee viä nukkuun. Saattas muute herätäkki kolmen aikaa aamuyöllä ja se ei oo hyvä juttu.

Kyllähän mä illaks tekemistä keksin ku vein vielä työtkin asunnolle asti. Heräsin kuiteski yheksältä illalla siihen, ku Nälkäpelissä tapettii toisia äänekkäästi eli läppäri kiinni ja unta kuulaan aina yli seittemää asti aamulla. Sitä se yli vuorokauden valvominen teettää, vieläki olis tosiaa uni maittanu.

Täällähän on prkl vapaapäiväkin heti tulevana maanantaina. Ns. haudan lakasu päivä. Jos sitä Shanghaihin heti viikonloppuna lähtis muide länkkäreide kanssa. Kysytään autoo ja kuskii siis.

En muute ehtiny olee tääl ku pari päivää, että ex-koulutettava vei mut ulos syömään. Eilen siis illastin kolmen kiinalaisen kanssa 4 tähden ravintolassa oikee kunnon mätöt. Kiinalainen safka vei länkkärisafkaa sata nolla, mutta tän ex-tiimiläisen vaimo oli aatellu et mä kaipaan tacoja ja pitsaa pöytää, ni niitäki siihen sitte tuotiin. Oli kyllä hyvää... Rapuja, lihoja, salaattia, sticky risee, dim sumeja, dumplinseja ja myös kanan jalkoja...siis niitä ihan nilkasta alaspäin. Maistoin, mutta ei ollu tekstuuri mun mielee joten toista kertaa ei tartte. :D

Illallise jälkee neidit näytti mulle vielä Kunshanin uuden ostoskeskuksen 9 Squaren. Yks nahkalaukkuhan sieltä lähti heti mukaan. Hups. No se sopii kaverin häihin kesällä ja voi sitä käyttää muutenki.

Viikonlopun suunnitelmat ratkee tänään. Huomenna sittenkin jo ehkä Shanghaihin ja sunnuntaina Wuxiin, mutta kattoo nyt tuleeko sitte lähettyä yhtää mihkä. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom