Matkakertomus: Kunshan, Kiina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sanze
  • Aloitettu Aloitettu
Mukava kyllä lukea näitä stooreja, en suinkaan ole kateellinen :D Mahtavia juttuja tuollaiset kokemukset kun saa vielä duunin kautta :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On kyllä ollu kokoinaisuudessaa aika loistoreissu: Niin töiden, kuin vapaa-ajankin puolesta. Vaikken tänne ikinä palaisikaan takaisin, niin muutamiin henkilöihin tulen kyllä pitämään yhteyttä :)

Mua tultiin moikkaan Kiinaan! @Shanghai 1.2.-6.2.

En kyllä olis iha heti uskonu, että joku mua tänne asti tulee moikkaan, mutta niin siinä vaan kävi, että kaveripariskunta laitto viisumit hakuu ja lens Shanghaihin heti kiinalaisen uuden vuoden jälkeen Spring Festival Holidayn aikaan. :) Mä suuntasin junalla kyseisene kaupunkiin lauantaina siinä puolilta päivin. Taas kyl kävi nii, et ku kuskin piti mua juna-asemalle heittää, ni ei näy eikä kuulu ja lopulta jouduin juokseen asemalla junaan vaikka alkujaan piti olla reippaasti aikaa.

Kaverit oli nukkumas ku hotellille saavuin, ni sai rauhassa hämmästellä Radisson Blu Shanghai New Worldia, joka oli aika LUXUS! Makso jonku tarjouksen kautta 600rmb/yö eli sen reilut 70euroo ja viis yötä olin. Oli uima-allasta, kuntosalia, baaria, höyryhuonetta, ravintolaa, poreammetta, sijainti keskellä People Squaree, suklaata tuotii joka päivä huoneesee ja mainitsinko jo SAUNAN!<3 Huoneesta löytyi myös kylpyamme, jossa tuli lilluttua. Ikinä en oo muuten niin kuumassa vedessä käynytkää, mitä tua allasosastolla. Tiätteks sen tuntee ku meette saunasta käymää paljain jaloin lumihangessa ja ku jalat ja varsinki varpaat oikee kihelmöi ku menee takas löylyy? Sellane tunne tuli meinaa tuolla poreammeessa. Heitettiinki kaverin kaa läppääki ku viimein istuu uskallettii, että kohta tuleeki sitte porkkanat ja perunat ja tänään tarjoillaan ravintolassa suomalaista! :D

Kuvia hotellista:
IMG_0424.JPG IMG_0526.JPG IMG_0455.JPG IMG_0456.JPG IMG_0458.JPG IMG_0264.JPG IMG_0338.JPG IMG_0502.JPG IMG_0347.JPG IMG_0348.JPG

Sitte itse asiaan: Mitä sitä muutakaan suomalaiset heti ekana päivänä (lauantaina) tekis, ku lähtis juomaa. Otettii vauhtia jo aiemmin mainitsemastani Big Bamboo -ravintolasta, jossa syötii ja nautittii muutamat. Haettii kaupasta parit lisää ja lähettii hotellille laittautuu, jossa ny ei kauaa menny ja suunnattii hotellin Dome -baariin ootteleen paria muuta suomalaista mukaan messii. Domesta Perry´sii ja Perry´sistä sitte paikkaan nimeltä KTV :D ...En ollu aiemmi moises käyny, mutta juttuja olin kuullu. Noiha on hirmu suosittuja Kiinassa. Otettii porukalla huone, jossa siis karaoke vehkeet ja kori kaljaa. Kaljat meni, mutta laulua ei oikee irronnu ku niiltä joille toi oli joku sadas kerta moisessa... Vissii liian vähän viinaa siis. Mäkin kautta nukkuu.

IMG_0295.JPG IMG_0312.JPG

Muut päivät me kavereitten kanssa sitte kierreltii Shanghaita: Katuja, ostoskeskuksia ja vähä feikkimarkkinoitaki. Yks päivä tehtiin melkone lasku Jin Mao Toweriin, jossa sijaitsee baari nimeltä Cloud 9 muistaakseni kerroksessa 87... Ei oo mikää halvin paikka :D

IMG_0369.JPG IMG_0398.JPG IMG_0416.JPG

Vaan kerran tolla reissulla kävi niin, että mä kerkesin metroon ja kaverit jäi oven toiselle puolelle. Mun takana oleva vanha kiinalaispariskunta nauro ittensä kipeeks ja mä siinä sivussa, mutta onneks toimi luuri metrossa, ni pysty soittaa kavereille, että tulee seuraavalla ja jää sillä ja sillä pysäkillä pois :D

Tottakai piti kavereita viedä myös kiinalaisiin ravintoloihin ja maistaan ihan pirun hyviä nuudeleita. Oli kyllä mukava loma, mutta aina loman jälkeen tuntuu siltä, että olis loman tarpeessa.

IMG_0476.JPG IMG_0510.JPG IMG_0520.JPG

Kotimatka ei sujunu kans ihan niinku piti. Lähdin keskiviikkoiltana Shanghaista junalla kohti Kunshania ja eikös mun takana junassa istunu joku kauhukakara, joka potki penkkiä koko matkan. En viittiny ärähtää, ku entiä miten siihen täällä suhtaudutaan, mutta onneks mun vierustoverit (äiti ja poika) huus sille aina ku ne huomas, että länkkärillä menee kohta hermot. Kunshanissa sato kaatamalla vettä ja taksiakaan en saanu ihan heti. No kämpille päästyäni sitte vilahti joku rotta tai vastaava tua rappukäytävässä ja ku sitä pääsen pakoon sisälle, ni eihä mulla vittu ollu sähköjä :D ...Soitin puhelun ja istuin sohvalle toppatakki päällä ootteleen - Oli meinaa kylmä! Puolisen tuntia meni, että sain sähköt ja varsinki lämmityksen päälle. Pari kertaa kyllä aattelin, että miksen jääny vielä yheks yöks Shanghaihin :D

Liitteet

• IMG_0265.JPG
    IMG_0265.JPG
    121,8 KB · Katsottu: 270
  • IMG_0487.JPG
    IMG_0487.JPG
    127,5 KB · Katsottu: 404
  • IMG_0505.JPG
    IMG_0505.JPG
    38,4 KB · Katsottu: 447
^ Ei ny kaikki kuvat vissii menny sinne minne piti, mutta laitetaa ny parit kuvat vielä, ku kerranki taas innostu :D

IMG_0320.JPG IMG_0368.JPG IMG_0462.JPG

IMG_0334.JPG IMG_0336.JPG IMG_0469.JPG

IMG_0419.JPG IMG_0435.JPG

IMG_0383.JPG IMG_0384.JPG IMG_0390.JPG

Harmitti vietävästi, kun Jallupullo jäi kämpille :(

Kotiudun muuten tasan kuukauden päästä eli 12.3. :dance:

...Vähä venähti paluu alkuperäsestä, mutta niin vähän, että ei se mitään.

Ja se venyy ja venyy.. ;)

Siistejä paikkoja kuvista päätellen ja hyvää tarinaa jälleen!

Ja kiva nähdä et oot vielä elossa ;) Ja tervetuloo tamppereeelle! Talvi oo vielä edes alkanut, saa nähdä alkaako enään ollenkaan.

Mikä toi homma on, et breezeriä mäkkärin pöydässä. Myydäänkö sitä ihan mäkissä, vai onko se ihan "sööriäkin" että on omia eväitä mukana?

Siistejä paikkoja kuvista päätellen ja hyvää tarinaa jälleen!

Ja kiva nähdä et oot vielä elossa ;) Ja tervetuloo tamppereeelle! Talvi oo vielä edes alkanut, saa nähdä alkaako enään ollenkaan.

Mikä toi homma on, et breezeriä mäkkärin pöydässä. Myydäänkö sitä ihan mäkissä, vai onko se ihan "sööriäkin" että on omia eväitä mukana?

Mikäs se pahan tappais ;) no ei. Kyllä täällä hengissä pysyy ku varoo vaa vähä kaikkee :D

Hei kiitos, innolla odotan jo Pirkanmaalle rantautumista! Kyllä siellä sais vielä pikkutalvi olla ku tuun... Pidetää peukkuja.

Breezeriä ei tietääkseni myydä mäkissä, mutta matkalla mäkkiin oli kauppa josta otin matkaevään ja nautin sen ruuan kanssa. Eli on ok juoda omia juomia ainakin mäkissä :D ...Tai sitten työntekijät ei meiän köörille kehannu sanoo mitään. Oon kyl tehny noin aiemminki.

Ai ai ai!

Niimpä. Heti ku hyppäsin junasta Shanghaissa olin, että HÖÖÖÖÖH! Sinne se jäi jääkaapin päälle!

...No voipaha juottaa sitä ens perjantaina kiinalaisille, ku lupasin nyt viimein pitää ne toiset ryyppäjäiset :)

Niimpä. Heti ku hyppäsin junasta Shanghaissa olin, että HÖÖÖÖÖH! Sinne se jäi jääkaapin päälle!

...No voipaha juottaa sitä ens perjantaina kiinalaisille, ku lupasin nyt viimein pitää ne toiset ryyppäjäiset :)

Muista kertoa sitte, että eivät oo tervetulleita Suomeen, jolleivät tykkää Jallusta.

Mikäs se pahan tappais ;)
Breezeriä ei tietääkseni myydä mäkissä, mutta matkalla mäkkiin oli kauppa josta otin matkaevään ja nautin sen ruuan kanssa. Eli on ok juoda omia juomia ainakin mäkissä :D ...Tai sitten työntekijät ei meiän köörille kehannu sanoo mitään. Oon kyl tehny noin aiemminki.
No eihän pahaa tapa MIKÄÄN!

No tulikin sellanen deja vu, et olin nähnyt ehkä jossain aikasemmassakin kuvassa mäkkärissä Breezeri-pullon. Tosin en nyt jaksanut alkaa kuvia selaan, mut tuntu et toi on jo "tapa" :D

Onko muuten englanninkielen taito noussut kohisten, sitä oletettavasti käytät päivittäisessä työskentelyssä?

Muista kertoa sitte, että eivät oo tervetulleita Suomeen, jolleivät tykkää Jallusta.

Osa pääs maistaa jo sillo syksyllä ja... noh... ei ne oikee digannu :D

Juottaa sitä ginger alella, pommacilla tai omppumehulla, niin eivät voi olla tykkäämättä.

Jallu Jalluna!

No eihän pahaa tapa MIKÄÄN!

No tulikin sellanen deja vu, et olin nähnyt ehkä jossain aikasemmassakin kuvassa mäkkärissä Breezeri-pullon. Tosin en nyt jaksanut alkaa kuvia selaan, mut tuntu et toi on jo "tapa" :D

Onko muuten englanninkielen taito noussut kohisten, sitä oletettavasti käytät päivittäisessä työskentelyssä?

Onkoha mulla ennenki ollu Breezeriä jossain... Eilen oli taas :D

Kyllä mä aina oon ihan hyvä ollu enkkua puhumaan, mutta ei sitä ennen oo näin kauaa yhtäjaksosesti kyllä tarvinnu höpöttää. Sillo ku olin tääl 4kk putkee ni huomasin jo ajattelevani englanniks, joten Suomiloma tuli iha hyvää saumaa :D En vieläkää tainnu vastata sun kysymykseen... Ömm... En usko, että taito on noussut kohisten (koska lähtökohtakin oli hyvä), mutta sen puhuminen on nykyään helpompaa ja tulee enempi iteksee ja välillä vahingossakin, ku vois puhua suomea.

EI Kiinaan kannata lähettää mitään suomalaisia valtuuskuntia hommailee suomalaisille yrityksille projekteja.

Yksi Sanche ajaa sen asian hyvinkin.

Sanzella on kyllä ollu pari viikkoo sen verta työperäistä ressiä, että ei tosikaa :D Noh... Ompaha ainaki tekemistä, eikä pääse mitkää Suomi-ikävät yllättää.

Aaaaivan. Tollanen työreissu tekis varmana hyvää itelle, niin ois just pakko puhua sitä englantia niin oppis. Ymmärrän kyllä, mut puhuminen syvemmin jostakin aiheesta aina vähän ihistää.

Juu väitän, että oot siellä reissussa kyllä juonut kerran jos toisenkin kolaa vahvempaa ;)

Jos tuo on se video, jossa kaks venäläistä kiipee Shanghai Toweriin, niin ei tullut kiipeiltyä :D Jaoin kyseisen videon Facebookissa kyllä ja onhan siellä ny aika komeet maisemat ;) ...Ehkä odotan siihen asti että kyseinen torni on valmis ja aukeaa yleisölle ilman, että tarvitsee salaa kiivetä.

Jos tuo on se video, jossa kaks venäläistä kiipee Shanghai Toweriin, niin ei tullut kiipeiltyä :D Jaoin kyseisen videon Facebookissa kyllä ja onhan siellä ny aika komeet maisemat ;) ...Ehkä odotan siihen asti että kyseinen torni on valmis ja aukeaa yleisölle ilman, että tarvitsee salaa kiivetä.

Joo ilmeisesti sama video. Enpä tiedä mitä sää oot jakanu, siellä facebookissa :) Näyttää se kahvatalokin aika pieneltä tuossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom