Matkakertomus: Kunshan, Kiina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sanze
  • Aloitettu Aloitettu
No jo on sielläkin juhlat, mutta niin kai meilläkin jos niikseen tulee, kuten vaikka pääsiäinen.

Kanajalkoja, niitä ei kyllä oo tullut testattua. Kuulostaa suhteellisen kuiville :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä noi muut niitä mussutti ihan onnessaa, mut kumisia ne mun mielestä oli :D Hyvä ku ne tuli pöytää, enkä heti saanu selvää ulkonäöstä että mitä ne on, ni mietin mielessäni lähinnä pikku mustekaloja ja sellasta, enkä antanu kertoo mitä ne on ennen ku olin maistanu. Sit maistamisen jälkee sanoin, että en aio enää syödä moisia, ja saa kertoo. Noin oon tehny jokusee kertaa täällä aiemminki.

Jep.

Voi luoja et on tylsä vkloppu ku sataa. Sateen takia peruttiin tän päivän Wuxi-reissukin, mut toivottavasti huomenna lähettäs sinne eli toivottavasti ei sada.

Perjantaina kävin "vähä" kattelee tuttuja baareja. Piti ihan muutamalle lähtee, mut yllättävää et sinne viitee-kuutee aamulla sitte taas meni. Kyllä muutamat tutut heput löyty vielä esim. Oasiksesta. Pääsin pitkästä aikaa pelaa bilistäki. Kyl huomaa et oon ehkä kerran vuotee vaa kyseistä hienoutta enää harrastanu, mutta ehkä se siitä sitten taas ku vähä useemmi lätkii.

Piti tosiaa vklopun aikana ettiä tästä lähimaastostaki joku ei viljelty pelto tai muu alue mis pääsisi vähä viskoo fribakiekkoi, mutta kiinnosta tonne sateesee ja pimeesee lähtee. Noh, eiköhä huomenna ala taas paremmat kelit ja tiistaina back to the office.

Olo on tällä kylällä kyllä taas ku julkkiksella. Kävin tänää Lotuksessa eli isommassa ruokakaupassa shoppailemassa ja ykski vanha herra raahas ihan vaimonsakki mua ihmettelemää. Siinä ne jutteli mun nenän edessä ja hymyili :D ...No eiköhän tähän huomioonki taas pian totu, eikä sitten enää välitä.

Pitäsköhä mun opetella kiinaa ku pääsen kotio. Mut pitäs olla takeet siittä et tulee viä joskus takas ettei opettele sitä turhaa. Olis hauska ymmärtää mitä ympärillä puhutaa. Toisaalta!!!! Kun ei ymmärrä, niin ei välitä.

Jeij, pääsin eiliseks päiväks pois kämpiltä, ku ei enää satanu. Wuxissa tuli siis pyörittyä ympäri saaria ja kerron siitä lisää myöhemmin. :)

Yuantouzhu - Turtle head Island
Wuxi, Jiangsu

No niin terve!

Kuvia en oo vielä koneelle siirrellyt, joten niitä saatte vielä odottaa. Aika juoksee ku siivillä ja tuntuu ettei ehi tekee mitää vaikka kokoajan tekeekin jotain.

Eli sillo pari viikkoo sitte poikettii likkojen kanssa Wuxissa. Tarkemmin sanottuna Yuantouzhu nimisessä paikassa ihmettelemässä nähtävyyksiä ja kukkasia. :D Maanantaivapaa ku on oli ni ihan vaan muutama muukin kiinalainen oli eksyny samoille mestoille ja ryysis taattu.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yuantouzhu

"The Yuantouzhu park is famous for its tourism especially during the spring season from March to April (älä saatana) when hundreds of cherry blossom trees start to bloom. Two gates are open for tourists which are Chongshan gate and Dushan main gate. During the season, there are also at least eight ancient fishing sailboats (siellä ne oli paikallaan) in the lake."

Perillä kierrettiin alkuun niemi mihin pääs autollakin ja samaa rahaa sitälty paattikuljetus läheiselle saarelle. Vähä eri meininki ku olis Tampereelta hypänny Laukontorilta Viikinsaatee menevälle paatille vaikka laivan koko olikin samaa luokkaa niiden kanssa.

Tolla saarella olis sitte ollu vaikka apinashow, mutten sellasta halunnu ees kattoa. Ei nää osaa pitää huolta eläimistä muutenkaa. Apinasaarella apinashow apinan vuotena.

Tyydyin sitte vaa imeskelee Jaloviinaa Laozin ja muiden patsaiden kanssa (kuvia tulee).

Nii juu jos joku haluaa tuolla joskus poiketa, niin päivälippu tonne sisältäen laivamatkat oli muistaakseni 105rmb. Saatto olla myös 125rmb, mutta jotain sinne päin.

Da Yu Huo Guo - Kunshanin, ellei jopa koko Kiinan paras HotPot?

Eilen käytiin syömässä porukalla "vähä" HotPotia ja paikaksi valikoitui Da Yu Huo Guo. Sijaintia en paikalle osaa valitettavasti kertoa, mutta lähellä mm. Wang Steakia. Odotukset oli korkealla, koska paikkaa oli mulle hehkutettu ja syystä. Iha mielettömän hyvät mätöt! Miksei tollasta paikkaa vois avata vaikka Tampereelle...

Hot Pot oli Sichuanin Ma La, jossa Ma meinas tulisempaa osuutta kera sichuanin pippureiden. La oli miedompi osuus, josta en niin välittänytkään, kun maut puuttu. Keskellä pataa oli vielä juotavaksi tarkoitettu sienikeitto, joka sai hyvää palautetta sekin.

Tilattiin nautaa, perunaa (normi&Kiina), munia, tofua, maissia, sieniä, lihapullia, makkaraa, nakkia, nuudelia jne jne. Lihaa tottakai siinä enimmäksee tuli syötyä ja kyllä se kylmä olutki uppos ihan janojuomana, ku tulisuus teki tehtävänsä.

5/5, käykää kokeilemassa jos eksytte kulmille.

Kuvat tulee myöhemmin. :)

Korjaus: Käsitin ton Ma La:n tarkoituksen väärin. Koko setti oli Sichuanin Ma La ja siinä oli tulinen puoli ja miedompi puoli ja sit se soppa keskellä. Tulisemmalle :worship:

Tänään on taas hitusen "sumusempaa" mitä muina päivinä...

http://aqicn.org/city/jiangsu/kunshan/shiyanxiaoxue/ 185 näyttää tää

1.PNG
2.PNG

http://aqidb.org/us/city/kunshan/ 178 näyttää tää

Molemmat Unhealthy.

Mitähämmuuta

Changshusta olinki laittanu vähä juttua jo sillo aiemmin: https://pakkotoisto.com/threads/matkakertomus-kunshan-kiina.117666/page-7#post-4340960, nyt pääsin viime viikonloppuna pyörähtään tuolla sitten uudestaan.

Entiä mistä johtu, mutta ei oikee löytyny mitään. Yks normi pieni nahkalaukku joka tuli samantien käyttöön. Joko paikka on muuttunu, mulla ei ollu mielenkiintoa tai sit en vaan enää löydä sieltä mitään. Joku noista. :D Kohtuu turha reissu tällä kertaa kuiteski.

Oasis Bar on tullu tutuks tälläkin reissulla. Parina vkloppuna siellä pyörähtänyt nauttimassa olutta ja pelaamassa bilistä. Viime lauantaina meniki bilikset jo huomattavasti paremmin mitä ekalla kerralla. Käytii myös toisessa biljardipaikassa lähellä Eagle Baria(?) lätkimässä ennen Oasiksee siirtymistä. Juu ja sitte... Oasiksesta ku lähettii ni kierrettii lähimestat et mikä olis viä auki. Ainoo paikka missä raikas viä musiikki oli joku Club Kiss / The Kiss tms... Jooh. Hmm... Jäätii suosiolla alakertaan nauttii kaljoja ja lauleskelee mikkeihin. :D Kyllä siinä nätit naikkoset koitti kauheesti mua ja kahta mun mukana ollutta miestä saada kokoajan yläkertaan asti, mutta passattii se ny kuiteski. :D

Tuleva viikonloppu onki taas viimenen täällä ja aattelin kierrellä Kunshanin keskustaa vallan ja kattella mikä on muuttunu. Kummilapsille en oo viä löytäny tuliaisia eli niiden mettästys on viikonlopun agendana. Muuten alkaaki olee tuliaiset valmiina.

Shanghain F1 kisat olis kyllä ny kans vkloppuna, mutta päätin passata ne. Ei toi F1 kuitenkaa nii paljo kiinnosta, vaikka hieno kokemus olis ollu varmasti. Saattaa kaduttaa toki myöhemmin, mutta ehkä selviän just ja just.

Friboja en oo päässy ulkoiluttaa ku kahdesti tällä reissulla ja neki on ollu sellasia muutaman draivin keikkoja. Ei tässä lähimaastossa vaan oo mitään paikkoja missä pääsis viskoon radoista puhumattakaan. Niitä ei Kiinassa vielä toistaiseksi ole. Otan parit kiakot kuitenkin vkloppuna reppuun mukaan jos sattus keskustasta löytyy tyhjää nurmikkoo/kenttää missä niitä ulkoiluttaa. :)

Tunteeko noi sumut sisällään jotenkin kun hengittelee? Eli esim maistaa, haistaa tai muuten vaikuttaako olotilaan?

Viimesiä päiviä viedään. Tänään vielä intensiivistä koulutusta, huomenna päästään tehdasvierailulle (suorastaan ihemttelin miten helposti saatiin tää idea järkättyä) ja perjantaina onki sitte viimene koulutuspäivä + allekirjoittaneen synttärit.

Tänään vissiin pitäs tiimin kanssa illallistaa ja huomenna sitte Allyn ja Tinan kanssa. Eipähän käy aika pitkäks viime metreillä.

Lauantaina päätin lähteä kämpiltä ajoissa 5:30 kyydillä lentokentälle. Toinen vaihtoehto olis ollu yöpyä pe-la yö lentokenttähotellissa, mutta aattelin et on ees pienet saumat nukkua koneessa jos lähen kämpiltä liikkeelle. No se hyvä puoli on et lento on lauantaina ja jos ei uni tuu, ni vedän vaikka kännit! :D Höhö

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom