Matkakertomus: Amsterdam

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Alyssa
  • Aloitettu Aloitettu
Noniin eli oma damin reissu lähestyy. Meitä olis 4 äijää lähdössä katteleen arminin keikkaa ja ollaan perillä to-ma. Reissun pääasiallinen tarkoitushan on klubbailu, niin tuli mieleen miten tälläinen 4äijän jengi pääsee sisään klubeilla? Ainakin muissa suurkaupungeissa missä olen ollut niin voisi sanoa jo olevan mission impossible :D
Ja myöskin että mistä kaupungin osasta kannattaa lähtä hyviä klubeja metsästeleen sitten paikan päällä? Nopean tutkailun jälkeen Rembrandtplein näyttäisi parhaalta...
Etenkin paikanpäällä olleilta olisi kiva kuulla vinkkejä :) myöskin jos joku kaupunginosa on tunnettu halvoista(ja hyvistä) ravintoloista niin sekin kiinnostaisi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse ajattelin myös lähteä viettämään uutta vuotta hollantiin:D siellähän on kohta kunnon posse kasassa.

Hahah, totta!

Noniin eli oma damin reissu lähestyy. Meitä olis 4 äijää lähdössä katteleen arminin keikkaa ja ollaan perillä to-ma. Reissun pääasiallinen tarkoitushan on klubbailu, niin tuli mieleen miten tälläinen 4äijän jengi pääsee sisään klubeilla? Ainakin muissa suurkaupungeissa missä olen ollut niin voisi sanoa jo olevan mission impossible :D
Ja myöskin että mistä kaupungin osasta kannattaa lähtä hyviä klubeja metsästeleen sitten paikan päällä? Nopean tutkailun jälkeen Rembrandtplein näyttäisi parhaalta...
Etenkin paikanpäällä olleilta olisi kiva kuulla vinkkejä :) myöskin jos joku kaupunginosa on tunnettu halvoista(ja hyvistä) ravintoloista niin sekin kiinnostaisi.

Pitäis päästä ihan ilman ongelmia. Juteltiin just tästä mun kaverin kanssa, joka tuli vähän aikaa sit takas Ausseista ja sanoi että siellä klubit valikoivat tosi tarkasti asiakkaansa. Damissa on vähän päinvastoin, sinne otetaan kyllä ihan kaikki sisään. Tai en ole ainakaan nähnyt et ketään olisi ikinä käännytetty. Hyviä klubeja on Leidsepleinin ympäristössä ja Rembrandtpleinilta löytyy tosiaan myös. Studio80 on sound systemiltään kuulopuheiden mukaan paras ja siellä on lähes aina hyvää musiikkia.

Kohtuuhintaisia ruokapaikkoja löytyy chinatownista ja siitä ympäriltä. Heineken-mestan taakse on avattu all you can eat-sushipaikka, mikä on kuulemma käymisen arvoinen (päivällä tyyliin 20e, eli ei paha). Itse en ikinä ehtinyt sinne asti :(

Nyt on varattu damiin matkat Belgian kautta... Eli Belgiaan ja sieltä sitte junalla/bussilla itse paikan päälle.. Alyssa osaakko suositella siis jotain hyvää/halpaa hotellia 3 pojalle? :--) Olis tarkotus yöpyä muutama yö damissa, ja sitte käydä varmaan Ranskassa tai jossaki. Joulukuun 7. päivä lähtö. :rock:

Hotelleista mä en tosiaan tiedä yhtään mitään, koska olin töissä reppureissaajien hostellissa ja sitä kautta tutustuin nimenomaan siihen maailmaan. Hostelworldista voi katsella paikkoja ja vertailla hinnan/paikan/saatavuuden mukaan. Bob's Youth Hostellista olen kuullut paljon hyvää ja sit tietenkin Flying Pigit on hyviä :rolleyes:

Tekemistä Amsterdamissa näin syksyllä.

Toinen artikkeli on mun entisen työkaverin kirjoittama, suosittelen lukemaan! ;) Mä aloin melkein itkeä kun luin sitä, antaisin mitä vaan et voisin lähteä takaisin.

Kyllä Amsterdam on hieno paikka... eilen viimeksi takaisin ja samantien hakkaamaan sormet verillä varausnappeja lentofirmojen saiteille. Ei voi muuta kuin suositella, etenkin jos on liikkeellä riittävän rennolla pössiksellä.

Itse tuli käytyä Damissa puolisen vuotta sitten keväällä. Omasta puolen suosittelen myös kaikille. Rento asenne vaan mukaan ja menoks. Välimatkathan tuolla suunnala lyhyet, joten kannataa hyödyntää sitä esim vaikka käväsemällä Antwerpenissä.

Vietin viime viikon Amsterdamissa työmatkalla. Ehti siinä kuitenkin jonkin verran kaupungillakin pyörimään. Kivoja kuppiloita, baareja, ravintoloita, kauppoja jne... Ja hauskaa olis pelkästään kävellä ympäriinsä ja ihmetellä mitä kulman takaa löytyy.

Ja oli hauska huomata, että suomalaiset klassikot olivat löytäneet tiensä van Gogh-museoon. Hieno tunne, kun Edelfelt, Järnefelt ja Gallen-Kallela oli päässy oikeeseen seuraan :)

Siis ei tsiisus mikä paikka! Arkkitehtuuri, historia, sillat, kanaalit, pikkukujat, kansainvälisyys, ilmapiiri, ihmiset...

Ei mitään elämää Suomessa:zzzz:

Siis ei tsiisus mikä paikka! Arkkitehtuuri, historia, sillat, kanaalit, pikkukujat, kansainvälisyys, ilmapiiri, ihmiset...

Ei mitään elämää Suomessa:zzzz:

Äläpä :)

Viikon päästä taas Damiin muutamaksi päiväksi! En millään jaksaisi odottaa, olen tässä nyt lähes 2kk ikävöinyt joka päivä takaisin Amsterdamiin... Kai se vaan on niitä paikkoja, mihin ei voi muuta kuin rakastua :)

Viikon päästä taas Damiin muutamaksi päiväksi! En millään jaksaisi odottaa, olen tässä nyt lähes 2kk ikävöinyt joka päivä takaisin Amsterdamiin... Kai se vaan on niitä paikkoja, mihin ei voi muuta kuin rakastua :)

Jep. Amsterdamiin palaan takaisin vielä joskus.

Niin no kai nuokin on ihan kivoja juttuja!

Nekin;) Yöelämässä ja De Wallenilla ei kuitenkaan alvariinsa jaksa ravata. Mutta Amsterdamissa tulee hyvä mieli vaikkei muuta tekis, kun päivisin kävelee ympäriinsä ja aina välillä istuskelee jossain ja katselee vaan ihmisvilinää. Amsterdam on myös yksi niistä paikoista, mikä näyttää upealta kaikkina vuodenaikoina.

Onko Amsterdamissa jouluna mimmoinen meno? Hiljaista ja paikat suljettuina vai ihan normaali kaupungin tahti? Ja tarkoitan enimmäkseen ilta ja yöelämää tuolloin.

Ajattelisin et jotain menoa löytyy kyllä. Amsterdam vetää puoleensa turisteja ympäri vuoden, joten yöelämä tuskin hiljenee kovin paljon edes jouluna. Pikemminkin päinvastoin, kuvittelisin että yöelämä on varsin vauhdikasta.

Tossa vähän infoa: http://www.amsterdam.info/events/christmas/

Itse lähden huomenna illalla Damiin. Edes 12h bussimatka ei vituta, koska tiedän, mikä odottaa perillä :haart:

Tammikuussa olin eikä sitä nyt ainakaan kapakoiden osalta hiljaiseksi voi sanoa. Yökerhoon asti ei kiinnostus riittänyt. Kyllä tuolla silti taatusti on hiljaisempaa talvella kuin kesällä. Mukavampaa tuolla on museoita kierrellä kun ei ole niin pirun täyttä. Muuten kujien ja kanaalien kiertely ja ihastelu on nyt vähän niin ja näin. Voihan sitä täälläkin räntä/vesisateessa laahustaa. jos Suomen syksy masentaa niin kannattaa varmaan suunnata jonnekkin muualle. Pelkän pilven präkyttämisen takia ei mun mielestä tonne kannata lähteä. Sitä voi kyllä tehdä muuallakin mukavammassa ilmastossa.

Onko Amsterdamissa jouluna mimmoinen meno? Hiljaista ja paikat suljettuina vai ihan normaali kaupungin tahti? Ja tarkoitan enimmäkseen ilta ja yöelämää tuolloin.

Amsterdamissa on aina menoa. Tan lisaks hollantilaiset juhlii omaa versiota joulustaan (Sinterklas) jo tassa parin viikon paasta, joten joulua juhlivat kaytannossa vain katoliset (etela-hollannissa). Esim. mulla 24.12 olisi viela taysin normaali koulupaiva.

Jeeesh kiitos vastauksista, eiköhän siis elämää löydy. Jouluaattona pois suomesta, lentäen, korkealta ja kovaa! Ei tarvitse kattella jouluskeidaa Suomessa. Lennot ja Hotelli hankittu.

joo itekkin mahollisesti joululomalla sinne viikonlopuksi. osaisko joku suositella jotain edullista/kohtuu siistiä hotellia nuorelle parille? mieluiten läheltä keskustaa, coffeeshoppien läheisyys on pieni plussa.

Nostan nyt tätäkin ketjua, koska tuli taas piipahdettua Amsterdamissa viikonloppuna. Ihanan "lämmin" ilma Suomeen verrattuna... Eikä yhtään lunta! Vettä tosin sataa aina välillä, mutta pe-ma oleskeluni aikana ainoastaan perjantaina jouduin sadekuuron uhriksi.

Mikäli on mestoilla sunnuntaina, pitää dubstepistä ja haluaa tanssia ja polttaa samaan aikaan, Winstonissa on joka sunnuntai SWAGGA night, eli dubsteppiä koko ilta. Olen kai ennenkin suositellut ko. mestaa... Kävin siellä aika usein kesällä ja nyt sunnuntaina tuli taas oltua ja oli yhtä hauskaa kuin ennenkin :) Hinnat ovat kohtuulliset (Jupiler 2,40e muistaakseni, ennen klo 12 muistaakseni Jägershotit euron ja 2 Becksiä yhden hinnalla), sisäänpääsy yleensä femman luokkaa. Hyvä vaihtoehto isoille klubeille ja itse ainakin tykkään tosi paljon vähän rennommista mestoissa.

Olin myös Pub Crawlilla vähän aikaa (kavereita töissä siellä, joten menin lähinnä hengailemaan sinne) ja voin suositella sitä, mikäli haluaa olla tosi kännissä ja tutustua uusiin ihmisiin. Pub Crawleja on Red Lightilla ja Leidsepleinilla ja suurimpana erona on se, että Red Lightilla on pienempiä baareja missä saa yleensä polttaa, kun taas Leidsella on klubeja. Crawlit maksavat about 15e, mutta se maksaa ehdottomasti itsensä takaisin jo pelkästään ilmaisina shotteina.
Ihan varauksetta en Pub Crawlia suosittele, mutta se on helppo tapa vähän tutustua Damin yöelämään. Paikallisia ei juuri tapaa, mutta voihan niiden muiden turistienkin kanssa bilettää.

Muita suosituksia ei nyt tällä kertaa ole (paitsi ehkä Rokerijn se-joku-palestiinalaismarokkolainen hash, mihin rakastuin), koska iso osa ajasta kului ihan vaan kavereita nähdessä.
Oli kyllä ihana käydä taas Amsterdamissa. Mikään ei ole niin kaunista kuin Amsterdamin kanaalisillat ja valot iltaisin :)

Oli kyllä ihana käydä taas Amsterdamissa. Mikään ei ole niin kaunista kuin Amsterdamin kanaalisillat ja valot iltaisin :)

Tänä aamuna viimeks haikailin tonne takas. Mietin, miltä tuntuis se peruselämä viettää tommosessa paikassa. Muistin vaan tosta sun aikaisemmasta matkakertomuksesta sen, kun pyöräilit/kävelit kesällä aamuöisiä Amsterdamin katuja. Voin vaan kuvitella sen fiiliksen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom