Matkakertomus: Amsterdam

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Alyssa
  • Aloitettu Aloitettu
Noh miksi noin rajoittunut näkemys :) jos on hauskaa niin on hauskaa, mitä tuota enempää moralisoimaan.

Hauskaa voi olla perseilemättäkin. Suurin osa turisteista on ihan kunnolla, mutta aina löytyy niitä, joille Dam ei tosiaan ole muuta kuin leikkikenttä, missä ei ole pakko osata käyttäytyä ja missä voi tehdä mitä haluaa. Näitä siis lähinnä tarkoitin ja juuri nämä ihmiset pilaavat Amsterdamin mainetta.

Mitäs muuten damissa on nähtävyyksiä noin ei-seksuaalisessa mielessä? Toki tuo jokiarkkitehtuuri on ihan jees mutta noin muuten, ainakin seksimuseot yms. on aika huonoja sen mitä olen niihin tutustunut. Onkos esim. tuolla performanssipuolella jotain oikeasti kokemisen arvoista?

Van Gogh museo on kuulemma jees ja muutenkin museoita löytyy lähes joka lähtöön. Kivoja, erikoistuneita pikkukauppoja on pilvin pimein varsinkin Jordaanin alueella. Melkwegissä ja Paradisossa ainakin käy soittamassa hyviä artisteja/bändejä/DJ:tä. Pannukakut on hyviä. Kesällä katumarkkinat on oma kokemuksensa, samoin tulppaanipuutarhat...

Kyllähän noita on riippuen siitä mistä on kiinnostunut. En mä ainakaan ikinä huomannut että kaikki tekeminen liittyisi muka jotenkin seksiin :D Red Light on loppujen lopuksi tosi pieni osa Amsterdamia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko sulla alyssa kuitenkaan suositella noista performanssijutuista mitään? Tuossahan on parikin paikkaa pelipaikoilla mitä houkuttelevat aina sisään, onko niissä oikeasti mitään piletin arvoista näkemistä?

Onko sulla alyssa kuitenkaan suositella noista performanssijutuista mitään? Tuossahan on parikin paikkaa pelipaikoilla mitä houkuttelevat aina sisään, onko niissä oikeasti mitään piletin arvoista näkemistä?

Tarkoitatko nyt näitä sex show-mestoja vai millaista performanssia?

En ole valitettavasti käynyt yhdessäkään. Tarkoitus on ollut, mutta jotenkin se on vaan jäänyt... Tässä jotain, Bananenbar on kuulemma aika jännä mesta :D Jos mulla olisi 45e ylimääräistä, voisin hyvin käydä katsomassa ihan vaan kokemuksen vuoksi.

Mun Damin matkakertomus jää sen verran lyhyeksi, että annan ainoastaan yhden neuvon: Kun reissaatte viikonlopuksi viihteelle Amsterdamiin, pitäkää hyvät ihmiset sen jälkeen edes yksi selvä vapaapäivä kun olette takaisin Suomessa :rolleyes:.

Tiivistetysti kerrottuna aika äreä mesta ja meikäläisen turnauskestävyys ei enää riitä tällaisiin keikkoihin!

Niin se vaan aika kultaa muistot. Se taas pukkaisi ensi viikonlopuksi Damin reissua (jos tuhkapilvi ei estä lentoa) :rock:

Huhhuh, sitä on taas edessä melkoisen hapokas vkl. Mukava nähdä kaupunki nyt vuorostaan kesäisenä. Viime kerrasta jäi vähän paska maku ilmaston suhteen kun merituuli puhalsi ja oli jatkuvasti - 10 astetta pakkasella. Mut kyl nyt tulee komiaa!

Itse tulin juuri maanantaina 3päivän vklp reissulta dameista ja oli ensimmäinen kerta. Oli muuten aivan mahtava kaupunki, pilvessä tuli oltua 24/7 sieniäkin tuli kokeiltua mutta homma pysyi hanskassa. Yövyttiin jossain random hotellissa siinä ihan vieressä missä on Escape clubi ja se Smokey coffeeshop ynms, en tiedä alueiden nimiä. Hotelli oli aika kallis 95e/yö oli 3tähden hotelli ja ihan mukava kylläkin, huomasin että maassa kusetetaan turisteja ihan 10-0 noissa hinnoissa ja hotelli maksukin tais mennä virkailijan omaan taskuun ainakaa kassakoneeseen se ei sitä lyöny.

huomasin että maassa kusetetaan turisteja ihan 10-0 noissa hinnoissa ja hotelli maksukin tais mennä virkailijan omaan taskuun ainakaa kassakoneeseen se ei sitä lyöny.

No ei Hollannissa kyllä mitenkään yleisesti kuseteta turisteja sen enempää kuin missään muuallakaan Euroopassa. Hinta oli ilmeisesti teillä kuitenkin tiedossa ja mukisematta maksoitte... Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa ;) Hostelleista saa sänkyjä halvalla, keskustan hotelleista ei.

Mulla vähän vipattaa jalka siihen tahtiin että Amsterdamiin pitäisi mennä taas käymään. Joskus loppukesästä varmaan sitten.

No niin, 17 elokuuta pitäs lähteä 4 yön reissu heittää damiin, rupee kuume jo nousemaan. Sopivasti ollaan vaimon kanssa jäämässä "tauolle" ni voi nauttia Amsterdamin houkutuksista koko rahan edestä :pano:

Itekki tekemäs reissua tässä elokuussa. Ilmotelkaa ihmeessä jos joku menossa... Hostelli/hotellineuvoja otetaan myös vastaan. Kulkeeko muuten junat damissa öisin??? Eli jos ottas hotellin vaikka siitä junaradan varrelta jostain?? Löytääköhän sinne öisin pyörällä ilman mitään karttoja??:dance::):puntti::rolleyes:

Heh, luin kerralla koko topicin läpi, tosi viihdyttävää lukemista!
Ollaan funtsittu kaverin kanssa damin reissua kai ens kuulle, millanen ajankohta toi lokakuu on, sää taitaa olla aika samanlainen kuin Suomessakin? Sattuuko tuohon aikaan olemaan Damissa mitään erityistä?

Kannattaako hostelli varata vasta paikanpäältä? Luulis ainakin, että lokakuussa ois sesonkiaika jo ohi, joten tilaa kai on?

Itekki tekemäs reissua tässä elokuussa. Ilmotelkaa ihmeessä jos joku menossa... Hostelli/hotellineuvoja otetaan myös vastaan. Kulkeeko muuten junat damissa öisin??? Eli jos ottas hotellin vaikka siitä junaradan varrelta jostain?? Löytääköhän sinne öisin pyörällä ilman mitään karttoja??:dance::):puntti::rolleyes:

Miten monta on lahdossa? Jos vahintaan 4hlo, hyva idea on varata koko huone hostellista. Paasee halvemmalla ja saa silti oman huoneen. Jos muiden kanssa nukkuminen ei haittaa, hostelli on noin yleensakin paras vaihtoehto. Tutustuu ihmisiin, saastaa rahaa ja keskustassa on pilvin pimein hostelleja. Junaradan varrelta en lahtisi ottamaan mitaan, koska en nae siina mitaan jarkea. Rahan saasto on olematon ja jos sattuu vaikka satamaan, vituttaa fillaroida himaan keskella yota. Ma asuin itse Sloterdijkin aseman lahistolla, eli n.5km keskustasta ja jos olisin ollut lomalla, olisi mua arsyttanyt pyorailla sita matkaa monta kertaa joka paiva varsinkin loppukesasta kun on jo kylma ja sataa. Perille loytamisesta en osaa sanoa mitaan, koska se riippuu ihan siita mihin on menossa ja mista. Yleisesti ottaen Damissa on aika helppo navikoida ja vaikka eksyisikin, kaupunki on niin pieni etta oikea tie loytyy ennemmin tai myohemmin.

Heh, luin kerralla koko topicin läpi, tosi viihdyttävää lukemista!
Ollaan funtsittu kaverin kanssa damin reissua kai ens kuulle, millanen ajankohta toi lokakuu on, sää taitaa olla aika samanlainen kuin Suomessakin? Sattuuko tuohon aikaan olemaan Damissa mitään erityistä?

Kannattaako hostelli varata vasta paikanpäältä? Luulis ainakin, että lokakuussa ois sesonkiaika jo ohi, joten tilaa kai on?

Lokakuun tapahtumista.

Siella luultavasti sataa jonkun verran, mutta ei mitenkaan hirvean huonot kelit pitaisi olla. Hostelleja kannattaa tsekkailla vaikka hostelworldista, koska siella hintavertailu onnistuu paremmin. Paikan paaltakin toki saa otettua nain off-seasonina, mutta kannattaa miettia jaksaako kulkea ympariinsa ja etsia niita hostelleja vai varaako suoraan netista ja suunnistaa sinne.

Ensi viikolla alkaa Hullut Päivät ja siellä on tarjouksessa lennot Damiin (itse olen ostamassa), eli siis vinkiksi kaikille jotka sinne haaveilevat :) Hostelli pitäisi myös katsella jostain ja jotain tapahtumia sille viikonlopulle kun olen aikomuksena sinne mennä.

Hei luin koko ketjun vaikka onki jo hieman vanha. Todella hyvä matka kertomus ja itsellänikin tekisi mieli jo lähteä nytten damiin, mutta heinäkuuhun saa odottaa :D.
Elikkäs kysymyksenäni olisi että mitkä hostellit ovat hyviä ja halpoja. Itselläni on tehnyt pitkään mieli jättää kaikki vain taakse ja aloittaa jossakin muualla alusta ja ajattelin että voisin kokeilla hollannissa.

Eli miten helposti saa töitä, kun ei ole koulutusta ja mistä kannattaisi kysellä?

Ja mitä kannattaa käydä katsomassa damista/hollannista?

Hei luin koko ketjun vaikka onki jo hieman vanha. Todella hyvä matka kertomus ja itsellänikin tekisi mieli jo lähteä nytten damiin, mutta heinäkuuhun saa odottaa :D.
Elikkäs kysymyksenäni olisi että mitkä hostellit ovat hyviä ja halpoja. Itselläni on tehnyt pitkään mieli jättää kaikki vain taakse ja aloittaa jossakin muualla alusta ja ajattelin että voisin kokeilla hollannissa.

Eli miten helposti saa töitä, kun ei ole koulutusta ja mistä kannattaisi kysellä?

Ja mitä kannattaa käydä katsomassa damista/hollannista?

Hyvia ei oikein halvalla saa, mutta sangyn kylla. Etka sa oikeasti mitaan muuta tarvitsekaan. Hostelbookersista vaan selailemaan, n.20e/yo on jo suht edullinen hinta... Isommissa dormeissa sit vahemman.

Duunia saa helposti. Tulostat kasan CV:ita mukaan ja lahdet kiertamaan keskustan baareja, coffee shoppeja ja turistikauppoja. Jos puhut hyvaa englantia, kielitaito ei ole este. Koulutustakaan ei pahemmin kysella noissa duuneissa. Mina kiertelisin ensimmaisena ehka ketjuja seka ulkomaalaisia, esim. irkkupubeja. Englanninkielisia frendeja on ollut toissa ravintoloissa, pubeissa, baareissa, coffee shopin kahvikassalla ja turistimyymaloissa. Niin ja tietty hostelleissa :) Ota kirjallinen tyosopimus (tahan saatat tarvita sofi-numeron, jonka hankkimisessa tyonantaja yleensa auttaa ja minakin olen siita jutellut tassa ketjussa), pida itse kirjaa tunneista ja ole sopivan skeptinen ettet tule kusetetuksi. Ala kuitenkaan vaadi kuuta taivaalta, koska Damiin tulee jatkuvasti jengia aloittamaan uutta elamaa ja kilpailemaan niista kassaduuneistakin. Pida silmat ja korvat auki ja yrita luoda niin paljon kontakteja kuin mahdollista, koska kontaktien kautta saattaa loytya hyva huone tai tyopaikka.

Mun tekisi mieli lahtea kesaksi takaisin Damiin. En vaan tieda uskallanko, koska se elama vie niin kovin helposti mukanaan :D

Kehnosti uutisoitu uutinen. Possyttely kielletaan vain mainituissa provinsseissa eika Amsterdam kuulu niista yhteenkaan, joten normituristille tuosta ei ole mitaan haittaa. On myos epatodennakoista etta Amsterdamiin saataisiin kielto voimaan, koska liberaalit ovat kovasti sita vastaan.

Oispa ollutkin aika karseaa, jos ei turisti saisi coffarista möyhyä. Sitähän joutuis kiertelemään kaikki stnan museot sitten.

heippa. Olisi nyt tarkoitus lähteä damiin elokuussa. Voitteko suositella joitakin hyviä yökerhoja, mutta ei mitään ökykalliita. Mitkä hostellit ovat yhtiä halvimpia? Suositelkaa muutenkin hyviä mestoja joita kannattaa käydä chekkaa ... Ja onko muuten nois coffee shopeis paljoa hinta/laatu eroa toisiinsa nähden..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom