Matkakertomus: Amsterdam

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Alyssa
  • Aloitettu Aloitettu
Tänä aamuna viimeks haikailin tonne takas. Mietin, miltä tuntuis se peruselämä viettää tommosessa paikassa. Muistin vaan tosta sun aikaisemmasta matkakertomuksesta sen, kun pyöräilit/kävelit kesällä aamuöisiä Amsterdamin katuja. Voin vaan kuvitella sen fiiliksen.

Se oli kyllä jotain, mihin ei ikinä kyllästynyt. Vielä vajaan puolen vuoden asumisenkin jälkeen siitä osasi nauttia :)

Mietin myös juuri tuolla viimeisimmällä visiitillä et jos muuttaisi takaisin ensi kesänä. Tuli vaan niin älytön ikävä, koska muistin miten mahtava viime kesä oli. Eikä kyse ole nyt pelkästään juhlimisesta tai villistä elämästä, vaan enemmänkin mulla oli ikävä sitä koko paikkaa. Tuli ihanan kotoisa tunne heti kun pääsin Centraalille. Ja se vain vahvistui, kun ekana iltana törmäsin kadunpätkällä kahteen tuttuun eri aikoina :D Amsterdam on vähän kuin pikkukylä kaupungin mittoihin venytettynä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Todellakin siistein mesta missä on tullut käytyä:). Taisin muute nähdä syksyllä alyssan flyingpigissä etkös siellä ollu hommissa?

Todellakin siistein mesta missä on tullut käytyä:). Taisin muute nähdä syksyllä alyssan flyingpigissä etkös siellä ollu hommissa?

Whaaat? :D Joo olin kyllä, downtownissa. Juteltiinko mitään ?

Ei, oli niin paljon populaa, että en viittiny mitään jäädä huuteleen:D Käytiin vaan muijan kans kattoo et oisko huoneita vapaana eipä ollut, meni sit telttailuks melkein koko reissu vaikka eipä tuo mua haitannu. Tuonne jos lähtee niin kantsii kyllä etukäteen varaille ne hotellit.

Ei, oli niin paljon populaa, että en viittiny mitään jäädä huuteleen:D Käytiin vaan muijan kans kattoo et oisko huoneita vapaana eipä ollut, meni sit telttailuks melkein koko reissu vaikka eipä tuo mua haitannu. Tuonne jos lähtee niin kantsii kyllä etukäteen varaille ne hotellit.

Aijaa :) Kysyn vielä et mistä tunnistit?
Tosin meillä ei silloin tainnut olla juuri muita blondeja töissä paitsi ehkä respassa.

Aijaa :) Kysyn vielä et mistä tunnistit?
Tosin meillä ei silloin tainnut olla juuri muita blondeja töissä paitsi ehkä respassa.

Oon sun kuvan muistaakseni joskus nähnyt pakkiksella. En kyl nyt ihan saleteissa oo et se olit sä, mutta tuntomerkit täsmää aika hyvin ja kovin oli suomalaisen näköinen:D

Se olisi torstaina lähtö Damiin pidennetyn viikonlopun viettoon. Kuukauden tipattomuus päättyy torstaina kun Helsinki-Vantaalla iso tuoppi kilahtaa pöytään. Siitä sitten viikonlopun viettoon Damin syövereihin :)

Minäkin olen kateellinen! Itse kerään kuumeisesti rahaa että pääsisin käymään Damissa vielä ennen maaliskuuta, jolloin paras kaveri Damista lähtee (ehkä) Australiaan :( Täältä on onneksi tosi helppo ja halpa mennä sinne, bussi about 20 puntaa suuntaansa.

Kerrohan sit et miten reissu meni :)

Minäkin olen kateellinen! Itse kerään kuumeisesti rahaa että pääsisin käymään Damissa vielä ennen maaliskuuta, jolloin paras kaveri Damista lähtee (ehkä) Australiaan :( Täältä on onneksi tosi helppo ja halpa mennä sinne, bussi about 20 puntaa suuntaansa.

Kerrohan sit et miten reissu meni :)

Bussilla menee kyllä aika kauan, varaat vaan easyjetin ajoissa niin ei maksa paljoa enempää, ja pääsee perillekin joskus.

Bussilla menee kyllä aika kauan, varaat vaan easyjetin ajoissa niin ei maksa paljoa enempää, ja pääsee perillekin joskus.

Nojoo ihan totta. Maksoin viime reissulla ~70e Amsterdam-Lontoo ja sen varasin edellisenä iltana (perinteinen "pitäisi varmaan lähteä mut ei kyllä ole mitään hajua että miten ja milloin"). Tosin ei mua haittaa bussillakaan mennä, varsinkin jos menen pidemmäksi aikaa tai jos on seuraa. Esimerkiksi pääsiäislomalla saatan mennä muutamaksi viikoksi.

Mun Damin matkakertomus jää sen verran lyhyeksi, että annan ainoastaan yhden neuvon: Kun reissaatte viikonlopuksi viihteelle Amsterdamiin, pitäkää hyvät ihmiset sen jälkeen edes yksi selvä vapaapäivä kun olette takaisin Suomessa :rolleyes:.

Tiivistetysti kerrottuna aika äreä mesta ja meikäläisen turnauskestävyys ei enää riitä tällaisiin keikkoihin!

Mun Damin matkakertomus jää sen verran lyhyeksi, että annan ainoastaan yhden neuvon: Kun reissaatte viikonlopuksi viihteelle Amsterdamiin, pitäkää hyvät ihmiset sen jälkeen edes yksi selvä vapaapäivä kun olette takaisin Suomessa :rolleyes:.

Tiivistetysti kerrottuna aika äreä mesta ja meikäläisen turnauskestävyys ei enää riitä tällaisiin keikkoihin!

Jahas, siellä on sitten menty oikein "viimeistä päivää". Oikein:thumbs:

uskomaton mesta. on törkeen hyviä naisia ja päihteitä. jos haluaa kunnolla revitellä niin sinne vaan! siellä rahalle saa vastinetta ja siellä voi duunata ihan mitä huvittaa. viime kesänä olin 2 päivää ja pelkkää turhailuun meni tonni rahaa. mutta ei se mitään, maaliskuun 30 päivä uusi reissu kutsuu, tiedossa commonin ja cunnin lynguistsin keikat!!!!! ja tietysti kaikkea muutakin ;) :D

uskomaton mesta. on törkeen hyviä naisia ja päihteitä. jos haluaa kunnolla revitellä niin sinne vaan! siellä rahalle saa vastinetta ja siellä voi duunata ihan mitä huvittaa. viime kesänä olin 2 päivää ja pelkkää turhailuun meni tonni rahaa. mutta ei se mitään, maaliskuun 30 päivä uusi reissu kutsuu, tiedossa commonin ja cunnin lynguistsin keikat!!!!! ja tietysti kaikkea muutakin ;) :D
2pvä ja tonni? :lol2: Huhhuh

Kolaako sä siellä oot vetäny vai miten sä saat 2 pvässä tonnin tuhlattua :D.

Aika summa kyllä... Mä en varmaan saisi tuhlattua noin paljon vaikka yrittäisin parhaani (olettaen, että summaan ei sisälly esim. merkkivaatteita tms. krääsää, mihin kyllä saisin tuhlattua useamman tonnin vaikka parissa tunnissa). Tosin kaipa niistä naisista tulee äkkiä tonni täyteen ja toinen sit vaikka klubituksesta ja huumeista. Ihme touhua silti.

Mä yritän tässä miettiä halvinta mahdollista reittiä Amsterdamista Suomeen maaliskuun lopulla. Aikaa mulla on enemmän kuin tarpeeksi, joten onnistuu matkustaminen pidemmän kaavan kautta ja tavaraakaan ei tällä kertaa tule olemaan paljon. Katselin tuossa lentoja ja olivat kalliimpia kuin aiemmin, vähintään 150e saa pulittaa yhdensuuntaisesta lennosta :wtf: Suomeen on kyllä ihan pirun kallis matkustaa, varmaan koska kukaan ei halua sinne... Pidän sormet ristissä ettei itsekään tarvitse mennä pääsiäislomalla käymään, mutta katselen silti varmuuden vuoksi lentoja. Vertailun vuoksi lentoni Lontoosta Amsterdamiin hiukan maaliskuun puolivälin jälkeen maksaa reilu £20.

Olen tällä kertaa Damissa vähintään vajaan viikon, parhaassa tapauksessa kuukauden jos entisessä duunipaikassani on tilaa yhdelle vapaaehtoiselle. Aiemmin harmittelin sitä etten ottanut tarpeeksi kuvia, joten nyt ajattelin korjata asian ja kuvailla vähän kanaaleja, kivoja kuppiloita sun muita paikkoja ja muuta mielenkiintoista.

Edit.
Tuli tuosta aiemmasta postista muuten vielä se mieleen, että mua on aina vähän ärsyttänyt se ihmisten asenne, että Amsterdamissa saa "duunata ihan mitä huvittaa". Ei se ole mikään aikuisten leikkikenttä, jonne voi tulla perseilemään vain sen takia, että siellä on vähän löysemmät lait. Amsterdam on kaikin puolin upea kaupunki ja niin paljon muutakin kuin "naisia ja päihteitä", kuten monet tuntuvat kuvittelevan.

Ne ongelmat mitä siellä on, johtuvat just näistä perseilevistä turisteista, joilla ei ole mitään kunnioitusta kaupunkia ja sen asukkaita kohtaan.

Ei se ole mikään aikuisten leikkikenttä, jonne voi tulla perseilemään vain sen takia, että siellä on vähän löysemmät lait..

Noh miksi noin rajoittunut näkemys :) jos on hauskaa niin on hauskaa, mitä tuota enempää moralisoimaan.

Mitäs muuten damissa on nähtävyyksiä noin ei-seksuaalisessa mielessä? Toki tuo jokiarkkitehtuuri on ihan jees mutta noin muuten, ainakin seksimuseot yms. on aika huonoja sen mitä olen niihin tutustunut. Onkos esim. tuolla performanssipuolella jotain oikeasti kokemisen arvoista?

Muuten voisi sanoa että aika tarkkana saa olla mitä ostaa ja keneltä, laput silmillä tuolla ei kannata kulkea. Tosin eipä tämä tietenkään koske pelkästään damia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom