Matkakertomus: Amsterdam

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Alyssa
  • Aloitettu Aloitettu
^ Onkos siellä Hollannissa noin suomalais-silmin pitkiä ihmisiä,sellaista jostain muistan lukeneeni.Vai onko myytti?

En ole edes ajatellut asiaa, mutta taitavat olla aika pitkia... Kaikki hollantilaiset miehet varsinkin ovat reippaasti mua pidempia, kun taas Suomessa tulee patkia vastaan harva se paiva.

Vesipuisto loytyy aika lahelta, kun menee junalla Leideniin tai Haagiin ja jatkaa bussilla Wassenaariin. Siella on sellaisella leirinta-alueella, esim. Serenaan verrattuna, pieni vesipuisto. Tuli kaytya viimekesana ja en tieda uhraisinko ainakaan Amsterdamin lomastani aikaa sinne menemiseen. Huvipuisto Efteling onkin sitten jo kaukana. Sinne kestaa ajaa taalta noin kaksi tuntia, mutta jos on huvipuistofani niin ehdottomasti kaymisen arvoinen

Eftelingista olen kuullut pelkastaan positiivista, mutta en ole kaynyt. Se on noin tunnin automatkan paassa Damista, junalla tms. en tieda kauanko kestaa. Saattaa olla etta kaydaan siella tyoporukan kanssa jossain vaiheessa, laitan rapsaa sitten :)

Laita nyt Alyssa siihen sun näppikseen skandit paikalleen. Tota on todella ärsyttävä lukea.

Ei mulla ole omaa lapparia, kaytan kavereiden koneita tai yleisia. Eli no can do.
Mut saan ehka 15. pva omani takaisin kun kaveri Suomesta tulee kaymaan... Riippuu et jaksaako han raahata sita.

Ma sain eilen itselleni asunnon! Pieni huone talossa Bos en Lommerissa eli Lansi-Amsterdamissa, ihan Westerparkin vieressa. Google street viewissa voi katsella mun uutta naapurustoa :) Tuolta pyorailee keskustaan n.15min ruuhkasta ja mielentilasta riippuen.

Talon omistaa sellanen n.30v hollantilainen (kai?) mies ja siella asuu meidan kahden lisaksi espanjalainen tytto ja saksalainen tytto. Mun huone on 5 nelion kokoinen, mutta mun mielesta se on ihan tarpeeksi tilava. Mulla ei ole oikeastaan mitaan tavaraa enka haluakaan kerata ymparilleni turhaa kraasaa. Huoneeseen mahtuu sanky, mun vaatteet, pari kirjaa ja thats it. Niin ja siella on pikkuruinen oma parveke :)
Menen huomenna maksamaan 100e deposittia ja loput ylihuomenna. Asun ilman sopparia, mika on tosi yleista taalla. Huono puoli on, etta mut voidaan kaytannossa heittaa ulos koska tahansa. Takuuvuokrasta teen tietysti paperit ja allekirjoitutan ne, jotta saan sit lahtiessa rahani takaisin.

Olen niin innoissani tasta! Alan vihdoin saada palkkaa ja tuntuu etta ns. oikea elama on alkamassa. Tahan mennessa taa on ollut tallasta lomailua eika mun ole tarvinnut huolehtia juuri mistaan. Nyt mulla on kamppa ja tyosopimus ja asiat siina mallilla etta voin oikeasti sanoa asuvani ja elavani taalla.

Pakko sanoa sen verran, etta Amsterdamissa on tosi helppo aloittaa uusi elama. Tyopaikan saa nain kesalla helposti, tyoluvan saanti on yksinkertaista EU-kansalaisille ja kampan saantikaan ei ollut kovin vaikeaa. Kaikki puhuvat englantia, uusia ystavia ja tuttavia tulee lahes joka paiva, taalla on aina tekemista jne jne. En yhtaan ihmettele miksi niin moni muuttaa tanne ihan tosta vaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehka tasta ei tarvitse tehda kannabiksen laillistuksen juupas-eipas -ketjua. Hollannissa se nyt on lahes laillista ja tuo tanne seka hyvia ja huonoja puolia. Sama patee Suomessa alkoholiin.

Meen itsekin katsomaan kamppaa Bos en Lommerista keskiviikkona 1200/kk talosta puutarhalla jne. Toivottavasti natsaa!

Maanantaina Hollanti pelaa myos ensimmaisen futismatsinsa. Kaupungin yleisilmeesta vois paatella, etta mikali voitto tulee niin jotain Queensdayn tapaista voisi olla taas luvassa.

Musta tuntuu et kaikki asuvat taalla lannessa! Mun tyokavereista ainakin 3 asuu talla seudulla, melkein mun naapurissa. Taa on kivaa aluetta :) Aiotko ihan yksin vuokrata talon vai kavereiden kanssa?

Futis tulee jo korvista ulos, vaikka sita on pelattu vasta 1,5 paivaa. Meidan baari on taynna oransseja lippuja ja pelit naytetaan screenilta. Joka ikinen vitun peli. Vihaan jalkapalloa :jahas:
Toivon tosin etta Hollanti voittaa, koska juhlinnasta tulee ihan hullua!

Torstaina oltiin sellasessa mestassa kuin Studio 80. Sijaitsee Rembrandtpleinilla, tosi hamara paikka mika on taynna mustaa. Kaikki on mustaa, jopa ovet, joten paikkaa on ehka hiukan vaikea loytaa. Tyyliltaan se on niita paikkoja, mihin ma en ainakaan menisi taysin selvana. Valojen valkkyessa psykedeelisesti siella nakee lahinna villisti tanssivien ihmisten laajentuneita pupilleja ja holmoja hymyja :D Torstaina siella oli ihan perusteknoa mita ennen vihasin, mutta nykyaan siedan ja jopa ihan hiukan pidan siita.
Sisaan maksoi 6e, narikka 1e ja bisse (half pint) 2,5e. Ei mun mielesta mitenkaan paha.

Huomenna mennaan Jimmy Woohon mika on ns. parempia yokerhoja taalla, ainakin ovipolitiikasta paatellen. Nimi pitaa olla listassa tai joutuu 1. odottamaan ikuisuuden tai 2. kaantymaan takaisin koska naama ei miellyta. Me saatiin nimet listalle kaverin kautta ja ajattelin kayda tsekkaamassa paikan, koska en ole ennen ollut siella. Kerron siita sit ensi viikolla :)

Muuten elama kulkee taalla normaaliin tapaan. Joudun nykyisin fillaroimaan toihin ja se on aina yhta kivaa, koska taalla fillarointi on niin erilaista kuin Suomessa ihan jo senkin takia ettei taalla ole makia :D Suurin maki minka loytaa on kanaalin ylittava silta. Muutenkin omassa kampassa (tai no, huoneessa) asuminen on kivaa. Mulla on kaynyt aina tosi hyva tuuri kamppien suhteen, silla taa 300e/kk on suurin vuokra mita olen ikina maksanut ja silti olen aina asunut kivoissa kampissa. Tossa nykyisessa vuokraisanta remontoi parhaillaan olkkaria ja siita tulee kai jonkunlainen beige, kun taas eteinen ja muut ns. yleisten tilojen seinat ovat vihreat. Se on kokonaisuudessaan ihan alyttoman funky paikka, tykkaan tosi paljon! :)

Ensi viikolla saan kai mun lapparin, koska kaveri tulee 15. paiva kaymaan. Sit voin vihdoin kirjoittaa vahan enemman ja laittaa kuvia ja kaikenlaista muuta mukavaa.

Ainiin ja kaytiin eilen yhdessa all-you-can-eat-mestassa Red Lightilla. Se oli kiinalainen paikka, ihan ok safkaa. Maksoi 8,50e ja lahtiessa olin ihan ylitaynna. Takuuvarma darramesta.

Siis mikäänhän ei ole parempaa ku MM-kisat kunnon fanikulttuurin maassa. Itte meen ainakin aina ku pääsen screenille kattoo pelejä, saksapaita päälle ja Bayernin fanihuivi, parit bisset jne. Viikonlopun reissulla oli aikapaljon brittejä katsomassa USA-Englantipeliä ja se tunnelma oli ihan käsinkosketeltava, God save the Queen tuntu et kuulo lähtee, kun ne laulo mukana. Just Damissa ois varmast todella kiva käydä katsomassa screeniltä pelejä. Back in the days kun siellämaassa vaikutin ei valitettavasti ollut futiksen arvokisoja, nyt on, ja nehän eletään täysillä.

Alyssa, keep up the good work, tää on intterwebin parhaita matkaraportteja! Itseäki alkaa veri vetämään vaihteeksi hollannin suunnalle, ehkä ensikesä sitten siellä..

Ma en yksinkertaisesti vaan voi sietaa jalkapalloa enka sita yleisoa. Tanaankin olin lounastauolla Hollannin pelin aikaan ja mua vitutti suunnattomasti syoda baarissa kun jengi kiljui ja huusi ja screenilta tuli futista. Jaakiekko menettelee, mutta jalkapalloa en vaan voi sietaa :D
Olin Sardiniassa silloin kun Italia voitti World Cupin nelisen vuotta sitten ja jokaikisena peli-iltana nukkuminen oli mahdotonta ulkona meuhkaavien ihmisten ja car hornien takia. En tykannyt silloin enka tykkaa vielakaan :D

Jimmy Woo jai valista, koska olen peeaa ja se on kuulemma ihan paska mesta. Ylihintainen, huonoa musiikkia ja huono meininki. Musta tuntui itseasiassa koko ajan etten varmaan viihtyisi siella, koska olen enemman ug-tyyppeja ja tykkaan esim. squat partyista. Mita likaisempaa ja villimpaa menoa, sen parempi :D
Paadyttiin sitten Winston Kingdomiin kuuntelemaan dubsteppia ja jouduin toteamaan etten vielakaan osaa tanssia sita ellen ole tosi sekaisin. Johtui tosin myos erittain huonosta dj:sta, joka vaihteli musiikkityyleja tarpeettomasti vaikka piti olla pelkkaa dubsteppia koko ilta :jahas:

Tultiin sit takaisin hostellille jatkamaan iltaa ja joskus 2-3 maissa yorespassa oleva, tosi fucked up kaveri paasti sisalle 3 randomia tyttoa. Meidan baariin ei siis saa tulla ellei ole vieras hostellissa, mutta yorespalla oli tylsaa ja se oli kannissa, joten tytot olivat tervetulleita. Eika siina mitaan, mutta illan mittaan selvisi etta yksi tytoista oli brittilainen artisti Lady Sovereign! En ensin uskonut ja jos totta puhutaan, mua ei hirveasti kiinnostanut, mutta tanaan googlasin kuvan ja voi jumalauta, se oli oikeasti Lady Sovereign!!!! Han tosin lahti aika pian sen jalkeen kun yksi tytoista paljasti kuka han on. Ei ilmeisesti halunnut etta kaikki saisivat tietaa, mika on ihan ymmarrettavaa vaikka kyseessa ei olekaan mikaan megaiso tahti.
Koko tapahtuma oli aika omituinen ja muistutti mua jalleen kerran, miksi rakastan Amsterdamia. Mulle sattuu ja tapahtuu Suomessakin, mutta taalla se on vaan mennyt pahemmaksi (=paremmaksi) :D

Tanaan vein pyorani korjaamoon. Maksaa 15-25e, mutta pieni hinta ottaen huomioon etten maksanut pyorasta mitaan ja se on tosi hyva pyora ja tarvitsen sita joka paiva.

Ma en yksinkertaisesti vaan voi sietaa jalkapalloa enka sita yleisoa

Itselläni samanlainen allergia lätkää kohtaan :O

Tää sun stoori on kyllä hyvää lörinää. Tiukemmalla budjetilla eläminen vieraassa maassa on aina mielenkiintoista kuultavaa! Peukkua sinne!

Ma taas pystyn katsomaan latkaa ihan hyvin. En tosin (kuulemma...) ole hyvaa latkaseuraa, koska mun keskittymiskyky on tosi huono -> kyllastyn peleihin tosi helposti ja alan kommentoida typeria juttuja. Tyyliin 'Bluesin joukkue nayttaa smurffeilta' ja 'ma ainakin laittaisin tosi laskin miehen tohon maaliin, kato nyt, eihan se peita kuin puolet' jne jne. :jahas:

Mun piti saada lappari tanaan. En saanut, koska se olisi muka painanut liikaa kasimatkatavaroissa. WTF, kukaan ei punnitse kasimatkatavaroita... Mut nyt siis mulla ei ole lapparia eika skandeja. Suck it up.

Ostin Waterloopleinilta tanaan ison ruutupaidan, mustan pikkujakun, valkoisen sopon paidan ja spray-maalia pyoraan. Maksoi yhteensa alle 10e. Maalaan pyorani tumman pinkiksi. Ainiin ja se on kunnossa, ketjujen korjaus tuli maksamaan 15e. Ja sit kuulin et mun tyokaveri olisi osannut korjata sen... Vittu mita paskaa.

Lauseeni ovat lyhyita, koska luen talla hetkella Hemingwayta ja olen viettanyt viimeiset pari tuntia alakerrassa katsoen Fear and Loathing in Las Vegasia, polttaen pilvea ja juoden calimuchoa. Tyokaverin sanoin: We have the easiest lives ever.

ylihuomenna on taalla kylla railakas paiva, sita on nyt nuo nelja edellista pelipaivaa uumoilleet.

Amsterdamiin matkaajille suosittelen ehdottomasti paivan/puolenpaivan uhraamista rannalla, jos kohdalle sattuu lammin ja aurinkoinen kesapaiva. Centraalilta paasee edestakaisin n. 9 ella suoraan Pohjanmeren rannalle ja takaisin. Ite oltiin Zaandvoortissa, joka muistuttaa lahinna Gran Canariaa tms rantalomakohdetta. Lauantaina mesta aivan tukossa ja kuumia tyttoja otti toplessina aurinkoa. Huh!

Edelleen myos ilman asuntoa, jos vaikka kysyis huomenissa josko yliopistolla olisi heittaa mulle joku sopuhintainen lukaali

Pakkista on tullut luettua jo jonkin aikaa epäsäännöllisesti, mut nyt piti oikein nimimerkkikin tehdä tänne kun tuli jotain kirjoitettavaa. =)

Tosiaan on ollut jo jonkin aikaa ideana aloittaa opiskelu Groningenissä ens vuoden syksyllä, mutta lähtöfiilikset on nyt niin kovat et päätin lähtee jo tän kuun aikana kohti Hollantia, kunhan nyt eka saan hoidettua kaikki käytännön asiat duunipaikan, kämpän ym. suhteen. Tarkoitus olis siis asettua ainakin jokskin aikaa Amsterdamiin, hommata duuni ja mennä vaan päivä kerrallaan =). Oon jonkin verran tässä nyt netistä selaillu kaikkea Hollanti-aiheista yleisinfoo, mutta en tunne sieltäpäin etukäteen ketään, joten aika kujalla tuun varmaan aluks oleen, vaikka tässä koitankin keräillä kaikennäköstä tietoa ennen lähtöä. Oliskin siis tosi hienoa, jos foorumin damilaiset vois kertoilla jotain vinkkejä, must know-juttuja käytännön asioihin liittyen tai ihan mitä vaan mikä olis tietämisen arvoista!

Löytyykö sieltä muuten mitään kohtuuhintaista kuntosalia? Lähden kuitenkin aika persaukisena liikenteeseen, niin ei olis varaa maksaa mitään 50e/kk. =)

^Groningen aka G-town on kylla ilmeisen huikea mesta. Asukkaista puolet on opiskelijoita ja meno sen mukainen. Itse en ole ikina kaynyt siella, mutta muutama frendi kay pari kertaa kkssa ihan vain bileiden takia mestoilla.

Vaikea nyt sanoa mitaan hyodyllista, tyota on varmasti tarjolla, mikali ei ole liian valikoiva (esim. baarit tms. hakevat jatkuvasti englanniksi tyovoimaa). www.iamasterdam.com on aika hyva portaali kaikkeen valilta tyoskentely-biletys. Sielta lukemaan infoa, mikali et ole jo sivustoon tormannyt.

Itse kayn yliopiston puntilla. Opiskelijoille jotain 100 e / vuosi (mutta avoinna myos ei-opiskelijoille). www.usc.uva.nl loytyy infoa. Saleja on ympari kaupunkia, tosin ne on kylla erittain pienia ja huonoja. Leidsepleinin laheisyydessa on kuntosali Fit for Free. Hinta kkssa joku 15 e ja ilmeisen hyva spotti.

ylihuomenna on taalla kylla railakas paiva, sita on nyt nuo nelja edellista pelipaivaa uumoilleet.

Amsterdamiin matkaajille suosittelen ehdottomasti paivan/puolenpaivan uhraamista rannalla, jos kohdalle sattuu lammin ja aurinkoinen kesapaiva. Centraalilta paasee edestakaisin n. 9 ella suoraan Pohjanmeren rannalle ja takaisin. Ite oltiin Zaandvoortissa, joka muistuttaa lahinna Gran Canariaa tms rantalomakohdetta. Lauantaina mesta aivan tukossa ja kuumia tyttoja otti toplessina aurinkoa. Huh!

Edelleen myos ilman asuntoa, jos vaikka kysyis huomenissa josko yliopistolla olisi heittaa mulle joku sopuhintainen lukaali

!!!!! Just meinasin kirjoittaa Zaandvoortista. Olin nimittain itsekin siella viime viikolla ja oli tosi kivaa. Jos vesi ei olisi ollut sinisen sijasta ruskeaa, olisi ollut vaikea uskoa etta on Hollannissa. Todellakin kaymisen arvoinen mesta. Junalla kestaa n.20min ja maksaa tosiaan sen 9,40e edestakaisin.

Ootko kaynyt katsomassa kamppia? Mulla kavi kai tosi hyva tuuri, koska loysin kampan niin helposti. Tai sit oon vaan helppo asiakas :)

Pakkista on tullut luettua jo jonkin aikaa epäsäännöllisesti, mut nyt piti oikein nimimerkkikin tehdä tänne kun tuli jotain kirjoitettavaa. =)

Tosiaan on ollut jo jonkin aikaa ideana aloittaa opiskelu Groningenissä ens vuoden syksyllä, mutta lähtöfiilikset on nyt niin kovat et päätin lähtee jo tän kuun aikana kohti Hollantia, kunhan nyt eka saan hoidettua kaikki käytännön asiat duunipaikan, kämpän ym. suhteen. Tarkoitus olis siis asettua ainakin jokskin aikaa Amsterdamiin, hommata duuni ja mennä vaan päivä kerrallaan =). Oon jonkin verran tässä nyt netistä selaillu kaikkea Hollanti-aiheista yleisinfoo, mutta en tunne sieltäpäin etukäteen ketään, joten aika kujalla tuun varmaan aluks oleen, vaikka tässä koitankin keräillä kaikennäköstä tietoa ennen lähtöä. Oliskin siis tosi hienoa, jos foorumin damilaiset vois kertoilla jotain vinkkejä, must know-juttuja käytännön asioihin liittyen tai ihan mitä vaan mikä olis tietämisen arvoista!

Millaista tyota olet hakemassa? Nain kesalla baarit, coffee shopit jne. palkkaavat tosiaan aika helposti porukkaa, mutta ne paikat taytetaan paikan paalla. Helpointa olisikin IMO ehka katsella hetken aikaa paikkoja netista (ei tieda vaikka tarppaisi), pari paivaa ennen lahtoa jarjestaa asuntonayttoja, tulla tanne ja majoittua hostellissa/couchsurffaamalla/tms, hankkia kamppa ja sen jalkeen kavella ympariinsa pudottelemassa ansioluetteloja. Jos on rento ja ulospainsuuntautunut persoona ja CV on ok, toita pitaisi loytya parissa paivassa. Ma tiedan ulkomaalaisia, jotka ovat saaneet muutamankin tyopaikan yhtena paivana kierrellessa.

Tyota varten sulla pitaa tosin olla veronumero, ns. sofi number. Sen saa soittamalla tax officeen, varaamalla ajan ja ilmaantumalla sinne passin ja jonkunlaisen osoitteen kera. Koko homma kestaa n. 10min ja tapahtuu verotoimistossa Sloterdijkissa, mika on n. 5-10min junamatkan paassa centraalilta. Voi olla etta kaikki tyonantajat eivat tarvitse sofia, mutta jos haluat tyoskennella laillisesti, sulla pitaa olla veronumero.

Mika/millainen paikka on Groningen? En ole koskaan kuullutkaan.

Mulla on ollut nyt pieni tauko kirjoittelun kanssa, koska hostellilla tehdaan remonttia ja yleiset koneet eivat ole kaytossa. Mulla ei edelleenkaan ole omaa lapparia, joten nyt istun kirjastossa koska oli pakko tulla tarkistamaan sahkoposti ja kirjoittamaan pari pidempaa juttua kavereille.

Olen viime aikoina viettanyt paljon aikaa Gasperplaasilla, mika on puisto Ita-Amsterdamissa. Sinne menee metro 53, kestaa n. 25min, maksaa 2,60e per suunta. Gasperplaas on iso tekojarvi ja puisto ja eroaa keskustan puistoista jo siina etta se on niin syrjassa. Enemman puita, enemman puskia, kauniimpaa maisemaa. Jarveen voi hypata lahes mista vaan ja jos tykkaa olla nakuna, nudistiosiokin loytyy. Wikipedia-artikkeli.

Tama polku on ihan puiston sisaankaynnilla, metroaseman lahella:

25164474.jpg

Hobittisiltoja joka puolella:

DSC01682_medium.jpg

Kaupungin vilinassa asuvalle Gaasperplas on enemman kuin taydellinen rentoutumiseen. Meilla oli viimeksi keskiviikkona BBQ siella ja mietittiin porukalla etta tallaista elaman pitaisi olla. Aurinko paistoi, ilmassa tuoksui jarvi, puut ja grilli, valilla hypattiin uimaan laiturilta, valilla heiteltiin frisbeeta, poltettiin hyvaa hasista, juotiin hyvaa olutta... Se oli vaan niin taydellista. Myohemmin mentiin syvemmalle puistoon, missa oli iso aukio tulen tekemista varten. Laitettiin pystyyn ISO kokko ja jatkettiin iltaa siella kunnes kokko kuoli joskus yolla.
Kaupungin puistot ovat kivoja, mutta siella ei paase kuitenkaan kunnolla eroon kaupungin polysta.

En ole oikeastaan viime aikoina tehnyt muuta kuin tappanut aikaa jarvella ja rannalla ja maannut puistossa. Westerparkissa oli/on joku iso festari meneillaan, lava on ollut pystyssa jo viikkoja. Eilenkin siella riitti jengia enka edes tieda mita siella on meneillaan... Ilmeisesti jotain paikallisia bandeja? Anyways, tapahtuman nimi on Live at Westerpark. Viime viikolla oltiin yhtena iltana siella kuuntelemassa Faithlessia ja voin kertoa etta oli hyva meno, vaikka ei alueen sisalla oltukaan!

Tassa googlattu kuva ko. tapahtumasta:

1022_570x425.jpg

Me istuimme tuolla lavan takana maessa eika nahty mitaan, mutta kuultiin sitakin paremmin.

Clubeilla juoksentelu on jaanyt viime aikoina vahemmalle, silla grillaus on vetanyt ulos juhlimaan ja toisina iltoina kaikki ovat vaan tuntuneet jumittuvan hostellille. Voin kuitenkin suorastaan tuntea etta party season on alkamassa, koska bileet kayvat joka kerta villimmiksi. Ma luotan siihen ettei mulle kay samoin kuin yhdelle jenkkituristille, joka veti koko paivan shroomeja, kumartui keittiossa juomaan hanasta, loi paansa johonkin ja kaatui naama edella keittion betonilattialle. Leuka murtui, hampaat lensivat hevonhelvettiin ja viimeksi kun kuulin, jatka oli kuudetta tuntia naaman reconstruction leikkauksessa :( Se oli tosin niita jenkkituristeja, joilla ei ole mitaan jarkea paassa kun lahtevat ensimmaista kertaa kotoa mihinkaan pidemmalle matkalle...

Eipa tassa kai muuta. Ulkona on tosi kaunis ilma, joten taidan hakea hostellilta kirjan, fillaroida puistoon ja karventaa itseani vahan lisaa. Elama on upeaa :haart:

Makin olin Museumpleinilla hetken aikaa eilen, mutta tungos ja melu oli vahan liikaa mulle joten mentiin meidan toiseen hostelliin katsomaan peli (hostelli on siis ihan Museumpleinin vieressa). Paska peli enka muista siita juuri mitaan, koska jossain vaiheessa olin yhtakkia aivan naamat. Yllattavaa :D Enka siis edes pida jalkapallosta.

Jengia oli joka puolella ihan pirusti, fiilis katossa aamusta asti. Tramit olivat kuin sardiinipurkkeja ja melkein saalin niita ihmisia jotka pakkautuivat sinne eilisessa helteessa...

Onkos Pigissä tilaa elokuun alussa kolmelle jätkälle?

Ei ainakaan löytynyt viikonlopun yli paikkoja kun itse katseli. Mutta siitä onkin jo kolmisen viikkoa kun varasi.
Olettaisi kyllä, että vielä vähemmän tilaa nyt.
Minä päivinä olette lähdössä? 3 jätkän porukka täältä menossa 5-9.8.

Ei ainakaan löytynyt viikonlopun yli paikkoja kun itse katseli. Mutta siitä onkin jo kolmisen viikkoa kun varasi.
Olettaisi kyllä, että vielä vähemmän tilaa nyt.
Minä päivinä olette lähdössä? 3 jätkän porukka täältä menossa 5-9.8.

1. päivä lähtee paatti Ruotsiin, josta sitten junalla enemmän tai vähemmän suoraa reittiä Damiin. Takasin lähdetään varmaan 6. tai 7. päivä. Pitää varmaan paikan päältä käydä kyselemässä huoneita, tai sitten nukkua jossain puiston penkillä.

Ma en osaa sanoa onko paikkoja, koska nyt ollaan oltu tosi taynna (sesonkiaika ofc). Myydaan ylimaaraisia huoneita joka aamu klo 8.30, joten silloin kannattaa tulla kyselemaan paikan paalla. Pigeja on tosin 3, downtown, uptown ja beach hostel, joista downtown ja uptown ovat keskustassa ja beach on noordwijkissa. Paras noista on luonnollisesti downtown :rolleyes:

_Hc, mita reittia tuutte Tukholmasta ja paljon maksoi? Mua kiinnostaisi palata Suomeen Ruotsin kautta, mutta viimeksi kun katselin junahintoja, ne olivat ihan pilvissa ?? Tai ehka katselin vaarasta paikasta :D

Ma olen pitanyt hiljaiseloa netin suhteen viime aikoina, koska olen ollut "kiireinen" muiden asioiden kanssa. Muut asiat tarkoittavat tassa tapauksessa hc biletysta, jaahyvaisia ja yleista sosialisointia ympari Amsterdamia. Nyt olen kuitenkin paattanyt rauhoittua, silla mulla alkaa terveys tulla vastaan rajujen sydamentykytysten muodossa, puhumattakaan siita miten paljon kolhin itseani.

Edellisiltana oltiin sellaisessa paikassa kuin Korsakoff. Tosi kiva, hamyinen paikka ja musiikki vaihtelee laidasta laitaan. Enemman kuitenkin raskaampaa musiikkia ja asiakaskunta on sen mukaista. Ihan Korsakoffin vieressa on Molly Malones, mika on aika samantyylinen ja myos ihan viihtyisa. Molly Malonesilla on paljon livekeikkoja, oltiin siella noin kuukausi takaperin katsomassa The Slackersin solistia ja tykkasin tosi paljon.

Pari viikkoa sitten kaytiin tyokaverin kanssa ostamassa hanelle narkkarilta pyoraa, mutta loppujen lopuksi ma paadyin ostamaan uuden fillarin :D Ja kiva pyora onkin, aivan upouusi, Artholland-mallistoa ja maksoi 30e. Ajoitus oli taydellinen, silla seuraavana paivana mun vanha, pinkki pyora hajosi totaalisesti ja jatin sen lukkoon johonkin Haarlemmerpleinille odottamaan korjausta. Taalla ei yksinkertaisesti parjaa ilman pyoraa, varsinkin kun asuu keskustan ulkopuolella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom