Niin kuin eräs paikallinen minulle opetti, hollantilaisten periaatteisiin kuuluu "Regering, krijg de tering" eli vapaasti käännettynä "Fuck the government".
Jos on aikaa enemmän kuin pari päivää, kannattaa käyttää hyväksi hyvät kulkuyhteydet. Esimerkiksi Brysseliin pääsee junalla yhteen suuntaan 18 €:lla ilman alennuksia, bussilla vielä halvemmin. Den Haag on omasta mielestäni Alankomaiden kaunein kaupunki, tosin meno ei ole yhtä villiä kuin Amsterdamissa.
Saman olen myos huomannut. Lakeja on, mutta ketaan ei oikeastaan kiinnosta noudattaa niita.
Bussilla Brysseliin ja takaisin on joku 35e muistaakseni, just katoin eurolinesin sivuilta. Pitaisi tassa joku paiva tosiaan kavaista, mikali saan vapaita jarjestettya vaikka 2 putkeen.
Asuminen ei valttamatta ole erityisen kallista (esim. Helsinkiin verrattuna), mutta asunnon loytaminen sitakin vaikeampaa. Itse joudun taman ongelman kanssa kamppailemaan kuukauden-parin paasta.
Auttaa huomattavasti mikali tuntee jonkun, jonka kanssa voi muuttaa yhdessa. Yksin on aina kalliimpaa, vaikka vuokraisi vain huoneen. Tietysti kaikille kovin laheinen kamppiselama ei sovi, mutta toisaalta kamppiksen kanssa asuessa sosiaalinen elamakin on hiukan vilkkaampaa.
Ma olen todnak muuttamassa yhden lontoolaisen miehen kanssa samaan kamppaan, kunhan saan sopimuksen ja han saa paatettya etta jaako rannalle (toissa siis meidan beach hostellissa) vai haluaako takaisin keskustaan. Tiedan etta se haluaa kuitenkin takaisin keskustaan :D
Eilen kaytiin kivassa belgialaisessa kuppilassa. Tosi pieni mesta, mutta hyvia oluita ja rentoa espanjalaista livemusiikkia. Se on tossa kun mennaan Nieuwendijkia ylospain ja kannytaan suunnilleen mcdonaldsin kohdalta oikealle. Koko baarissa on vain yksi poyta ja se on varmaan alle 30 neliota pinta-alaltaan, mutta ma tykkasin tosi paljon