BB Matias Niemi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Huvittavaa tuo "paskan" syömimisestäkin meuhkaaminen. Esim. @JP Fux ja allekirjoittanut syömme molemmat hävyttömän paljon sellaista ruokaa, jota fitness- ja bodausorientoituneet kutsuvat paskaksi, mutta emme ole silti yhtään tämän lihavampia.

Mie ite käsitän tuon "kaikenlainen ehdottomuus/pakon omaisuus asiassa kuin asiassa ole hieman pimeetä äärimmilleen vietynä" niin että jos ihmisen tekee siellä saunaillassa vaikka se kalja juua, siitä ottaa ylimäärästä ressiä kun alkoholi tappaa gainssit, nii se on pahempi ku se että vaan joisi sen yhden, kun ei se kuitenkaan sitä kehonrakennuselämää mihinkään kaada.
Hyvin muotoiltu

Huvittavaa tuo "paskan" syömimisestäkin meuhkaaminen. Esim. @JP Fux ja allekirjoittanut syömme molemmat hävyttömän paljon sellaista ruokaa, jota fitness- ja bodausorientoituneet kutsuvat paskaksi, mutta emme ole silti yhtään tämän lihavampia.
Niin, mitä paska lopulta on.
Jonkun intoilian mielestä perunamuusi ja jauhelihakastike kunnon kermaan tehtynä ja porkkanaraaste kylkeen on paskaa. Monelle taas hyvä perusterveellinen arkiruoka.

89A31892-8150-40A1-A1FE-2061B17EE372.png

Tässä mun saunakalja. Ei se karkki kerran kahdessa kuukaudessa mitään kaada, mutta en mä ole selittämässä, että toi puhdas sokeri olisi ei haittaisi yhtään.

Kyllä se on huonompaa ravintoa on jonka perusjärki kertoo kaikille. Niin alkoholikin huonoa köyhää ravintoa, mutta ilmeisesti se on ihan ok.

En tuomitse missään nimessä, ei tässä ole siitä kyse. Mutta kun täällä koitetaan puolustella, että alkoholista ei ole haittaa bodauksessa, kun siitä absoluuttisesti on. Mika Nyyssölä piti liveä instassa, jossa kanssa kaikinkeinoin puolusteli niitä kaljoja. En vain simppelisti tajua miten vaikeeta se on myöntää, että moni asia on vähän huonoa bodauksen kannalta. Kaikki muut asiat myönnetään kyllä ihan nätisti, esim liika aerobinen, raskas työ, huonot makrot, avoimesti sanotaan, että en kyllä ihan optimaalisesti syö. Mutta vain alkoholin kohdalla ei suostuta millään myöntämään, että eihän tää nyt bodaukseen kuulu, mutta valintani on silti ottaa sitä. Mikä siinä on, että nimenomaan alkoholia puolustetaan viimeiseen saakka? Ja Nyyssöälle, tupakkaa ei voi verrata muutamaan saunakajlaan, tupakka tappaa rajusti Suomessakin ja globaalisti 6 miljoonaa vuodessa.

Kehonrakennus koostuu isoista ja pienistä asioista ja niitä koostuu kokonaisuus. Parempi kehonrakentaja on ilman niitä satunnaisia kaljoja, kuin myös parempi jos tekee yhden toiston paremmin joka treenissä. Pieniä asioita, mutta niistä koostuu kokonaisuus. Ja tämä on fakta.

Niin, eiköhän se puolustelu aina johda sieltä, että pitää saada jotain hyväksyntää omalle toiminnalleen. Miks ei sitten vaan suoraan voi sanoa, että ottaa niitä yksittäisiä kaljoja tai viinejä pelkästään sen takia, että tykkää mausta ja siitä tulee itselleen hyvä fiilis. Tässäkin kyllä taas korostuu mielestäni se, että kuinka usein niitä sitten otetaan. Ei varmasti maailma kaadu siihen olkoon sitten miten bodari tahansa, jos kerran muutamaan kuukauteen halutessaan sen 1-2 kaljaa raapasee. Jos sitä sitten tehdään joka viikko, niin asiahan onkin jo ihan eri. Kyllähän se pieni määrä alkoholia voi joillain jeesata tilanteisiin, jossa psyyke on muuten vetänyt kropan juntturaan kun on esim. niin kova stressi tms. Siltikin kyllä etsisin keinot välttääkseni sitä stressiä kuin, että hävitetään se alkoholilla.

Niin, eiköhän se puolustelu aina johda sieltä, että pitää saada jotain hyväksyntää omalle toiminnalleen. Miks ei sitten vaan suoraan voi sanoa, että ottaa niitä yksittäisiä kaljoja tai viinejä pelkästään sen takia, että tykkää mausta ja siitä tulee itselleen hyvä fiilis. Tässäkin kyllä taas korostuu mielestäni se, että kuinka usein niitä sitten otetaan. Ei varmasti maailma kaadu siihen olkoon sitten miten bodari tahansa, jos kerran muutamaan kuukauteen halutessaan sen 1-2 kaljaa raapasee. Jos sitä sitten tehdään joka viikko, niin asiahan onkin jo ihan eri. Kyllähän se pieni määrä alkoholia voi joillain jeesata tilanteisiin, jossa psyyke on muuten vetänyt kropan juntturaan kun on esim. niin kova stressi tms. Siltikin kyllä etsisin keinot välttääkseni sitä stressiä kuin, että hävitetään se alkoholilla.
Juuri näin, kauhean vaikeaa hyväksyä, että ei se nyt mikään paras aine missään kohtaa ole kehonrakennuksessa poislukien aikaisemmin sanomani poikkeustilanteet minimäärillä. Ja jos tosiaankin rentoutuminen ehdollistetaan alkoholin käyttöön, niin olisin ihan hiljaa koko asiasta. Jos ei onnistu rentoutumaan kuin kaljalla, niin jossain muualla on vika.

Itse juon oluita hyvän maun takia. Tämä tuntuu olevan tässä keskustelussa täysin unohtunut. Kaikki puhuu alkoholin vaikutuksista,rentoutumisesta yms. Itse joisin alkoholitonta, jos sitä olisi yhtään parempi valikoima. Tosin sekin on parantunut/paranee jatkuvasti.

Ei se lihavuus tee siitä sen epäterveellisempää. Se ruuan laatu on kuitenkin iso tekijä siinä millaisia vaikutuksia sillä ruualla on. Sanoisin, että yhtälailla noissa herkuissa tarvii kohtuutta noudattaa siinä missä sen alkoholinkin kanssa. Etukäteen, kun ei välttämättä tiedä mitä geneettisiä perimiä siellä on. En nyt viitsi sen suuremmin tässä omia terveystietojani levitellä, mutta minulle syklinen ruokavaliomalli toi terveydellisiä ongelmia ilmeisesti geneettisen perimän vuoksi. Enkä ollut minäkään lihava, se lihavuus on vaan yksi tekijä joita nuo epäterveellisemmät ruuat saattavat aiheuttaa. Siihen fokusoidutaan ehkä liiaksikin. Ei ne alkoholistitkaan ihan välttämättä ole kaikki hirvittävän lihavia, mutta kukaan ei taida epäillä heidän terveydentilaa.

Kysymys näille muutaman sauna kaljan juojille.

En ole kyllä muutaman "saunakaljan juoja", koska harvoin ylipäätään juon kaljaa. Mutta voin yrittää vastata.

Mikä idea sitä alkoholia on juoda kerralla vähän tai edes kohtuudella.
Mitä siitä hyötyy?

Siksi, koska se rentouttaa ja tekee euforisen olon. Harvoin juon mitään saunan jälkeen, pelkästään siksi koska "sauna". Mutta joskus juon 1-2 Baileys Iced Coffee Mochaa ja onhan se ihan jäätävä aivokemiallinen euforian tykitys, kun tulee makeaa ja alkoholia samaan aikaan.

Itse käytän alkoholia hyvin harvoin (kerran tai kaksi vuodessa ja välillä ollut parikin vuotta taukoa) mutta aina kun juon niin haluan kyllä sitten olla kunnolla kännissä.
Jolloin nautitusta alkoholista on edes jotakin hyötyä.

No tässä varmaan tulee nämä yksilölliset erot. Itse nautin siitä kohtuullisen alkoholiannoksen tuomasta nousuhumalan euforisesta olosta, jonka se saa aikaan. En tykkää olla "kunnolla kännissä", se on mun mielestä vaan ihan hemmetin ärsyttävä olotila. Oikeastaan hankala edes keksiä mitään ärsyttävämpää olotilaa, kun itse tietää olevansa järjenjuoksultaan ihan apinan tasolla ja edessä on hillitön darra ja peruuttaa ei enää voi. Onhan niillä kunnon plekseilläkin paikkansa hyvässä porukassa, mutta todella harvoin.

Kun meillä on aine jonka tarkoitus on saada pää sekaisin niin eikö se ole ko. aineen väärin käyttöä käyttää sitä niin vähän kerralla että pää ei mene sekaisin?

Niin, no sitä alkoholia voi varmasti käyttää moneen tarkoitukseen. Jos tarkoitus olisi saada vaan pää sekaisin niin siihen on varmaan parempiakin konsteja. Menee päälääkäriin hakemaan pääpompuloita ja rouhii nitä kourallisen.

ei se nyt mikään paras aine missään kohtaa ole kehonrakennuksessa poislukien aikaisemmin sanomani poikkeustilanteet minimäärillä

Kyllä mä väittäisin, että kehonrakennuksessakin alkoholilla voi olla hyödyllisiä vaikutuksia pieninä määrinä harvoin relaksanttina. Ihan samalla tavalla, kun sitä käytetään rentoutumiseen/nesteen poistoon lavalle mennessä. Mutta, toki siihenkin löytyy varmasti parempia aineita. Omat määrät nyt toki varmaan ylittää moninkertaisesti minkäänlaisen optimiannoksen kehonrakennuksen kannalta. :LOL:

Tää on asia, mikä on ylipäätään mun mielestä pielessä nykyisessä alkoholikeskustelussa ja -politiikassa. Alkoholi on aina pahasta, kauhea aine, ihmiset jopa tappaa toisiaan kännissä, vedän pleksit kaksi kertaa vuodessa. Mun mielestä sita alkoholikeskustelua pitäisi viedä enemmän sitä kohtuukäyttöä kannustavaan suuntaan, sen sijaan että se dumataan kokonaan, tai sitten toinen vaihtoehto on vetää pää täyteen.

Ja jos tosiaankin rentoutuminen ehdollistetaan alkoholin käyttöön, niin olisin ihan hiljaa koko asiasta. Jos ei onnistu rentoutumaan kuin kaljalla, niin jossain muualla on vika.

Jos sä opettelisit keskustelemaan asiasta näin, kuten olet parin viestin verran tehnyt, niin täällä pystyisi keskustelemaan ilman trollausta (y):LOL:
Joo, olen tuosta samaa mieltä. Ihmisellä pitää olla muitakin rentoutumisen muotoja, joihin alkoholi ei kuulu. Ja toki sekin on sanottava, että valitettavan harvalla se näin on.

Mutta, ainahan on sanottu, että alkoholi on viisasten juoma. Silti tyhmät sitä yleensä eniten juo.

Kysymys näille muutaman sauna kaljan juojille.

Mikä idea sitä alkoholia on juoda kerralla vähän tai edes kohtuudella.
Mitä siitä hyötyy?

Itse käytän alkoholia hyvin harvoin (kerran tai kaksi vuodessa ja välillä ollut parikin vuotta taukoa) mutta aina kun juon niin haluan kyllä sitten olla kunnolla kännissä.
Jolloin nautitusta alkoholista on edes jotakin hyötyä.

Kun meillä on aine jonka tarkoitus on saada pää sekaisin niin eikö se ole ko. aineen väärin käyttöä käyttää sitä niin vähän kerralla että pää ei mene sekaisin?

Minulla menee monesti saunoessa 2-3 olutta, joskus jopa pinttejä. Tykkään oluesta, monenlaisista ja etenkin ulkomaalaisista. Kotimaisista peruskaljoista valikoituu useimmiten eversti sandels saunajuomaksi. Tykkään oluen mausta ja se nautintoaineena luo kylpemishetkeen oman rentouttavan säväyksen, varsinkin kesällä kun pääsee terassille vilvoittelemaan. Toiset voi juoda mehua, vettä, noccoa tai ei mitään. Tällä saunaoluiden tai ruokaoluen nauttimisella ei ole mun mielestä mitään tekemistä humalahakuisen dokaamisen kanssa, kuten tyyliin vedetään pohjiksi pullollinen suomiviinaa naamaan ja siitä sitten resuaan aamuun asti kapakkaan --> puolen viikon kohmelo ja itseinho.

Terveisin hedonisti ja kohtuuden ystävä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minulla menee monesti saunoessa 2-3 olutta, joskus jopa pinttejä. Tykkään oluesta, monenlaisista ja etenkin ulkomaalaisista. Kotimaisista peruskaljoista valikoituu useimmiten eversti sandels saunajuomaksi. Tykkään oluen mausta ja se nautintoaineena luo kylpemishetkeen oman rentouttavan säväyksen, varsinkin kesällä kun pääsee terassille vilvoittelemaan. Toiset voi juoda mehua, vettä, noccoa tai ei mitään. Tällä saunaoluiden tai ruokaoluen nauttimisella ei ole mun mielestä mitään tekemistä humalahakuisen dokaamisen kanssa, kuten tyyliin vedetään pohjiksi pullollinen suomiviinaa naamaan ja siitä sitten resuaan aamuun asti kapakkaan --> puolen viikon kohmelo ja itseinho.

Terveisin hedonisti ja kohtuuden ystävä.
Esim kolmessa bissepullossa on energiaa noin 450kcal todella ravintoköyhästä lähteestä. 450kcal yli lihottaa ja jos ei halua lihoa, niin alkoholilla korvataan paremmat kalorit. Eli tommoisella määrällä on jo merkittävä vaikutus bodauksessa jos sitä pitää ajatella.

Esim kolmessa bissepullossa on energiaa noin 450kcal todella ravintoköyhästä lähteestä. 450kcal yli lihottaa ja jos ei halua lihoa, niin alkoholilla korvataan paremmat kalorit. Eli tommoisella määrällä on jo merkittävä vaikutus bodauksessa jos sitä pitää ajatella.

Minä en olekaan bodari, enkä elä askeettista kurinalaista bodarilaiffia. Mutta en ole lihavakaan. Enkä syö aakkosia :whistle:

Mutta totta tuo, että ei olut ravintoaineena ole mistään kotoisin, eikä tue harrastusta millään tavalla. Paitsi toisinaan mentaalista puolta, mutta se siitä.

Viimeksi muokattu:
Lihavan käsite on myös vähän hämärä, monella sitä rasvaa tuppaa kertymään keskivartaloon ja on muuten suhteellisen heinäseiväs. Ottaa ihan rehellisesti makkaroista kyljistä kiinni, jos ote on jämäkkä sekä pysyy suosittelen asialle tekemään jotain.

Ite saisin vetää joku 100 kaljaa et alkaisin lihoamaan. Samantien jos lopetan treenaamisen alkaa paino tippua niin perkeleesti. Ihan mahdoton yhtälö nostaa painoa, mitenkään.

Lihavan käsite on myös vähän hämärä, monella sitä rasvaa tuppaa kertymään keskivartaloon ja on muuten suhteellisen heinäseiväs. Ottaa ihan rehellisesti makkaroista kyljistä kiinni, jos ote on jämäkkä sekä pysyy suosittelen asialle tekemään jotain.
Entä jos on sellanen karttapallomallinen läskimaha, mistä ei saa ollenkaan kiinni? Kaverin puolesta kyselen.

Onhan jo yhdellä tai kahdella kaljalla vaikutusta yö uniin ja varmaan sitä kautta palautumiseen. Että vaikka se ei muuten kropassa näkyisi niin voisi kuvitella että jos usein viikolla ottaa saunakaljaa niin se näkyisi myös reeneissä. Siksi otan saunakaljaksi mielummin vaikka ykkös olutta.

Kyllä itse ainakin sallin itselleni asioita, jotka eivät ole optimaalista ravintoa urheilun kannalta, mutta mitä sitten? Kyllä mielestäni jokaisen tulisi pystyä antamaan itsellensä sen verran siimaa JOS ei kilpailla tosissaan, joka on aivan oma lukunsa.

Itsellä oli reilu viikon totaali lepoviikko, kun tuli reissattua ja jonka aikana tuli yhteensä juopoteltua 5 päivää eikä puhuta mistään tissuttelusta, syötyä "paskaa" varmaan joka päivä ja nukuin keskimäärin varmaan max 6h yössä, josta suurin osa vielä huonolaatuista unta.

Vaikutukset?
Negatiiviset: Paino nousi 3-4kg ja lihaspaineet kateissa, jotka saan nopeasti korjattua.
Positiiviset: Keho palautui henkisesti ja fyysisesti, jonka ansiosta käytin isompia sarjapainoja, kuin ennen lomaa.

Tosin itselläni ikää vasta alle 30v enkä kärsi krapulasta, joten tilanne on "hieman" erilainen kuin monella muulla.

Eli joka neljäs viikko pitäs ryypätä koko viikko tai ainaki viis päivää yhtä soittoa,nukkua muutama tunti yössä ja ravita itseä parilla nakilla ja näin tulee mestareita ja palautuu?

Onko niuvaniemessä puhelimet öisin huoneissa? Eikö ne pitäs viedä hoitajille yöksi?

Eli joka neljäs viikko pitäs ryypätä koko viikko tai ainaki viis päivää yhtä soittoa,nukkua muutama tunti yössä ja ravita itseä parilla nakilla ja näin tulee mestareita ja palautuu?

Onko niuvaniemessä puhelimet öisin huoneissa? Eikö ne pitäs viedä hoitajille yöksi?
Kannattais voimanostajienkin vetää ennen kisaa 5 päivän putki kun kerran voimatasotkin nousee. Ei helvetti, kyllä se viina pään vain sekoittaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom