BB Matias Niemi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämä on erittäin mielenkiintoinen keskustelu tällaisen henkilön silmin, joka ei juo eikä ole koskaan ollut humalassa. Silti vähän ihmetyttää se, että jos kehonrakentaja juo yhden ainoan ns. laatuoluen kerran kuussa, onko se kropalle tehty haitta sen suurempi kuin esim. Snickers-patukan syöminen?

Tämä on erittäin mielenkiintoinen keskustelu tällaisen henkilön silmin, joka ei juo eikä ole koskaan ollut humalassa. Silti vähän ihmetyttää se, että jos kehonrakentaja juo yhden ainoan ns. laatuoluen kerran kuussa, onko se kropalle tehty haitta sen suurempi kuin esim. Snickers-patukan syöminen?

Ero on siinä et snickers patukat menee hauiksiin.

Ei, siitä on tutkimuksiakin että yhdellä oluella satunnaisittain on positiivisia vaikutuksia. Täällä nyt vaan ääripäät hakkaa sapeleita yhteen.

Mä ainakin oon huomannu, että yleisesti oletuksena on se, että on oudompaa olla juomatta kuin juoda.
Mun mielestä se on vähän outo järjestys, mutta eiköhän ne kulutetut määrät oo se juttu, kaikessa.
Mitkä ne määrät kellekin sitten on ja mitä on vaakakupissa?

Bissepena stressaa ihan helkatisti, jos ei saa yhtä bisseä lauantai saunassa ja näkee viikon painajaisia.
Absolutisti aatu stressaa ihan helkatisti, jos on pakko ottaa yks bisse lauantai saunassa ja näkee viikon painajaisia.

Metka keskustelu.

Ne, jotka sanoo, mm. @Mike, että alkoholista ei ole mitään hyötyä puhtaasti kehonrakennuksen kannalta, on täysin oikeassa. Täysin.

Ne, jotka sanoo että alkoholi kohtuullisissa annoksissa harvakseltaan tuskin vaikuttaa merkittävästi/ei vaikuta juuri lainkaan kehitykseen, on myöskin oikeassa. Täysin.

Kaikki keskusteluun osallistujat on hämmentävän oikeassa, mutta silti debattia syntyy.

Onks keskustelua eteenpäinajava voima tosiaan joku yliherkkä defenssimekanismi, joka joidenkin alkoholinkäyttäjien keskuudessa aktivoituu jos joku erehtyy sanomaan, että lihakset kasvaa paremmin jos ei juo kaljaa. Alkoholin kerta-annoksista ja nautintafrekvenssistä riippuen ero absolutistiin on olemattomasta aina valtavaan. Mitä helvettiä. Kai tän nyt kaikki vois myöntää.

Mua vaan vituttaa tossa monologissa sana: Suomalainen.

Oletko ikinä matkustellut?

Vaikka se ei millään tavalla asiaan liity, käyty on USA:ssa, ympäri Eurooppaa, Lähi-idässä ja Aasiassa. Etelä-Amerikka ei oikein nappaa, mutta myönnän, että Afrikan kulttuureista tulisi oppia ihan paikan päällä lisää! Tälle vuodelle olisi vielä yksi Euroopan ja yksi jenkkilän matka tiedossa.

Realismi iskee päälle joskus aika kovaa. Humalahakuinen juominen ei ole millään muotoa glorifioinnin aihe. Sitä tapahtuu ympäri maailmaa, mutta satun asumaan Suomessa, suomalaisena, joten on melko itsestäänselvää, että arvostelen suomalaisten juomakulttuuria.

Oletko nähnyt maat, missä alkoholi demonisoidaan tai sitä saa rajoitetusti? Mielestäni maanpäällisiä paratiiseja.

Selkeesti tekis hyvää muutamalle muutamat saunaoluet tai vaikka kunnon jurri, sellasta paskaa täältä saanu taas lukea.
Nykytrendi Suomessa on ihan eri mitä aikasemmin, nykyiset pennut alkaa oleen enemmissä määrin streittareita (tästä on uutisoitu), ja myöskin ikääntyneimmissä alkaa näkymään asenteen muutos, toki löytyy näitä vkl-spuguja edelleen ja niin tulee löytymään jatkossakin.

En lähde edes osallistumaan juupas eipäs tappeluun, ja todella toivon, että täällä osa trollailee tahallaan.

Kysymys näille muutaman sauna kaljan juojille.

Mikä idea sitä alkoholia on juoda kerralla vähän tai edes kohtuudella.
Mitä siitä hyötyy?

Itse käytän alkoholia hyvin harvoin (kerran tai kaksi vuodessa ja välillä ollut parikin vuotta taukoa) mutta aina kun juon niin haluan kyllä sitten olla kunnolla kännissä.
Jolloin nautitusta alkoholista on edes jotakin hyötyä.

Kun meillä on aine jonka tarkoitus on saada pää sekaisin niin eikö se ole ko. aineen väärin käyttöä käyttää sitä niin vähän kerralla että pää ei mene sekaisin?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kysymys näille muutaman sauna kaljan juojille.

Mikä idea sitä alkoholia on juoda kerralla vähän tai edes kohtuudella.
Mitä siitä hyötyy?

Itse käytän alkoholia hyvin harvoin (kerran tai kaksi vuodessa ja välillä ollut parikin vuotta taukoa) mutta aina kun juon niin haluan kyllä sitten olla kunnolla kännissä.
Jolloin nautitusta alkoholista on edes jotakin hyötyä.

Kun meillä on aine jonka tarkoitus on saada pää sekaisin niin eikö se ole ko. aineen väärin käyttöä käyttää sitä niin vähän kerralla että pää ei mene sekaisin?
Alkoholi on keskushermostoa lamaava aine, kun kehossa on alle 0,5 promillea alkoholia tyypillisesti se virkistää, rentouttaa, poistaa ahdistusta sekä lisää sosiaalisuutta ja puheliaisuutta. Kun mennään yli 0,5 promilleen aivoja lamaannuttava vaikutus korostuu, jolloin aletaan menemään päinvastaiseen suuntaan. Löytyy ihan tutkimusdataa aiheesta.

Alkoholi on keskushermostoa lamaava aine, kun kehossa on alle 0,5 promillea alkoholia tyypillisesti se virkistää, rentouttaa, poistaa ahdistusta sekä lisää sosiaalisuutta ja puheliaisuutta. Kun mennään yli 0,5 promilleen aivoja lamaannuttava vaikutus korostuu, jolloin aletaan menemään päinvastaiseen suuntaan. Löytyy ihan tutkimusdataa aiheesta.

En kiistä tutkimus dataa, mutta Omalla kohdalla nuo vaikutukset alkavat kyllä tuntumaan vasta huomattavasti suuremman alkoholi määrän jälkeen.

En kiistä tutkimus dataa, mutta Omalla kohdalla nuo vaikutukset alkavat kyllä tuntumaan vasta huomattavasti suuremman alkoholi määrän jälkeen.
Kyseessä on silloin enemmän yksilölliset tuntemukset ja tottumukset. Keho adaptoituu nopeasti asioihin ja alkaa vaatia enemmän. Kuten kofeiini, kaveri joka ei ole koskaan juonut kofeiinia vapisee jo yhdestä kupista versus päivittäinen käyttäjä.

Sori, mut nyt on vaan pakko kun sopii aiheeseen:

View: https://www.youtube.com/watch?v=xnycC62Ohbk

Ja ei, en puolustele alkoholin käyttöä enkä kyllä sen käyttämättä jättämistäkään. Kuten jo aiemminkin muiden toimesta todettu, niin eiköhän kaikenlainen ehdottomuus/pakon omaisuus asiassa kuin asiassa ole hieman pimeetä äärimmilleen vietynä. Varsinkin siihen asti, jos puhutaan ihan tavan tallaajasta eikä kilpaurheilijasta joka tekee lajillaan elantonsa.

niin eiköhän kaikenlainen ehdottomuus/pakon omaisuus asiassa kuin asiassa ole hieman pimeetä äärimmilleen vietynä.
Oletko sinä ehdoton jos et halua syödä paskaa? Voiko sulle tulla sanomaan, että toi on ongelma jos et koskaan syö paskaa? Voisko jo osa ymmärtää, että on ihmisiä jotka eivät yksinkertaisesti halua alkoholia, ei humalatilaa eikä sitä makua. Onko se niin pitkälle viety aine, että kaikkien oletetaan pitävän siitä ja sen tuomasta tunteesta?

Mä olen nuorempana ryypännyt ihan tarpeeksi ja jossain vaiheessa tajusin, ettei se anna mulle enää yhtään mitään. Ja kun en laisinkaan pidä alkoholituotteiden mausta, niin mikä järki sitä on silloin vetää? Ai niin, sitä kuuluu juoda ja on outo jos ei juo. Keksin aika monta muuta juomaa yhden kaljan sijaan mitä vetäisin.

517.jpg

Mie ite käsitän tuon "kaikenlainen ehdottomuus/pakon omaisuus asiassa kuin asiassa ole hieman pimeetä äärimmilleen vietynä" niin että jos ihmisen tekee siellä saunaillassa vaikka se kalja juua, siitä ottaa ylimäärästä ressiä kun alkoholi tappaa gainssit, nii se on pahempi ku se että vaan joisi sen yhden, kun ei se kuitenkaan sitä kehonrakennuselämää mihinkään kaada. Vähän sama jos miula nyt laihiksella tulis aivan överi himo vaikka siihen snikkerssiin. Pohtisin koko päivän että en helvetti sitä syö että sit menee koko laihis pilalle! Niin tuommosessa tilanteessa se ehdottomuus on aika tyhmää.

Ja edelleen, jos puhutaan siitä yhdestä oluesta / suklaapatukasta. Toki jos iskee joku viinanhimo että pakko vittu ryypätä viikko kun nyt alkoholi koski huulia niin sillon on mentävä hoitoon. Tai vaihtoehtoisesti sen yhden suklaapatukan jälkeen laihis katkeaa ja sikaillaan viikko putkeen, kun "nyt ei voi enää mitään, koko työ meni viemäriin".

Oletko sinä ehdoton jos et halua syödä paskaa? Voiko sulle tulla sanomaan, että toi on ongelma jos et koskaan syö paskaa? Voisko jo osa ymmärtää, että on ihmisiä jotka eivät yksinkertaisesti halua alkoholia, ei humalatilaa eikä sitä makua. Onko se niin pitkälle viety aine, että kaikkien oletetaan pitävän siitä ja sen tuomasta tunteesta?

Mä olen nuorempana ryypännyt ihan tarpeeksi ja jossain vaiheessa tajusin, ettei se anna mulle enää yhtään mitään. Ja kun en laisinkaan pidä alkoholituotteiden mausta, niin mikä järki sitä on silloin vetää? Ai niin, sitä kuuluu juoda ja on outo jos ei juo. Keksin aika monta muuta juomaa yhden kaljan sijaan mitä vetäisin.

Aikalailla neutraalilla ja ehkä hieman humoristisella tavallakin yritin asiaa lähestyä, mutta..... Tavallaan olen ensimmäisiin kysymyksiin aivan väärä ihminen vastaamaan vaikka siihen pyrinkin että ainakin suurimman osan ajasta en söisi paskaa, mutta olen kuitenkin kohtalaisen perso syömään jotain paskaa, koska tykkään niiden mausta. Et ilmeisesti halunnut ymmärtää pointtia tuosta ehdottomuudesta. Itse ymmärrän täysin henkilöt ketkä ei halua käyttää alkoholia vaikka mainitsemistasi syistä. Olen myös aikanani ehtinyt ryypätä ihan riittävästi, että enää ei ole vuosiin kiinnostanut. Nykyisin ehkä kerran vuodessa saattaa humalan puolelle mennä ja siihenkään ei monia annoksia tarvita. Muuten ehkä kerran 2-3kk yksi saunakalja. Jos taas Mike sinun silmissä vaikka nämä mainitsemani määrät laittaa sinut tuomitsemaan yhtään ketään elintavoistaan, niin vähän pitäisi laittaa valoja päälle. Voisin vaikka väittää ilman mitään tutkimusdataa, että ko. määrät ei kenenkään elinajanodotetta hetkauta suuntaan eikä toiseen. Ja kysytään myös, että vihjasinko viestissäni missään vaiheessa että kehottaisin nimenomaan sinua käyttämään alkoholia? Tai kehotinko varsinaisesti ketään muutakaan? Yritin myös tuoda viestissäni ilmi, että ymmärrän eron kilpaurheilijalla ja perus saliharrastelijalla. Eiköhän tässä kaikki yksilöitä ole ja tee omat valintansa elin tapojensa suhteen.

Mie ite käsitän tuon "kaikenlainen ehdottomuus/pakon omaisuus asiassa kuin asiassa ole hieman pimeetä äärimmilleen vietynä" niin että jos ihmisen tekee siellä saunaillassa vaikka se kalja juua, siitä ottaa ylimäärästä ressiä kun alkoholi tappaa gainssit, nii se on pahempi ku se että vaan joisi sen yhden, kun ei se kuitenkaan sitä kehonrakennuselämää mihinkään kaada. Vähän sama jos miula nyt laihiksella tulis aivan överi himo vaikka siihen snikkerssiin. Pohtisin koko päivän että en helvetti sitä syö että sit menee koko laihis pilalle! Niin tuommosessa tilanteessa se ehdottomuus on aika tyhmää.

Ja edelleen, jos puhutaan siitä yhdestä oluesta / suklaapatukasta. Toki jos iskee joku viinanhimo että pakko vittu ryypätä viikko kun nyt alkoholi koski huulia niin sillon on mentävä hoitoon. Tai vaihtoehtoisesti sen yhden suklaapatukan jälkeen laihis katkeaa ja sikaillaan viikko putkeen, kun "nyt ei voi enää mitään, koko työ meni viemäriin".

Nimenomaan tätä hain takaa.

Jos taas Mike sinun silmissä vaikka nämä mainitsemani määrät laittaa sinut tuomitsemaan yhtään ketään elintavoistaan
En tuomitse missään nimessä, ei tässä ole siitä kyse. Mutta kun täällä koitetaan puolustella, että alkoholista ei ole haittaa bodauksessa, kun siitä absoluuttisesti on. Mika Nyyssölä piti liveä instassa, jossa kanssa kaikinkeinoin puolusteli niitä kaljoja. En vain simppelisti tajua miten vaikeeta se on myöntää, että moni asia on vähän huonoa bodauksen kannalta. Kaikki muut asiat myönnetään kyllä ihan nätisti, esim liika aerobinen, raskas työ, huonot makrot, avoimesti sanotaan, että en kyllä ihan optimaalisesti syö. Mutta vain alkoholin kohdalla ei suostuta millään myöntämään, että eihän tää nyt bodaukseen kuulu, mutta valintani on silti ottaa sitä. Mikä siinä on, että nimenomaan alkoholia puolustetaan viimeiseen saakka? Ja Nyyssöälle, tupakkaa ei voi verrata muutamaan saunakajlaan, tupakka tappaa rajusti Suomessakin ja globaalisti 6 miljoonaa vuodessa.

Kehonrakennus koostuu isoista ja pienistä asioista ja niitä koostuu kokonaisuus. Parempi kehonrakentaja on ilman niitä satunnaisia kaljoja, kuin myös parempi jos tekee yhden toiston paremmin joka treenissä. Pieniä asioita, mutta niistä koostuu kokonaisuus. Ja tämä on fakta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom