BB Matias Niemi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Edelliset viestit on käsitelly alkoholin kohtuukäyttöä. Miks pitää vetää ryyppääminen, eli humalahakuinen suositukset ylittävä käyttö tähän keskusteluun?
No ihan sama mikä on kohtuukäyttöä, jos me puhutaan lihaksen kasvatuksesta, niin mikä teillä on vaikea ymmärtää tässä faktassa. Alkoholi on aina huonoksi jos halutaan lihasta. Jokainen käyttäkööt miten huvittaa, mutta lopettakaa sen puolustelu, ettei muka olisi haittaa bodauksessa. Siitä nyt vain on, piste.

Sähköröökistäkin on haittaa, mutta mä en siitä välitä, mutta en mä ala lässyttämään ettei siitä ole haittaa. Mutta kun kyse on alkoholista, niin jumalauta mikä tarve puolustella sitä, ei tajua. Ymmärtäkää nyt fysiologiset faktat ja myöntäkää, että haittaa siitä bodauksessa on ja jokainen harkitkoon ottaako ne haitat vai ei.

On siitä haittaa joo mutta kysymys on paljonko siitä on haittaa? En usko että sä olisit paljon isompi ja vahvempi jos et vetäisi sähköröökiä enkä usko että itse olisin jos jättäisin ne 10 lonkeroajuomatta.
Mä oon ite ajatellut nyt ihan perus sunnuntaibodarin kannalta.
Sanotaan että treenaat kuin kunnon bodymunkki 6 vuotta ja sun jalka leikataan poikki jostain syystä. Mitä sitten tapahtuu kun koko identiteetti on kiinni bodauksessa?

No ihan sama mikä on kohtuukäyttöä, jos me puhutaan lihaksen kasvatuksesta, niin mikä teillä on vaikea ymmärtää tässä faktassa. Alkoholi on aina huonoksi jos halutaan lihasta. Jokainen käyttäkööt miten huvittaa, mutta lopettakaa sen puolustelu, ettei muka olisi haittaa bodauksessa. Siitä nyt vain on, piste.

Sähköröökistäkin on haittaa, mutta mä en siitä välitä, mutta en mä ala lässyttämään ettei siitä ole haittaa. Mutta kun kyse on alkoholista, niin jumalauta mikä tarve puolustella sitä, ei tajua. Ymmärtäkää nyt fysiologiset faktat ja myöntäkää, että haittaa siitä bodauksessa on ja jokainen harkitkoon ottaako ne haitat vai ei.

Ei se nyt ole ihan sama onko kohtuukäyttöä vai ei. On tutkimuksia jotka osoittaa että kohtuukäytöllä ei ole minkäänlaisia vaikutuksia lihaskasvatukseen. Tiedän ettet perusta kovinkaan paljoa tutkimustietoon mutta voisithan sä myös perustella mitä haittaa siitä että välillä juo pari olutta esim. Sen sijaan että vaan toteat että näin se nyt vaan on.

A) Vetelee vakavasti tarkalla ruokavaliolla, ei jousta sen suhteen, stressaa kun joutuu joka paikassa kieltäytymään alkoholitarjoilusta . Monesti ärsyynynt olotila, kortisolit koholla, ei mielekkyyttä tekemisessä ja patti ei tunnu kasvavan

B) .Joustaa sen verran, että juo sillon kun siltä tuntuu, vaikka pari olutta kaverin tupareissa. Helpottuneempi monessa tilanteessa, tarpeeksi mielekästä toteuttaa pitkäjänteisesti, tulosta tulee hyvin.

Onko tässä tilanteessa alkoholi huonoksi. Älkää porukalla hakatko, omaa mielipidettäni en sanonut.

A) Vetelee vakavasti tarkalla ruokavaliolla, ei jousta sen suhteen, stressaa kun joutuu joka paikassa kieltäytymään alkoholitarjoilusta . Monesti ärsyynynt olotila, kortisolit koholla, ei mielekkyyttä tekemisessä ja patti ei tunnu kasvavan

B) .Joustaa sen verran, että juo sillon kun siltä tuntuu, vaikka pari olutta kaverin tupareissa. Helpottuneempi monessa tilanteessa, tarpeeksi mielekästä toteuttaa pitkäjänteisesti, tulosta tulee hyvin.

Onko tässä tilanteessa alkoholi huonoksi. Älkää porukalla hakatko, omaa mielipidettäni en sanonut.
A) Ei pysty olemaan juomatta, viikonloput selvinpäin on helvettiä, pakko nollata, arki ahdistaa muuten.
B) Ei ole kiinnostunut alkoholista, ei pidä humalatilasta , ei vain käytä sitä koska ei kaipaa sitä.

Edelleen, uskomatonta paskaa tämä alkoholin puolustelu ja vammaisinta ikinä on olettaa, että alkoholiton elämä olisi jotenkin ahdistavaa, ei, se on terveellisempää.

Ongelma on olemassa jos asetelma on se, että joutuu ns. kieltäymään alkolista vaikka mieli tekisi. Sillon on jo koukussa siihen. Älä jumalauta luule, että se on normaalia.

On tutkimuksia jotka osoittaa että kohtuukäytöllä ei ole minkäänlaisia vaikutuksia lihaskasvatukseen
Oletko katsonut alkoholin ravintorikkautta? Se on kovin köyhää energiaa. Sun pitää jostain poistaa tai sitten saat ylikalorteita erittäin surkeasta lähteestä. Ja jos poistat, niin korvaat hyviä ravintorikkaita ruokia köyhällä alkoholilla. Nyt menee jo niin pitkälle tämä alkoholin puolustelu, että jätän teidät rauhaan. Joo, osa nyt vain ei kestä olla selvinpäin elämäänsä, selityksiä riittää sitten sille aika paljon.

Alkoholi vielä tuppaa viemää energian muualta. Esim ruuansulatuksen energia menee siihen alkoholin poissapolttamiseen. Kroppa kun taitaa ekana siihen myrkyn kimppuun aina jos sitä elimistöön pääsee

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oletko katsonut alkoholin ravintorikkautta? Se on kovin köyhää energiaa. Sun pitää jostain poistaa tai sitten saat ylikalorteita erittäin surkeasta lähteestä. Ja jos poistat, niin korvaat hyviä ravintorikkaita ruokia köyhällä alkoholilla. Nyt menee jo niin pitkälle tämä alkoholin puolustelu, että jätän teidät rauhaan. Joo, osa nyt vain ei kestä olla selvinpäin elämäänsä, selityksiä riittää sitten sille aika paljon.

Sun pointti oli siis että alkoholista tulee liikaa energiaa ja siksi huonoa... Väitän että viikkotasolla jos nyt tulee muutama sata kaloria ylimääräistä niin se on yhtä tyhjän kanssa, jos nyt ei satu olemaan dieetillä jolloin sillä voisi olla merkitystä. Mut joo, voidaan jättää tähän.

A) Ei pysty olemaan juomatta, viikonloput selvinpäin on helvettiä, pakko nollata, arki ahdistaa muuten.
B) Ei ole kiinnostunut alkoholista, ei pidä humalatilasta , ei vain käytä sitä koska ei kaipaa sitä.

Edelleen, uskomatonta paskaa tämä alkoholin puolustelu ja vammaisinta ikinä on olettaa, että alkoholiton elämä olisi jotenkin ahdistavaa, ei, se on terveellisempää.

Ongelma on olemassa jos asetelma on se, että joutuu ns. kieltäymään alkolista vaikka mieli tekisi. Sillon on jo koukussa siihen. Älä jumalauta luule, että se on normaalia.
Uskomatonta. Kävikö, mielessä että sen viinilasilliisen tekisi mieli juoda sen sosiaalisen tilanteen vuoksi eikä sen, että on koukussa? Jos joku tarjoaa mulle ilmaset testokuurit salin pukkarissa ja kieltäydyn vaikka tekisi mieli niin oonko koukussa siihen vaikka en oo ikinä käyttänyt? Mietis vähän.

Mulla ei ainakaa henkilökohtasesti tuu ahistunut tai kiusaantunu olo jos kieltäydyn alkoholi tarjoilusta,kun se ei enää vaa maistu enkä nää sille mitää tarkoitusta omassa elämässä. Ymmärrän kyllä niitä jotka sen haluaa ottaa jos tarjotaa, mutta ei se siitä sinäänsä terveellistä tee. Tiiän myös että on tutkimuksia jotka sitä puoltaa mutta varmana amfetamiimistakin löydettäs positiivisia puolia tuolleen pienessä käytössä jos sitä tutkittas muussa kun huumausaine mielessä.

Suuriosa ei edes kisaa eikä mitään, kunhan käy reenailemassa niin eihän sitä tarvitse niin vakavasti tehdä

Ei kyse ole tarvimisesta..vaan haluamisesta. On niitäkin treenaajia jotka pyrkivät tekemään asiat optimaalisesti mutta kisaaminen ei kiinnosta pätkääkään. Sitä hommaa tehdään vain itselle, ja muilla ei ole merkitystä. Ja jos kisataankin, se on vain pieni nyanssi siellä koko harrastuksen keskellä, ja varsinaiset kiksit tulevat siitä tavoitteiden saavuttamisesta ja itse treenistä.

Tuollainen ihminen on hieman ääripäätä ja saa kyllä siksi kyseenalaistusta osakseen, mutta käytännössä vähät viisaa jos on vahva luonne (mitä suurin osa kyseisistä tapauksista on). Ja syntyy myös hieman absurdeja tilanteita, esim. kun tämä ihminen sitten ottaa alkoholia joskus harvinaisissa tapauksissa, saavat muut siitä paljon isommat kiksit kuin tämä henkilö itse.

Osa voi katsoa kyseisen henkilön elämän olevan köyhää, mutta hän itse taas saattaa katsoa että se on rikkaimmillaan just noin.

mielessä että sen viinilasilliisen tekisi mieli juoda sen sosiaalisen tilanteen vuoksi
No sun kaaliin ei mene, että joidenkin ei tee mieli juoda muiden ihmisten takia. Sulla on ongelma jos sun alkoholinkäyttö ehdollistuu sille, että sulle tarjotaan. Juo pois, ei siitä mitään isoa haittaa ole, mutta älä selitä muille että siitä ei mitään haittaa ole.

No sulla on oikeus sun mielipiteeseesi aivan kuten mullakin. Mun mielestä on vain erikoista ajattelua urheilijalta, että ei mennä voittamaan kisoja vaan osallistumaan. Jokainen voi sitten muodostaa siitä ajatuksia, miksi kisoihin ylipäänsä osallistutaan. Tämän omin sanoin, ”ei ole niin tyhmä, että panostaisi täysiä kehonrakennukseen, koska mitä siitä sitten saa?” Henkilökohtaisesti mulle on aivan sama, mitä kukin tekee elämällään. Eikä mulla ole mitään henkilökohtaista ketään kohtaa, kysehän on herranjumala videoilla esiintyvistä henkilöistä. Jos tämä on koettu hyväksi tavaksi markkinoida itseä ja sillä saadaan bang for the buck, ni antaa palaa vaan. Koomiseksi tämän homman lopulta teki, kun henkilö alkoi arvostella Savon Makea... Saattaa löytyä vielä sieltä ketjusta. Kaikkea hyvää tosiaan herran bisneksille, ei ole multa pois millään tavalla (koska en myöskään aio kyseisiä tuotteita ostaa).

Edit: Ja on ihan eri asia saada kaikki ja menettää se, kuin saada rippeitä ja tulla ilkkumaan menettäneen viereen.
Voisiko ajatella, että olisi välimuoto sille osallistuuko vain, vai onko tavoitteena voitto. Voihan uudella kilpailijalla olla hyvinkin tavoitteellinen kisaura tähtäimessä, mutta samalla ymmärrys siitä ettei rahkeet ainakaan vielä voittoon riitä? Tai yhtälailla myöskin brändin rakentaminen (esim. lisäravinnebisnes) johon oma fysiikka ja kilpailutausta toimii lisäarvona? Onhan noita syitä monenlaisia..

Tuli mieleen entisen asiakkaan tarina firman pikkujouluista. Herra on itse absolutisti.

Mies kertoi, miten heti juhliin astuessaan työtoveri tarjosi ryyppyä, mistä mies kohteliaasti kieltäytyi. Työtoveri oli ihmeissään ja kysyi: "miksi et juo!?"

Tähän mies vastasi kylmän viileästi: "ja miksipä sinä juot?". Työtoveri poistui paikalta sanomatta mitään.

IMO erittäin opettavainen kasku. Suomalainen yhteiskunta pitää normaalina sitä, että yksilö käyttää alkoholia. Ja runsaasti. On täysin käsittämätöntä, miten useasti itsekin on joutunut perustelemaan sitä, miksi en juo juuri sillä tarjonnan hetkellä.

Siinä ei ole mitään pahaa, jos osaa käyttää kohtuudella. Suomalainen ei vain valitettavasti osaa, piste. Ja tämän asian kanssa joutuu niin paljon töiden puolesta painimaan (retoriikkaa), että luulen tietäväni mistä puhun.

Älkää ymmärtäkö tahallaan väärin, kohtuukäyttäjiäkin on ja itsekin otan silloin tällöin. Mutta jos ajatukset pyörivät suurimmilta osin notkean leivän ympärillä ja heti vapaiden koittaessa tartutaan ensimmäisenä pulloon, pakenee ihminen elämässään jotain sellaista, mitä ei selvinpäin kestä.

Heitetään vähän lisää vettä myllyyn, vaikka tällainen argumentti saakin varmasti Pakkiksen psykologian ja riippuvuussairauksien asiantuntijoilta täystyrmäyksen. Mutta. Keskustelin kerran päihteiden käytön luonteesta erään todella tunnetun, järjettömän kouluttautuneen ja oman sekä monen muun ihmisen näkemyksen mukaan vielä enemmän kuin akateemista niin muunlaista älykkyyttä omaavan psykiatrin/ylemmän erityistason psykoterapeutin jne jne kanssa. Hän ei ole absolutisti käsittääkseni, mutta hänen mielestään ihminen pohjimmiltaan pakenee aina jotain, kun käyttää jotain päihdettä. Oli se sitten perskännit, kannabisjointti, buprea suoneen, saunaolut tai lasi viiniä ruoan kanssa. Mä en ollut ensin yhtään samaa mieltä, mutta kun asiasta "väännettiin" tarpeeksi kauan, niin ehkä, ehkä ne pari olutta baarissakin juo jonkinlaisen ei sosiaalisen vaan itse luomansa ajatusmallin/rutiinin takia ja niiden poisjättäminen tuntuu oudolta. Siinä tilanteessa kyllä, ehkä sitä pakenee sitä normista poikkeamista. Siksi itse olenkin tässä huvikseen ollut juomatta reilusti yli puoli vuotta ja sitä ennenkin juominen oli tyyliin ne yhdet tai kahdet kännit vuodessa. Niihinkin (siis kunnon humalaan) liittyy aina aika suuret riskit, vaikka kuinka ne haluaa sulkea pois. Eikä itseä vaan huvita enää.

Oikeastaan vain 14-18v oli sellaista oikeasti hauskaa ryyppäysaikaa. Sitten treeni alkoi kiinnostaa "liikaa" ja vaikkei sitä "kunnollista baarivaihetta" tullutkaan perinteisesti elettyä siinä 20-30-vuotiaana, niin kyllä sen homman luonteen näki ihan riittävän hyvin käymällä parin kolmen kuukauden välein jossain ulkona.

Ja tarkoitus ei todella ole moralisoida minkäänlaista päihteiden käyttöä. Ja on täysin ookoo paeta välillä raskasta todellisuutta päihteiden avulla, jos ei ilman niitä pysty esim.nollaamaan, rentoutumaan tai kohtaamaan niitä paska asioita. Mutta itse ainakin koen suurta, en ylpeyttä, vaan itsensä arvostamista siitä, että nyt rajujen elämän kriisienkään keskellä en turvaudu tai sanotaanko, että en joudu turvautumaan päihteisiin, vaan on keinoja käsitellä pienempiä ja suurempiakin kriisejä ja murheita ilman päihteitä. En ole siksi yhtään sellaista ihmistä parempi, joka päihteisiin turvautuu, mutta väitän, että tämä päihteisiin turvautuva ihminen kokisi samalla tavalla itsensä "paremmaksi versioksi itsestään" (inhoan tuota fraasia, mutta se on hyvä kuvaus sinällään), jos ei tarvitsisi "nollata", "rentoutua" tms minkään päihteen vaan oman mielen ja esim.harrastusten tai muiden asioiden kautta. Tämän ilmiön vaan on huomannut niin selkeästi, kun tekee töitä päihderiippuvaisten ihmisten kanssa. Joku nyt saa kuvan jostain suomeksi sanottuna rapajuopoista tai subunisteistä. Ei, sellaiset ihmiset harvoin sitoutuvat terapiakontaktiin, vaan pääosin hoitoon hakeutuu hyvinkin suomalaiselle juomistavalle tyypillisiä alkoholin suurkuluttajia, jotka eivät halua enää elää niin. Suurin osa ei koskaan edes myönnä/tunnista ongelmaansa ja elää sitten sellaisen elämän minkä päihteiden kanssa nyt voi elää ja se on tietysti mulle ihan fine. Näiden ihmisten muutos KAIKISSA elämään liittyvissä asioissa on vain yleensä niin dramaattisen positiivinen, että ketään pätkääkään tuomitsematta tai alentuvasti puhumatta suosittelen testaamaan täyttä absolutismia ihan huvikseen puolen vuoden tai vuoden ajan (y)

Niin se menee tässä maassa että suurin osa ei osaa pitää hauskaa tai rentoutua ilman viinaa, se kuuluu joka helvetin tilanteeseen ja siihen keksitään milloin mikäkin "syy" että voi sen itselleen oikeuttaa. Toinen että se vaan on niin luonnollista vetää kuppi nurin, harva pysyy ihan oikeasti siinä kohtuu käytössäkään mitä se sitten ikinä lieneekään. Jos elämä rajoittuu kaverien suhteen sen takia että ei juo niin on kyllä suoraan sanottuna syvältä, alkoholia sekä sen käyttöä tullaan aina ja loputtomasti puolustelemaan. Sosiaalinen tapahtuma on monelle niin vaikea näköjään selvinpäin, pyöritellään peukaloita ja puhutaan säästä muuten? Tarvitsee myrkyttää itseään että alkaa juttu luistaa, yhtä hauskaa aina puolustelu ja nostaa hymyn huulille kun sitä kuuntelee.

Back
Ylös Bottom