BB Matias Niemi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tossa sanoit että juot kerran kuukaudessa. Se meinaa sitä että siinä katotaa ainanki 3 päivää potentiaalista kehitystä per kuukausi, eli vuodessa 36 päivää mikä on taas 10% kaikista päivistä vuodessa. Sit jos vielä treenaat vähän laiskasti parina päivänä kuukaudessa niin jo kohta ollaan siinä 80% kokonaissuorituksesta.
Sit jos tulee vaikka kissan ristiäisiä ja mummon hautajaisia niin etsä enään kohtaa tee kuin sen 60% siintä mitä pystyis tekemään.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaus on edelleen se että vähän enemmän panostamalla niitä tuloksia myös syntyy enemmän.

Pitäähän sitä kuitenkin kevennyksiä pitää välillä jos treenaa kovaa. Olkoon se vaikka sit silloin kun käy ottaa muutaman oluen kerran kuussa...

Mikä ihme siinä oluessa ja alkoholissa on? Joka ikinen kerta se otetaan esiin ja jotenkin pidetään hyvänä juttuna vaikka se ei sitä ole. Käsittämätöntä, heti kun tulee sauma, ettei tartte olla salilla, niin mitä tehdään, mennään juomaan kaljaa. Niin suomalaista kun olla voi.

Mikä ihme siinä oluessa ja alkoholissa on? Joka ikinen kerta se otetaan esiin ja jotenkin pidetään hyvänä juttuna vaikka se ei sitä ole.
Eihän kukaan ole niin väittänyt. Minä väitin että jos ryyppään kerran kk lauantaiiltana ( sunnuntai lepopäivä) niin se ei merkittävästi vaikuta mun tuloksiin jos muuten syön hyvin. Mutta olen näköjään väärässä. Minulle alkoholi on tapa rentoutua ja juon sitä kavereiden seurassa. Se tekee hyvää. Myrkkyä se on tietenkin mutta joo

Mikä ihme siinä oluessa ja alkoholissa on? Joka ikinen kerta se otetaan esiin ja jotenkin pidetään hyvänä juttuna vaikka se ei sitä ole. Käsittämätöntä, heti kun tulee sauma, ettei tartte olla salilla, niin mitä tehdään, mennään juomaan kaljaa. Niin suomalaista kun olla voi.

Ei siinä alkoholissa nyt varmaan mitään erityisen hyvää, mut ei siinä nyt myöskään mitään dramaattisen huonoa ole jos juo muutaman oluen silloin tällöin. Ihan se ja sama isossa kuvassa, jos nyt ei satu olemaan kilpakehonrakentaja dieetillä. Ehdottomuus asiassa kun asiassa on harvoin hyvästä.

Onneksi tulevat sukupolvet ja nykyinen ei ole yhtä juoppoja. Se minun eli 70-luvun lapset olivat paljon huonompia tapauksia. Mun bodausten alkutaipaleella sinne 2000-luvun alkuun mahtui tosi paljon viinan kanssa läträämistä. Ajat olivat sillon aika toisenlaiset. Kyllähän täällä kimpassa ihmeteltiin miksei Hulkki juo.

Aika paljon harvempi taisi muuten ympäri vuoden sillon punnita ja katsoa ruokiensa perään edes. Tai sitten mulla on vaan sellainen mielikuva.

Perus salilla kävijän varmaan ei kannata ehkä lähteä pohtimaan onko se optimaalista vai ei jos käy kerran kuussa baarissa. Ei se ole, mutta mitä sitten? Tarviiko sen sitten olla? Ei tarvitse olla. Harrastus on harrastus ja jokainen harrastaa haluamallaan tavalla. Kunhan kokee sen mielekkääksi.
Joku toinen sitten on enempi vakavissaan asian kanssa ja kokee sen mielekkääksi. Pääasia lienee se, että kukin tahollaan on tyytyväinen siihen mitä tekee.

Koska se on laillilinen päihde niin se "dekriminalisoi" sen käytön täysin ja tekee siitä hyväksyttävää. Ajatella kuinka paljon tuo tappaa ihmisiä vuosittain ja tuo "turhia" linnatuomioita ku kännipäissää aletaa tappelee kaverin kanssa ja toinen kippaa sen seurauksena. Nyt sitten voin tähän samaa hengenvetoo hieman buffata tätä kaikkien pelkäämää marihuanaa johon ei ole maailmanhistorian aikana kuollut yhtäkään ihimistä sen käytön seurauksena. Ylensyönti taitaa olla se pahin haitta mitä siitä voi seurata, toki kiertää huhua että jonkun niskaan olisi tippunut sadan kilon paali piliveä mikä sitten luonnollisesti riistänyt henkilöltä hengen, mutta eipä tuo käytöstä johtunut. Ja ei aleta siitä psykoosista sun muusta turhaa jauhamaan kun ihan samanlain se alkoholi sen delirium tilan tuo päälle jos on jotain psyykkisiä vaivoja esim skitsofreniaa.

Koska se on laillilinen päihde niin se "dekriminalisoi" sen käytön täysin ja tekee siitä hyväksyttävää. Ajatella kuinka paljon tuo tappaa ihmisiä vuosittain ja tuo "turhia" linnatuomioita ku kännipäissää aletaa tappelee kaverin kanssa ja toinen kippaa sen seurauksena. Nyt sitten voin tähän samaa hengenvetoo hieman buffata tätä kaikkien pelkäämää marihuanaa johon ei ole maailmanhistorian aikana kuollut yhtäkään ihimistä sen käytön seurauksena. Ylensyönti taitaa olla se pahin haitta mitä siitä voi seurata, toki kiertää huhua että jonkun niskaan olisi tippunut sadan kilon paali piliveä mikä sitten luonnollisesti riistänyt henkilöltä hengen, mutta eipä tuo käytöstä johtunut. Ja ei aleta siitä psykoosista sun muusta turhaa jauhamaan kun ihan samanlain se alkoholi sen delirium tilan tuo päälle jos on jotain psyykkisiä vaivoja esim skitsofreniaa.
Mulle ainakin opetettiin koulussa, että jo ensimmäisestä kannabispiikistä voi jäädä koukkuun. Muutenkin aika naurettavaa väittää etteikö kukaan olisi ikinä kuollut kannabiksen vaikutuksen alaisuudessa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulle ainakin opetettiin koulussa, että jo ensimmäisestä kannabispiikistä voi jäädä koukkuun. Muutenkin aika naurettavaa väittää etteikö kukaan olisi ikinä kuollut kannabiksen vaikutuksen alaisuudessa...
Vaikutuksen alaisuudessa, on eri asia kun itse aineeseen. Ja siis todellakin jos piikität kannabista niin kuolet, suonethan se tukkii ja äkäseen. Se että olet niin pilvessä että nukahat rattiin on täysin mahdollista. Sama väsyneenä ajaessa. Mutta sitten juot litran viinaa yhdellä hörpyllä (en nyt väitä että tätä tehtäisi vaikkakin mahdollista on) toden näkösesti kuolet siihen, ellet ala hervottomasti oksentamaan, mutta toivottavasti ymmärrätte pointin. Pilveä voit yrittää vaikka sen 5grammaa polttaa mutta ilman toleranssia pääset vaan pehmeästi höyhensaarille, ilman kuoleman pelkoa.

Muutenkin suurin osa huumelaista ovat ihan täysin naurettavia. Otetaan esimerkkinä DMT joka luokitellaan jopa 1 luokan huumeeksi, vaarallisemmaksi kuin Heroiini. Hauskuus tulee tässä että jokainen ihiminen luo tuota ainetta kokoajan kehossaan, eli toimit huumelabrana, unien sanotaan aiheutuvan kun aivot vapauttaa DMT:tä, joten trippailet joka yö sen avulla. Eli ollaan jokanen hallussapitäjiä kokoajan vaikka kuinka haluaisit olla puhdas "huumeista" et voi :)

Ja henkilökohtaisesti hankala nähdä kasvit/eliö lajit jotka kasvavat luonnossa, ovat kasvaneet todennäkösesti kauemmin kuin ihmiset niin vakavina huumeina. Toki niillä saa ittensä huonoon jamaan mutta niin saa perunalla ja coca-colallakin jos ei tiedä mitä tekee. Heitetääs keventävä ja hauska fakta tähä loppuu, sienet ovat lähempää sukua ihimiselle kuin millekkään muulle kasville.

How Are Mushrooms More Similar to Humans than Plants? » Science ABC

Tosta vielä tiedettä kevennyksen taakse.

Viimeksi muokattu:
Minulle alkoholi on tapa rentoutua ja juon sitä kavereiden seurassa. Se tekee hyvää. Myrkkyä se on tietenkin mutta joo

Mistä tämä usein kuultu käsitys on saanut alkuunsa että alkoholi rentouttaa?

Kyllähän se hetkellisesti tekee ihmisestä ”rennon letkeän”, velton, jne. mitä lieneekään, mutta kyllä minun järki ainakin sanoo niin että jos elimistöön kaadetaan jotakin sinne kuulumatonta myrkkyä, niin kyllä se on elimistölle enemmänkin stressiä lisäävä, kuin sitä poistava asia.

Mietitään hetki ryyppy illan jälkeisiä päiviä.
Nestehukka, vapina, päänsärky, sydämmen tykytykset, elektrolyyttien sekaisin olo jne.

Onko nämä merkkejä rentoutumisesta vai kenties jostakin negatiivisesta?

Kyllähän se hetkellisesti tekee ihmisestä ”rennon letkeän”, velton, jne. mitä lieneekään, mutta kyllä minun järki ainakin sanoo niin että jos elimistöön kaadetaan jotakin sinne kuulumatonta myrkkyä, niin kyllä se on elimistölle enemmänkin stressiä lisäävä, kuin sitä poistava asia.

Mietitään hetki ryyppy illan jälkeisiä päiviä.
Nestehukka, vapina, päänsärky, sydämmen tykytykset, elektrolyyttien sekaisin olo jne.

Onko nämä merkkejä rentoutumisesta vai kenties jostakin negatiivisesta?

Yleensä jos puhutaan että alkoholia otetaan rentoutumiseen, ne määrät PITÄISI kyllä olla niin pieniä että noita siun mainitsemia haittavaikutuksia ei tule.

Eli tässä pitää erottaa tämä 1-2 olutta rentoutumiseen vs. baariin pelti kiinni ja grillin kautta aamuyöllä kotio meininki

Yksinkertaisesti se rentouttaa. Siinähän koko alkoholin idea on.
Ja edelleen, kaikesta kulutetusta alkoholista 10% kuluttaa n. puolet. Joten sille jäljelle jäävälle osuudelle jää loppujen lopuksi aika vähän. Ihan turha ottaa esimerkiksi sitä eniten kuluttavaa kymmenystä ja sanoa, että aina juodaan kaljaa kun on mahdollisuus.

Yhtä hyvin voidaan ottaa se 10% eniten steroideja käyttävien osuus ja alkaa kattomaan niiden oloja. Ihan varmasti sieltä löytyy keskivertoa huomattavasti enemmän niin terveys- kuin yhteiskunnallisiakin ongelmia. Kiljutaan sitten yhdessä, miten vaarallista se on. Lisää pitää pikkiä saada lihaan, vaikka sisuskalut huutaa hoosiannaa.

Koska se on laillilinen päihde niin se "dekriminalisoi" sen käytön täysin ja tekee siitä hyväksyttävää. Ajatella kuinka paljon tuo tappaa ihmisiä vuosittain ja tuo "turhia" linnatuomioita ku kännipäissää aletaa tappelee kaverin kanssa ja toinen kippaa sen seurauksena.

Joo, ajatella. Ja ajatella, montako ihmistä kuolee liikenteessä vuosittan. Ja etenkin viattomia lapsia, kun joku hurjastelee. Pitäskö sun mielestä myös autolla ajo kieltää, kun muutama pipopää laskee liikenteessä sen minkä vehkeet vetää ja ajaa viattoman ihmisen kuoliaaksi? Ja ylivoimaisesti vaarallisin urheiluväline on hyppynaru. Se aiheuttaa ylivoimaisesti eniten kuolemia verrattuna mihinkään muuhun urheiluvälineeseen. Pitää varmaan naruhyppelykin kieltää?

Varmaan siitä, kun se rentouttaa?

Joo, ajatella. Ja ajatella, montako ihmistä kuolee liikenteessä vuosittan. Ja etenkin viattomia lapsia, kun joku hurjastelee. Pitäskö sun mielestä myös autolla ajo kieltää, kun muutama pipopää laskee liikenteessä sen minkä vehkeet vetää ja ajaa viattoman ihmisen kuoliaaksi? Ja ylivoimaisesti vaarallisin urheiluväline on hyppynaru. Se aiheuttaa ylivoimaisesti eniten kuolemia verrattuna mihinkään muuhun urheiluvälineeseen. Pitää varmaan naruhyppelykin kieltää?

Ei pitäs, ihimisten pitäs vaa olla enemmän läsnä hetkessä nii nuiltaki vältyttäs. Jos alkoholin idea on rentoutuksessa, niin miksi ei oteta tilalle jotain mikä rentouttaa enemmän vähemmillä lieve ilmiöillä? (lieveilmiöllä tarkotan esim. krapulaa)

E. Enkä missään vaiheessa puhunut alkoholin kieltämisestä, päinvastoin kaikki saisi minun puolesta dekriminalisoida, kieltäminen on jotenkin liian määräilevää ja ihimisen vapauteen puutuvaa. Pääasiahan olisi ettei kukaan olisi muille haitaksi varsinkaan fyysisellä tasolla, ihan sama oletko kännissä, pilivessä, autonratissa vai hyppynarun kimpussa. Tuo jos joku tekisi maailmasta entistäkin kauniimman paikan olla ja elää. Aikanaanhan tämä kuitenkin oli pyhä paratiisi jossa ihimiset sai kokea miltä ihimisyys tuntuu, enään se paratiisi sijaitsee vain luonnossa. Maailma kun on ihmisten luoma paikka joka sijaitsee tässä meidän Äiti-maassa jonka universumi on päätänyt jostain syystä luoda. Enkä usko että universumi tekee mitään vahingossa tai iliman tarkoitusta.

Viimeksi muokattu:
Se rentouttava vaikutus jää siihen 2-3 annokseen. Sen jälkeen rupeaakin normaalilla toleranssilla varustettu henkilö olemaan kännissä.

Huvittavaa tuo ajatus, että rentoudutaan ja sitten kuitenkin kiskotaan kunnon kännit ja kimpoillaan ties missä.

Pointtina oli se että jos koko elämä os kiinni yhdessä asiassa ( treeni, työ, kumppani) niin riski on iso että oma mielenterveys kärsii. Näin kävi mulle sekä duunin että treenien takia. Elämä ei ollut tasapainossa. Se ei tarkoita että pitää olla alkoholin suurkuluttaja vaan että ei vedetä överiksi. Pitää tietenkin muistaa että ollaan kaikki erilaisia

Ei pitäs, ihimisten pitäs vaa olla enemmän läsnä hetkessä nii nuiltaki vältyttäs. Jos alkoholin idea on rentoutuksessa, niin miksi ei oteta tilalle jotain mikä rentouttaa enemmän vähemmillä lieve ilmiöillä? (lieveilmiöllä tarkotan esim. krapulaa)

No miksipä ei voisi ottaa, jos sen kokee paremmaksi, eikä siitä mitään ongelmia tule. Itse tykkään parhaimpana alkoholista.

Se rentouttava vaikutus jää siihen 2-3 annokseen. Sen jälkeen rupeaakin normaalilla toleranssilla varustettu henkilö olemaan kännissä.

Likimain näin. Itse asiassa hieman enemmän. Euforia nousee aina tuonne 4-6 annokseen saakka. Kuta kuinkin sixpackiä vastaavan alkoholiannoksen jälkeen euforian tunne ei enää nouse, sen jälkeen nousee vain humalatila. Eli sixpackin jälkeen viimeistään pitäisi osata hypätä ylläpitoannokselle, joka on likimain yksi annos alkoholia 1,5 tuntiin.

No miksipä ei voisi ottaa, jos sen kokee paremmaksi, eikä siitä mitään ongelmia tule. Itse tykkään parhaimpana alkoholista.

No tätä olen itsekkin soveltanut aika-ajoin, mutta ikävä kyllä valtio on tuosta erimieltä :/

Ite kun lopetin alkoholin käytön nuorempana ja alotin salin nii "kaveriporukka" pieneni 95%. Nykyää menee kohtuudella nii sosiaaline käyttäytymine ja juhlissa oleskeluki on helpompaa

Back
Ylös Bottom