BB Matias Niemi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt on kyllä vaarallisen näköistä ryskäämistä... Tuossa kun sattuu jotain, olkapää menee tai muuta, niin mitäs teet? Varmistajakin on hereillä vain alussa ja lopussa. Jos oikeasti menisi sarjan kesken olkapäästä jotain paskaksi ja pistävä kipu, niin eikö tuo paino tulisi suoraan syliin ja pahimmassa tapauksessa suoraan reisien päälle rikkoen polven samalla? Siinähän loppuisi bodaus ura lyhyeen... Disclaimer: tarkoitus ei ollut dissata vaan pohtia asiaa.

Itse tekisin ehkä smithissä pystärin, tai sitten tangon molemmissa päissä varmistajat... Jotenkin itseä hirvittäisi noilla kiloilla kiskoa menemään yhdellä varmistajalla joka ei edes varmista sarjan keskellä...
No ei tuota nyt kyllä ryskäämiseksi todellakaan voi sanoa. Ihan perussiisti tekniikka.

Nyt on kyllä vaarallisen näköistä ryskäämistä... Tuossa kun sattuu jotain, olkapää menee tai muuta, niin mitäs teet? Varmistajakin on hereillä vain alussa ja lopussa. Jos oikeasti menisi sarjan kesken olkapäästä jotain paskaksi ja pistävä kipu, niin eikö tuo paino tulisi suoraan syliin ja pahimmassa tapauksessa suoraan reisien päälle rikkoen polven samalla? Siinähän loppuisi bodaus ura lyhyeen... Disclaimer: tarkoitus ei ollut dissata vaan pohtia asiaa.

Itse tekisin ehkä smithissä pystärin, tai sitten tangon molemmissa päissä varmistajat... Jotenkin itseä hirvittäisi noilla kiloilla kiskoa menemään yhdellä varmistajalla joka ei edes varmista sarjan keskellä...

Toi ei kyllä ryskäämistä ollu. Vähän meinas olla vaan lepoviikon jälkeen hakemista. Jos katsot videota tarkkaan niin mä hallitsen tota painoa todella hyvin kun tuon sitä alaspäin. Eli jarruttelen huolella. Ainut mikä oli hakemista tossa sarjassa oli se että työntövaiheessa meinas paino lähteä minne sattuu. Se taas johtu siitä että vapaalla tangolla en ole pitkään aikaan tehnyt 130kg. Ja tollasella painolla kun tekee niin sitä pitää jo perkele työntää. Voimaa kyllä tuntu olevan :D .

120kg ollu sarjapainona vapaalla tangolla yleensä. Smitissä tein 140kg x 6 jokin aikaa sitten. Mä saan ihan järjettömän pumpin olkapäihin punnertamalla. Isoilla kuormilla ja toistot 6-10 välillä. Se on syy miksi mä haluan noita tehdä. Koska mä koen että näin ne olkapäät myös kehittyy! Vaikka siinä olisikin omat riskinsä.

Sä kun sanot että " jos jotain sattuu". Sitten perkele sattuu. Sä voit tänne tulla sitten kirjoittamaan että "mähän sanoin" ....

Ainahan noissa voi jotain käydä mutta silloin voi jäädä kotia jos liikaa alkaa jännittämään. Mulla on jo molemmat olkapäät leikattu joten kyllä mä riskini punnitsen AINA. ( ne ei oo salilla mennyt)

Varmistaja joka mulla on takana niin on aina mua varmistanu ja mä luotan siihen jos jotain sattuu. Mä täs pian otan 140kg sarjaa niin sitten otan päihin vielä porukkaa kattomaan.

Kukaan ei kyllä noin pienten hilujen alle kuole jos jotain sattuu se on varma... Siinähän pitää vaikka rinnan päällä sitä tankoa odotellessaan.

Hyvä kirjoitus Matias. Oman näkemyksen mukaan monilla iso kynnys kehitykselle on se pelko, ettei uskalleta lisätä malmia tankoon. Syystä tai toisesta. Ja mitä tuohon varmistamiseen tulee, niin oishan se helvetin hienoo kun olis joka reenissä neljä kaveria varmistamassa joka ikistä liikettä, ettei vaan sattuis mitään. :D

Plus jos tuolta korkeudelta tippuu 130kg syliin, niin aika monet selviää mustelmilla. Ei se kuitenkaan vapaalla pudotuksella tule, vaikka ei olis varmistajaa ollenkaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Moro Matias!

Kuuntelin ton sun uusimman haastattelun ja kun kuvailit sitä kipua lavan seudulla, niin se kuulosti hyvin samalta kuin meikäläisellä. Omani on kiusannut kohta jo 9 vuotta ja sitä on hierottu, väännelty ja käännelty. On ollut osteopatiaa, akupunktiota, kiropraktiikkaa, jäsenkorjausta yms., mutta vaiva sen kuin vain pysyy.

Olen koittanut itse kovin funtsia, että mikä hemmetti siinä voisi olla. Se tuli vähän kuin varkain ja kerran vaan sohvalla maatessani huomasin kivun lavan seudulla. Sulla se taisi tulla vähän erilailla, mutta hyvin samalta se kuulostaa. Oletko huomannut, että onko sulla scalenus-lihas (vai kirjoitetaanko se scalenes??) eli se niistä joka kiinnittyy solisluun alle kireänä? Huomaatko, että sen kipeän puolen solisluu olisi eri kohdassa kuin terveen puolen? Itselläni tuo scalenus on kuin viulunkieli (sen tuntee ihan kun sormella koittaa) ja se vetää solisluuta ylöspäin ja se hieman "törröttää" verrattuna terveeseen.

Sanoit myös, että rinta on tuntunut kireältä. Onko se sen puolen rintalihas, jossa vaiva on? Itselläni meinaan kipu on vasemmalla puolella ja vasen rinta tuntuu kireältä ja kun tekee rintatreenin niin siihen ei saa samanlaista tuntumaa ja pumppia kuin terveen puolen rintalihakseen. Lisäksi rintakehä kiertää niin, että kipeä puoli on edempänä/ulompana.

Pitkään ajattelin, että vaiva on selän puolella, mutta ongelma ainakin omalla kohdallani on enemmän rinnan puolella. Olkapäät vetää eteenpäin (etenkin kipeän puolen olkapää) ja lapatuki on huono, niin tuo scalenus ja myöskin selän puolella olevat lihakset ovat jatkuvassa venytyksessä ja näin ollen ne rasittuvat koko ajan. Lisäksi kuulemma jokin iso lihaskalvo, joka lähtee jostain jo aika alhaalta ja menee ihan tuonne rintaan saakka, niin on kuulemma todella kireä. Nyt olen treenannut paljon lapatukea ja hierotuttanut tuota rintaa siten, että hierot keskikohdasta ulospäin kainalon suuntaan ja siten, että siihen tulee kova venytys. Ja monen näköistä muuta kuminauhajumppaa on tullut tehtyä, jotta saisi korjattua noi virheet lihasten tasapainossa.

Uskon, että tähän vaivaan on vaikuttanut se, että olen veivannut paljon penkkiä (rintalihakset dominoi), koska kilpailin itsekin siinä lajissa junnuna ja luultavasti vasemman jalan nivelrikko on myös yksi syypää, koska sen vuoksi tulee epätasapainoa lihaksistoon. Sen olen huomannut, että tätä vaivaa ei millään taikatempulla pois saa vaan pitää itse päivittäin tehdä asioita niin, että homma pikku hiljaa korjaantuu. Nytkin kun tätä läppärillä kirjoitan, niin koitan koko ajan pitää hyvän lapatuen ja hyvän ryhdin enkä "lössähtää" eteenpäin kuten ennen oli tapana.

En tiedä onko samoja syitä, mutta toivottavasti tästä oli jotain apua sulle ja toivotaan, että saadaan tämä paskamainen vaiva joskus kuntoon. Tähänkin sopii hyvin se Same Goal - periaate :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom