BB Matias Niemi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
jeve ojalahan söi kans 40g suolaa päivässä. Ja tais olla jaria 20-30 kiloa pienempi.
Enkä tuon kuullessani ihmettelekään miksi mentula sanoi että puhdasta vettä pitäs juoda noin litra per kakskymmentä painokiloa mutta alle 10 litraa ettei huuhdota viamiineja ym pois kehosta
Koitin juoda määrätyt 4.5 litraa/vrk aikoinaan,juomatta jäi mutta kusin koko päivän.
Kuus ateriaa päivässä,joka aterialle jäätävät 6g suolaa niin janohan siinä on kokopäivän.
Eikä ihankaan varmaan kumpikaan ole terveellistä,siis tuo 40g suolaa ja vettä 5-8 litraa muiden juomien lisäksi kuten ohjeistettiin joskus vuosia sitten.

Viimeksi muokattu:
Mielellään kuulis kyllä perusteluita. Vaikka kuinka helvetisti hikoisi niin 40g on aikamoinen satsi suolaa kun sen puntarille laittaa

Millä tuota jäätävää suolamäärää on perusteltu?
Mulle ja parille muulle ainakin "sitä tarvii,ei kramppaa ja jaksaa bodata" kuten tämä aina perustellaan jos joku kysyy,ei mulla ollu 40g,lähempänä 20-25g ku oma paino oli jotain 95kg ja senki sijottaminen päivälle oli minusta helvetinmoista hommaa.Se on melko paljon suolaa,laittakaapa vaikka huomenna 20-30g kuppiin ja koittakaa vetää päivän mittaan se siitä ruokien mukana,kaikki on jumalattoman suolasta aamusta iltaan ihan kaikki.
oon ennenki sanonu täällä ettei suolasta tarvi silleen olla huolissaan(ps kisadieetin lopussa) jos sitä vetääki vaikka reilummin mutta jo tuo 20g ylimäärästäki on niin paljon etten toista kertaa kokeile vaikka luvattas 50cm käsivarsi ens viikoksi. Kaikki ruoka oli paskaa. janotti ja kusetti nonstoppina 247
Sokeria on helppo vetää päivässä 100g mutta suola onki sitten jotain ihan muuta,tiiän että tätä joku lukee ja kelaa etteihän 20g suolaa ole mitään,keko kouran pohjalla....Kyllä se muuten on jos syöt vaikka viis ateriaa ja jokaiseen lisäät 4g lisäsuolaa.Tai miten vedättekään,vaikka shottina niin kyllä se on perseestä ja siinä miettii ettei tämä voi olla viisasta touhua ku kukaan ei tiiä edes että miksi oikeasti tehdään näin?

Viimeksi muokattu:
Mutta mitä suolaa? Eihän ne kaikki samalta maistu. Jotain merisuolaa syö melkein paljaaltaan ja joku toinen on kuin jotain happoa suussa.

Testasin varsin paljonko puuroon laitan. Sellaisen kökön sormien päillä ja alle gramman se tais painaa että ois tuo varmaan melko työlästä syödä 40g. Eikö nuilla määrillä saa suonet melko tukkoon?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
40 g suolaa per päivä aiheuttaa akuutin raivokohtauksen Suomen lekuripiireissä ;) Vakavasti ottaen, mitähän tollanen määrä suolaa jo valmiiksi "turboahdetulle" bodarille tekee, munuaiset vaihtoon 5 v. jälkeen?

Minä en nykyisin myöskään ymmärrä ihan harjoituskaudella tuota suolala läträystä.
Sitä on minulla mennyt mielestäni kovastikkin eli 20-25g offilla sekä dieetillä 2015 ja ennen, sillon paino offilla huiskenteli siellä 120-130kg välillä.
Nykyisin minä pärjään aivan mainiosti 8-10g määrällä ja paino on tuolla samoissa lukemissa tosin todella paljon tiiviimmässä kunnossa ja tunnen itteni huomattavasti terveemmäksi.
Tuossa tutulla bodarilla oli suolat 20g päivässä ja alapaine 100. Suola kun lyötiin puolet alemmas niin alapaine siinä 80 kantturoissa parissa viikossa, vointi parempi ja sitä kautta myös treenillä kulkee paremmin.
Nuo plus 20g suolamäärät on aivan helvetin huuhaata vaikka olis isompikin ukko IMO

Millä sheldon perustelit tuon +20g suolan käytön itsellesi,mitä sillä haettiin ja saatiinko siitä mitään irti?
Varsinkin kun nyt pärjäät yli puolta vähemmälläkin kovemmassakin kunnossa eli ilmeisesti totesit ettei ole mitään hyöytyä holvata sen kanssa.
Kävikö koskaan mielessä että vetäs niinkö Jeve ja Jari 40g/vrk?

Millä sheldon perustelit tuon +20g suolan käytön itsellesi,mitä sillä haettiin ja saatiinko siitä mitään irti?
Varsinkin kun nyt pärjäät yli puolta vähemmälläkin kovemmassakin kunnossa eli ilmeisesti totesit ettei ole mitään hyöytyä holvata sen kanssa.
Kävikö koskaan mielessä että vetäs niinkö Jeve ja Jari 40g/vrk?
Tein vaan valmentajan ohjeilla sillon, kaikki tuntui puhuvan aina siitä suolasta. Ihan samalla tavalla minulla sillon kramppaili paikat ellei jopa enemmän kuin nykyisin.
Kai se perustelu oli se todella paska, että kyllä ”iso” heppu tarttee paljon suolaa.
Ainut missä näen paikan tuollaiselle suolan bulkkauksella on kisaviikolla.
Harjoituskaudella jatkuvasti tuollainen tolkuton suolan mättäminen on minusta vain ja ainoastaan riski ja rasite

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom