BB Matias Niemi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Saisi joo, mutta mun eka kisavalmennettava (Satu Javarus) otti naisten fysiikassa SM-kultaa (ja MM-kisoissa 4.) vasta mun valmennuksessa, vaikka malli tuskin oli merkittävästi muuttunut edellisestä kisasta. Eli kyllä sen hyvänkin kisaajan saa tuotua huonossa kunnossa lavalle, jos tekee kaikki mahdolliset suolan eliminoinnit ja juomattomuudet.
Jos kisaajan perusdieetti on hoidettu kunnolla ja ollaan noin pari viikkoa ennen kisoja änkyräkireänä, niin vaikea sitä on sössiä täysin surkeaksi vaikka paastoaisi viikon :) King Kamali tiivisti minusta aika hyvin mitkä kriteerit kannattaa ottaa huomioon, kun valitsee valmentajaa.

Saisi joo, mutta mun eka kisavalmennettava (Satu Javarus) otti naisten fysiikassa SM-kultaa (ja MM-kisoissa 4.) vasta mun valmennuksessa, vaikka malli tuskin oli merkittävästi muuttunut edellisestä kisasta. Eli kyllä sen hyvänkin kisaajan saa tuotua huonossa kunnossa lavalle, jos tekee kaikki mahdolliset suolan eliminoinnit ja juomattomuudet.
Jiipee:n urheilijat on järjetään aina kolme päivää ennen kisoja täysin suolatta, ja hyvässä kunnossa. Mutta siellä yleensä ollaan kunnossa ajoissa.
En itsekkään suosi suolattomuutta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jos kisaajan perusdieetti on hoidettu kunnolla ja ollaan noin pari viikkoa ennen kisoja änkyräkireänä, niin vaikea sitä on sössiä täysin surkeaksi vaikka paastoaisi viikon
Mites kävi Carlito XXXL:n ja Testotimon kanssa? Jos on pari viikkoa kisoja änkyräkieränä, se johtuu siitä, että kroppa on balanssissa veden ja suolan osalta. Kun noista toinen tai pahimassa tapauksessa molemmat eliminoidaan pois ja tankataan hiilareita ilman vettä ja suolaa, kroppa ei ole enää balanssissa, ja lopputulos voi olla todella surullista katsottavaa.

Minkä verran pystyit vaikuttaa Bullin poseerauksiin? Itse näkisin, että jos Jarilla olisi tuossakin kisassa ollut enemmän dynamiikkaa poseerauksissa, liikettä, siirtymiä ja asentojen selkeitä loksahduksia, olisi kokonaisuus ollut kymmenen kertaa vielä upeampaa!
En vapariin päässyt vaikuttamaan. Jarin vatsakontrollia koitin saada paremmaksi, mutta niinkuin Jari sanoi videolla, että kun muisti vatsan, niin muut asiat unohtu, reidet, pakarat jne. Mutta aika paljon saatiin aikaan tuossa lyhyessä ajassa minkä olin mukana.

Mites kävi Carlito XXXL:n ja Testotimon kanssa? Jos on pari viikkoa kisoja änkyräkieränä, se johtuu siitä, että kroppa on balanssissa veden ja suolan osalta. Kun noista toinen tai pahimassa tapauksessa molemmat eliminoidaan pois ja tankataan hiilareita ilman vettä ja suolaa, kroppa ei ole enää balanssissa, ja lopputulos voi olla todella surullista katsottavaa.
Oliko Testo-Timo änkyräkireä? Ei sitä voi sössiä, Jiipen kisaajat on siitä hyvä esimerkki.
Se, että ollaan kunnissa ajoissa, ei johdu pelkästään suola ja vesimääristä, vaan siitä, että ne rasvat on vedetty sinne lähelle 3% Ja kun olet tuollaisessa kunnossa, niin 3 päivää ilman vettä ja suolaa, ei täyain pilaa kuntoa. Sen verran tulee natriumia jo ruuan mukana, että se riittää siihen ettei tuosta kunnossa täysin "tussahda"

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Oliko Testo-Timo änkyräkireä? Ei sitä voi sössiä, Jiipen kisaajat on siitä hyvä esimerkki.
Ei ollut. Mutta muistan about 10 vuoden takaa tapauksen, jossa bodari oli oikeasti änkyräkireä jo kuukautta ennen kisaa. Paperinohut iho ja äijä kauttaaltaan säikeillä ja suonilla. Mites kävi sitten lavalla? Täysin vetinen, ja hyvä kun vatsat piirtyi.

Tässä toki tulee myös fysiologiset erot vastaan, ja siinäkin on eroa, miten paljon sitä suolaa on syöty dieetin aikana. 5 g vs. 20 g ja siitä suolan tiputukset tuottaa todennäköisesti erilaisen lopputuloksen.

Ei ollut. Mutta muistan about 10 vuoden takaa tapauksen, jossa bodari oli oikeasti änkyräkireä jo kuukautta ennen kisaa. Paperinohut iho ja äijä kauttaaltaan säikeillä ja suonilla. Mites kävi sitten lavalla? Täysin vetinen, ja hyvä kun vatsat piirtyi.

Tässä toki tulee myös fysiologiset erot vastaan, ja siinäkin on eroa, miten paljon sitä suolaa on syöty dieetin aikana. 5 g vs. 20 g ja siitä suolan tiputukset tuottaa todennäköisesti erilaisen lopputuloksen.

Onko niin että kisoissa oltiin aiemmin alemmissa rasvoissa vai mistä johtuu että nykyään ei oo enää niitä paperinohuita ihoja?

Viimeistelyt tehtiin tuohon kisaan pelkästään kuvien ja aamupainon perusteella puhelimen välityksellä. Joka on huomattavasti haastavampaa kuin, se että olisi ollut itse paikanpäällä. Saatiin paljon poseja parannettua Jarin kanssa, mm tuon "moustin se oppi tekemään oikein, ja onhan se hurjan näköinen. Ja näytti säväyttävän yleisöäkin vaparissa :) Oli mukava projekti :) Yksi juttu tulee mieleen, mikä paransi Jarin kuntoa ja oloa rajusti, ja jälkeenpäin mietittynä saattoi jopa säästää terveyttä, oli suolan puolittaminen. Sillä kun menin Tampereelle ensimmäistä kertaa kesken dieetin ja näin Jarin kunnon, oli se suoraan sanottuna katastrofi minulle. Ihmettelin, miten se oli niin pehmeän näköinen ja sitten kyselin vähän miten hommia on tehty ja kävi ilmi, että Jari söi 40 g suolaa päivässä. Kysyin, että miksi ihmeessä ja ei sille sen kummempaa perustelua löytynyt, Jari oli vaan tottunut käyttämään noin paljon. No suola tiputettiin 20g ja muutamassa päivässä kunto ja ennen kaikkea Jarin olotila ja jaksaminen parani tramaattisesti.
Tuon jälkeen Milos tuli kuvioihin, ja oli myös minun suosittelema vaihtoehto. Milos saanut paljon kuraa niskaan, mutta onhan hänen tietotaito ja kokemus valtava ja todella avoin ja mukava tyyppi kakkinensa.
Meillä molemmilla arvostus toisia kohtaan Milosin kanssa kova ja voitotkin on vastakkain tasan 1-1 :)
Paljon vaihdettiin ideoita Saksassa kun Milos valmensi Jari ja olin mukana reissussa.

View: https://youtu.be/k_2ypcbPu6Q

¨

Tää on kyllä ollu kova kunto Jarilla!

Tai sitten ei. Assburgerito tiputti Timon suolat pois 6 vrk ennen kisoja. :ROFLMAO:
Tiedän ettei Carlito osannut/osaa viimeistelyjä mutta onko hän tehnyt tai sanonut sulle jotain kun joka ikinen sun viesti koskien häntä on tollainen mollaava? Onhan se kisaajalle vittumainen juttu mutta ei nyt luulis sivustaseuraajan menettävän ton takia yöuniaan

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kai tämä tietotaito menee myös tietyllä tavalla "mestarilta oppipojalle". Halosen Matti valmensi aikoinaan Bullia, Bull Verttiä ja Matiasta. Näistä molemmat lähti viemään omaa juttuaan eteenpäin.

Tiedän ettei Carlito osannut/osaa viimeistelyjä mutta onko hän tehnyt tai sanonut sulle jotain kun joka ikinen sun viesti koskien häntä on tollainen mollaava? Onhan se kisaajalle vittumainen juttu mutta ei nyt luulis sivustaseuraajan menettävän ton takia yöuniaan
No kun en löydä herran touhuista mitään hyvää sanottavaa, niin en viitsi kehuakaan.

Kyllä Bullin valmennus ainakin oman näkemyksen mukaan (+ sen mitä on parilta valmennettavalta kuullut) on sellaista, että uskaltaisin itse valita hänet, jos valmennus kiinnostaisi. Sitten on pari kaikille tuttua isoa nimeä (joita en nyt halua julkisesti suolata), joilla on ollut kyllä valmennettavia kohtaan uskomattoman ylimielinen ja vähän kiinnostusta/efforttia osoittava vaikutelma (nähnyt sähköposteja jne).

Omasta kokemuksesta voisin koska tahansa suositella Markku Tikkaa tai Samuli Siitaria Turun seudulta. Todella ammattitaitoista, riittävän mukautuvaa ja asiallista työtä. Tuolla Siitarille erityisesti henkisen puolen/ylläpidettävyyden aspekti todella hyvin hallussa. Samoin tämä Mikko Elmen vaikuttaa videoiden perusteella todella hyvältä. Aki Mähönen taas on verbaaliselta ulosanniltaan todella vakuuttava ja sekä käytännön että teorian tietoa tuntuu olevan ihan hulluna, mutta meriiteistä en osaa sanoa mitään.

Myös Takamaan valmennukseen uskaltaisin kyllä hyvin lähteä. Supermassasta ei osaa kyllä itse sanoa mitään muuta, kuin että aikoinaan ne jotkut kuvatut treenit vaikuttivat ihan naurettavan/itsetarkoituksellisen övereiltä. Mutta tästä ei voi todellisuudessa vetää MITÄÄN oikeasti adekvaatteja johtopäätöksiä Maken valmennustaitoja kohtaan. Eli ei Make herneitä tästä yhdestä sinänsä irrelevantista huomiosta.

Vahva veikkaus on (tai noh, luultavasti totuus), että ei ole olemassa mitään ylitse muiden valmentajia, vaan samoin kuin eri treenityylit ja ruokavaliot ovat yksilöllisiä, niin näin on varmasti myös onnistuneen valmennussuhteen kanssa. Juuri tässäkin keskustelussa selkeästi erityisesti Maken ja Takamaan tahoilta esiin tuleva halu ymmärtää, kokeilla ja oppia uusia asioita ja YMMÄRTÄÄ syy/seuraus-suhteita ilman mitään guru-ajatusta itsestään on varmasti yksi tärkeimpiä ominaisuuksia valmentajalla.

Kyllä Bullin valmennus ainakin oman näkemyksen mukaan (+ sen mitä on parilta valmennettavalta kuullut) on sellaista, että uskaltaisin itse valita hänet, jos valmennus kiinnostaisi. Sitten on pari kaikille tuttua isoa nimeä (joita en nyt halua julkisesti suolata), joilla on ollut kyllä valmennettavia kohtaan uskomattoman ylimielinen ja vähän kiinnostusta/efforttia osoittava vaikutelma (nähnyt sähköposteja jne).

Omasta kokemuksesta voisin koska tahansa suositella Markku Tikkaa tai Samuli Siitaria Turun seudulta. Todella ammattitaitoista, riittävän mukautuvaa ja asiallista työtä. Tuolla Siitarille erityisesti henkisen puolen/ylläpidettävyyden aspekti todella hyvin hallussa. Samoin tämä Mikko Elmen vaikuttaa videoiden perusteella todella hyvältä. Aki Mähönen taas on verbaaliselta ulosanniltaan todella vakuuttava ja sekä käytännön että teorian tietoa tuntuu olevan ihan hulluna, mutta meriiteistä en osaa sanoa mitään.

Myös Takamaan valmennukseen uskaltaisin kyllä hyvin lähteä. Supermassasta ei osaa kyllä itse sanoa mitään muuta, kuin että aikoinaan ne jotkut kuvatut treenit vaikuttivat ihan naurettavan/itsetarkoituksellisen övereiltä. Mutta tästä ei voi todellisuudessa vetää MITÄÄN oikeasti adekvaatteja johtopäätöksiä Maken valmennustaitoja kohtaan. Eli ei Make herneitä tästä yhdestä sinänsä irrelevantista huomiosta.

Vahva veikkaus on (tai noh, luultavasti totuus), että ei ole olemassa mitään ylitse muiden valmentajia, vaan samoin kuin eri treenityylit ja ruokavaliot ovat yksilöllisiä, niin näin on varmasti myös onnistuneen valmennussuhteen kanssa. Juuri tässäkin keskustelussa selkeästi erityisesti Maken ja Takamaan tahoilta esiin tuleva halu ymmärtää, kokeilla ja oppia uusia asioita ja YMMÄRTÄÄ syy/seuraus-suhteita ilman mitään guru-ajatusta itsestään on varmasti yksi tärkeimpiä ominaisuuksia valmentajalla.
Ei herneitä, mutta korjataan taas, että ihan järkeviä ne treenit on :) Niissä vaan saadaan niin paljon enemmän kaikista irti, että se saattaa näyttää överiltä.
Muutama nimi ketä olen valmentanut. Ex vaimo voitti molemmat kisat joissa kävi, Mari Päkkilä MM3, Maria Kuure EM karsinta 2 sija hävisi voittajalle pisteellä, Pauliina Räisänen EM karsinta voittaja, Ilkka Mursu voimanostajasta kehonrakentajaksi eka kisat voitti, ja SM kolmonen, Senja Siira Oulun karsintojen voitto (eka kisa) jne. Olen prosentuaalisesti keitä nyt olen valmentanut onnistunut todella hyvin :)

Pakko kyllä mainita vielä että mitä aikanaan ite Classic Gymillä jumpatessa näki ku Make veti "tavallisille kuolevaisille" reenejä (eli siis ei kisaajille) niin olivat ne todella kauakana siitä Vihavaisen Jukalle tehdystä hackki setistä. Todella normaalin ja fiksun näköstä se minunkin vasta-alkajan silimään oli.

Pakko kyllä mainita vielä että mitä aikanaan ite Classic Gymillä jumpatessa näki ku Make veti "tavallisille kuolevaisille" reenejä (eli siis ei kisaajille) niin olivat ne todella kauakana siitä Vihavaisen Jukalle tehdystä hackki setistä. Todella normaalin ja fiksun näköstä se minunkin vasta-alkajan silimään oli.
Joo, aina mennään henkilön tason mukaan.

Jos kisaajan perusdieetti on hoidettu kunnolla ja ollaan noin pari viikkoa ennen kisoja änkyräkireänä, niin vaikea sitä on sössiä täysin surkeaksi vaikka paastoaisi viikon :) King Kamali tiivisti minusta aika hyvin mitkä kriteerit kannattaa ottaa huomioon, kun valitsee valmentajaa.

Jiipee:n urheilijat on järjetään aina kolme päivää ennen kisoja täysin suolatta, ja hyvässä kunnossa. Mutta siellä yleensä ollaan kunnossa ajoissa.
En itsekkään suosi suolattomuutta.
Näissä pitää muistaa se, että jos ollaan suolatta niin automaattisesti ei tiedetä mitä ollaan tehty ennen sitä. Pienenä avauksena se, että aina sitä suolaa ei pudoteta nollaan siitä ”normaali” määrästä taikka hiissata hiljalleen alaspäin.
Minulla JiiPeen kanssa aukeni näille systeemeille Ihan eri tavalla kuin aijemmin :)

Voi että. Onpa huono itsetunto pojalla. Oikein aistii miten muiden mielipiteet ohjailevat omaa toimintaa.

No, nuori poikahan Matias vielä on. Henkistä kasvua on toivottavasti vielä odotettavissa. Mutta jokainen ajatus jonka hän tuhlaa muiden ihmisten kommentteihin, on pois asioista joihin voi itse vaikuttaa.

Olisi pitänyt vaan turpansa kiinni, eikä lähtenyt tuollaiseen lapselliseen kiukutteluun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom