BB Matias Niemi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Rakas veljeni ku minä en puhunut huippuvalmentaja tittelistä sanallakaan :) Puhuin vain että varmasti löytyy tietotaitoa. Sekotit nyt mut toho aiempaa huippuvalmennus keissii, mikä iha ymmärretävää ku otin asian puheeksi sen "väännön" jäläkee. Ja mitä kuntoo pääsemiseen tulee nii jos Matias ei nyt silimiä hivelly kunnolla nii sehä ei tarkota etteikö siellä Jarin opeilla kuntoo päästäs. Pikkalan Timppa oli LOISTAVASSA kunnossa ikämieheksi, Jarin avulla.

Ymmärrän kyllä myös pointtisi ja väärin ehkä sanoa etttä firman tulos tekisi tietäjäksi, mutta ainakin siellä enemmän tietoa ravinnosta on kun niillä jotka palveluja ostavat. Nää on suoraa Wikipediasta :Kehonrakennuksen lisäksi Mentula on kilpaillut myös penkkipunnerruksessa: hän voitti lajin Euroopan-mestaruudet vuosina 2002, 2004 sekä 2008, jolloin hän voitti omalla ennätystuloksellaan 317,5 kg. Samalta vuodelta on myös raakapenkkitulos 260 kg. Eivät nuo tee huippuvalmentajaksi mutta esimerkkejä tekemisestä, se onko nuo omalla opilla vai jonku valmennuksessa en ota kantaa, mutta eiköhän se tietotaito tuostakin matkasta Jarilla vielä mukana kulje.

Mainitaan vielä nyt valmennettavista Perkkiön Toni. Ei ehkä viime kisakaudella kirkkainta tullut, mutta kunto oli todella kova ainaki SKL kisoissa.
"Perkkiö on bodannut vuoden ajan Mentulan verkkovalmennusohjelman turvin, ja tulosta on tullut kilpailuissakin: Syyskuussa hän voitti Suomen kehonrakennusliiton kisoissa SM-kultaa yli 40-vuotiaiden alle 90-kiloisten sarjassa ja hopeaa yleisessä sarjassa. Samana viikonloppuna hän otti myös kultaa ja hopeaa toisen kehonrakennusliiton PCA:n kilpailuissa Espoossa."
Hopeakettu porskuttaa Bull Mentulan opein – "Kisat ottavat koville, koska rakastan syömistä" | Vantaan Sanomat

Ja painotan vielä itekkin, ei tämä ketää huippuvalmentajaksi tee, sen saa määårittää ite millä meriteeillä haluaakaan mutta TULOSTA tuo on.

Tietääkseni minä puolestaan en Jarin tietotaitoa ole kommentoinut mitenkään. Enkä penkkituloksia. Jo se, että joudut googlettelemaan omaa agendaa ajaeksesi jonkun yli 40-vuotiaiden sarjan suomenmestarin joka oli kokonaisen vuoden ollut Jarin verkkovalmennuksessa, kertoo että Jarista ei voi puhua huippuvalmentajana. Vai väitätkö palstaa seuranneena, ettei esimerkiksi Savolainen (pelkästään muutaman Instagram postauksen seuranneena) olisi jo tästä Lammaspaimentajasta saanut parempaa pakettia lavoille kuin mitä nyt Jarin kanssa saatiin?

Tietääkseni minä puolestaan en Jarin tietotaitoa ole kommentoinut mitenkään. Enkä penkkituloksia. Jo se, että joudut googlettelemaan omaa agendaa ajaeksesi jonkun yli 40-vuotiaiden sarjan suomenmestarin joka oli kokonaisen vuoden ollut Jarin verkkovalmennuksessa, kertoo että Jarista ei voi puhua huippuvalmentajana. Vai väitätkö palstaa seuranneena, ettei esimerkiksi Savolainen (pelkästään muutaman Instagram postauksen seuranneena) olisi jo tästä Lammaspaimentajasta saanut parempaa pakettia lavoille kuin mitä nyt Jarin kanssa saatiin?

No kai nyt googletan että saan varmasti oikeen tiedon :D Muistan kyllä että on euroopan kovimpia penkkaajia ollu mut tossa sai näppärästi vuodet mukaa. Samalla tarkistin oliko Perkkiö Jarin valmennuksessa. Ja mikä tärkeintä sillä vuoden valmennuksella saatiin mies kunnossa lavalle :)
Ja minähän en missään vaiheessa sinua edes lainannut viestissäni, paitsi vasta sinun lainauksen jälkeen annoin sinulle vastauksen. Alkuperäinen viestini jossa mietin miksi kyseenalaistaa Jarin tietotaitoa ei ollut sinulle henkilökohtanen mutta alakoit sitten sen kautta jutteleen minulle huippuvalmennuksesta. Vähän valoa nyt tähän keskusteluun kun tämä netissä tapahtuu. Ja kyllä väitän että edes ite Ukkoylijumala ei olisi lampaanpaimentajasta tehnyt sen parempaa jos ei lampaanpaimentaja olisi panostanut huolella. Kuka nyt ikinä lampaanpaimentaja sinun viestissä onkaan. Se on kuitenki 5050 hommaa se valmentaminen, kumpiki osapuoli vastaa tekemisestään.

Ja siis miten tuo verkkovalmmenus nyt tekee jostain huonomman valmentajan? Valmentaahan ulukomaanki valmentajat suurin osa verkonvälityksellä, hyvällä tuloksella. Jos eivät satu olemaan samassa kaupungissa/maassa tekeekö se automaattisesti valmentajasta ei huippuvalmentajan? Onko mulla nyt lukemisenymmärrys iha jossai peräpohjolassa vai enkö vaa saa nyt punasta lankaa kii?

Onko mulla nyt lukemisenymmärrys iha jossai peräpohjolassa vai enkö vaa saa nyt punasta lankaa kii?

Ei, vaan sulla on kieli niin syvällä kaikkien perseessä et eihän sieltä edes voi nähä koko lankaa. Matiaksen kolmen vuoden kehittymättömyys Tampereella Jarin alaisuudessa on Matiaksen vika, mutta 41-vuotiaana vuoden Jarin verkkovalmennuksessa ollut mestari puolestaan on Jarin ansiota. Eikö tuo Killekin vaihtanu jo 2015 oikeaan huippuvalmentajaan ja taisi aika hyvin alkaa mennä. Onko nämä oikeesti jotain meriittejä jos on kilpavalmennettavia pilvin pimein ja täällä vastaillaan Jarin valmennuksen näytöiksi kehittymätön Niemi, shortsi-Vertti (jolla taitaa kolmesta muustakin lajista SM-mitaleja olla), Kille (ennen kuin sai potentiaalinsa esiin) ja Jutta?

Ei, vaan sulla on kieli niin syvällä kaikkien perseessä et eihän sieltä edes voi nähä koko lankaa. Matiaksen kolmen vuoden kehittymättömyys Tampereella Jarin alaisuudessa on Matiaksen vika, mutta 41-vuotiaana vuoden Jarin verkkovalmennuksessa ollut mestari puolestaan on Jarin ansiota. Eikö tuo Killekin vaihtanu jo 2015 oikeaan huippuvalmentajaan ja taisi aika hyvin alkaa mennä. Onko nämä oikeesti jotain meriittejä jos on kilpavalmennettavia pilvin pimein ja täällä vastaillaan Jarin valmennuksen näytöiksi kehittymätön Niemi, shortsi-Vertti (jolla taitaa kolmesta muustakin lajista SM-mitaleja olla), Kille (ennen kuin sai potentiaalinsa esiin) ja Jutta?

Hei rakas ja tärkeä veljeni elä tuu nui vihamielisesti kertoo missä mun kieli on :) Se on vaa mun suussa ;) Matias on kehittyny kolmessa vuodessa kyllä :D En tiedä millä silmällä sitä kattoo jos ei sitä näe. En oo missää vaiheessa puhunu että joku ois Matiaksen vika, elä vedä noita johtopäätöksiä kovin vilikaasti. Enkä ole sanonut että Jari olisi yksin tämän 41v mestarin luonut, mutta jos mestari on Jarin valinnut valmentajaksi nii kai sillä joku syy ja seuraus suhde tässä on. Minä olen vain sanonut että Jarilla varmasti on tietotaitoa asialle.

Kerrotko vielä kenen perseeseen olen ja kuinka syvälle kieleni tunkenut? Kun olen vaan omia mielipiteitäni kertonut mihin tykkäät hyökätä hirvittävän vihamielisesti. Toki perjantai ja kellonaika voi selittää paljon. Mutta tärkeimpänä pointtina olet aina rakas ja tärkeä:heart:

Hei rakas ja tärkeä veljeni elä tuu nui vihamielisesti kertoo missä mun kieli on :) Se on vaa mun suussa ;) Matias on kehittyny kolmessa vuodessa kyllä :D En tiedä millä silmällä sitä kattoo jos ei sitä näe. En oo missää vaiheessa puhunu että joku ois Matiaksen vika, elä vedä noita johtopäätöksiä kovin vilikaasti. Enkä ole sanonut että Jari olisi yksin tämän 41v mestarin luonut, mutta jos mestari on Jarin valinnut valmentajaksi nii kai sillä joku syy ja seuraus suhde tässä on. Minä olen vain sanonut että Jarilla varmasti on tietotaitoa asialle.

Kerrotko vielä kenen perseeseen olen ja kuinka syvälle kieleni tunkenut? Kun olen vaan omia mielipiteitäni kertonut mihin tykkäät hyökätä hirvittävän vihamielisesti. Toki perjantai ja kellonaika voi selittää paljon. Mutta tärkeimpänä pointtina olet aina rakas ja tärkeä:heart:

Semmonen Samuli Putro siellä. Jatketaan keskustelua aiheesta kun pystyt vastamaan faktoilla minun esittämiin faktoihin.

Semmonen Samuli Putro siellä. Jatketaan keskustelua aiheesta kun pystyt vastamaan faktoilla minun esittämiin faktoihin.

No kerro nyt yks fakta mihi haluut vastauksen :) Vaikka tää ei enää aihetta ookkaa nii voin yhen viestin vielä antaa. Ps. Samuli Putro en ole mutta Matti Kervinen kyllä. Voin myös omalla nimellä mielipiteitäni täällä kertoa. Kiitos kuitenkin kehuvasta vertauksesta Putroa kohtaan.

Viimeksi muokattu:

No nyt heräs uteliaisuus!Sä varmaan voit kertoa lisää Savolaisen valmentajan taidoista,tä on todella hienoa jos meillä on keskuudessamme tommonen ammattilaine!

Ei kyllä valitettavasti ihan ole tekniikat kunnossa. Ja jos katsot matiaksen videoita missä hän reenaa niin todella paljon käytetään vain voimaa ja painoja vain keskitytään liikuttamaan eikä keskitytä oikeasti jännittämään lihasta. Tuokin on taidettu nähdä niin monen tyypin kohdalla, että taitaa se vain niin suurimmaksi osaksi mennä, että tuollainen todella ns heavy duty/ isojen painojen ryskäys toimii ainoastaan niillä hyvin ketkä on oikeasti lahjakkaita tähän lajiin.(Tällä tarkoitan niitä yksilöitä, kenellä nyt lihakset ylipäätään vastaavat ärsykkeeseen paljon voimakkaammin ja lihakset hermottavat niin hyvin kuin ns normi geenit omaavalla) Mutta edelleenkään en voi tietää mikä on oikeasti syy kehityksen estymiselle. Mutta oma vahva epäilys on vain tämä. Ja tuosta pro kortti jutusta niin aivan varmasti Matias sen pystyy klaaraamaan tuolla mallilla ja kun on reidetkin noin näyttävät. Kaikki on nyt vaan kiinni saako vietyä yv lihasmassan sille tasolle ja sitten vielä kisoihin vaadittavaan kuntoon. Sitten on aivan homma auki.

Juurikin näin, tässä tapauksessa ei ainakaan aiempiin kisakuntoihin nähden ole tuo ryskääminen isoilla painoilla tuonut yhtään mitään näkyvää kehitystä, lähinnä parran kasvu näyttäisi lisääntyneen. Yllättävän vähän sitä uutta lihaa monilla ei niin lahjakkailla bodareilla jää yleensäkään jäljelle dietin päätteeksi vaikka offilla oltaisiin ja näytettäisiin isolta ja vahvalta ja silminnähden treenattaisiin kuin hullu. Toki tähän hyvinkin todennäköisesti vaikuttaa myös se mitä kaikkea ja minkätasoisia "lisäranvinteita" on varaa käyttää kun pelin henki on kuitenkin yleisesti selvä.

Ihan mielenkiinnosta, näitä lippalakkeja kun tuntuu varsin hyvin kaupaksi menevän niin näkyykö noita jossain päin Suomea selvästi enemmän saleilla ihmisillä kun ei ainakaan Turun seudun alueella tuppaa näkyvän ? Onko jossain Tampereella jokatoisella tuollaineen päässään ? Jossain päinhän sen hyvän menekin pitäisi väkisinkin näkyä :LOL:

Itsellä ei kyllä noita SG kuteita pahemmin ole tullut vastaan ja pääkaupunki seudulla pyörii, tiedä sitten enkö ole vaan kiinnittänyt huomiota vai mikä on. Enemmän tulee Killen rytkyjä vastaan. Vaatteinahan molemmat ovat vähän niin ja näin omaan simmukkaan, hyvä jos pojilla bisness kummiskin sujuu ja edelleen ei se ole tyhmää tehdä rahaa jos joku suostuu maksamaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No nyt heräs uteliaisuus!Sä varmaan voit kertoa lisää Savolaisen valmentajan taidoista,tä on todella hienoa jos meillä on keskuudessamme tommonen ammattilaine!
Mitä haluat tietää minun valmentajan taidoista? Itse en kyseenalaista Jarin valmentajan taitoja.
Hyvä valmentaja on sellainen, joka tekee huonosta kisailijasta hyvän kisailijan, lähes kuka vaan voi valmentaa lahjakkaan kaverin esim SM-mitaleille.
Se mitä olisin ja varmaan 99% valmentajista olisi tehnyt Matiaksen kohdalla, olisi ollut 10 viikkoa pidempi dieetti. Ja ei varmasti ole ollut Jarin idea nostaa offipainoa +25 kg kisapainosta.
Se miksi kehitystä ei tule kovin paljoa, se minua ihmetyttää ja kyllä voin luvata, että tekisin Matiakseen vuodessa vähintään viisi kiloa puhdasta lihasmassaa lisää, jos vaan ohjeita noudatettaisiin. Ja bisnestä ei tarvisi lopettaa ;)
Ei Matias mitenkään lahjaton ole tähän lajiin, niinku moni on epäillyt.
Tällaisessa kunnossa (kuva) pitäisi olla noin kuusi viikkoa ennen kisaa, ja tuosta kunnosta ottaa vielä 5 kg pois rasvaa.
PS. Olen valmetanut valmentanut Jaria.

Liitteet

• Screenshot_20190416-102718.jpg
    Screenshot_20190416-102718.jpg
    351,6 KB · Katsottu: 1 614
Viimeksi muokattu:
Viimeistelyt tehtiin tuohon kisaan pelkästään kuvien ja aamupainon perusteella puhelimen välityksellä. Joka on huomattavasti haastavampaa kuin, se että olisi ollut itse paikanpäällä. Saatiin paljon poseja parannettua Jarin kanssa, mm tuon "moustin se oppi tekemään oikein, ja onhan se hurjan näköinen. Ja näytti säväyttävän yleisöäkin vaparissa :) Oli mukava projekti :) Yksi juttu tulee mieleen, mikä paransi Jarin kuntoa ja oloa rajusti, ja jälkeenpäin mietittynä saattoi jopa säästää terveyttä, oli suolan puolittaminen. Sillä kun menin Tampereelle ensimmäistä kertaa kesken dieetin ja näin Jarin kunnon, oli se suoraan sanottuna katastrofi minulle. Ihmettelin, miten se oli niin pehmeän näköinen ja sitten kyselin vähän miten hommia on tehty ja kävi ilmi, että Jari söi 40 g suolaa päivässä. Kysyin, että miksi ihmeessä ja ei sille sen kummempaa perustelua löytynyt, Jari oli vaan tottunut käyttämään noin paljon. No suola tiputettiin 20g ja muutamassa päivässä kunto ja ennen kaikkea Jarin olotila ja jaksaminen parani tramaattisesti.
Tuon jälkeen Milos tuli kuvioihin, ja oli myös minun suosittelema vaihtoehto. Milos saanut paljon kuraa niskaan, mutta onhan hänen tietotaito ja kokemus valtava ja todella avoin ja mukava tyyppi kakkinensa.
Meillä molemmilla arvostus toisia kohtaan Milosin kanssa kova ja voitotkin on vastakkain tasan 1-1 :)
Paljon vaihdettiin ideoita Saksassa kun Milos valmensi Jari ja olin mukana reissussa.

View: https://youtu.be/k_2ypcbPu6Q

Viimeksi muokattu:
Mitä haluat tietää minun valmentajan taidoista? Itse en kyseenalaista Jarin valmentajan taitoja.
Hyvä valmentaja on sellainen, joka tekee huonosta kisailijasta hyvän kisailijan, lähes kuka vaan voi valmentaa lahjakkaan kaverin esim SM-mitaleille.
Ei kukaan valmentaja pysty tekemään pötkylästä huippua, etenkään natulajeissa. Tietty malli kisaajalta vaaditaan menestykseen, ja jos kisaaja on vyötäröstä yhtä leveä kuin kainaloiden alta, siitä on vähän huono kenenkään rakentaa huippua. Jätin itse ottamatta kisavalmennukseen naiskisaajan, jolla hartiat oli kapeat ja vyötärö leveä. Ei olisi sopinut body fitnessiin, mutta ei myöskään bikiniin, niin en nähnyt mitään syytä ottaa rahoja pois ja ottaa kisavalmennukseen, jolloin olisin joutunut sanomaan jollekin potentiaaliselle voittajalle, että sori, mutta ei mahdu enää valmennukseen.

Viimeistelyt tehtiin tuohon kisaan pelkästään kuvien ja aamupainon perusteella puhelimen välityksellä. Joka on huomattavasti haastavampaa kuin, se että olisi ollut itse paikanpäällä. Saatiin paljon poseja parannettua Jarin kanssa, mm tuon "moustin se oppi tekemään oikein, ja onhan se hurjan näköinen. Ja näytti säväyttävän yleisöäkin vaparissa :) Oli mukava projekti :) Yksi juttu tulee mieleen, mikä paransi Jarin kuntoa ja oloa rajusti, ja jälkeenpäin mietittynä saattoi jopa säästää terveyttä, oli suolan puolittaminen. Sillä kun menin Tampereelle ensimmäistä kertaa kesken dieetin ja näin Jarin kunnon, oli se suoraan sanottuna katastrofi minulle. Ihmettelin, miten se oli niin pehmeän näköinen ja sitten kyselin vähän miten hommia on tehty ja kävi ilmi, että Jari söi 40 g suolaa päivässä. Kysyin, että miksi ihmeessä ja ei sille sen kummempaa perustelua löytynyt, Jari oli vaan tottunut käyttämään noin paljon. No suola tiputettiin 20g ja muutamassa päivässä kunto ja ennen kaikkea Jarin olotila ja jaksaminen parani tramaattisesti.
Tuon jälkeen Milos tuli kuvioihin, ja oli myös minun suosittelema vaihtoehto. Milos saanut paljon kuraa niskaan, mutta onhan hänen tietotaito ja kokemus valtava ja todella avoin ja mukava tyyppi kakkinensa.
Meillä molemmilla arvostus toisia kohtaan Milosin kanssa kova ja voitotkin on vastakkain tasan 1-1 :)
Paljon vaihdettiin ideoita Saksassa kun Milos valmensi Jari ja olin mukana reissussa.

View: https://youtu.be/k_2ypcbPu6Q

Minkä verran pystyit vaikuttaa Bullin poseerauksiin? Itse näkisin, että jos Jarilla olisi tuossakin kisassa ollut enemmän dynamiikkaa poseerauksissa, liikettä, siirtymiä ja asentojen selkeitä loksahduksia, olisi kokonaisuus ollut kymmenen kertaa vielä upeampaa!

Ei kukaan valmentaja pysty tekemään pötkylästä huippua, etenkään natulajeissa. Tietty malli kisaajalta vaaditaan menestykseen, ja jos kisaaja on vyötäröstä yhtä leveä kuin kainaloiden alta, siitä on vähän huono kenenkään rakentaa huippua. Jätin itse ottamatta kisavalmennukseen naiskisaajan, jolla hartiat oli kapeat ja vyötärö leveä. Ei olisi sopinut body fitnessiin, mutta ei myöskään bikiniin, niin en nähnyt mitään syytä ottaa rahoja pois ja ottaa kisavalmennukseen, jolloin olisin joutunut sanomaan jollekin potentiaaliselle voittajalle, että sori, mutta ei mahdu enää valmennukseen.
Tuo osittain totta, mitä malliin tulee ja varsinkin natukisaajien kohdalla. Ja biksuissa tuo vielä korostuu.
Mutta esim se Tomin valnennettava jolla malli enemmän kuin hyvä, niin kyllä siitä keskivertovalmentajakin hyvän paketin saisi lavalle. Sama oli kun valmensin Päkkilän Maria (MM 3) niin ei siitä huonoa olisi saanut tekemälläkään. Pointti oli se, että kun katsotaan kuka on hyvä valmentaja, niin täytyy katsoa minkälaisia muutoksia hän on kisaajaan saanut kun on valmennukseen tullut. Ja mikä prosentti siitä määrästä pärjää, mitä on valmennuksessa.

Tuo osittain totta, mitä malliin tulee ja varsinkin natukisaajien kohdalla. Ja biksuissa tuo vielä korostuu.
Mutta esim se Tomin valnennettava jolla malli enemmän kuin hyvä, niin kyllä siitä keskivertovalmentajakin hyvän paketin saisi lavalle.
Saisi joo, mutta mun eka kisavalmennettava (Satu Javarus) otti naisten fysiikassa SM-kultaa (ja MM-kisoissa 4.) vasta mun valmennuksessa, vaikka malli tuskin oli merkittävästi muuttunut edellisestä kisasta. Eli kyllä sen hyvänkin kisaajan saa tuotua huonossa kunnossa lavalle, jos tekee kaikki mahdolliset suolan eliminoinnit ja juomattomuudet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom