massatreeni(ko?)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
43
treenaan niin että nostan kaikissa liikkeissä painoja joka sarjaan
paitsi viimeiseen jonka teen samalla painolla kuin aloitin

esim
Hauistreeni

Hauiskääntö(käyrätangolla)

50 kg * 8

55 kg * 6+2(pakkotoistoa)

60 kg * 4+2

50 kg * 6+3

ja seuraavaan hauisliikkeeseen(eri liikkeitä yhteensä 3-4) samalla tyylillä jatkaen
yhteensä noin 12 sarjaa

teen tätä massa/voimatreeninä
mitä mieltä olette pitäiskö toimia :david:

Megamaster sanoi:
Hauistreeni

Hauiskääntö(käyrätangolla)

50 kg * 8

55 kg * 6+2(pakkotoistoa)

60 kg * 4+2

50 kg * 6+3

ja seuraavaan hauisliikkeeseen(eri liikkeitä yhteensä 3-4) samalla tyylillä jatkaen
yhteensä noin 12 sarjaa

teen tätä massa/voimatreeninä
mitä mieltä olette pitäiskö toimia :david:

No ei pitäisi toimia. Mutta sinähän olet tehnyt tunnetuksi, että sulle sopii valtava määrä sarjoja loppuun asti vedettynä. Niin, että päätä itse.

Liikaa pakkotoistoja todellakin :hyper: Siis treenaatko jokaisen liikkeen tällä mainitsemallasi tavalla, vai kuinka? Pistä koko ohjelma puntaroitavaksi. Voi tulla melkoista rasitusta hermostolle...

Itse en tee hauiksille melkein koskaan pakkotoistoja (tein joskus ennen). Itelläni tuntuu toimivan että vedän vaan joka sarjan loppuun asti (siis viimeiset 6 toistoa selkää apuna käyttäen). Hauis treenin voi vetää TODELLA kovasti ilman pakkotoistoja tai erikoistekniikoita. Ja hauis treeni on nyt epämiellyttävin treeni jalkojen kanssa. :evil:. Sarjoja teen yleensä 6-9 enenpää ei hauikset kestä sitä kidutusta.

Ihan sama juttu kun edellä postaavalla. 6-9 sarjaa riittää hyvin ja niistäkään ei ihan jokasta tartte loppuun vetää.

Mä olen vetänyt vain 5-6 sarjaa ja hyvä pumppi tulee.

Kotona:

Vinotangolla 3 sarjaa samoilla painoilla, viimeinen sarja yhdellä pakkotoistolla
Käspainoilla 2 sarjaa, kunnes vasen käsi ei pysty tekemään puhtaasti

Salilla:

Vinotangolla 2 sarjaa
Käsipainoilla 2 sarjaa
Smith-koneella 2 sarjaa

Mulla on kanssa noita pakkotoistoja tullut tehtyä ihan liikaa ja nyt olen (kiitos Pakkiksen ohjeiden) muuttanut treeniä siten, että teen itse sarjat niin pitkälle kuin pystyn. Viimeisen kanssa kuitenkin katson, että saan sen nousemaan varmasti.

en nyt ole ihan varma että mitä noi ''pakkotoistot'' on mutta tarkoitatko, (lift/rest) että teet 6 toistoa sitten pidät noin 15 sek taukoa ja sit pumppaat viimeiset kaksi ? jay cutler kuulemma elää tuon menetelmän kautta, oli heinäkuun muscle & fitness lehdessä ? millaisia on pakkotoistot sitten ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Naru85 sanoi:
en nyt ole ihan varma että mitä noi ''pakkotoistot'' on mutta tarkoitatko, (lift/rest) että teet 6 toistoa sitten pidät noin 15 sek taukoa ja sit pumppaat viimeiset kaksi ? jay cutler kuulemma elää tuon menetelmän kautta, oli heinäkuun muscle & fitness lehdessä ? millaisia on pakkotoistot sitten ?

Pakkotoistot tehdään yleensä kaverin avustamana. Eli vielä esim. 1-3 toistoa kun omat voimat ei enää riitä. Kaveri siis avittaa niin vähän kuin mahdollista, tekniikkaa kuitenkaan hajottamatta. Pakkotoistoja ei itekseen voi tehdä, kun esim. yhden käden hauiskäännössä.

Nepheg sanoi:
Ja huono on tehdä itse pakkotoistoja yhden käden liikkeessä. Tuntuu vaan auttavan liikaa vaikka kuinka koettas

Totta. Mutta esimerkkinä kerroin että mahdollista on, mutta ei kyllä kovin käytännöllistä kuten sanoit.

Nepheg sanoi:
Ja huono on tehdä itse pakkotoistoja yhden käden liikkeessä. Tuntuu vaan auttavan liikaa vaikka kuinka koettas

Tähän on löytynyt ratkaisu. Auta toisella kädellä mahdollisimman läheltä kyynärpäätä. Itse olen löytänyt sellaiset kohdat, etten voi auttaa liikaa vaikka haluaisinkin. :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom