Massakaudet/dieetit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja heman
  • Aloitettu Aloitettu
Olen huomannut että, lihakset kasvavat minulla parhaiten kunhan syön vain tarpeeksi. Aloittaessani painojen nostelun 19-vuotiaan massaa oli 70kg.(183cm.) Vuoden kuluttua painoa oli kertynyt 80kg. Vielä puolivuotta bulkattuani painoa oli jo 93kg. Sitten alkoi dietti. Pudotin seitsemässä kuukaudessa lähes 20kg.

Voimaa lähti yllättävän vähän, mutta lihakset tuntuivat surkastuneen, vaikka ne näkyivätkin paremmin. No nyt sitten painoa on tullut neljässä kuukaudessa 10kg(74kg->84kg) lisää(Syön parhailaankin.). Voimaa on enemmän kuin 93kg:na. Olen ollut kokoajan natu.

Onko noin raju laihduttaminen/bulkkaaminen järkevää? Millaisia massakausia taikka diettejä itse olette pitäneet?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mulla on ikuinen massalausi menossa....:D ei tosi! yleensähän se taitaa mennä siten,että heti kesän jälkeen aletaan mättämään sapuskaa niin maan prkl paljon ja sit kesäksi taas dietataan keho kuntoon! tämän terveellisyydestä en tiedä(tuskin tuo terveellistä siis on), mutta näin voimaa ja lihaksia saa helpommin hankituksi! voithan myös koettaa hankkia lihasta, siis et bulkkaa niin paljoa että läskiä alkaa liikaa kertymään...

Re: Massakaudet/dietit

Originally posted by heman

.
.
Onko noin raju laihduttaminen/bulkkaaminen järkevää? Millaisia massakausia taikka diettejä itse olette pitäneet?

Tuohon ei voi vastata, että "on" tai "ei ole". Jos ei pidä dieettejä, vaan pitää rasvaprosentin tasaisesti tuolla 12-15 tuntumissa ympäri vuoden, niin varmasti säästää lihasta. Sitten taas toisaalta, dieettaamisista oppii muutaman kerran jälkeen sen, mikä toimii ja mikä ei. Päätä on hyvä hakata seinään reilusti ennen kisadieettiä, mikäli kisoihin on menossa.

Mutta sitten toisaalta, jos käytössä on joku kokenut kilpakehonrakentaja ja tämän tiedot ja itseltäkin löytyy lahjoja ja tahdonvoimaa, niin miksipä ei pitäisi ensimmäistä dieettiä vasta kisoihin? Terveisiä Vaajakosken suuntaan Tonille :)

Omasta ja muiden kokemuksesta voin sanoa sen, että dietin jälkeen pienillä rasvoilla aloitettu massakausi tuottaa lihaa kaikkein eniten. Eli diettejä kyllä kannattaa pitää vaikka kerran vuodessa, vaikka ei joka vuosi kisoja tms. olisikaan. Liha kasvaa parhaiten kireään kroppaan, joka saa äärettömän paljon energiaa. Jos on bulkki ja pöhö päällä koko ajan, jää kehityksestä kyllä osa saamatta ja lihaa ei näin kyllä loppupeleissä säästy vaan menetetään.

Ja natikkana diettaaminen on aina tietysti vaikeampaa, voisin sanoa että todella pajon vaikeampaa. Painon saa kyllä putoamaan ja kropan kiristymään ,mutta jääkö mitään jäljelle. Natikkana diettaamisessa kannattaa ruokavalion kanssa olla hyvin hyvin tarkkana, ja silloin pätee "hiljaa hyvää tulee" -fraasi aikas hyvin. Ei saa kiirehtiä, vaan laskea kaloreita hyvin rauhallisesti. Muuten ei kyllä paljoa jäljelle jää.

Juha, samaa mieltä. Plus sitten se, että aromataasientsyymistä (joka aiheuttaa elimistössä testosteronin parin metaboliitin konvertoitumista estradioliksi), on suuri osa miehillä juuri rasvakudoksessa. (On muuten tutkittu asia ja löytyy mm. Farmakologia ja toksikologia -kirjasta.)

Siis lääkitseminen isoilla rasvoilla lisää gynoriskiä. (ei treenipalstalla tästä aiheesta tämän enempää. Siirretään keskustelu anabolipalstalle, mikäli jotakin kiinnostaa ko. aihe)

Originally posted by Tomi77
Juha, samaa mieltä. Plus sitten se, että aromataasientsyymistä (joka aiheuttaa elimistössä testosteronin parin metaboliitin konvertoitumista estradioliksi), on suuri osa miehillä juuri rasvakudoksessa. (On muuten tutkittu asia ja löytyy mm. Farmakologia ja toksikologia -kirjasta.)

Siis lääkitseminen isoilla rasvoilla lisää gynoriskiä. (ei treenipalstalla tästä aiheesta tämän enempää. Siirretään keskustelu anabolipalstalle, mikäli jotakin kiinnostaa ko. aihe)

elikkäs pikku kommentti. aromastaasi entsyymi ja rasvakudos eivät ole suoraan verrannollinen asia vaan aromastaasi entsyymihän erittyy maksasta, ja konversio testosta estradioliksi tapahtuu rasvakudoksessa. näin ollen ei voida sanoa että korkeassa rasvaprosentissa olisi suurempi aromatisoitumis vaara, koko homma riippuu siitä miten paljon aromastaasi entsyymiä maksasta vapautuu kiertoon

ostin tuossa vähän aikaa sitte leader total mass niin siinä sanotaan että 1-3 kertaa päivässä niin luuletteko että yks kert areeni päivänä riittäisi?

Itse opiskelijana ja kotona asuvana en pysty mitään tarkkaa ruokavaliota pitämään. Koulussa syödään mitä tarjotaan ja kotona on mitä milloinkin. Diietti sujui hyvin 100kg-76kg ravintoarvoja tarkkailemalla ja annoskokoja pienentämällä sen tarkemmin kaloreita laskemalla. Bulkilla yritän pitää itseni kylläisenä, ettei nälkä pääse yllättämään. Bulkilla syön n. 5-7kertaa päivässä. Kotona yritän saada perushyviä ruoka-aineita: Lihaa,pastaa,riisiä,perunaa,kaurahiutaleita,rahkaa,kananmunia,tunaa ja kasviksia. Hyvä tilanne sinänsä, koska isäpuoli myös käy hartaasti puntilla ja kaapista löytyy aina lihaa ja maitotaloustuotteita :)

jees, eli oikeilla jäljillä ollaan. mikäs on sit sellane hyvä vauhti painonnousussa?mulla nyt ollu aika kauan paikoillaan toi paino. mietin et pitäskö dieetata vähän että sais painon alemmas (tällä hetkellä 96kg 181cm) ja sit ois vähä helpompi saaha kaloreitaki

jees, eli oikeilla jäljillä ollaan. mikäs on sit sellane hyvä vauhti painonnousussa?mulla nyt ollu aika kauan paikoillaan toi paino. mietin et pitäskö dieetata vähän että sais painon alemmas (tällä hetkellä 96kg 181cm) ja sit ois vähä helpompi saaha kaloreitaki

No 1kg about kuukaudessa, niin pysyy kireänä, mutta semmone 1-3kg ois iha jees kuukausi vauhti. No ite tein juurikin noin, että diettasin suurimman osan pois ylimääräisistä ja lähdin sitten vasta bulkille. (191cm ja 100kg nyt n.80kg) Nämähän on omia mielipiteitä, mutta ei nyt kauhean metsäänkään varmaan mene. Teet tuon dietin kanssa mitä itse haluat :) En halunnut 100 kiloisena bulkille edes lähteä, koska olisin ollut sen jälkeen kunnon syöttöporsas ;P Kukin tavallaan.

Viimeksi muokattu:
Suosittelen lämpimästi että vedät ekana dietin jonka jälkee vasta plussille. Tämän on vain minun mielipide.

joo kiitosta neuvoista! ei ole vielä niin paljoa lihaa että kehtais ihan vielä dieetata kunnolla. talvella olevinaan dieettasin mutta se sit jäi ku tuntu että lähtee kaikki vähäsetkin lihat. tuli melko naru olo ja tuntu että mitää ei jää jälelle...vaikka olikin tarkka ruokavalio.pitää vähän aikaa koittaa kerätä lihaakin...

Eli kun on rasvat kiristelty, niin sitten kalorit plussalle maltillisesti ja kovaa treeniä niin ei pitäs tulla kauheesti läskiä, vaan pääasiassa lihasta?

Ihanteellista olis syödä 6-8 kertaa päivässä jaettuna pieniin annoksiin joilla jokaisella mahdollisimman paljon proteiinia (40-60g riippuen omasta painosta) Lisäksi hyviä hiilareita kuten riisi ja potut sekä täysjyväleipä. Hiilareita pitäis saada 300-500g/pvä riippuen kehon painosta ja rakenteesta.

Mulla olis alkamassa eka dietti tässä, tosin vain 2 viikon ajaksi. Nyt painoa on 78kg ja pituutta 183cm eli ei kyl kovin paljoa rasvaakaan ole.. Luin Massaa! Voimaa! kirjasta, että rasvaa vois poistaa ja lihasta lisätä natuna samanaikasesti syklittelemällä syömistä. Esimerkiksi ekat 2 vko -500-1000kcal, toisel 2 vko syö normaalin kcal tarpeen mukaan ja kolmannet 2 vko sy 500-1000kcal enemmän. Onko kukaa testannu tommosta? voisko toimia?

meni vähä off topiciksi sori.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom