Taskuraha sanoi:
Kyykky 3x5-20
Penkki 3x5-20
Leuanveto 3x5-20
Pystypunnerrus 3x5-20
Mave 1x5-20
Mave vain joka toinen kerta. Ohjelma kolmesti viikossa joka toinen päivä ja joka toinen kerta toistot 5-10, joka toinen taas 10-20
Onko kukaan kokeillut tehdä ja millaisin tuloksin, aika hurjalta tuntuu kun kirjassa sanotaan vielä että joka kerta pyritään lisämään toistoja tai harjoituspainoa
Oon treenannut tolla kohta 2 kk. Treenaan su, ti, to. Joka toinen treeni 3x5 toistoa, joka toinen 3x10. Joka tiistai mave, jolloin teen vain 2 kyykkysarjaa. Joka toinen viikko mave 5 toistoa, joka toinen viikko 8-10 toistoa.
Leuat vedän niskan taakse 5x treenikerralla, ja jos ei voimat riitä niin lisäpainolla ja/tai myötäotteella, selkätreeni ei ole ollut niin säännönmukainen. 10x treenikerralla selkä on kyykyn (maven) ja penkin jälkeen jo niin puhki, etten saa kaikkia tehoja irti leuanvetoon, joten teen jotain muuta perusliikettä selkään, kuten kulmasoutua tangolla.
En malta olla tekemättä myös hauiksia silloin tällöin ohjelman lisäksi tangolla.
Tuon ohjelman aikana olen ollut flunssassa ja ryypäännyt, eikä tämän takia treeni ole ollut aina säännöllistä. Ainakin 3 viikkoa tuosta ajasta (n 2kk:sta)on ollut noista syistä johtuen vain 1-2 treenikertaa viikossa.
TULOKSET:
Olen alle 100kg penkkaaja, ainakin tällä tasolla ohjelma on ollut varsin tehokas. Treenannut säännöllisesti ja epäsäännöllisesti n. 6v. Usean vuoden treeni ja ruokailu on ollut täyttä p***kaa.... Ollut yli puolen vuoden taukojakin. Nyt oilen yrittän yt syödä paremmin (enemmän protskua).
Olen kehittynyt tällä ohjelmalla nopeammin kuin millään aikaisemmin. Aloitin tuolla treenillä usean kk:n tauon jälkeen (tauolla treenasin ehkä 2-3 krt/kk).
Kyykkysarjat: 3x5x80->3x5x110
Penkki: 3x5x70 -> 3x5x77.5
Mave: Todella huomattavasti
Niskan taakse leuat: 4 toistoa- > 2x5 sarjaa
Pystypunnerrus: Huomattava sarjapainojen nousu
Jokaisella treenikerralla on saanut lisätä maveen, kyykkyyn ja penkkiin painoja tai toistoja. Samoin leukoihin 5 toiston treenipäivinä. Ideana on todellakin puhdas nousujohteisuus.
NEGATIIVISTA
- alaselkä kuormittuu paljon
- leuanvetoihin ei saa 10-20 sarjan treenipäivinä kunnolla puhtia, koska lihakset on väsyneet penkistä ja kyykystä (ja mavesta)
- en tiedä kehittyykö hauikset
- pohkeet ???
TÄLLÄ OHJELMALLA TULEN RIKKOMAAN 100kg:n PENKKITULOKSEN TÄNÄ KEVÄÄNÄ (ollut tavoitteena n. 6 vuotta)