Massaa & kestävyyttä-ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xxi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

xxi

Noniin, vuoden kestäneen massatreenin ja tämän jälkeisen laihdutuksen ja pitkän tauon jälkeen olisi tarkoitus aloittaa yläkropan massatreeni, eli aikeenani olisi pitää jaloille samaan aikaan normaalia kestävyys/kiinteytystreeniä.

Ravintopuolen olen hoitanut kuntoon ja ottanut siihen tulevista muutoksista selvää valmiiksi, mutta tulevaa ohjelmaa varten olisi kysymyksiä.

Ensinnäkin, lukion vuoksi aika on jonkin verran rajoitettua, joten pitäisin treenit mieluiten kolmen kiertona, eli kolmena peräkkäisenä kertana eri lihasryhmät ja alusta, seuraamatta viikonpäiviä.

Ajatuksenani olisi kehittää enimmäkseen hauis-ohjentajaa, vatsaa, ja selkä-hartia-seutua. Jalat ja niiden kiinteytyksen ja kestävyyden jättäisin vähemmälle huomiolle, ja painottaisin tätä yläkroppaa.

Haluaisin kuulla mielipiteitänne siitä, millaisessa järjestyksessä näitä yläkropan lihaksia kannattaisi massatreenissä kehittää, miten pitkiä ja miten monta sarjaa kullekin lihakselle kannattaisi tehdä (lukuunottamatta lihasten "yllätystreenejä", joita olen pitänyt välillä), ja olisi mukava kuulla jonkinlaisia kikkoja siihen, kun lihakseni tuntuvat tylsistyvän todella nopeasti siihen, että aina tehdään samat liikkeet. Olisiko hauis-ojentajaparille ja selälle olemassa jonkinlaisia erikoisliikkeitä, joita voisi sitten välillä tehdä?

Olisi mukavaa kuulla jonkinlaista alustavaa treeniohjelmaa tämän kaltaiseen massakauteen, ja kaikenlaisia vinkkejä joita olette itse tehneet, itse kun en vielä tiedä kovinkaan paljoa massankehityksestä. Haban abc-infot ym. olen lukenut, mutta jonkinlaista treeniohjelmaa olisi mukava suunnitella. Kiitoksia kaikille vastanneille! :worship:

no ihan ensiksi et toi yläkropan massan kasvatus ja alakropan kiinteytys tuskin onnistuu ja miksi edes teet näin :jahas: ?? ja sit hauikselle ja ojentajille vaik molemmille kaks liikettä ja kolme sarjaa...selälle vaik neljä liikettä ja kolme sarjaa kullekkin..toistot siinä 6-12. ja itse kehottaisin ainakin ottaan ne jalatkin mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom