BB PRO Marko Savolainen

Mutta jälkeen päin mietittynä olisi ollut järkevä hyväksyä tuo 12 000 ja saada jalkä niin ison firman oven väliin ja näkyvyys olisi ollut aika jäätävää, ne kun mainosti isosti kaikissa lehdissä
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eka vuodeksi ne tarjos vaan muistaakseni 12 000 + 2000 allekirjoituksesta. Mutta olin valmistautumassa 1998 NOC:iin ja ajteltiin, että siellä samalla 97 kunnolla taistellaan ihan voitosta, ja sitten voisi pyytää moninkertaisen summan. Minusta tehtiin mm New Yorki Post lehteen useamman sivun juttu ja olin myös kisajulisteessa missä oli yleensä voittaja suosikit. No kisat meni huonosti ja se oli siinä. Tämä siis Muscle Tech:in kohdalla.
Weiderin kiiinnostuksesta 1994 kuulin vasta 2000 luvulla, siitä en halua sen enempää avata, mutta se olisi todennäköisesti ollut hyvä soppari...

Mitkä oli syyt että mikset päässy 98 kisoissa läheskää samaa kuntoon kuin edellisenä vuonna? Entäs 2001 kisoissa?
 
Se alusta merkkaa aika paljon, samoin kengät, eli metsään et välttämättä mene ihan yhtä huonoilla kengillä eikä siellä metsässä ole kovaa alustaa.

Enpä tiedä onko minun kohdalla siitä kiinni. Töissä on myös kova alusta missä kävellään eikä ole yhtä rankkaa. Voi olla ihan siitäkin että menen kaupungille yleensä hoitaan jotain asioita ja niiden miettimisessä ja muutenkin hälinässä väsähtää nopeammin kun tarkkailee ympäristöä. Kaupungissa ikänsä asuneet ei ehkä huomaa eroa samalla tavalla. Kaverilla sama homma että kaupungilla pari tuntia ja vastaa suurinpiirtein työpäivää. Mutta ei mitään ongelmaa hommissa mitkä vaatii enempi kuntoa.
 
Mitkä oli syyt että mikset päässy 98 kisoissa läheskää samaa kuntoon kuin edellisenä vuonna? Entäs 2001 kisoissa?
Se muuten taisi olla 99 🙂 Mutta joo, olin influenssassa melkein 3 viikkoa dieetillä ja sen jälkeen ei kroppa toiminut enää ja myös viimeistelyissä tehtiin insun ja malton kanssa virheitä.
2001 oli jo niin paljon loukkaantumisia takana, että treenit oli volyymitreeniä ja ei siitä mitään tullut. Myös nesteet eikä aineenvaihdunta ollut lähelläkäöb normaalia ja todennäköisesti munuaiset oli jo ottanut damagea tuohon aikaan.
 
Se muuten taisi olla 99 🙂 Mutta joo, olin influenssassa melkein 3 viikkoa dieetillä ja sen jälkeen ei kroppa toiminut enää ja myös viimeistelyissä tehtiin insun ja malton kanssa virheitä.
2001 oli jo niin paljon loukkaantumisia takana, että treenit oli volyymitreeniä ja ei siitä mitään tullut. Myös nesteet eikä aineenvaihdunta ollut lähelläkäöb normaalia ja todennäköisesti munuaiset oli jo ottanut damagea tuohon aikaan.

Ok.
Mikä tuntuma tällaisesta jutusta että jos oisit saanu treenaa vaikka Oxygen gymin kaltaisessa mestassa ja missä lääkkeet on 100 % priimaa, niin oisko ollu vaikutusta kuntoon?
 
Ok.
Mikä tuntuma tällaisesta jutusta että jos oisit saanu treenaa vaikka Oxygen gymin kaltaisessa mestassa ja missä lääkkeet on 100 % priimaa, niin oisko ollu vaikutusta kuntoon?
Lähinnä se oli itsellä rahasta kiinni. 90 luvun puolella oli aika hyvät dropit, ainut mikä oli vaikeampi saada, niin kasvu. Kerran minulla oli 5 eri maasta kasvua ja kun testautin tutulla ne, niin yksi sisälti kasvua (ruotsalainen valmiste) Minulle tuotiin Tukholmasta yksi putki testiin lentokoneella 🙂 Joku vei niitä lääketehtaan linjalta. Luvattiin ostaa niitä 60 000 markalla, jos aitoja ja olihan ne.
 
Ok.
Mikä tuntuma tällaisesta jutusta että jos oisit saanu treenaa vaikka Oxygen gymin kaltaisessa mestassa ja missä lääkkeet on 100 % priimaa, niin oisko ollu vaikutusta kuntoon?
Olishan se mahtava ollut olla tuollaisessa paikassa, missä avustajat vaihtaa lätkät laitteisiin ja ruuat, lihahuolto jne ob kaikki valmiina ja viimesen päälle.
 
Kerran sain myös Oulusta hyvää kasvua, kun eräs mies myi omansa. Silllä oli joku sairaus mihin sai niitä apteekista.
Tiedän myös tapauksen missä äiti oli myynyt oman lapsensa kasvut (lyhytkasvuinen) ja ryypännyt rahat.
 
Kerran sain myös Oulusta hyvää kasvua, kun eräs mies myi omansa. Silllä oli joku sairaus mihin sai niitä apteekista.
Tiedän myös tapauksen missä äiti oli myynyt oman lapsensa kasvut (lyhytkasvuinen) ja ryypännyt rahat.
Kunnon kasvusta moni on valmis aika koviakin summia maksamaan
 
Mutta oli monia aineita, mistä minulla ei ollut tietoakaan kilpailuaukana. Näistä Milosin kanssa jutellut ja se ihmetellyt, että etkö sitä tai tätä ole kokeillut.
Mm. eräs olikohan diureetti tai joku sanoi, että aivan sama kuin nesteinen oli, kun sen otti illalla, oli aamulla tikissä.
 
No niin better 🙂
 

Liitteet

  • Screenshot_20210704_224901_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20210704_224901_com.android.gallery3d.jpg
    55,6 KB · Katsottu: 497
Ja ulkomailla näitä käsiä sanotaan "sytholkäsiksi" 🙂

View: https://www.instagram.com/p/CQ5cn1djC-q/?utm_medium=copy_link

Oliko sulla jo nuorena noin kovat huiput hauiksissa ? Vai alkoivatko muotoutua myöhemmässä vaiheessa uraa ? Eikös se vaadi alhaisen rasva prosentin että saa hauisten huiput esiin 🤔 Minua harmitti nuorena kun treenikaverilla oli aina korkeamnat huiput hauiksissa. Itsellä sellaset pyöreämmät. Hauisten muoto ei ole muuttunut miksikään koko treeni uran aikana. Kovasti joskus lueskelin millä liikkeillä saisi paremnat piikit hauiksiin, mutta ei ne siitä minnekään muuttuneet. Eli mielipiteeni on että geenit määräävät muodon.
 
Se alusta merkkaa aika paljon, samoin kengät, eli metsään et välttämättä mene ihan yhtä huonoilla kengillä eikä siellä metsässä ole kovaa alustaa.
Minä harrastan metsälammilla kalastusta. Tulee rämmittyä paljon soilla ja umpikorvessa. Tykkään kovasti. Tosi hyvää treeniä jaloille. Vastaa ainakin 3 x pidempää matkaa tasaisella. Nyt kun yritän saada jalkaani toimimaan ja kepistä eroon, olen ottanut kuntoutusmuodoksi suolla kävelyn. Pehmeä alusta antaa paljon anteeksi. Pystyn riskillä antamaan painoa vammaselle jalalle. Toimimaton etureisi saa todella hyvää rääkkiä suolla tarpomisessa.
 
Minä harrastan metsälammilla kalastusta. Tulee rämmittyä paljon soilla ja umpikorvessa. Tykkään kovasti. Tosi hyvää treeniä jaloille. Vastaa ainakin 3 x pidempää matkaa tasaisella. Nyt kun yritän saada jalkaani toimimaan ja kepistä eroon, olen ottanut kuntoutusmuodoksi suolla kävelyn. Pehmeä alusta antaa paljon anteeksi. Pystyn riskillä antamaan painoa vammaselle jalalle. Toimimaton etureisi saa todella hyvää rääkkiä suolla tarpomisessa.
Kuhan et kaadu siellä
 
Minä harrastan metsälammilla kalastusta. Tulee rämmittyä paljon soilla ja umpikorvessa. Tykkään kovasti. Tosi hyvää treeniä jaloille. Vastaa ainakin 3 x pidempää matkaa tasaisella. Nyt kun yritän saada jalkaani toimimaan ja kepistä eroon, olen ottanut kuntoutusmuodoksi suolla kävelyn. Pehmeä alusta antaa paljon anteeksi. Pystyn riskillä antamaan painoa vammaselle jalalle. Toimimaton etureisi saa todella hyvää rääkkiä suolla tarpomisessa.
On siinä hillamummot huivit päässä ihmeissään kun Predatori tärähtää keppien kans suon reunalle ja menee siitä yli että heilahtaa
 
Oliko sulla jo nuorena noin kovat huiput hauiksissa ? Vai alkoivatko muotoutua myöhemmässä vaiheessa uraa ? Eikös se vaadi alhaisen rasva prosentin että saa hauisten huiput esiin 🤔 Minua harmitti nuorena kun treenikaverilla oli aina korkeamnat huiput hauiksissa. Itsellä sellaset pyöreämmät. Hauisten muoto ei ole muuttunut miksikään koko treeni uran aikana. Kovasti joskus lueskelin millä liikkeillä saisi paremnat piikit hauiksiin, mutta ei ne siitä minnekään muuttuneet. Eli mielipiteeni on että geenit määräävät muodon.
Kokoa voi kasvattaa, mutta muoto ei hirveämmin muutu, koska kiinnityskohtia ei voi muuttaa. Jos ei olisi kunnon huippuja ollut hauiksissa, niin ei niitä koskaan myöskään saa. Ja tottakai ne peittyy, jos on riittävästi rasvaa päällä. Mutta ei se rasvattomuus auta yhtään asiaan, jos niitä huippuja ei ole. Ne muodot vaan paremmin tulee esiin, mitkä lihaksella sattuu olemaan. Itselläni on jonkun verran massaa käsissä, mutta bodausmielessä ne päihin kiinnittyvät tasaisen kaarevat hauikset pilaisi tuplat takaa / rinta sivulta poseeraukset totaalisesti. Ja hauikset on vielä muodoltaan eripariset. Onneksi ei ole tuo kehonrakennus koskaan kiinnostanut muutakuin seuraamismielessä, mutta siinä sen näkee miten karua touhua se on genetiikan osalta. Toki esim. kansallisella tasolla näkee vaikka minkälaista fysiikkaa (jos ei kärkipään kisaajia vaan tuijota), mutta mielestäni paljon hienompaa on katsoa pyöreitä linjakkaita lihaksia kuin muodotonta fysiikkaa. Sen kyllä jo näkee kansallisen tason cbb-lihasmassalla kenestä on oikeasti kehonrakentajaksi ja kenestä ei. Moni ei tietysti välitä niistä paskoista korteistaan, jos riittävän kova hinku on kilpailemaan lajissa eikä sijoituksilla ole merkitystä. Jotenkin vaan menee koko homman pointti siinä, jos totaalisen hirveällä fysiikalla (luuston rakenne, lihasmalli, epäbalanssit) sinne mennään saati vielä, jos lihasmassa on lisäksi täysin puutteellinen. Eikö se sama olisi jo sitten dieetata omaksi ilokseen eikä kilpailla niitä vastaan, joilla on oikeasti potentiaalia lajiin. Sihvosen ja Loiman kun näin lavalla, niin ne fysiikat muistaa kyllä lopun ikää, vaikken mikään kiihkofani olekaan lajille. Sehän on taidetta parhaimmillaan, jos kaikki palikat on kohdallaan kokonaisuudessa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom