BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitkä on parhaat vinkit mitä olet saanut / itse oivaltanut syömiseen, treenaamiseen ja lepoon? Luin et nukut aika paljon, jostain olen lukenut et liika unikin ois haitaksi... Ei taida ainakaan sun kohdalla pitää väite paikaansa. Tulehan Lahteen kunnon hiilaripöhössä
Levon suhteen olen oivaltanut että 9 tunnin yöunet ja 2 h päikkärit niin olen parhaimmillani, eli minun kohdallani ei liika nukkuminen siisi ole haitaksi. Ravintoon taas omalla kohdallani kalorimäärät niin korkealla kuin jaksaa syödä. Ja treenistä, että ei treenaa liikaa, pitää sarjamäärät kohtuullisena ja treeniaika suht koht lyhyenä.
Pahoittelen jos tämä on käyty aiemmin läpi...en laiskuuttani jaksa käydä koko threadia läpi...mutta onko markolla joskus katkennut vasen rintalihas? Ja mites...tuleeko tuosta ongelmia kilpailessa, eli onko varmasti siisti myös rasvattomana?
Ainakin v.2001 kun olin viimeksi lavalla se näytti ihan hyvältä.
Koska en ole lukenut kirjaasi, ja sitä ei ole täällä mainittu, niin treenaatko jalkaprässillä? Vai oletko sitä mieltä, että laite olisi jotenkin turha jalka/etukyykkjen, hackkyykkjen ja askelkyykkyjen lomassa?
Jalkaprässi ei ole sen turhempi jalkaliike kuin mikään muukaan. Teen sitä yhtä paljon kuin muitakin.
olikko miteniso jantteri 17vuotiaana? ja paljo suunilleen tuolloin oli tulokset, nämä tavalliset mave, penkki, kyykky.
Juu samaa kuin edellinen....Muistaakseni sulla oli aikasten kovat tulokset jaloissa 17-18 vuotiaana...muistatko esim...maksimi hack-sarjan tai yleensä millasilla painoilla romutit reenit läpi....laitas meille pari enkkaa

Mies on ilmiö....
En muista tuosta ajasta hirveästi tuloksia enkä mitään muutakaan.
koskas massa voitaisiin nähdä olympia karkeloissa? eli raottaisitko vähän pitemmän tähtäimen tavoitteitasi? joku kisa -> joku kisa -> joku kisa -> olympia tmv. jokin tavoiterunko on varmaan tehty, toinen juttu tietty että paljonko siitä meille valaiset. mutta jos edes jotain

entä miten vertaisit nykykuntoasi ja mahdollisuuksiasi aiempaan huippuaikaasi, treeni, olosuhteet, resulssit? uskomattoman lyhyessä ajassa olet saanut itsesi lähes entiseen iskuun joten onko jokin tehty nyt paremmin kuin ennen?
-06 kevään kisat jos kaikki menee niinkuin on suunniteltu (tai minä olen, koska tukijoukkoni ovat tyytyväisiä jos olen 10 parhaan joukossa, mutta minä en.) niin saman vuoden Olympiassa ollaan.
Kuntoa vaikea verrata, parhaimmillaan painoa ollut 140 kg, nyt 132 kg, mutta tiukemmassa kunnossa. Käsi lähes yhtä paksu kuin 140 kg. Treeni on huomattavasti erilaista, paljon kevyempää, olosuhteet ihan yhtä hyvät kuin ennenkin eli voin keskittyä pelkästään treenaamiseen. Monien mielestä tämä on ihanne tilanne, mutta kun sitä tekee 24/7 12 vuotta joka päivä, niin se ei välttämättä ole niin mielekästä kuin miltä kuulostaa. Pelkästään nukut, syöt ja käyt treenaamassa, ei mitään muuta. Paljosta joutuu luopumaan. Tällainen elämäntapa vaatii monen vuoden totuttelun.
 
Colemanin treenivideot on varmaan tuttuja; ehkä tyhmä kysymys, mutta kuinka todennäköistä on, että hän todellakin treenaa kuten videot antaa ymmärtää? Osatoistoja, mitättömiä liikeratoja, valtavia painoja jne.? Ei kai ammattilaiset oikeasti noin treenaa, mitä hä?

Mitä aiot muuttaa kisaviimeistelyn suhteen verrattuna edellisiin kisoihisi? Tuolloinhan käsittääkseni homma meni "hiukan" eri tavalla kuin tarkoitus oli, ja paras kunto jäi näkemättä. Katselin nuo sivustosi gallerian kuvat, ja kokoa näytti noissakin olevan aivan riittävästi, mutta kireys oli hivenen hakusessa...

Olet mielestäni hyvin avoimesti kommentoinut noita 90- luvun ongelmiasi huumeiden kanssa, josta myös hatunnosto ERITTÄIN korkealle; Pahastutko jos ehdotan, että jollain aikavälillä(lue silloin jos/kun sinulle sopii) valottaisit niitä seikkoja jotka johti tuohon ongelmaan, siis yleisluontoisesti, mikä sai kokeilemaan, mistä se lähti, miksi se tuntui sillä hetkellä mielekkäältä. Tuo voisi synnyttää ajatuksia varsinkin niissä nuorissa, jotka ovat ajautumassa samaan suuntaan syystä tai toisesta. Nyt asiaan on sen verran etäisyyttä, että näet varmaan syy/seuraus suhteen aika kirkkaana.
Vaikea mennä sanomaan Colemannin treeneistä kun en niitä ole päivittäin paikalla seuraamassa. Mutta en pitäisi sitä mitenkään ihmeenä vaikka hän niin treenaisikin, itse treenasin myös joissakin liikkeissä jopa isommilla painoilla kuin Ronnie, eikä se ole mikään ongelma niin kauan kuin ei loukkaa itseään. Monet ammattilaiset treenaavat kevyemmin kuin Ronnie juuri loukkaantumisten pelossa, mutta he eivätkään ole moninkertaisia Mr. Olympia- voittajia.

Viime kisojen suhteen tiedän tarkalleen mitä tein väärin, mutta ei siitä sen enempää. Seuraavissa kisoissa, jos vain pysyn terveenä, lupaan olla huomattavasti kovemmassa kunnossa.

Alunperin otin huumeita erään tunnetun suomalaisen kehonrakentajan kehotuksesta, kun olin vamistautumassa eräisiin kisoihin. Ja tottakai eka kerralla kun kokeilee, tuli fiilis että "tämä on mun juttu", mutta voi pojat ja tytöt, jos olisin tiennyt miten paljon haittaa siitä tulee olemaan urani ja elämäni kannalta, en olisi ottanut ensimmäistäkään kertaa. Moni ajattelee, että ei se mitään jos kokeilee kerran, mutta se ensimmäinenkin kerta voi johtaa valheelliseen hyvän olon tunteeseen, jonka haluaa tuntea uudelleen. Oravanpyörä on valmis, ja siitä ei kaikki selviä koskaan.
KÄykö napatyrän tuleminen kipeää? Entä onko se kipeä esim tällä hetkellä? Käytätkö vanhan kansan tyrävyötä?
Ei käynyt, se tuli salavaivihkaa. Ei ole tällä hetkellä kipeä, enkä käytä tyrävyötä.
Kysymys: Teetkö negatiivisia sarjoja paljoa?
Joka kolmas vko.
En tiedä onko tätä jo kysytty mutta kysyn kuitenkin: Syökö Marko maitorahkaa ja jos syöt niin mikä on se sinun reseptisi vaikkapa aamulla.
Syön jonkunverran. Vaikkapa yötä vasten sekoitan joskus heraproteiinia ja rahkaa + vettä jolloin sen voi juoda.

Kiitos kaikesta kannustuksesta!
 
Tulee netissä vain Maken sivuille ja Pakkotoiston kauppaan.
Juuri näin.
no ooksä make sitte siellä Lahdes päivystääs, jotta sua vois tulla tervehtimään
Kyllä siellä päivystetään lauantai ja sunnuntai. Teretulemast.
Katoitko Marko tänään 4D dokkarin?

Mielipiteesi?
Olin siitä vähän monta mieltä. Se oli väärin että isä toteutti omaa unelmaansa pojan kautta ja tuhosi näin pojan lapsuuden, joka on ainutlaatuinen. Mutta mitä tulee isän käyttämään harjoitusfilosofiaan, olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan. Olen itse elänyt samanlaista elämää, en tosin 6- vaan 16- vuotiaasta asti. Ammattikoulun jälkeen aloin itsekin elää pelkästään kehonrakennukselle: ei kavereiilla käymistä, ei ravintoloissa käymistä, ei käymistä oikeastaan missään vain kodin ja salin välillä. Tällainen elämä on askeettista, mutta kuten kyseinen 4D dokumentti osoitti, se tuo tuloksia ja on toiminut minun kohdallani. Mutta jokaisen pitäisi saada päättää itse, eikä 6- vuotias todellakaan ole vielä tarpeeksi kypsä tehdäkseen itsenäisiä päätöksiä, vaikka olisi kuinka wonderful.
Yleensä lähes kaikissa asioissa pätee sanonta "Saat juuri niin paljon kuin olet valmis antamaan".
Tuli mieleen (okei, väärä threadi), että onko Lahdessa jotain Pakkis-miittiä?
Pakkismiitti Uncle Samin osastolla, kaikille pakkispaita päälle ja nimilappu rintaan, että tunnistan teidät :D
By the way, Supermassa -kirjoja löytyi kuin löytyikin n.100 kpl, joita myyn Lahdessa ja sen jälkeen kotisivuillani.
 
SUPERMASSA sanoi:
Olen itse elänyt samanlaista elämää, en tosin 6- vaan 16- vuotiaasta asti. Ammattikoulun jälkeen aloin itsekin elää pelkästään kehonrakennukselle: ei kavereiilla käymistä, ei ravintoloissa käymistä, ei käymistä oikeastaan missään vain kodin ja salin välillä. Tällainen elämä on askeettista, mutta kuten kyseinen 4D dokumentti osoitti, se tuo tuloksia ja on toiminut minun kohdallani. .
älä make suutu :) , mutta oletko ikinä pohtinut että voisiko tuo olla yksi syy ongelmiisi mitä sinulla on ollut, kun ei ole tullut tavallaan elettyä sitä nuoren miehen "normaalia" elämää nuorena, niin sitten vanhempana hoksasit että perskeles onhan sitä muutakin "mukavaa" kuin kehonrakennus. vai oletko ikinä edes pohtinut moista?
 
Tsemppiä!

SUPERMASSA sanoi:
Olen muuten aina inhonnut/vihannut kaikkia noita nicknameja mutta olkoon. Eli heittäkääpä tänne kaikenlaisia kysymyksiä ,ei tarvi välttämättä liittyä treenaukseen. Eipä muuta lähden tästä Mayorsille vetään pientä iltajumppaa, vuorossa takareidet ja takahartiat.


Terveisin
Marko

Moro Make!

Eipä olla aikoihin nähty! Kuulinkin Keräseltä, että olet aloittanut treenit, päätynyt stadiin ja kääntänyt keulan lavoja kohti. Itse en kiireistä johtuen pääse Lahteen, mutta hemmetisti tsemppiä tulevalle! :kippis1:

Tuomas Alhonen
 
Mike sanoi:
Tulee netissä vain Maken sivuille ja Pakkotoiston kauppaan.
En ainakaan huomannut että olisi hinnoista ollut vielä puhetta, eli onko lehvan hinnasta jo tietoa? Ja toivottavasti niitä leffoja on sitten tarpeeksi, taitaa olla pirun monelle pakkikslaiselle ihan must get tuote :rock:
 
39,95€.

Jos tuotteen maksaa verkkopankilla, se postitetaan himaan kirjeenä. Eli jokainen saa leffan hintaan 44,95€ kotiin kannettuna. Sen voi tilata myös normaalisti muiden kamojen mukana, silloin se tulee pakettina. Samoin se tulee pakettina jos postiennakolla tilaa, silloin hinta on korkeampi. Eli on kaikinpuolin järkevämpää maksaa verkkopankilla tai luotolla, niin saa halvemmalla ja vielä kotiin suoraan.
 
SUPERMASSA sanoi:
Pakkismiitti Uncle Samin osastolla, kaikille pakkispaita päälle ja nimilappu rintaan, että tunnistan teidät :D
By the way, Supermassa -kirjoja löytyi kuin löytyikin n.100 kpl, joita myyn Lahdessa ja sen jälkeen kotisivuillani.

by the way,osaatko yhtään sanoa mitä toi kirja tulee siellä kotisivuilla maksamaan?
pakko olla nopea ja saada itsellä pala suomalaista kehishistoriaa :D
muistan kun sen kirjastosta ensimmäisä kertaa lainasin.. :rock:
 
Mike sanoi:
39,95€.

Jos tuotteen maksaa verkkopankilla, se postitetaan himaan kirjeenä. Eli jokainen saa leffan hintaan 44,95€ kotiin kannettuna. Sen voi tilata myös normaalisti muiden kamojen mukana, silloin se tulee pakettina. Samoin se tulee pakettina jos postiennakolla tilaa, silloin hinta on korkeampi. Eli on kaikinpuolin järkevämpää maksaa verkkopankilla tai luotolla, niin saa halvemmalla ja vielä kotiin suoraan.
Eli kun tilisiirrolla hoitaa niin tulee pelkästään 39.95e maksamaan?
 
Tuli tänään lainattua tuo Supermassa kirja kirjastosta ja täytyy kyllä sanoa, että on harvinaisen motivoivaa tekstiä. Kokeisiin olisi pitänyt lukea, mutta eihän siitä tullut mitään kun erehdyin tuon kirjaan avaamaan. Pakko oli lukea kerralla kokonaan, sen verran hyvä se on :worship:

Täältäkin suunnalta tsemppiä treeneihin ja toivottavasti tällä kertaa ei loukkaantumiset yms. estä huipulle pääsyä. :thumbs:

Edit: vastataan nyt samalla tuohon NPH:n kysymykseen

Originally Posted by NPH
Eli kun tilisiirrolla hoitaa niin tulee pelkästään 39.95e maksamaan?
Miken postauksessa luki, että "Jokainen saa leffan hintaan 44,95€ kotiin kannettuna."
Itse ainakin ymmärsin tämän niin, että tuo 39.95€ on hinta ilman postikuluja ja 44,95€ on tilisiirron kanssa. Postiennakolla hinnaksi tulee sitten jotain muuta.
 
NPH sanoi:
Eli kun tilisiirrolla hoitaa niin tulee pelkästään 39.95e maksamaan?

NPH: Tuote maksaa 39,95 euroa. E-maksulla ja luottokorttimaksulla Pakkiskaupan toimituskulut ovat 5,00 euroa. Tämä tekee yhteensä 44,95 euroa. Jos tilauksessa on pelkkä DVD ilman muita tuotteita, DVD postitetaan tilaajalle suoraan kotiin (= ei tarvitse hakea postista). Jos tilauksessa on DVD:n lisäksi muita tuotteita, lähetämme tuotteet normaalisti pakettina, jonka tilaaja joutuu noutamaan postista.
 
Back
Ylös Bottom