BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan veikkauksena heittäisin, et liittyy munuaisiin ja siihen, ettei annosta haluta nostaa. Eikös viitteet oo siis 10-38? Aika erikoisjuttuja ylipäätään noi munuaispotilaan lääkeasiat.

Jos nyt oikein ymmärsin niin nebidosta korvaushoitona oli kyse?

Hyvä hoitokäytäntö on se että pistovälin lopussa kokonaistesto on 15 ja 20 välissä. Alle 15 lisää kaasua yli 20 pitempi pistoväli.

Mikäli se tippuu noinkin alas kun 3 se ole mitään kun vittuilua lääkäriltä. Haluaa rangaista menneistä sillä ole hoidon kanssa mitään tekemistä.

Siinä tilanteessa ihmisen kannattaa ehdottomasti itse laittaa lisää.

Toi vittuilu ei kuulosta kyl yhtään johdonmukaiselta. Rangaista menneistä? Lapsellinen ajatus.
Meillä ihmisillä (myös lääkärit ovat ihmisiä) on tapana lokeroida olemuksen ja vähänkin värikkään taustan perusteella ja toimia sen mukaisesti, se on täysin luonnollista. Kun taas tuo sinun kommenttisi oli niin sinisilmäistä, finnivoiteenkatkuista , yksinkertaisuutta ilmentävää paskapuhetta että hyi hyi.

Lääkelaki vaatisi pikaista uudistusta. Kolmen pakkisasijantuntijan suosituksella pitäisi saada mitä tahansa reseptilääkettä. Testoon riittää kaksi asiantuntijalausuntoa.
Kirjoitusasusta päätellen ois sullakii vähän tarvetta korvaushoidolle.. :cry::cry::cry::cry:

Toi vittuilu ei kuulosta kyl yhtään johdonmukaiselta. Rangaista menneistä? Lapsellinen ajatus.
Et ole varmaankaan hakenut testo hoitoa?Hain joskus ja endrologi joka kerta kysyi että haenko kuuria tai käytänkö aineita,s-testo 6.8-7.6 mittauskerroilla,5 käynti kertaa jaksoin kuunnella hänen nerokkaita heittoja.

Ottamatta kantaa Markon tapaukseen miksi testo noinkin matala "hoidon" kanssa niin kyllä noi lääkärit on monesti todella pihalla tai muuten vaan eivät halua tai mistä syystä ikinä sitten jättäävätkin "hoidon" tasolle haista vittu. Markon tapauksessa kun ei voi tietää onko jokin syy, että ilmeisesti pistoväli on niin hyvin pitkä, ainakin lukeman perusteella. Mutta tyhmäkin tajuaa, että jos on _korvaushoidossa_ ja testo lukema on luokkaa 3 ja viitteet menee välille 10-38 niin onko teidän mielestä hoito onnistunut?

Ei ole noin yksioikoista.

Tässä maailmassa ei ole asiaa, jota ei pakkotoiston foorumilla tiedettäisi paremmin, kuin keskustelun aiheena oleva henkilö itse, saati ihan oikeat asiantuntijat. (y)

Onko harhalukaus itse asiantuntijalääkäri, joka myös märää testohoitoja?

Btw. Lääkäri on toki yleisellä tasolla ammattilainen, mutta kun siirrytään yleiseltä tasolta erityiseen, niin esim. testoasoiden kohdalla on tullut vastaan se, että lääkäri sanoo "ei ole tietämystä" testoasioista. Jos lääkäri ei ole perehtynyt testohoitoon, niin hän tietää käytännössä saman, kuin asiaan perehtymätön potilaskin halutessaan eli tämän: https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01010&p_teos=dlk. Ps. Keskimääräisen testohoitopotilaan tietämys (+kokemustieto) on jo huomattavasti laajempi, kuin tuon artikkelin tarjoama tietomäärä.

Varmaan olisi hyvä keskustella sen hoitavan lääkärin kanssa ja kysyä tältä, miksi hän näkee hyväksi tilanteeksi sen, että testotasot ovat viitearvojen alla.

Hoitava lääkäri kun tietää vähän muutakin kuin mitä maallikko netistä lukemalla. Esimerkiksi potilaan koko sairaskertomuksen ja tilanteeseen vaikuttavat muut tekijät. Jos jollakin olisi syöpä, niin lähtisittekö maallikkoina antamaan neuvoja lääkeannosten muuttamiseen lääkärin määräämästä, jos tietäisitte jonkun arvon olevan viitearvoista poikkeava?

En ole lääkäri, mutta minulla on asiantuntemusta joistain asioista. Olen huomannut sen, että lähes aina kun maallikko tulee ehdottamaan, että "eikö olisi parempi tehdä näin", on kyse siitä, että juuri se asia toimisikin paremmin niin. Mutta samalla menettely aiheuttaisi kokonaisuuden toiminnan kannalta suurempia ongelmia kuin mitä etua muutoksella saataisiin. Maallikko taas ei kykene hahmottamaan kokonaisuutta eikä tiedä mitkä kaikki seikat siinä merkitsevät.

Aika harvalla alalla netistä asioihin perehtynyt maallikko saa parempia tuloksia aikaan kuin koulutettu ja hommaa päivätyönään tekevä ammattilainen. Miettikää miten hyvin tämä menettely toimisi siinä työssä, mitä te teette ja missä olette ammattilaisia. Ehkä se jossain toimii, mutta ainakaan näiden alojen tekijöille ei makseta yhtä hyvää palkkaa kuin lääkäreille.

Typerintä on sellainen lääkitys josta saa lääkityksen haitat muttei hyötyä. Pienelläkin määrällä ulkoista testoa se vähäinen oma tuontanto hyytyy. Tasot ei nouse mihinkään eikä oireisiin saa apua. Tulee haitta ilman hyötyä, se vasta typerää hoitoa on.

Kuinkahan moni tässä maassa ajautuu sitten omatoimiseen korvaushoitoon. Pahimmilleen sen tekee joku nuori jannu, kaverit huomaa kohta muutosta ja alkaa kyseleen siltä.
Lääkäri jättää vaikka ny sustalla pistovälin kolmeen viikkoon mikä ei toimi, niin sen seurauksena pimeälle puolelle meneekin koko kaveriporukka. Olisi laittanyt sen pistovälin asialliseen kahteen viikkoon olisi tyyppi pysynyt hoidossa koska se olisi toiminut.

Varmaan olisi hyvä keskustella sen hoitavan lääkärin kanssa ja kysyä tältä, miksi hän näkee hyväksi tilanteeksi sen, että testotasot ovat viitearvojen alla.

Hoitava lääkäri kun tietää vähän muutakin kuin mitä maallikko netistä lukemalla. Esimerkiksi potilaan koko sairaskertomuksen ja tilanteeseen vaikuttavat muut tekijät. Jos jollakin olisi syöpä, niin lähtisittekö maallikkoina antamaan neuvoja lääkeannosten muuttamiseen lääkärin määräämästä, jos tietäisitte jonkun arvon olevan viitearvoista poikkeava?

En ole lääkäri, mutta minulla on asiantuntemusta joistain asioista. Olen huomannut sen, että lähes aina kun maallikko tulee ehdottamaan, että "eikö olisi parempi tehdä näin", on kyse siitä, että juuri se asia toimisikin paremmin niin. Mutta samalla menettely aiheuttaisi kokonaisuuden toiminnan kannalta suurempia ongelmia kuin mitä etua muutoksella saataisiin. Maallikko taas ei kykene hahmottamaan kokonaisuutta eikä tiedä mitkä kaikki seikat siinä merkitsevät.

Aika harvalla alalla netistä asioihin perehtynyt maallikko saa parempia tuloksia aikaan kuin koulutettu ja hommaa päivätyönään tekevä ammattilainen. Miettikää miten hyvin tämä menettely toimisi siinä työssä, mitä te teette ja missä olette ammattilaisia. Ehkä se jossain toimii, mutta ainakaan näiden alojen tekijöille ei makseta yhtä hyvää palkkaa kuin lääkäreille.

Lisäksi se että mikä hoidon tavoitteena on. Tuntuu että julkisessa terveydenhuollossa elämänlaatu ei ole kovinkaan tärkeässä osassa. Kunhan jotenkin on elossa. Hormoonioptimointi on sitten termi mitä ei ole kukaan edes kuullut ja se ei kuulu julkiseen terveydenhuoltoon.

Ihan veikkauksena heittäisin, et liittyy munuaisiin ja siihen, ettei annosta haluta nostaa. Eikös viitteet oo siis 10-38? Aika erikoisjuttuja ylipäätään noi munuaispotilaan lääkeasiat.
Ei liity munuaiseen millään tavalla. Kyllä useammin kuin kerran, kun olen munuaisosastolla käynyt ja ollut muusta kun munuaislääkityksestä kyse, niin lääkärit googlettaa annosmäärät.

Onko harhalukaus itse asiantuntijalääkäri, joka myös märää testohoitoja?

En minä ole täällä käsittääkseni kenenkään korvaushoidon toteutusta neuvomassa. Asia on juurikin näin, kuten @AndyS kirjoitti. Maallikot neuvoo mielellään asiakokonaisuuksista, joista heillä ei ole hajuakaan.

Btw. näitä "erityisen tason" "testoasioita" hoitaa endokrinologi.

Tämä kyseinen lääkäri epäili mm, että käytän opiaatteja kun testo pysyy noin alhaalla 🙂 Tämä epäily johtuu tietenki amfetamiinihistoriasta. Aina ei kannattais puhua lääkärissä rehellisesti mitä käyttänyt, sen olen oppinut.

Tää on sun kannalta tietysti ikävää, mutta lääkärin velvollisuuksia ajatellen ihan ymmärrettävää. Sanoiko se lääkäri siis, että testolle ei tehdä mitään nyt, koska epäilee noita opiaatteja?

En minä ole täällä käsittääkseni kenenkään korvaushoidon toteutusta neuvomassa. Asia on juurikin näin, kuten @AndyS kirjoitti. Maallikot neuvoo mielellään asiakokonaisuuksista, joista heillä ei ole hajuakaan.

Btw. näitä "erityisen tason" "testoasioita" hoitaa endokrinologi.

Endokrinologit ei hoida juuri ketään vaikka olis alle viitteiden testot.

Hoitava lääkäri kun tietää vähän muutakin kuin mitä maallikko netistä lukemalla
Vähän niinkuin exän tapauksessa jossa oli lisämunuainen stopannut ja kilpirauhanen sekaisin. Lääkäri määräsi mielialalääkkeitä. Ei se ottanut huomioon edes kertomuksen jälkeen, että alla on kisadieettejä ja saattaa olla aineenvaihduntaongelma. Että perusläälärit ei välttämättä mitään jeesuksia kuule ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom