BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ootko sä nyt ihan tosissas? Ensin puhut kotouttamisen puolesta ja olet sitä mieltä, että pitää vaan yrittää auttaa enemmän pakolaisia etteivät he raiskaisi ja sitten vedät hatusta oman mutuilusi jatkoksi? Oletko kuinka seurannut euroopan alueen uutisia, ihanko vahingossa jokainen maa epäonnistui kotouttamisessa vai olisiko sitä syytä siellä tulijoissa? Miksi sinne päin pitäisi antaa viesti, että heidän käytösongelmansa on meidän ongelma? Ihan rautalankaesimerkkinä: Jos minä menen baariin ja lyön jokaista vastaantulijaa turpaan, niin tarjotaanko minulle pään silitystä ja haetaan syytä muista, vai olenko saman tien raudoissa matkalla putkaan?

Jottei jää epäselväksi, niin en hyväksy yhtään enempää samaa toimintaa suomalaisiltakaan. Niitä nyt vaan ei voi pistää muualle kuin vankilaan, kun sattumalta ovat tänne syntyneet. Joku ilkeä voisi toivoa, että vaikka Irakiin, mutta viattomat ihmiset sielläkin asiasta kärsisivät.
Mähän alkuperäisessä viestissä nimenomaan painotin sitä että ensisijaisesti pitäisi auttaa siellä päässä, mutta JOS tilanne kuitenkin on se että pitää lähteä sieltä niin mun mielestä kotouttamiseen kuuluu panostaa. Ja tähän kuuluisi, kuten aiemmin sanoin, se että täytyisi sen rahan eteen tehdä jotain.
 
Sinä se et sitten osaa edes ylläpitää rakentavaa ja järkevää dialogia, puhumattakaan siitä että edes yrittäisit perustella argumenttisi, vaan sorrut ihan kättelyssä klassisiin argumentointivirheisiin.
Kyllä sitä nyt niin diplomaattista herraa esitetään, ei moro :ROFLMAO: Onko titteli oikeassa elämässä jopa työnjohtaja? Sittenhän olet niin suuri herra!

Heitätkö jotain lähdettä tai todistetta kuinka thaikuissa huorissa käyvistä miehistä neljä viidestä on "oikeistopopulisteja"?

Sanot muille kuinka "sorrutaan argumentointivirheisiin" ja itse heität hatusta ties mitä trollailua
 
Mähän alkuperäisessä viestissä nimenomaan painotin sitä että ensisijaisesti pitäisi auttaa siellä päässä, mutta JOS tilanne kuitenkin on se että pitää lähteä sieltä niin mun mielestä kotouttamiseen kuuluu panostaa. Ja tähän kuuluisi, kuten aiemmin sanoin, se että täytyisi sen rahan eteen tehdä jotain.
Paikan päällä auttamisesta voidaan olla samaa mieltä. Realismin rajoissa. Millä logiikalla tämänkin laskelman mukaan Suomi voi panostaa tähän maahanmuuttoon 3,2 miljardia vuodessa? Maahanmuutto maksaa Suomelle 3,2 miljardia euroa vuodessa, sanoo Pauli Vahtera

Mitä hyödyllistä kuvittelisit heidän tekevän? Ei koulutusta, ei kielitaitoa. Ei nähtävästi suuremmin työhalujakaan, eikä haluja noudattaa Suomen lakeja. Samaan aikaan meille syntyperäisille hoetaan, että rahat loppuu ja tarvitaan lisää työvoimaa, kikyä, leikkauksia, palkkamalttia, milloin mitäkin että selvitään. Onko meillä kaksi astiaa, mistä sitä rahaa kaivetaan vai mikä logiikka tässä on?
 
Paikan päällä auttamisesta voidaan olla samaa mieltä. Realismin rajoissa. Millä logiikalla tämänkin laskelman mukaan Suomi voi panostaa tähän maahanmuuttoon 3,2 miljardia vuodessa? Maahanmuutto maksaa Suomelle 3,2 miljardia euroa vuodessa, sanoo Pauli Vahtera

Mitä hyödyllistä kuvittelisit heidän tekevän? Ei koulutusta, ei kielitaitoa. Ei nähtävästi suuremmin työhalujakaan, eikä haluja noudattaa Suomen lakeja. Samaan aikaan meille syntyperäisille hoetaan, että rahat loppuu ja tarvitaan lisää työvoimaa, kikyä, leikkauksia, palkkamalttia, milloin mitäkin että selvitään. Onko meillä kaksi astiaa, mistä sitä rahaa kaivetaan vai mikä logiikka tässä on?
No siis lähtökohtaisesti töitä, mutta sitä ei ehkä voi olettaa juuri tänne tulleelta henkilöltä koska kuten itsekin mainitset, niin on niitä käytännön esteitä kuten vaikka kielitaito ja pankkiasiat. Mun mielestä kaikki jollain tapaa yleishyödyllinen toiminta voitaisiin hyväksyä ainakin alkuun. Eli jos ei heti töihin niin tyyliin jotain tyyliin "pohjoismaalainen yhteiskunta 101"- ja kielikursseja. Noi ihan vaan heittona mitä näin alkuun tulee mieleen. Mutta tämä tosiaan olisi enemmän tai vähemmän pakollista kaikille.

Edit: ja kyllä, yksikin vakava rikos niin näytetään ovea.
 
Viimeksi muokattu:
No siis lähtökohtaisesti töitä, mutta sitä ei ehkä voi olettaa juuri tänne tulleelta henkilöltä koska kuten itsekin mainitset, niin on niitä käytännön esteitä kuten vaikka kielitaito ja pankkiasiat. Mun mielestä kaikki jollain tapaa yleishyödyllinen toiminta voitaisiin hyväksyä ainakin alkuun. Eli jos ei heti töihin niin tyyliin jotain tyyliin "pohjoismaalainen yhteiskunta 101"- ja kielikursseja. Noi ihan vaan heittona mitä näin alkuun tulee mieleen. Mutta tämä tosiaan olisi enemmän tai vähemmän pakollista kaikille.

Edit: ja kyllä, yksikin vakava rikos niin näytetään ovea.
Jos töitä ei ole omillekaan, niin kuinka tästä kielitaidottomien ja kouluttamattomien maahanmuutosta saadaan aikaan Suomea hyödyttävä maahanmuutto, kuten asiaa joskus rummutettiin? Toisin sanoen päädytään siihen keksitään tikusta asiaa koulutukseen, jossa jälleen haaskataan yhteiskunnan rahoja. Niitä hädänalaisia naisia ja lapsia ei ole kovin montaa täällä näkynyt, joka myös ihmetyttää. Väkisinkin mielessä käy, että tänne peräpohjolaan tullaan vain elintason perässä.

Väitän edelleen tämä on myös kulttuurisidonnainen juttu. Esim pizzeriat, valtaosa pyörii ulkomaisten voimin. Samoin marjanpoimijoita löytyy, hierojia. Näissä on myös ihmiskauppaa, joka ei tietysti ole toivottavaa. Mutta jännä juttu, kun tämä nykyinen massamuutto ei niitä yrittäjiä ole tuonut.
 
Väkisinkin mielessä käy, että tänne peräpohjolaan tullaan vain elintason perässä.

Jos suomella ei olisi tällaista täysin löperöä kaiken kattavaa sosiaaliturvaverkkoa, minkä kustannuksella nyt poliitikot yms. päättävässä asemassa olevat leikkii jeesusta (minkä häviävän pieni ryöstöverotettu ja osakseen syvästi vittuuntunut nettomaksajien joukko tekee mahdolliseksi, velka miljardien lisäksi) tänne ei läpsyttelisi yksikään irakilainen, somali tms. kehittymättömästä/sivistymättömästä maasta lähtöisin oleva onnenonkija. Suomi on laiskojen ja saamattomien vätysten luvattu maa, riittää vain että ei omista mitään. Hattua nostan niille ulkomaalaisille jotka tulevat tänne yrittämään, ja vieläpä oikeasti täällä pärjäävät. Jostain syystä suomi ei oikein houkuttele EU jäsenmaiden sisällä olevia ihmisiä muuttamaan tänne ja parantamaan meidän huoltosuhdetta ja lisäämään vaurautta.
 
Tämän hetken paras kehonrakentaja ja myös yksi kaikkien aikojen parhaista.
Kunto on 7 weeks out :)
 

Liitteet

  • Screenshot_20190412-062157_Instagram.jpg
    Screenshot_20190412-062157_Instagram.jpg
    703,4 KB · Katsottu: 1 481
Jos suomella ei olisi tällaista täysin löperöä kaiken kattavaa sosiaaliturvaverkkoa, minkä kustannuksella nyt poliitikot yms. päättävässä asemassa olevat leikkii jeesusta (minkä häviävän pieni ryöstöverotettu ja osakseen syvästi vittuuntunut nettomaksajien joukko tekee mahdolliseksi, velka miljardien lisäksi) tänne ei läpsyttelisi yksikään irakilainen, somali tms. kehittymättömästä/sivistymättömästä maasta lähtöisin oleva onnenonkija. Suomi on laiskojen ja saamattomien vätysten luvattu maa, riittää vain että ei omista mitään. Hattua nostan niille ulkomaalaisille jotka tulevat tänne yrittämään, ja vieläpä oikeasti täällä pärjäävät. Jostain syystä suomi ei oikein houkuttele EU jäsenmaiden sisällä olevia ihmisiä muuttamaan tänne ja parantamaan meidän huoltosuhdetta ja lisäämään vaurautta.
Yrittämisestä oon samaa mieltä. Tuosta turvaverkosta en täysin, vaikka on se nähty suomalaistenkin osalta millaista väärinkäyttöä se pahimmillaan on. Mutta en myöskään kaipaa jenkkityyliä aidattuine asuinalueineen ja hyvin eri tasoisine kouluineen.
 
Jos töitä ei ole omillekaan, niin kuinka tästä kielitaidottomien ja kouluttamattomien maahanmuutosta saadaan aikaan Suomea hyödyttävä maahanmuutto, kuten asiaa joskus rummutettiin? Toisin sanoen päädytään siihen keksitään tikusta asiaa koulutukseen, jossa jälleen haaskataan yhteiskunnan rahoja. Niitä hädänalaisia naisia ja lapsia ei ole kovin montaa täällä näkynyt, joka myös ihmetyttää. Väkisinkin mielessä käy, että tänne peräpohjolaan tullaan vain elintason perässä.

Väitän edelleen tämä on myös kulttuurisidonnainen juttu. Esim pizzeriat, valtaosa pyörii ulkomaisten voimin. Samoin marjanpoimijoita löytyy, hierojia. Näissä on myös ihmiskauppaa, joka ei tietysti ole toivottavaa. Mutta jännä juttu, kun tämä nykyinen massamuutto ei niitä yrittäjiä ole tuonut.
Kyllä niitä on, ne paikat eivät vaan kelpaa suomalaisille. Työpaikkoja ei ole tietenkään kaikille tällä hetkellä työttöminä oleville mutta se on tavallaan irrelevanttia koska läheskään kaikkia ei kiinnosta mennä töihin kun voi lorvia kotona ja syödä saunalenkkiä. Olisiko "omien" aika katsoa peiliin?
 
Tuli katsottua jälleen yksi parhaimmista bodyvideoista tuohon aikaan, jossa Make tokaisi treenikaverille, että ” v*ittu sä mikään naturaali ole”:LOL: Legendaarinen sutkautus:rock: Tällasia katselee kyllä mielellään edelleenkin!
Olisiko Make mahdollista vielä treenailla kyseisen herran kanssa? Tulisi kovaa settiä jälleen!
Kiitos vielä, että jaat videoita tänne pakkikselle myös! Tämä on ainoa some missä olen.
 
Kyllä niitä on, ne paikat eivät vaan kelpaa suomalaisille. Työpaikkoja ei ole tietenkään kaikille tällä hetkellä työttöminä oleville mutta se on tavallaan irrelevanttia koska läheskään kaikkia ei kiinnosta mennä töihin kun voi lorvia kotona ja syödä saunalenkkiä. Olisiko "omien" aika katsoa peiliin?

Varmaan moni ei vaivaudu töihin jollain 9e tuntipalkalla mistä puolet menee jo auton ylläpitoon ja polttoaineisiin. Enempi jää käteen kun on kotona ja myös enempi vapaa aikaa.

Ai tämä olikin Savolaisen ketju.. Poistaisin vaan eihän näitä itse voi poistaa.
 
Tuli katsottua jälleen yksi parhaimmista bodyvideoista tuohon aikaan, jossa Make tokaisi treenikaverille, että ” v*ittu sä mikään naturaali ole”:LOL: Legendaarinen sutkautus:rock: Tällasia katselee kyllä mielellään edelleenkin!
Olisiko Make mahdollista vielä treenailla kyseisen herran kanssa? Tulisi kovaa settiä jälleen!
Kiitos vielä, että jaat videoita tänne pakkikselle myös! Tämä on ainoa some missä olen.
Muistanko väärin mutta eikö hän Hulkille sen tokaissut? :)
 
Varmaan moni ei vaivaudu töihin jollain 9e tuntipalkalla mistä puolet menee jo auton ylläpitoon ja polttoaineisiin. Enempi jää käteen kun on kotona ja myös enempi vapaa aikaa.

Tää on tässä yhteiskunnassa mun mielestä pahiten pielessä. Lorvit kotona tekemättä mitään niin sulla on kaksio lähellä keskustaa. No ei ehkä hesassa, mutta pienemmillä paikoilla. Mut menepä töihin niin joudut muuttamaan johonkin syrjäkylän yksiöön.

Olen varmaan ihan hemmetin oikeistolaisnatsi, mutta mun mielestä jos ihminen tekee töitä, mitä tahansa, vaikka myy mäkkärissä hampurilaisia niin sillä pitäis saada kohtalainen toimeentulo. Niin, että sillä pystyisi kustantamaan kohtalaisen asumismukavuuden, keskisarjan tietokoneen ja puhelimen ja töllön. Joka tapauksessa parempi kuin niillä ei mitään tekevillä. Niille mitään tekemättömille voidaan taata myös jonkinlainen toimeentulo, mutta se sitten vain täyttää välttämättömät elämisen kustannukset. Jos työkykyinen ihminen päättää olla tekemättä mitään niin samalla se myös hyväksyy sitten sen, että se elää jossain lähiössä just sillä, että se saa safkat.

Tää vaan on ihan hullu juttu näin normikansalaisen mielestä. En mä sit tiedä, olenko mä ainoa.

Ja persuihin sen verran, että eikös Hallis äänestänyt EU-parlamentissa sitä vastaan, että EU:n sisällä siirtyvä työvoima ei olisi kohdemaan minimipalkan piirissä. Jos näin todellakin on niin ei ainakaan oman kannattajakuntansa etuja aja. Tänne siis voi tulla jostain Bulgariasta työvoimaa 3,5 euron tuntitaksalla, koska eivät kuulu Suomen minimipalkan piiriin. Tämän siis luin vain muualta, mutta jos näin on niin kannattasko sen raudottaja-ranen miettiä kaksi kertaa, äänestääkö tällaista puoluetta. Saattaa se raudoituskoukun veivaaminen loppua aika nopsaan kun korvaavaa halpatyövoimaa olisi tarjolla alle 1/3 palkalla.
 
Niin. Mutta kun se "maan tavalla" tarkoittaa monelle että näyttää samanlaiselta, uskoo samaan satukirjaan, ja pukeutuu samalla tavalla. Se mitä sen pitäisi tarkoittaa, on että noudattaa lakia ja muita normeja ja kunnioittaa paikallista kulttuuria. Olen myöntänyt ja myönnän edelleen että tässä on haasteita ja epäkohtia mitkä pitää korjata. Mutta se ei tarkoita että kaikki pakolaiset tai maahanmuuttajat on raiskaajia ja sen takia pitää vetää rajat kiinni.



Niin, mutta mitä jos kotiuttamisessa on ongelma? Aloittaen siitä, että voi vaan lorvia himassa tai ostoskeskuksessa (koskee muuten myös ihan kantasuomalaisia) ilman mitään vastikkeita.


En ymmärrä miksi kysymys on relevantti. Ruotsiin jäisin, koska se on musta noista houkuttavin maa. Luultavasti tähtäisin sinne myös jos se olisi kauempana kuin englanti tai albania.

Sitten mä haluan vielä kaksi asiaa sanoa.

1. Miksi ne samat ihmiset jotka rummuttavat sen puolesta että pitää auttaa siellä lähtömaassa (mistä olen jokseenkin samaa mieltä) ovat usein samoja ihmisiä ketkä haluavat katkaista/vähentää kehitysmaa-apua, ja keille ei ikinä tulisi mieleenkään lahjoittaa vaikka kaksi euroa UNHCR:lle? Eikö tässä ole pieni ristiriita?

2. Kun on niitä suomalaisia setämiehiä, ketkä vuosi toisensa jälkeen käy thaimaassa panemassa alaikäisiä ja/tai ihmiskaupan uhreja, niin miten nämä lähesm poikkeuksetta ovat niitä samoja miehiä ketkä täällä iltalehtien kommentiosiossa huutelee että rajat kiinni koska ulkomaalaiset raiskaa? Eikö se ole ihan vitun iso ristiriita? Ja nyt ennen kuin joku ehtii inistä jotain että "se ei ole sama asia" niin kyllä, se.onihan.vitun.sama.asia.

1) maassa maan tavalla - fraasi tarkoittaa minulle sitä, että eletään Suomessa Suomen lakien ja moraalisääntöjensä mukaan. Mene vaikka katsomaan seuraavaa hinttareiden kulkuetta Hesassa niin näet, että mainitsemasi samanlainen pukeutuminen -vertaus on ...hassu.

2) Kaikki maahanmuuttajat eivät ole raiskaajia, enpä ole kuullut että Sven-Olaf niminen hitsaaja Rauman telakalla paljoakaan raiskaisi vapaa-ajallaan, mutta Ahmed Hassan Muhammedit ovat kohtuullisen usein mainittu raiskausuutisissa.

3) islamlähtöisistä maista tulevien kotoutumisessa on ongelmia. Syy on heidän kulttuurissaan ja Islamissa. Mitä luulet, kun 20-vuotta on nuorelle miehelle kouluissa, kotona, moskeijoissa ja kahvipöytäkeskusteluissa toitotettu, että mies on perheen pää, nainen ei saa samoja oikeuksia kuin mies, nainen on alempiarvoisempi kuin mies, nainen saa paljastaa kasvonsa vain miehelleen jne... luuletko, että kun k.o kaveri astuu Suomen rajan yli , hän luopuu kaikesta siitä ajattelutavasta noin vain, niks ja naks? Askel rajan yli ja ihme tapahtuu? No, luopuuko hän ajattelusta parin vuoden kotouttamiskoulutuksen myötä? Varsinkin, koska hänellä on uskonnonvapauslain vuoksi mahdollisuus Suomessa ollessaan käydä kuuntelemassa imaamia paikallisessa moskeijassa, jossa imaami taas opettaa sitä, kuinka nainen on alempi olento.

4) itse en näe mitään järkeä lahjoittaa rahaa millekään järjestölle, koska veronmaksajana tulojani menee jo nyt kehitysapuun. Sen sijaan annan rahaa säännöllisesti suoraan käteen tuntemillani tahoille Suomessa, jotka sitä tarvitsevat. Lisäksi olen adoptoinut lapsen ulkomailta lastenkodista ja antanut pikkuiselle uuden mahdollisuuden hyvään elämään. Paljon järkevämpää hyväntekeväisyystyötä kuin lahjoittaa rahaa jollekin järjestölle, joka kuitenkin nappaa ison osan lahjoituksista oman toimintansa pyörittämiseen. Suora apu, paras apu.

5) mainitse nyt lähde, johon viittaat ”tiedollasi” näistä lapsiinsekaantujista, jotka edustavat pääosin maahanmuuttokriittisiä tahoja? Itse asiassa, olen seurannut vaikkapa Pakkotoistoa jo sen roina.ru -alusta alkaen ja jos sukupuolimoraalista puhutaan, ainut kirjoittaja, joka on myöntänyt käyttävänsä säännöllisesti vaikkapa huorien palveluja on ollut algerialaistaustan omaava kirjoittaja.
 
1) maassa maan tavalla - fraasi tarkoittaa minulle sitä, että eletään Suomessa Suomen lakien ja moraalisääntöjensä mukaan. Mene vaikka katsomaan seuraavaa hinttareiden kulkuetta Hesassa niin näet, että mainitsemasi samanlainen pukeutuminen -vertaus on ...hassu.

2) Kaikki maahanmuuttajat eivät ole raiskaajia, enpä ole kuullut että Sven-Olaf niminen hitsaaja Rauman telakalla paljoakaan raiskaisi vapaa-ajallaan, mutta Ahmed Hassan Muhammedit ovat kohtuullisen usein mainittu raiskausuutisissa.

3) islamlähtöisistä maista tulevien kotoutumisessa on ongelmia. Syy on heidän kulttuurissaan ja Islamissa. Mitä luulet, kun 20-vuotta on nuorelle miehelle kouluissa, kotona, moskeijoissa ja kahvipöytäkeskusteluissa toitotettu, että mies on perheen pää, nainen ei saa samoja oikeuksia kuin mies, nainen on alempiarvoisempi kuin mies, nainen saa paljastaa kasvonsa vain miehelleen jne... luuletko, että kun k.o kaveri astuu Suomen rajan yli , hän luopuu kaikesta siitä ajattelutavasta noin vain, niks ja naks? Askel rajan yli ja ihme tapahtuu? No, luopuuko hän ajattelusta parin vuoden kotouttamiskoulutuksen myötä? Varsinkin, koska hänellä on uskonnonvapauslain vuoksi mahdollisuus Suomessa ollessaan käydä kuuntelemassa imaamia paikallisessa moskeijassa, jossa imaami taas opettaa sitä, kuinka nainen on alempi olento.

4) itse en näe mitään järkeä lahjoittaa rahaa millekään järjestölle, koska veronmaksajana tulojani menee jo nyt kehitysapuun. Sen sijaan annan rahaa säännöllisesti suoraan käteen tuntemillani tahoille Suomessa, jotka sitä tarvitsevat. Lisäksi olen adoptoinut lapsen ulkomailta lastenkodista ja antanut pikkuiselle uuden mahdollisuuden hyvään elämään. Paljon järkevämpää hyväntekeväisyystyötä kuin lahjoittaa rahaa jollekin järjestölle, joka kuitenkin nappaa ison osan lahjoituksista oman toimintansa pyörittämiseen. Suora apu, paras apu.

5) mainitse nyt lähde, johon viittaat ”tiedollasi” näistä lapsiinsekaantujista, jotka edustavat pääosin maahanmuuttokriittisiä tahoja? Itse asiassa, olen seurannut vaikkapa Pakkotoistoa jo sen roina.ru -alusta alkaen ja jos sukupuolimoraalista puhutaan, ainut kirjoittaja, joka on myöntänyt käyttävänsä säännöllisesti vaikkapa huorien palveluja on ollut algerialaistaustan omaava kirjoittaja.

Aika iso respect tolle adoptiolle! Itsellä 3 lasta, mutta adoptiokynnys olisi joskus ollut todellatodella korkea! Juuri tuollaista mikrotason vaikuttamista parhaimmillaan. Inisijät inisee ilmastonmuutoksesta, mutta eivät tee mitään!
Norpan pesäkolaukset, taimien istutukset,roskien keräily jne. oma lentomatkustelu nolliin,mökille paskahuolto miljoonalla eurolla jne...ai, ei enää kiinnostakaan/ei se nyt ilmastonmuutos ookaan niin vakavaa... :)

Itse en juurikaan matkusta, olen konvertoinut joskus autoni etanolille (ei ilmasto vaan omanapa-säästösyistä/tehoa ja vääntöä tuli kivasti lisää) enkä omista mökkiä pilaamassa lähijärveä...näillä meriiteillä pidän hyvällä omallatunnolla autoa tyhjäkäynnillä vaikka koko päivän :)
Tehkäähän perässä!niin pelastetaan mualima!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom