BB PRO Marko Savolainen

Tossa joku vuos sitten Mentula kävi kaverinsa kanssa siellä Espanjassa treenailemassa.Videolla tä espanjalainen kaveri näytti jonku uuden liikkeen mitä ne sit testas,Bulli osas ekalla kerralla tehä just oikein tämä hänen kaverinsa joutu valmentajan opastusta ottamaan vastaan ennenkuin meni oikein.Videota ku katteli ni Mentulalla meni jotenkin ihan luonnollisesti se liike just oikeille lihaksille.Ja se kaveri ei ollu mikään alokas vaan yks niistä mentulan treenikavereista siellä Tampereella.Joku selkäliike se tais olla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No joo, nimenomaan iso kysymys on mikä on viimeisen päälle menemistä, koska mennään pelkän ns.tuntumahomostelun puolelle jne. Itse suosittelisin kyllä ainakin jonkinasteista tuntumahomosteluakin kehonrakennusmielessä treenaaville, koska silloin usein löytää juuri niitä itselle toimivia tapoja saada kohdelihakselle se rasitus mahdollisimman hyvin. Sitten kun alkaa painoja mahdollisesti kasvattamaan ns uudestaan, niin voi sitten funtsin, että missä vaiheessa se tuntuma alkaa liiaksi karkaamaan vs käytettävät painot. Tuossa voi sitten miettiä ja kokeilla, että mikä on itselle toimivampaa, tehdä esim. 30% isommalla kuormalla vai panostaa enemmän siihen ns.tuntumaan. Itsellä ainakin eri lihasryhmien välillä vaihtelua ja liikkeiden välillä tietenkin. Ja kun on tarpeeksi hyvin "hermottunut" lihas sillä tuntumahomostelulla ja kun on jaksanut siihen sarjapainojen uudelleenkasvattamiseen käyttää tarpeeksi kauan aikaa, niin niissä vähän rumemmissakin sarjoissa ja toistoissa se treeni menee ällistyttävän hyvin kohdelihakselle. Mutta ymmärrän hyvin, jos joku ei jaksa käyttää tällaiseen projektiin aikaa ja silloin se on kokeilematta helppo dumata turhaksi pilipalitouhuksi :)

En minä ainakaan ole dumannut. Allekirjoitan kyllä aika lailla kaiken minkä viestissäsi sanot. Vituttaa tuo tuntumahomostelusana hiukan mutta nimenomaan silleen usein löytää sen lihaksen. Kunhan se ei sitten jää siihen että loputtomin tekee liian strictillä tekniikalla ja unohtaa mekaanisen rasituksen tärkeyden, ja progressiivisuuden, muutenkin kuin tekniikan osalta. Voimatasoja pitää kuitenkin saada siedettävälle tasolle ennen ku alkaa liikaa hifistellä, mut siitä varmaan kaikki yhtä mieltä.
 
En minä ainakaan ole dumannut. Allekirjoitan kyllä aika lailla kaiken minkä viestissäsi sanot. Vituttaa tuo tuntumahomostelusana hiukan mutta nimenomaan silleen usein löytää sen lihaksen. Kunhan se ei sitten jää siihen että loputtomin tekee liian strictillä tekniikalla ja unohtaa mekaanisen rasituksen tärkeyden, ja progressiivisuuden, muutenkin kuin tekniikan osalta. Voimatasoja pitää kuitenkin saada siedettävälle tasolle ennen ku alkaa liikaa hifistellä, mut siitä varmaan kaikki yhtä mieltä.

Äh, juu en tosiaan meinannut, että sä olisit dumannut. Tämä on netin hankaluus, kun sun viestiä lainasin, mutta koko teksti ei siihen viittaa. Eikä jaksa uuttakaan viestiä aloittaa, kun aiempi teksti liittyy taas täysin siihen. Pitää alkaa lainailemaan itseä. Mutta joo, olet oikeassa. Tuo mekaanisen rasitus on toki hyvä pointti ja siinäkin tuntuu olevan aika pirusti ihmiskohtaisia eroja. Tai siinä, että mitenkö kauan sillä mehustetaan/ehkä kannattaisi mehustaa.
 
Onko Markolla jotain yleispätevää suositusta treenitiheydestä? Nykyään tuntuu että tosi monet natutkin bodaa sen 5-6 treeniä viikkoon, voisiko vaikkapa kolme kovaa treeniä viikossa riittää hyvään kehitykseen tai olla jopa suotuisampi pitemmän päälle?
 
Onko Markolla jotain yleispätevää suositusta treenitiheydestä? Nykyään tuntuu että tosi monet natutkin bodaa sen 5-6 treeniä viikkoon, voisiko vaikkapa kolme kovaa treeniä viikossa riittää hyvään kehitykseen tai olla jopa suotuisampi pitemmän päälle?
Aika kovia vetoja saa olla jos meinaat kolmella treenillä saada niin paljon aikaan, että viikon tarttee lepoa.
 
Aika kovia vetoja saa olla jos meinaat kolmella treenillä saada niin paljon aikaan, että viikon tarttee lepoa.
Ja jotkut kohtalaisesti menestyneet että yksi sarja per liike riittää mutta varmuudeksi pitää tehdä kaksi...
Itse olen sitä mieltä että jos ihan oikeasti pystyisi tekemään jotain liikettä sen 3-sarjaa todellakin 105% teholla tappiin niin riittäisi kerran viikkoon.
Minä ja väitän että 95% porukasta ei pysty siihen.
 
Norjan suuntaakin tullut näymmä tehtyä vaikutusta :) Olispa ollut kamerakännyt ja netit alkutaipaleella :)
 

Liitteet

  • Screenshot_20190403-170354_Instagram.jpg
    Screenshot_20190403-170354_Instagram.jpg
    403,9 KB · Katsottu: 1 053
23 years old and 280 pounds. At that time everything works, I call it a "goodflow". I mean, all the food I eat go straigth to the muscle and everytime I go to the gym I break my records. That was funny time.

Joka kerta leuka lattiaa näistä Maken parikymppisenä otetuista kuvista, nuo rintalihat ansaittee jo nimen mannerlaatat:rock::worship:
 
Aaltosen Kalle tais suositella ainaki alakutaipaalella oleville 3 jakosta, tyylillä. MA=Rinta/Olka/ojentaja TI=Lepo Ke=Selkä/Hauis TO=Lepo PE=Jalat LA-SU=Lepo, Olikohan vielä Tyyliin 3-4liikettä per lihas, kovia suoria sarjoja. Kallella ainakin vaikuttaa ihan hyvin tietotaitoa olevan reenauksesta ja kaikkeen siihen liittyvästä, puhuu myös siitä "Yatesmaisesta" kovan reenin puolesta.
 
Ja jotkut kohtalaisesti menestyneet että yksi sarja per liike riittää mutta varmuudeksi pitää tehdä kaksi...
Itse olen sitä mieltä että jos ihan oikeasti pystyisi tekemään jotain liikettä sen 3-sarjaa todellakin 105% teholla tappiin niin riittäisi kerran viikkoon.
Minä ja väitän että 95% porukasta ei pysty siihen.
105% olis kyl kova. Siihen ei nyt vaan pysty kukaan ja väitän et 95% porukasta ei pääse edes 95% tehoihin.
 
Aaltosen Kalle tais suositella ainaki alakutaipaalella oleville 3 jakosta, tyylillä. MA=Rinta/Olka/ojentaja TI=Lepo Ke=Selkä/Hauis TO=Lepo PE=Jalat LA-SU=Lepo, Olikohan vielä Tyyliin 3-4liikettä per lihas, kovia suoria sarjoja. Kallella ainakin vaikuttaa ihan hyvin tietotaitoa olevan reenauksesta ja kaikkeen siihen liittyvästä, puhuu myös siitä "Yatesmaisesta" kovan reenin puolesta.
Missä on vatsat ja pohkeet ? Omasta mielestä 3 lihasryhmää alkaa olla jo aika paljon kun tehdään vielä 3-4 liikettä per lihas ? Jos teet rinnan ja olkapäät niin eihän siinä jää mitään tehoja ojentajille ja sit vielä niitä 3-4 liikettä ? Way too much.
 
105% olis kyl kova. Siihen ei nyt vaan pysty kukaan ja väitän et 95% porukasta ei pääse edes 95% tehoihin.

Jos pilikkua pahasti nussitaan nii eihän se ole edes mahollista tehdä yli 100% olettaen että 100% on se katto. Siksi yleensä teen ite sen 90-95% jotta jää parantamisen varaa koska sitä aina on, jos pääsisin 100% se tarkottaisi että olisin mestari siinä. Näin siis minun kirjassani.
 
Missä on vatsat ja pohkeet ? Omasta mielestä 3 lihasryhmää alkaa olla jo aika paljon kun tehdään vielä 3-4 liikettä per lihas ? Jos teet rinnan ja olkapäät niin eihän siinä jää mitään tehoja ojentajille ja sit vielä niitä 3-4 liikettä ? Way too much.
No pohkeet kuuluu jalkoihin vielä viimeksi kun itse tarkistin :D Oisihan ne voinut eritellä. En muista tota tarkalleen taisi olla tyyliin 3rinnalle, 3 olkapäille ja oliko 3 ojentajille. Jos on IG ja kiinnostaa nii käy katso Kalle Aaltonen ja sieltä tallennetuista tarinoista Crew03 osio vissiin.

E. Kävin tarkistaa, oli juuri tuo 3 liikettä per lihas, en nyt sitä pitäisi vielä paljona. Ja jaosta sen verran että KE oli jalat ja PE selkä/hauis.
 
Aaltosen Kalle tais suositella ainaki alakutaipaalella oleville 3 jakosta, tyylillä. MA=Rinta/Olka/ojentaja TI=Lepo Ke=Selkä/Hauis TO=Lepo PE=Jalat LA-SU=Lepo, Olikohan vielä Tyyliin 3-4liikettä per lihas, kovia suoria sarjoja. Kallella ainakin vaikuttaa ihan hyvin tietotaitoa olevan reenauksesta ja kaikkeen siihen liittyvästä, puhuu myös siitä "Yatesmaisesta" kovan reenin puolesta.
Yates sanoi että yksi sarja per lihas ois riittävä joten se siitä... siis kun sen tekee oikeasti loppuun.
 
Yates sanoi että yksi sarja per lihas ois riittävä joten se siitä... siis kun sen tekee oikeasti loppuun.

Niin, selvennän että Yatesmainen=Yatestyylinen, eli siihen suuntaan kuitenkin, suoria sarjoja, itselle raskailla painoilla. Jos oisin suoraan Yatesin tyyliä tarkottanu oisin kyllä sanonu että Yatesin tyyli.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom