BB PRO Marko Savolainen

Mun pointti oli vaan, että imo 3000kcal kiinteää ruokaa ei ole paljon. Ymmärrän kyllä senkin, että toiset on huonoja syömään ja silloin 3000kcal ruuasta voi olla vaikea saada alas, siinä tapauksessa on ihan järkevääki ottaa ravinteista enempi jos kiinteä ruokaa ei saa menemään alas

Ehkä(disclaimer: tämä on vain minun mielipiteeni, eikä linjassa minkään muun tahon ajatusten tai oletusten kanssa) herrat ajoi takaa, että myös nämä 3000kcal edestä litkuja täyttävät mahaa kiitettävästi, jos ei esim juo pelkkää rypsiöljyä. Sitähän tarvittais vaivaiset 3dl :cool:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lainaappa mun quote missä nii väitin??? "Ei syönyt kyllä paljon. Omien sanojensa mukaan 6000kcal meni enimmillään ja siitäkin puolet litkuina. Toki jonkun mielestä 3000kcal ruokaa päivässä on paljon mutta minusta ei ole"
Syöppä seuraavat 2 vuotta joka päivä 3000 kiinteästä ja 3000 litkuina. Katotaan sitten oletko samaa mieltä, että 3000 kaloria kiinteää sapuskaa on vähän!!
 
Tämä keskustelu menee jo koomisuuden puolelle. 3000kcal ruuasta on minun mielestä aika vähän. Tottakai se pötsi täyttyy jos tuon ruuan lisäksi vetää 3000kcal lisäksi litkuina!!!
Mutta jos joku vetää 3000kcal ruuasta + 3000kcal litkuina päivässä, en sanoisi että kyseinen henkilö on kova syömään!!!!
 
Tämä keskustelu menee jo koomisuuden puolelle. 3000kcal ruuasta on minun mielestä aika vähän. Tottakai se pötsi täyttyy jos tuon ruuan lisäksi vetää 3000kcal lisäksi litkuina!!!
Mutta jos joku vetää 3000kcal ruuasta + 3000kcal litkuina päivässä, en sanoisi että kyseinen henkilö on kova syömään!!!!
Ai? Kyllä mä vaan voin sanoa. Miten ihmeessä sä voit noin sanoa? Kaloreita niissä juomissakin on!
 
Tää nyt taas riippuu niin monesta asiasta :D Toki jos sen 3k ottaa tuoremehulla tai rypsiöljyllä niin helppo se on extrana 3k päälle ottaa. Nesteen määritelmä tässä tapauksessa on aika laaja.
 
Seon sun mielipide ja sulla on täys oikeus siihen niinkuin minullakin omaani.
Pitäis laittaa galluppi pystyyn: Onko 3000 kcal kiinteästä + 3000 kcal nestemäisestä päivässä määrällisesti paljon? Mulle ainakin on. Aivan helvetin paljon.

Kyllähän tuollaisen 3000 kcal syö, mutta siihen kun pitäisi vetää vielä 3000 kcal edestä perseen makuisia litkuja, niin saattaa alkaa aika pian vituttaa. Mutta kokeilepa huvikseen ja kerro sitten menikö ihan heittämällä niin, että voisi ottaa tavaksi. Ei tarvitse käyttää edes niitä 90-luvun persejauhoja.
 
Niin mitä sitten. Sanoit itsekin, että täyttää ne litkutkin, eli kokonaisuus ratkaisee. Ihan kuin et kuitenkaan osaisi laskea 1+1. On ihan eri asioita syödä 3000 kcal, juoda 3000 kcal ja yhdistää ne.

Osaan kyllä laskea. Missään vaiheessa en vähätellyt tuota kokonais kalorimäärää tai sitä täyttääkö tuo vatsan. Oma pointti oli vaan, että kiinteää ruokaa tuossa on vähän. Omalta osalta saa nyt tää jankkaaminen olla tässä.
 
Osaan kyllä laskea. Missään vaiheessa en vähätellyt tuota kokonais kalorimäärää tai sitä täyttääkö tuo vatsan. Oma pointti oli vaan, että kiinteää ruokaa tuossa on vähän. Omalta osalta saa nyt tää jankkaaminen olla tässä.
No millä vitun logiikalla sä voit unohtaa sen nestemäisen määrän? Mä en ymmärrä. Et sä vain voi tulla sanomaan, että 3000 kcal kiinteää ruokaa on vähän jos siinä on mukana myös muuta. 3000 kcal litkuista on 750 g jauhoja. Siitä vain yrittämään sitten.
 
Pitää pitkälti paikkaansa harrastelijoiden jne kohdalla, mutta kyllä täällä Suomessa on aika paljon tosissaan kisaavia, jotka ei ehkä ihan tolla asenteella ole. Eli kyllä siellä reenataan ja panostetaan varmasti tosissaan (Kille yms). Se, että Marko eli lajille 24/7 ei niin isoa eroa tee muihin, jos ottaa huomioon paljon Marko kehittyi muutamassa vuodessa pro tason massoihin. Kyllä siellä geenit (niin kyky ottaa lääkkeitä vastaan kuin lihaskasvukin) oli ne merkittävimmät tekijät. Ja kertoo sekin, että jos kisadietin "varusteisiin" meni 15k€, niin moniko sm tason kisaaja vetää 15k€ settejä? Veikkaan, ettei ihan jokainen.

Omasta mielestäni kiinnostavin asia Maken uralla on hänen harjoittelunsa. Kiinnekohtana pidän sitä aikajaksoa, kun Rännälä veti kaikki Maken treenit läpi. Treenit olivat tiettävästi silloin hyvin kovat (ikävä kyllä en itse niitä koskaan ollut näkemässä). Rännälän mukaan niitä olisi voinut vielä koventaakkin, mutta loukkaantumisriskit olisivat olleet liian suuret, johtuen Maken hirvittävistä voimista. Tämän ajanjakson treenejä olisi hyvä verrata myös Maken alkuaikojen - kun kehitysputki alkoi -, sekä Rännälän jälkeisen ajan treeneihin. Tämän lisäksi syöminen ja lepo näinä eri ajanjaksoina. Lääkehuoltoa en taas pidä erityisen mielenkiintoisena osiona, vaikka en sen osuutta halua vähätelläkkään. Mutta omasta mielestäni todellisen "sacrificen" ydin on siinä, miten mies harjoittelee ja järjestelee asiansa kehittymisensä eteen. Ideana olisi siis tutkia tarkemmin syyn ja seurauksen aiheuttamia muutoksia Maken treeniuralla. Lääkkeillä ei taas itsesään ole mitään statusarvoa, ne ovat vain työkalut jotka auttavat pääsemään pidemmälle, kuin ilman niitä.
 
3000kcal appelsiinimehuakin on 6 litraa, voi kokeilla juoda ton 3000kcal ruuan paalle, vaikka tuo ruoka olis rasvaista (ei siis bodiruokaa) niin voi olla etta ei ihan helposti mene alas normipakkislaiselle
 
Pitäis laittaa galluppi pystyyn: Onko 3000 kcal kiinteästä + 3000 kcal nestemäisestä päivässä määrällisesti paljon? Mulle ainakin on. Aivan helvetin paljon.

Kyllähän tuollaisen 3000 kcal syö, mutta siihen kun pitäisi vetää vielä 3000 kcal edestä perseen makuisia litkuja, niin saattaa alkaa aika pian vituttaa. Mutta kokeilepa huvikseen ja kerro sitten menikö ihan heittämällä niin, että voisi ottaa tavaksi. Ei tarvitse käyttää edes niitä 90-luvun persejauhoja.

Eikai kukaa nyt noita paskan hajusia ja makusia litkuja vetele.. Eiks helpoin ole lyödä blenderii tavaraa, riisimuroja/corn flakes, sinne vähäsen sitä paskan makusta pieruheraa, banaani, maitoa? Ja ehkä jotai vadelmaa pikkusen tms ni peittyy pierun haju. 1,5L ku pyöräyttää ni ei se kauaa kyllä nälkää pidä.
 
Eikai kukaa nyt noita paskan hajusia ja makusia litkuja vetele.. Eiks helpoin ole lyödä blenderii tavaraa, riisimuroja/corn flakes, sinne vähäsen sitä paskan makusta pieruheraa, banaani, maitoa? Ja ehkä jotai vadelmaa pikkusen tms ni peittyy pierun haju. 1,5L ku pyöräyttää ni ei se kauaa kyllä nälkää pidä.
1.5 litrassa tuota on myös muutama sata kaloria. Niitä saa vetää päivän mittaan vähän useamman, että saa kolme tonnia täyteen. Tai vaikka olis tuhatkin kaloria satsissa, niin sitä saa silti litkiä 4.5 litraa. Jo alkaa nälkä pysyä poissa. Ja kyse oli kylläkin siitä mitä Make veteli aikoinaan. Ei siitä kuka muka vetää kolme tonnia pieruherasta ja maltosta.
 
Joko voidaan palata takas olennaiseen eli yleiseen hämmästelyyn kuinka kova kunto oli -97 ja jossitteluun siitä ketä ois vienyt JOS.

Markolle tsemppiä ja terveyttä arkeen!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom