BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Menestynein mies. Älkää jaksako yrittää ettiä mitään porsaanreikiä mun kommenteista tai nussiko pilkkua jos ette mitään muuta sanottavaa keksi...

Pitää kuitenkin muistaa, että Sihvosen meriiitit eivät tästä enää lisäänny, sillä kisaa vitsiliitossa, jonka tuloksia ei voi laskea mihinkään . Sillä jos nekin lasketaan, niin suomen menestynein mies kehonrakentaja on maailmanmestari Tape Valkonen.
 
Mentula on isompi? Siitähän täälä puhutaan kun ”kunnosta” puhutaan? Sihvonen on Suomen kaikkien aikojen menestynein kehonrakentaja. Eikä kukaan ole ikinä ollut lähelläkään Mikan fysiikkaa tai kuntoa (kireys).

Puhun siitä että Maken 97 kunto oli kehonrakennusmielessä kovin mitä Suomalaisella on nähty. Massa, malli ja riittävä kireys. Arvostelulajeissa näiden puheiden järkevyys on vähän niin ja näin. Tuokin on oikeastaan vaan meikäläisen ja näemmä helvetin monen muun mielipide että Maken piikki kunto oli kovin.
 
Huoh. Voisin melkein lyödä vaikka vetoa, että 90% näistä Savolaisen ihailijoista on esimerkiksi meikäläistä 15+ vuotta vanhempia.. ”Pitää olla iso, että voi olla kova ja turha edes verrata Markoon. -97 kaikki oli paremmin ja blaa blaa...”... Näillä samoilla tyypeillä on mitä luultavammin myös yleinen elämänkatsomus luokkaa ”kaikki on hyvin niin kauan, kun MIKÄÄN EI MUUTU!!” :LOL: Pitää tavallaan viimeiseen asti yrittää todistaa ns. uudelle sukupolvelle, että te ette ole mitään ja silloin ku me oltiin nuoria niin sitä ja tätä ja Savo-Make -97 ja Markon hauikset ja Colemanin melkein voitti jne... ”Ei nämä nykyajan Sihvilät ja muut niin ei ole mitään Markoon verrattuna eivätkä tule ikinä olemaan!”
Itse en ole vielä edes 20v, mutta voin sanoa, että kyllä sen jokainen näkee kuvista ja videoista että ei millään voi yhtäkään tässä maassa kilpaillutta kehonrakentajaa verrata savolaiseen. Sihvonen on todella kova, mutta ei pärjää silti makelle lihasmassassa eikä lihasten mallissa.
 
Ei oo totta, taas joku kaivanu ton 97-kuvan esiin. No, Savolaisen potentiaali on varmaankin ollut se kovin, mutta tekeekö se hänestä sitten kaikkien aikojen parhaan suomalaisen kehonrakentajan, se onkin eri juttu se. Kuka mitäkin arvostaa, yhtä huippua vai pitkää menestyksekästä uraa. Nää on pitkälle makuasioita, mutta itse arvostan enemmän jälkimmäistä. Savolaisella oli kovin piikki, mutta hän on ollut myös, imo, Suomen lahjakkain potentiaalinsa ryssijä. Savolaisen urassa on paljonkin sellaista suoranaista järjen puutetta (jota jotkut kutsuu omistautumiseksi) jossa ei ole mielestäni mitään ihannoitavaa tai esimerkiksi otettavaa. Voi kysyä, olisko Colemanista tullut kaikkien aikojen kovin sillä yhdellä mister Olympialla vai tarvittiinko legendaksi nimeämiseen kahdeksan voittoa?
Mutta jokainenhan saa arvostaa mitä haluaa. Itse tykkäsin mm. Jorma Rädystä. Kike oli omalla tavallaan kova, esikuva ja niitä harvoja kaikelle kansalle tuttuja kehonrakentajia, mutta kilpailu oli tuohon aikaan melko kesyä ja naiskehonrakentajat olivat jossain nykyisen bikinin ja body fitneksen välissä.
 
Ei oo totta, taas joku kaivanu ton 97-kuvan esiin. No, Savolaisen potentiaali on varmaankin ollut se kovin, mutta tekeekö se hänestä sitten kaikkien aikojen parhaan suomalaisen kehonrakentajan, se onkin eri juttu se. Kuka mitäkin arvostaa, yhtä huippua vai pitkää menestyksekästä uraa. Nää on pitkälle makuasioita, mutta itse arvostan enemmän jälkimmäistä. Savolaisella oli kovin piikki, mutta hän on ollut myös, imo, Suomen lahjakkain potentiaalinsa ryssijä. Savolaisen urassa on paljonkin sellaista suoranaista järjen puutetta (jota jotkut kutsuu omistautumiseksi) jossa ei ole mielestäni mitään ihannoitavaa tai esimerkiksi otettavaa. Voi kysyä, olisko Colemanista tullut kaikkien aikojen kovin sillä yhdellä mister Olympialla vai tarvittiinko legendaksi nimeämiseen kahdeksan voittoa?
Mutta jokainenhan saa arvostaa mitä haluaa. Itse tykkäsin mm. Jorma Rädystä. Kike oli omalla tavallaan kova, esikuva ja niitä harvoja kaikelle kansalle tuttuja kehonrakentajia, mutta kilpailu oli tuohon aikaan melko kesyä ja naiskehonrakentajat olivat jossain nykyisen bikinin ja body fitneksen välissä.

Tuossapa nyt viime päivinä ollut puhetta juuri kovimmasta huippukunnosta.
 
Markolla oli yks hyvä kisa, jota jaksetaan muistella. Tosin ei ollut palkintosijoilla. Paras suomalainen kehonrakentaja marko ei ole, kun katsotaan uraa kokonaisuutena. Paras kehonrakentaja käy useammat kisat, useampina vuosina tuoden parempaa pakettia kisalavalle ja menestyy(voittoja, overalleja, palkintosijoja). Paras kehonrakentaja myös huomioi aktiiviuran jälkeisen ajan ja ei treenaa siten, että katkenneet lihat tuo menestymistä estävää haittaa.

Markolla oli saumat mihin vaan, mutta tais muut asiat olla tärkeämpiä kuin kehonrakentajan arjen eläminen. Tuotahan se all in mentaliteetti on, mutta kun pitäis jaksaa tehdä pitkäjänteisesti vuodesta toiseen... Markolla oli yks kova kunto ja sairaat treenit ja sit ne sivuraiteet. Hurja ukko, mutta ei paras kehonrakentaja.

ts. mun silmissä paras yksittäinen kunto ja paras kehontakentaja voi olla eri asioita.

Saa olla vapaasti eri mieltä. Ei parhaalle kehonrakentajalle ole virallista määritelmää.
 
Aina sama keskustelu vähän eri twistillä. Ei siinä mitään, saahan näitä miettiä. Minusta asian voi ottaa tuohon kädelle paijattavaksi sillä viisiin, että miettii, olisiko kukaan suomalainen kehorakentaja parhaassa kunnossaan voittanut ensimmäistäkään posea Savolaisen -97 kuntoa vastaan? Ja jos, niin montako?
 
Marja Lehtosta on myos vaikea lyoda jos puhutaan huippukunnosta seka uran pituudesta. 9 vuotta ammattilaisena ja parhaana sijoituksena kolmossija Olympiassa. Kikea voi toki dissailla jos haluaa silla verukkeella etta kilpailun taso ei ollut sita mita se on tana paivana mutta eihan Kikella ollut aikakonetta jolla han olisi voinut tietaa mita tulevaisuudessa tapahtuu. Meni ja voitti silloisilla kriteereilla.
 
Aina sama keskustelu vähän eri twistillä. Ei siinä mitään, saahan näitä miettiä. Minusta asian voi ottaa tuohon kädelle paijattavaksi sillä viisiin, että miettii, olisiko kukaan suomalainen kehorakentaja parhaassa kunnossaan voittanut ensimmäistäkään posea Savolaisen -97 kuntoa vastaan? Ja jos, niin montako?

Joku saattaisi voittaa pohkeet. Kaikki pohkeista ylöspäin 100-0 Markolle. GOAT suomibodari.
 
Marja Lehtosta on myos vaikea lyoda jos puhutaan huippukunnosta seka uran pituudesta. 9 vuotta ammattilaisena ja parhaana sijoituksena kolmossija Olympiassa. Kikea voi toki dissailla jos haluaa silla verukkeella etta kilpailun taso ei ollut sita mita se on tana paivana mutta eihan Kikella ollut aikakonetta jolla han olisi voinut tietaa mita tulevaisuudessa tapahtuu. Meni ja voitti silloisilla kriteereilla.
Naisten kehonrakennus on melkein eri laji kuin miesten kehonrakennus
 
Niinku missä koskaan olen mollannut Maken kisakuntoa? Nyt alkaa riittään sunkin paskanpuhuminen täällä. Ja mikä siinä tällä forumilla nykyään on, että tohonkin viestiin onnistuit saamaan vittuilua? Hä?

Relaas nyt taas hiukan. Miksi helvetissä olet täällä nykyään kireänä kuin viulun kieli. Otatko jokaisen lauseen vittuiluna?

Mä TARKOITIN sitä, että sä oot monesti mollannut tota 97 sitä 97 tätä.
Lähinnä olet mollannut tota hehkuttamista kun aikaa kulunut 20v jne.. Ja tää mielikuva mulle on tullut ihan sun omista viesteistä. Ja kun tota hehkuttamista arvostelet välillä aika kärkkäästikin, tulee semmoinen olo väkisinkin että nyt ei ole arvostus kohdallaan. Minkä mä sille voin. Ihmisille tulee erilaisia mieliyhtymiä erilaisista viesteistä. Takaan etten ole ainut täällä tän mun ajatuksen kanssa.
Totta helvetissä toi -97 toistuu täällä, (ja hyvä niin) ja siitä ei kaikki tykkää. Mutta miksi?

Mä oon sitämieltä, että mitä kauemmin tosta on, ja niinkauan kun kukaan ei tohon kuntoon yllä, se tekee tosta vuosi vuodelta vain enemmän kunnioitettavan ja täysin käsittämättömän saavutuksen.
Saavutettu kunto kisailla tasaväkisesti Ronnie Colemanin vieressä on jotain sellaista, joka tuo kylmät väreet iholle joka kerta kun videon tai kuvia katsoo. Ja niin pitää ollakkin. Pitää olla ylpeä suomalaisesta saavutuksesta, vaikka se lyhyeksi jäikin.
Muualla maailmalla se noteerataan edelleen tänä päivänäkin, niin miksei täällä saisi.

Se oli mun pointti. Mutta jos otat tän vittuiluna niin minkäs helvetin mä sille sitten voin.
 
Miksi helvetissä olet täällä nykyään kireänä kuin viulun kieli
Juuri tämän ongelman takia, että joka paikkaan pitää jotain negatiivista tunkea. Siihen me ollaan nyt puututtu ja ala katsomaan ettei enää toistu.
 
Aivan perkeleen kovia ukkoja oli vastassa. Ronnie, Levrone, Nasser, Milos, Priest, Dillet..

Kyllähän sitä muistellaan paljon vanhempiakin urheilutapahtumia. Itsekkin muistelen sellaisia urheilutapahtumia minkä aikoihin en ole syntynytkään, esim. Muhammed Alin matsit 70-luvulla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom