Mielenkiintoinen havainto, varsinkin kun nyt ollaan Suomen suurimmalla bodyfoorumilla ja tunnetusti bodareitten suurin helmasynti on narsismi. Pääseekö pantteri pilkuistaan tai seepra raidoistaan?
Nyt mennään asian ytimeen. Tiedän että kirjoitustyylini voi olla ajoittain raskasta, mutta ei kuitenkaan niin raskasta kuin Maken huippukauden treenit.
Mutta Makea esikuvana pitäen pyrin toki kirjoittamaan paremmin kuin...ainakin kuin itse aiemmin. Salilla taas pyrin tekemään treenit paremmin ja kovemmin kuin naapuri. Usein myös uskon itsekin tekeväni asiat paremmin, kuin muut. Ikävä kyllä muutkin tavoitteellisesti treenaavat ajattelevat samoin. Voivatko kaikki olla sitten yhtä aikaa parempia kuin muut? Itse asiassa narsistinen
"parempi(a), kuin muut" -asenne on varsin yleismaailmallinen ilmiö: politiikassa, uskonnoissa, ideologioissa, yritysmaailmassa, urheilussa, foorumeilla, bodauksessa varsinkin...jns.
Olenko sitten parempi, kuin muut? Siltä varalta, että elän itsepetoksessa ja luulen oleva muita parempi, niin tässä ja nyt, todistajien läsnäollessa ja käsi näppäimistöllä vakuutan ja vannon, että en ole. Taakkani on kuitenkin se, että olen seurannut bodausta kauemmin, kuin suurin osa pakkiksen jäsenistä, sen lisäksi, että olen lukenut melko paljon bodausta, dopingia ja muuta alaan liittyvää tai sitä sivuavaa kirjallisuutta. Ikävä kyllä osa pakkislaisista on joutunut syyttömästi kärsimään tämän johdosta, joidenkin raskaiden ja narsistissävytteisten kirjoitusteni tuomien lukukokemusten kautta. Elleivät muut foorumilaiset satu vielä elämään lankeemusta edeltävässä olotilassa, niin sitten olen ainoa tänne kirjoittava narsistinen "parempi, kuin muut" -ihminen. Tästä pahoittelut. Ikävä kyllä en voi luvata, että pääsisin eroon paheistani.