BB PRO Marko Savolainen

Taakkasi on, että yrität tuota esille hieman liikaa tota sun "paremmuuttasi".. Tossakin kirjotelmassa sun piti ilmoittaa, että oot seurannut bodausta kauemmin kuin muut täällä ja tiedät siitä enemmän kuin muut. Ihan sun omalta kannalta toivon, että et ole yhtä raskas ihminen livenä, koska harva jaksaa tollasta kauaa kuunnella.

Että siis "hieman liikaa" yritän tuoda esille "paremmuuttani" tai väitän tietäväni bodauksesta enemmän kuin muut? Olisin tietysti voinut ilmoittaa lakonisesti, että olen seurannut bodausta "noin puoli vuosisataa". Jokainen olisi sitten voinut arvottaa sen tiedon oman mielensä mukaan. Onko sitten väärin yrittää perustella näkemyksiään joskus vähän seikkaperäisemminkin, kuin on totuttu, vaikka vähän rikkoisikin etikettiä? Toisaalta tämäkin foorumi pitää sisällään sivukaupalla todistuksia siitä miten yksi sun toinen yrittää olla toistaan nokkelampi tai esittää paremmat perustelut väitteelleen, kuin muut. Normaalia nettikeskustelua siis, eikä haittaa itseäni millään tavoin. Roina ja treeniväittelyissä tämä on usein arkipäivää.

En ole missään väittänyt olevani muita parempi. Täällä monia, joilla on edellytyksiä treeni, ravinto tai roinaguruiksi. Tietävät niihin liittyvät asiat paremmin, kuin minä. Ovat siis parempia asiantuntioita, kuin itse olen. Voisin nimetä moniakin. En koe heidän "paremmuuttaan" itselleni millään tavoin uhaksi.
Se että olen vuosissa laskettuna seurannut ja harrastanut bodausta kauemmin kuin suurin osa tämän foorumin jäsenistä on kuitenkin fakta, kuten myös se, että olen melko paljon lukenut dopingiin ja antidopingiin liittyvää sosiologista ja filosofista tekstiä, koska oma intressini on lähinnä bodaus ja douppaus sosiaalisena ilmiönä. Pitäsikö näistä asioista sitten vaieta? Nämä mielenkiinnot tulevat myös esille omissa kirjoituksissani. Ne eivät tietenkään tee minusta muita "parempaa" tai edes niistäkään asioista kaikkia muita tietävämpää, vaan tarjoavat vain joitakin sellaisia näkökulmia ja taustatietoja joistakin asioista, joita ei kaikilla välttämättä ole. Eikä voikaan olla, ellei ole identtistä historiaa ja kokemusta minun kanssani.

Ps. Persoonani "raskaudesta" voin lohduttaa sen verran, että netti on netti ja live on live. Itseni kanssa tulen myös hyvin toimeen. Ei muidenkaan kanssa ole ongelmia. Livenä en koskaan rasita ketään asiasta osatonta tai viatonta osapuolta raskailla monologeillani, ellen satu olemaan erityisen leikkisällä tuulella. Eikä show kestä pitkään. Silloinkin kärsivänä osapuolena on puolisoni. Pisteet hänelle. Miksi sitten roikun Pakkiksella? No, rakkaudesta lajiin! :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tää vääntyyy ny Savolaisen Markun ketjusta pahasti sivuraiteelle ...... ilmeisesti turhautumista Supermassan faniporukalla :LOL:

Voisko Supermassa laittaa vaikka yhden klipin jostain treenistä ni palattaisiin "polulle" .... miten ois ne kuuluisat pohkeet




-So its goes - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)
 
Tää vääntyyy ny Savolaisen Markun ketjusta pahasti sivuraiteelle ...... ilmeisesti turhautumista Supermassan faniporukalla :LOL:

Ei välttämättä. Kaikki liittyy kaikkeen. Eikä kaikkea ole vielä kerrottu. Mutta sen sanon, että aluksi olin hieman skeptinen siihen, että Make avautui julkisesti roinankäytöstään. Mutta ajat ovat muuttuneet ja nyt olen sitä mieltä, että Make teki kuitenkin oikean ratkaisun asian suhteen. Olen myös siinä asiassa samaa mieltä, että kilpakehonrakennukseen liittyvää roinankäyttöä ei voi terveyssyistä suositella kenellekkään, vaikka roinaaminen onkin välinerationaalisuuden kannalta katsottuna tehkokkain tapa päästä tuloksiin. Mutta jos joku sen tien valitsee, niin toivoa sopii, että tekee terveytensä eteen sen, minkä niissä olosuhteissa pystyy tekemään.

Nyt kun Make on avannut tien roinakeskusteluihin julkisessa mediassa melko hyvällä vastaanotolla - myös toimittajien taholtta, niin seuraava vaihe voisi olla se, että roinaamisesta alettaisiiin puhua vielä analyyttisemmin kuin nyt, tuoden esille mahdollisimman puolueettomasti historialliset, sosiologiset ja lääketieteelliset näkökulmat. Myös eettiset sekä roinaamisen oikeuttamiseen ja yksilön autonomiaan liittyvät kysymykset tulisivat käsittelyyn. Vaikka en muista suorissa keskusteluissa kenenkään sitä tehneen, niin filosofisen argumentoinnin keinoin roinaamisen perusteltu oikeuttaminen on kohtuullisen yksinkertainen tehtävä. Tällä en tarkoita sitä, että suosittelen tässä edelleenkään roinaamaan, vaan sitä sitä, että roinaamisen perusteltu oikeuttaminen ei (terveysriskeitä tai muista vastaväitteistä huolimatta) ole niin mahdoton tehtävä, kuin jotkut ehkä luulevat. Mutta aika näyttää mihin julkiset roinakeskustelut lähtevät menemään, vai loppuvatko kokonaan?
 
[QUOTE="Hammer, post: 5444831, member: 329"
Nyt kun Make on avannut tien roinakeskusteluihin julkisessa mediassa melko hyvällä vastaanotolla - myös toimittajien taholtta, niin seuraava vaihe voisi olla se, että roinaamisesta alettaisiiin puhua vielä analyyttisemmin kuin nyt, tuoden esille mahdollisimman puolueettomasti historialliset, sosiologiset ja lääketieteelliset näkökulmat. Myös eettiset sekä roinaamisen oikeuttamiseen ja yksilön autonomiaan liittyvät kysymykset tulisivat käsittelyyn. Vaikka en muista suorissa keskusteluissa kenenkään sitä tehneen, niin filosofisen argumentoinnin keinoin roinaamisen perusteltu oikeuttaminen on kohtuullisen yksinkertainen tehtävä. Tällä en tarkoita sitä, että suosittelen tässä edelleenkään roinaamaan, vaan sitä sitä, että roinaamisen perusteltu oikeuttaminen ei (terveysriskeitä tai muista vastaväitteistä huolimatta) ole niin mahdoton tehtävä, kuin jotkut ehkä luulevat. Mutta aika näyttää mihin julkiset roinakeskustelut lähtevät menemään, vai loppuvatko kokonaan?[/QUOTE]

Ottaa horppaa jos haluaa, ei siihen muuta oikeutusta tarvitse.
 
Ottaa horppaa jos haluaa, ei siihen muuta oikeutusta tarvitse.[/QUOTE]
Jenkeis.."ylläri" Piana muistaakseni väitti saaneensa droppeja reseptillä .. muistuttakaa jos muistan väärin. Anyway .. ei koskaa täs valtios ..
 
Jenkeis.."ylläri" Piana muistaakseni väitti saaneensa droppeja reseptillä .. muistuttakaa jos muistan väärin. Anyway .. ei koskaa täs valtios ..

Ainoat AAS mitä virallisesti edes nykypäivänä ihmiskäyttöön valmistetaan ovat pitkälti testo ja nandroloni. Ja muista kiisseleistä kasvuhormoni, hcg, ai:t ja sermit.

Loput tehdään yksinkertaisesti ug:na tai eläinlääkintäsertifikaateilla(jotka päätyvät kyllä pelkkään ihmiskäyttöön).

Että kyllä se Pianakin ihan ug:ta veti siinä missä muutkin jos nandrolonista eksoottisempaa halusi käyttää. Eikä kehonrakentaja pitkälle pötki HRT-protokollilla muutenkaan. Ja huhut kertoi, että oli isomman skaalan kauppias alalla.
 
Viimeksi muokattu:
Ainoat AAS mitä virallisesti edes nykypäivänä ihmiskäyttöön valmistetaan ovat pitkälti testo ja nandroloni. Ja muista kiisseleistä kasvuhormoni, hcg, ai:t ja sermit.

Loput tehdään yksinkertaisesti ug:na tai eläinlääkintäsertifikaateilla(jotka päätyvät kyllä pelkkään ihmiskäyttöön).

Että kyllä se Pianakin ihan ug:ta veti siinä missä muutkin jos nandrolonista eksoottisempaa halusi käyttää. Eikä kehonrakentaja pitkälle pötki HRT-protokollilla muutenkaan. Ja huhut kertoi, että oli isomman skaalan kauppias alalla.
Primobolan ja metandienonivalmisteet. Molempia on saanut Suomenkin apteekista. Lisäksi Provironia taitaa saada edelleen ellei ole lopetettu. Ja sitten tietenkin GH kuten mainitsitkin.
 
Meadows sanoi jollain seminaarivideolla että jenkeissä yksityisiltä klinikoilta on äärimmäisen helppo saada resepti testolle sekä kasvulle. Että käytännössä ei ole ku pyytää.
 
Markon vinkkejä kokeiltu ja kyllä vaan toimii. Hemmetin hyvä tuo 5 sekunnin negatiivinen vaihe. Ei noin yksinkertaisiakaan asioita tule kokeiltua jos niistä ei tiedä :D
Ai ai, vituiksi meni.
Se oli 5 sek sääntö. 4s alas ja 1s ylös. 8 toistoa on 40 sekuntia.

Sulla menee 5s negatiivisella koko treeni pilalle kun virhe vielä kertautuu joka toistolla ja sarjalla.
 
Keijo Reiman on itseasiassa myös meikäläisen eka sankari..


View: https://www.youtube.com/watch?v=eeIHEasZ9mE

Tuli mieleen että eikös noi verisuonet pysty hoitamaan kondikseen kirurgin toimesta...? .. vasurin käden suonia voi vetää pois varmaan 20 cm kirurgin toimesta etkä olis mikään "huijari" , nehän meni pieleen dialyysin takia mun muistaakseni? ei olis huijausta ei todellakaan. Sä pystyt siihen Marko! (ps. nähtiin pihlajistossa joskus sillon back 2010 ehkä.
 
Kyllähän Marko munkin idolini Suomalaisista bodybuildereista kautta historian, on se -97 kunto vaan niin mahtava, hän olisi voinut jopa päästä ihan olympia lavoille asti, jos ura olisi jatkunut "oikein", mutta asioita tapahtuu, myös ikäviä sellaisia, ja itse addiktina tiedän minkälaista henkistä taistelua se on olla ilman piriä, vaikka mä olinkin opiaattinarkki ni homma on sama.

Erittäin isot propsit Markolle, kun jaksat vielä touhuta juttuja nettiin jne. Ja eihän sitä ihmisen tarvii olla koko ajan tavoitettavissa, kun mulla alkoi korvaushoito olin yli kolme vuotta ettei mulla ollut edes puhelinta, se oli ainut konsti miten nää narkkikaverit ei koko aikaa vaivaa ja houkuttele pahoille tielle, koska se oikeasti on sitä. Jos joku yrittää lopettaa niin ei oo mikään ihme vaikka joku tarjoais ilmasia vetoja ja muuta vastaavaa paskaa, narkki on katos tuottavampi narkkina, ku normaali kansalaisena. Siis rikollisjärjestöille saakka, en avaa tässä enkä missään muuallakaan asiaa sen enempää mutta tunnen niitä ihmisiä ja raha on se joka ratkaisee. Vai miten luulette mun hankkivan esim. testoni.

Ja noita kun tuntee, ja aina on saatavissa ja luotolla jopa, niin kyllä selvänä olo ilman tukiverkostoa, rakastava tyttöystävä voi olla erittäin tärkeä, on hankalaa.

Mulla on kyllä sympatiat Savolaisen puolella, vaikka kävikin miten kävi.
Ylivoimaisesti lahjakkain kehonrakentaja tässä maasssa ikinä.

Sori, mut on pakko:

custom-022ec161-9b94-451d-a91e-2318ddf17b17-640x360.jpg


Onhan tuo ihan jäätävä, nuo kädet, herranjumala sentään ja kyseessä oli vielä tosi nuori kaveri, jolla oli mahdollisuudet vaikka mihin.
Tää ei oo dissaamista, mutta herra on kyllä voittanut geenilotossa, kattokaa kuin kapea vyötärö ja guteista ei tietoakaan. Ja mikä kunto!

JA kun kaikki ei onnistunut niinkuin nne oisivat voineet onnistua, niin kyllä se varmasti syö miestä enemmän ku hyvin moni meistä tietääkään.

Mutta vinkki Markolle, jos luet tätä, elä päivä kerrallaan, toki tulevaisuudesta huolehtien ja hoida kaikki velvoitteesi ja pyri olemaan sosiaalinen.
Ajan myötä sitä virtaa alkaa tulla ja ei se oo iso juttu jos käy psykiatrin tai psykologin luona juttelemassa, kaikkiin saa apua kyllä.
Ei se oo häpeä hankkia apua, mä kelailin neljä vuotta lopettamista ennen ku uskalsin mennä edes a-klinelle, siitä kymmenen vuotta niin oon jo ihan ok kunnossa ja testolla lähti masennuksen rippeetkin pois.
Oot varmasti miettiny asiaa, mutta varsinkin jos vaimo tukee ajatusta niin keskusteluapu ei olisi pahasta. Ne osaa kuunnella ja ennenkaikkea ne osaa esittää ne oikeat kysymykset, joihin sitten rehellisesti vastaten vastaa ja kelailee niitä sitten vaikka kotona, niin kylläå tulee parempi olo, kun voi ajatella, että loppujen lopuksi mulla on asiat aivan hyvin.

Kun oot kerran ollu selvänä pitkään, niin älä ota sitä ekaa viivaa, vaikka kuka tarjoaisi, koska siitä se taas lähtee taas:notworthy::censored::cry:

Respect ja tsemppiä, oot mun idolini vaikka en olekaan sua ku 7-8v nuorempi. Sähän oot 45 ja mä oon 37, ni noinhan se menee.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom