Taakkasi on, että yrität tuota esille hieman liikaa tota sun "paremmuuttasi".. Tossakin kirjotelmassa sun piti ilmoittaa, että oot seurannut bodausta kauemmin kuin muut täällä ja tiedät siitä enemmän kuin muut. Ihan sun omalta kannalta toivon, että et ole yhtä raskas ihminen livenä, koska harva jaksaa tollasta kauaa kuunnella.
Että siis "hieman liikaa" yritän tuoda esille "paremmuuttani" tai väitän tietäväni bodauksesta enemmän kuin muut? Olisin tietysti voinut ilmoittaa lakonisesti, että olen seurannut bodausta "noin puoli vuosisataa". Jokainen olisi sitten voinut arvottaa sen tiedon oman mielensä mukaan. Onko sitten väärin yrittää perustella näkemyksiään joskus vähän seikkaperäisemminkin, kuin on totuttu, vaikka vähän rikkoisikin etikettiä? Toisaalta tämäkin foorumi pitää sisällään sivukaupalla todistuksia siitä miten yksi sun toinen yrittää olla toistaan nokkelampi tai esittää paremmat perustelut väitteelleen, kuin muut. Normaalia nettikeskustelua siis, eikä haittaa itseäni millään tavoin. Roina ja treeniväittelyissä tämä on usein arkipäivää.
En ole missään väittänyt olevani muita parempi. Täällä monia, joilla on edellytyksiä treeni, ravinto tai roinaguruiksi. Tietävät niihin liittyvät asiat paremmin, kuin minä. Ovat siis parempia asiantuntioita, kuin itse olen. Voisin nimetä moniakin. En koe heidän "paremmuuttaan" itselleni millään tavoin uhaksi.
Se että olen vuosissa laskettuna seurannut ja harrastanut bodausta kauemmin kuin suurin osa tämän foorumin jäsenistä on kuitenkin fakta, kuten myös se, että olen melko paljon lukenut dopingiin ja antidopingiin liittyvää sosiologista ja filosofista tekstiä, koska oma intressini on lähinnä bodaus ja douppaus sosiaalisena ilmiönä. Pitäsikö näistä asioista sitten vaieta? Nämä mielenkiinnot tulevat myös esille omissa kirjoituksissani. Ne eivät tietenkään tee minusta muita "parempaa" tai edes niistäkään asioista kaikkia muita tietävämpää, vaan tarjoavat vain joitakin sellaisia näkökulmia ja taustatietoja joistakin asioista, joita ei kaikilla välttämättä ole. Eikä voikaan olla, ellei ole identtistä historiaa ja kokemusta minun kanssani.
Ps. Persoonani "raskaudesta" voin lohduttaa sen verran, että netti on netti ja live on live. Itseni kanssa tulen myös hyvin toimeen. Ei muidenkaan kanssa ole ongelmia. Livenä en koskaan rasita ketään asiasta osatonta tai viatonta osapuolta raskailla monologeillani, ellen satu olemaan erityisen leikkisällä tuulella. Eikä show kestä pitkään. Silloinkin kärsivänä osapuolena on puolisoni. Pisteet hänelle. Miksi sitten roikun Pakkiksella? No, rakkaudesta lajiin!