BB PRO Marko Savolainen

Läheltä ja vähä liiaankin läheltä kyseistä paskaa katselleen, (en siis makea) vaan kyseistä elämäntyyliä niin ei ne nistit sitä rahaa varsinaisesti niihin aineisiin lainaa. Suurin osa ottaa sen kaman ns laskulle ja jättää laskun maksamatta. Yleensä seuraukset on sitte sen mukaiset. Ja kun oulun seudulla liikutaan niin siellä ei kauheesti kannata jättää laskuja maksamatta. Nämä mies847 sanomat huumediileri elämänkoululaiset on siellä valitettavasti sitä luokkaa että siinä ei miehen nimi ja naama paljoo paina. Kasvattaa vaan mainetta.
Et tainnut nähdä sitä keskustelua Markon seinällä, missä kyseinen herra haastoi ottamaan matsia ja sitten omaa tuloa seliteltiin tyttöystävän hidastelulla ja ties millä. Mikähän tässäkin oli logiikka, sillä että ottaa/antaa turpaan ja velka on kuitattu?

Taas yleisesti ottaen, eihän kukaan tervejärkinen noihin porukoihin sekaannu.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo en ole nähnyt kyseitä kirjoittelua, en kuulu naamakirjaan tai muuallekkaan sosiaalimediaan. Vaikuttaa kovin humoristiselta että netissä huudellaan turpasaunalla ja sitte on tyttöystävä myöhässä. Kyseinen huutelia luultavasti kuuluu ryhmään rahoitetaan oma käyttö pikkukaupalla ja pullistellaan sitte isommille katu uskottavuuden toivossa. Mihin tää maailma on menossa ku ei enää velanperiöihinkään voi luottaa...
Kirjoitukseni koski lähinnä noita ns oikeita ainekauppiaita oulun seudulla. Totesin vaan omasta kokemuksesta miten asiat tuppaa menemään. Ne ei hirveesti netissä huutele. Enkä tiedä tai väitä että herra savolainen olisi näiltä henkilöiltä mitään ostanut velaksi. Noissa aineissa on vaan semmonen puoli että jos niitä haluaa välttämättä harrastaa niin yleensä törmää tommosiin oman elämänsä sankareihin.
 
Kavereiden ja ystävien välillä velat maksetaan, jos halutaan olla vielä tekemisissä, mutta onhan tuo nyt niin vitun elämäm koulua alkaa uhkailemaan väkivallalla, jos rahojaan ei saa takaisin :D Hyvä nyrkkisääntö on, että älä lainaa enempää rahaa, kuin olet valmis itse menettämään. Rottiin ja muihin vätyksiin katkaistaan välit, mutta ei niihin väkivaltaa tarvitse käyttää. :david:
Mitä sinä tekisit, jos kaverisi olisi sulle 5000 € pystyssä eikä maksaisi velkojaan? :rolleyes:
 
Niin, ja vähä Codeinia kompaten; uskomatonta miten tämmönen, ihan hupisakki, joka miettii, että menikö aamupuuroon muutama hiutale liikaa viittii miettiä tän luokan asioita. Mieli sanoo jotain sirkus Finlandiasta mutta EEA:ta lisää huomisen treeneihin niin palautuu oma viisaus ja tosiasiat edes omalle viivalle kuvittelun ja oman kaikkitietäväisyyden kanssa...
 
Mitä sinä tekisit, jos kaverisi olisi sulle 5000 € pystyssä eikä maksaisi velkojaan? :rolleyes:

Ensinäkään en edelleenkään lainaisi kuin lähimmälle ystävälle tommoisia summia ja jos en saisi takaisin, niin välit poikki ja thäts it. Mitä helvettiä mä siitä hyödyn, jos lyön hampaat kurkkuun? Maksan vaan parhaassa tapauksessa kaverille uudet hampaat.
 
Ei Markoon millään tavalla liity, tästä keskustelusta tuli vain mieleen kuin omalla pienellä kyllä diileri ampui 2kk sitten järeällä revolverilla S-marketin pihassa kun ei saanut huumevelkojaan.
:hyper:
 
Ei Markoon millään tavalla liity, tästä keskustelusta tuli vain mieleen kuin omalla pienellä kyllä diileri ampui 2kk sitten järeällä revolverilla S-marketin pihassa kun ei saanut huumevelkojaan.
:hyper:

Niinpa. Tuossa ylhaalla joku kysyi etta mita maailma menettaa jos diilerille jattaa maksamatta. Voihan noista olla valittamatta mutta itse on leikkiin lahdetty (ja tiedetty etta se on laitonta) ja joskus voi kayda huonosti.
 
Ei Markoon millään tavalla liity, tästä keskustelusta tuli vain mieleen kuin omalla pienellä kyllä diileri ampui 2kk sitten järeällä revolverilla S-marketin pihassa kun ei saanut huumevelkojaan.
:hyper:

Osuiko? Kuoliko? Paljon tuli linnaa?

:rock:

Mitä sinä tekisit, jos kaverisi olisi sulle 5000 € pystyssä eikä maksaisi velkojaan? :rolleyes:
Ei tule tapahtumaan, koska ei ole tuollaisia rahoja lainattavaksi enkä lainaisi vaikka olisi. Mitä itse tekisit?
 
Ja sä oot varmaan se vitun ärsyttävä "heita huntti" -tyyppi, joka lauantaina iltapäivällä aloittaa soittelukierroksen kavereille, et keneltä sais vielä luottoa. Ja loppuyöstä vielä aloitat baarissa toisen kierroksen nuokkuen jokaisen puolitutunkin pöydässä ja kinuat fyrkkaa lainaksi ja hoet sitä "tarjoo yks" lausetta. Ja sit ku pitäs takasi maksaa ni sulle saa soitella perään ja kuunnella selityksiä, et ku tuli vähän yllättäviä menoja, mut saat kahden viikon päästä.

Argumenttisi on kyllä juuri niin lapsellinen, kuin voi olla. Lopeta, niin et nolaa itseäsi enempää:D Tartun kumminkin tähän ja todistelen itseäni tylsyyttäni. En ole koskaan ottanut lainaa kavereilta tai muualta ja olen vesiselvä henkilö, joten baarissakaan en nuoku muitten pöydissä.
 
Mitä sinä tekisit, jos kaverisi olisi sulle 5000 € pystyssä eikä maksaisi velkojaan? :rolleyes:

Joo ihme anarkistejä nämä ulisijat ettei velkoja tarvii maksaa takaisin. Tähän mennessä 2/2 tähän saadut vastaukset ovat "ei mulla ois rahaa antaa lainaa ja vaikka oiskin ni en antais!". Lainanantoon kuuluu aina riski niin pankeilla kuin huumediilereilläkin, mutta kaikkensa velallisen on tehtävä, jotta rahat saa kasaan. Jos itse olisin lainannut ilman kirjallista sopimusta 5000+€ ja tämä kaveri ei osoittaisi merkkiäkään maksamishalukkuudesta, niin aivan varmasti keräisin joukon kavereita ja kävisin pesismailojen kanssa ovella. Se kuka väittäisi tekevänsä jotain muuta, ei vain kykene samaistumaan tilanteeseen. Se, pitäisikö tässä sympatisoida myymälävarasnarkkaria vai diilerinarkkaria, on täysin irrelevantti kysymys.
 
Joo ihme anarkistejä nämä ulisijat ettei velkoja tarvii maksaa takaisin. Tähän mennessä 2/2 tähän saadut vastaukset ovat "ei mulla ois rahaa antaa lainaa ja vaikka oiskin ni en antais!". Lainanantoon kuuluu aina riski niin pankeilla kuin huumediilereilläkin, mutta kaikkensa velallisen on tehtävä, jotta rahat saa kasaan. Jos itse olisin lainannut ilman kirjallista sopimusta 5000+€ ja tämä kaveri ei osoittaisi merkkiäkään maksamishalukkuudesta, niin aivan varmasti keräisin joukon kavereita ja kävisin pesismailojen kanssa ovella. Se kuka väittäisi tekevänsä jotain muuta, ei vain kykene samaistumaan tilanteeseen. Se, pitäisikö tässä sympatisoida myymälävarasnarkkaria vai diilerinarkkaria, on täysin irrelevantti kysymys.
Jännä homma kun yrittäjillä jää valitettavan monestikin saatavia ja harvempi niistä on pesäpallomailan kanssa perintää suorittamassa :rolleyes:

Aiempi pointtini oli se, että näin sivullisena pidän vähemmän moraalittomana jättää maksamatta jollekin diilerille kuin vaikkapa pankille. Toisella rahoitat välillisesti laitonta toimintaa ja toisella taas pidät yhteiskunnan pyörimässä. Riskejä varmasti maksamatta jättämisessä on, niin kuin alun pitäenkin sellaisten ihmisten seurassa pyöriessä. Itseäni en osaa tuollaiseen tilanteeseen asettaa, eikä minusta ole siinä muita neuvomaankaan. Kunhan ilmaisin ajatuksiani.
 
Elämäm koulu on vahva tässä ketjussa. Ymmärtäähän sen, että joillekin 5 000 euroa on niin iso raha, että täytyy lähteä jengillä pesäpallomailojen kanssa niitä perimään (not). Toisaalta jos se 5 000 euroa on niin iso raha niin kannattaako sellaisia summia toisille lainailla. Turhapa tällaisilla on päätään vaivata kun kyseisille yksilöille konseptit kuten logiikka ja järki ovat kauas kaikonneita.
 
Aiempi pointtini oli se, että näin sivullisena pidän vähemmän moraalittomana jättää maksamatta jollekin diilerille kuin vaikkapa pankille.

Itse olen tästä kyllä täyssin eri mieltä.

Väitätkö nyt oikeasti että on vähemmän moraalitonta jättää velat maksamatta "pien yrittäjälle" jonka toimeentulo on kiinni rahoistasi. kuin isolle pankille jonka toiminnan kannalta on aivan se ja sama maksatko vai etkö.

Onko mielestäsi myös vähemmän väärin huijata esim. Jonkun mummon eläke, kuin tehdä vaikka vakuutuspetos, jossa häviäjänä on iso vakuutusyhtiö?
 
Ei .. mitä settiä viimeiset sivut ollut. En ylläty tosin, koska varmasti osa kävijöistä on elämän kaluja, jotka ihannoi edellä käsiteltyä elämäntyyliä.
 
Itse olen tästä kyllä täyssin eri mieltä.

Väitätkö nyt oikeasti että on vähemmän moraalitonta jättää velat maksamatta "pien yrittäjälle" jonka toimeentulo on kiinni rahoistasi. kuin isolle pankille jonka toiminnan kannalta on aivan se ja sama maksatko vai etkö.

Onko mielestäsi myös vähemmän väärin huijata esim. Jonkun mummon eläke, kuin tehdä vaikka vakuutuspetos, jossa häviäjänä on iso vakuutusyhtiö?
En nyt ihan rinnastais huumediileriä perinteiseen pienyrittäjään. Pienyrittäjät ovat tärkeä osa yhteiskuntaa ja parhaillaan työllistävät myös muita. Siitä ei pitäisi kenenkään sivullisen tai addiktin kärsiä.

Jos nyt jätetään sekä mummot että vakuutusyhtiöt huijaamatta, ei kumpikaan pitäisi kuulua kenenkään tapoihin.
 
Elämäm koulu on vahva tässä ketjussa. Ymmärtäähän sen, että joillekin 5 000 euroa on niin iso raha, että täytyy lähteä jengillä pesäpallomailojen kanssa niitä perimään (not). Toisaalta jos se 5 000 euroa on niin iso raha niin kannattaako sellaisia summia toisille lainailla. Turhapa tällaisilla on päätään vaivata kun kyseisille yksilöille konseptit kuten logiikka ja järki ovat kauas kaikonneita.
Voisitko lainata mulle 5000 €? Lupaan maksaa takaisin. ;)
 
Itse olen tästä kyllä täyssin eri mieltä.

Väitätkö nyt oikeasti että on vähemmän moraalitonta jättää velat maksamatta "pien yrittäjälle" jonka toimeentulo on kiinni rahoistasi. kuin isolle pankille jonka toiminnan kannalta on aivan se ja sama maksatko vai etkö.

Onko mielestäsi myös vähemmän väärin huijata esim. Jonkun mummon eläke, kuin tehdä vaikka vakuutuspetos, jossa häviäjänä on iso vakuutusyhtiö?

Vaan kun ton alan ''pienyrittäjät'' viilaa asiakkaitaan linssiin jatkuvasti, mitään ei ole kirjoitettu mihinkään ja myyjä määrää mielivaltasesti pelin säännöt, käyttäen hyväksi toisen ongelmaa. Ei muutakun samaa takasin niin kauan kun sormia riittää.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom