Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen Flex Wheelerin vastakohta
katso liitettä 127390
Olen Flex Wheelerin vastakohta
katso liitettä 127390
Muistan jostain lukeneeni, että tälläisiä lapsia olisi ollut tämän saksalaisen lisäksi yksi tai kaksi kappaletta muualla maailmassa. Tämä jossain päin jenkkilää syntynyt yksi lapsi oli jollain tavalla julkisuudessa tämän myostatiini jutun takia ja tämä saksassa ollut vauva oli tosi tarkasti suojattu eikä sen nimestä tai asuinpaikasta ollut mitään tietoa. Oli jonkun lääketeollisuudessa vaikuttavan yrityksen tutkittavana.Saksassa oli joskus syntynyt vauva, jolla ei ollut ollenkaan omaa myostatiini tuottoa. Aika körmy oli jo pienenä :D
Marko, ilmeisesti nämä on jotain Nordic Laboratories-firman tarjoamia testejä? Päättelin näin kun yleensähän nämä firmat testaavat yksittäisen emäksen muutoksista aiheutuvia variantteja. Nuo AA ja GG variantit kuulostavat mystisiltä ja olisikin ihan kiva tietää mitä ne oikeasti mittaavat siellä firmassa. Kestävyysominaisuuksien suhteen aika oudolta kuulostava väite, missä näin on todettu?
Toisaalta tuo AG viittaa siihen, että sinulta on voitu tutkia myostatiinigeenin toisessa eksonissa olevaa K153R muutosta. Muitakin variantteja toki on, mutta em. muutos on yksi näistä yleisimmistä kandidaateista joka on yhdistetty eri lihaksen ilmiasuihin (parempi lihaskasvu/voima). Tulokset esim. tuon A>G variantin suhteen on ristiriitaisia; ainakin lihaskasvun osalta suurimmassa osassa tutkimuksia eroa lihaskasvussa ei ole löydetty. Mielenkiintoisena poikkeuksena afroamerikkalaiset (esim. Wheeler), joilla tuo toisessa eksonissa oleva mutaatio saattaa edesauttaa parempaan vasteeseen lihaksen kasvussa. Etnisen taustan lisäksi sukupuoli vaikuttaa siihen, mitä mahdollisia vaikutuksia noilla geenien eri varianteilla saattaisi olla.
Diagnostisena työkaluna geenitesteillä (esim. perinnöllisten sairauksien tutkimisessa) on toki paikkansa. Sanoisin kuitenkin näiden palveluiden käyttämisestä kiinnostuneille, että geenitestit eivät firmojen mainoslauseista huolimatta tuo harjoittelun (tai ruokavalion kuten joskus markkinoidaan) muokkaamiseen mitään lisähyötyä, itse asiassa tuo Markon testitulos on siitä täydellinen esimerkki. Näitä eri firmoja on maailmalla pyörinyt jo vuosia, ja näköjään ovat rantautuneet Suomeenkin; ohessa muutamia aikaisempia esimerkkejä.
Tärkein anti minulle tuosta testistä oli, että en todellakaan ole mikään superlahjakas, niin kuin aina minun kohdalla väitetään.
Tärkein anti minulle tuosta testistä oli, että en todellakaan ole mikään superlahjakas, niin kuin aina minun kohdalla väitetään. Ja tuosta, että ei ole apua treeni ja ruokavalioon, olen kyllä eri mieltä. Esim. Hannalla näytti juuri niitä juttuja, mitä myös käytäntö tuki.
Tärkein anti minulle tuosta testistä oli, että en todellakaan ole mikään superlahjakas, niin kuin aina minun kohdalla väitetään.
Ja tuosta, että ei ole apua treeni ja ruokavalioon, olen kyllä eri mieltä. Esim. Hannalla näytti juuri niitä juttuja, mitä myös käytäntö tuki.
Jos ”superlahjakas” tässä tapauksessa tarkoittaa hyviä geenejä, niin ne eivät varmasti yksistään takaa lihasten saantia (tai rasvattomampaa kehoa) ilman kovaa työtä. Mutta tässäkin pitää muistaa, että meillä on monia lihaskasvuun ja kestävyysominaisuuksiin vaikuttavia geenejä. Tuo testattu myostatiini on vain yksi monista. Tutkittuun tietoon, ja käytäntöön perustuva valmennusapu ja konsultointi ovat luultavasti olleet hyvin tärkeässä osassa nimenomaan sinun treenihistorian aikana.
Tämä ei ole mielipidekysymys. Joko markkinointipuheiden takana on raakaa dataa takana tai ei. Tässä tapauksessa ei ole. Yksittäisten nukleotidien muutosten aiheuttamien geenimuutosten perusteella ei voida sanoa että henkilö X menestyy tietyllä harjoittelumenetelmällä tai ruokavaliolla. Mukana on niin paljon eri sekoittavia tekijöitä että ennustaminen on käytännössä mahdotonta. Horoskoopistakin löytyy jokaiselle sopivalta kuulostava ennuste, mutta on tietysti itsestä kiinni mihin uskoo. Se missä tällaisella testauksella nimenomaan sinun tapauksessa saattaisi olla paikkansa olisi joku munuaisten toimintaan liittyvien geenivarianttien tutkiminen ja niiden perusteella riskien kartoittaminen. Sangen epävarmaa sekin…
En nyt ihan ole vielä vakuuttunut noista geenitesteistä, kuitenkin ihmisen tietämys niistä ei vielä ole täydellinen. Kyllähän sulla täytyy joku geeni olla joka mahdollistaa nopean painon nousun, tuskinpa kuka tahansa pystyy kymmeniä kiloja vuodessa lihaksia saada vaikka vetäis mitä tahansa aineita. Tietty metodithan sulla varmaan olleet ylivoimaisia myös.
Edelleen eri mieltä käytännössä tiettyjä juttuja testattu ennen mitään kokeita. En ole käyttänyt valmennusta rnkä konsultointia juuri lainkaan. Kyllä se on kokeile ja erehdy ja kokeile jotain muuta periaatteella menty. Ainoastaan pätkä Rännälän kanssa menin jonku ohjeiden mukaan
Viittasin tuossa nimenomaan sun Rännälän kanssa tehtyihin videoihin, todella informatiivisia pätkiä.
Edelleen tullaan sanaan omistautuminen! Siis täysin omistautuminen. Se on vaan se isoin juttu koittakaa hyväksyä se. Ja myös Mikan mainitsemat seikat.