BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uskoisinpa että Marko voisi pärjätä hyvin 202 Mr Olympiassakin.
901387_10200122624721951_879642982_o.jpg

882767_10200122622921906_1822032550_o.jpg
 
Minä en usko että tulee pärjäämään enää missään kisassa, jos ylipäätänsä mihinkään osallistuukaan. Kyllä nuo katkenneet lihakset verottavat liikaa.

Ei millään pahalla. Se nyt vaan on realiteetti. Savolainen varmasti tuon itse parhaiten tietää.

Edit. Hidas.
 
Eikös se nykyään ole 212(96kg) ja Make on liian pitkä siinä sarjassa pärjääväksi mutta voihan siinä kisata vaikkei MR olympiaksi pääsiskään.
Monta mutkaa on vielä maken lavalle nousuun edessä. Kestääkö filtterit loppuun asti ja onko mies itse tyytyväinen kuntoonsa kun lavalle pitäisi kavuta.

Tsemppiä makelle treeneihin, nähdään expossa, toivottavasti kapuat lavalle!
 
Nyt en tajua pointtia?? Mikä järki on vetää nyt jo täydet höyryt päälle ja tähdätä noinkin pian tuleviin kisoihin, jos lihat on ns. riekaleina? (molemmat hauikset pashana), eikö olisi ollut paljon järkevämpää käydä ensin raauhassa leikkauttamassa nuo handut kuntoon ja sitten vasta painaa kaasu grandefinale-tyylisesti pohjaan?, eikös nuista lihasvammoista rokoteta kuiteskin aika rutkasti lavalla? ja montaa yritystähän ei Markolla todennäköisesti enää jäljellä näissä karkeloissa tuon iän ja sairauden takia enää ole.., mihin on nyt noin hirveä kiire, ettei ehtisi valmistautua kunnolla??, vuos sinne tai tänne minkä kuntoutus tuollainen haius leikkaus ottaisi..
 
Nyt en tajua pointtia?? Mikä järki on vetää nyt jo täydet höyryt päälle ja tähdätä noinkin pian tuleviin kisoihin, jos lihat on ns. riekaleina? (molemmat hauikset pashana), eikö olisi ollut paljon järkevämpää käydä ensin raauhassa leikkauttamassa nuo handut kuntoon ja sitten vasta painaa kaasu grandefinale-tyylisesti pohjaan?, eikös nuista lihasvammoista rokoteta kuiteskin aika rutkasti lavalla? ja montaa yritystähän ei Markolla todennäköisesti enää jäljellä näissä karkeloissa tuon iän ja sairauden takia enää ole.., mihin on nyt noin hirveä kiire, ettei ehtisi valmistautua kunnolla??, vuos sinne tai tänne minkä kuntoutus tuollainen haius leikkaus ottaisi..

Ilmeisestippä nuita haukkareita ei voi korjata.
 
Ilmeisestippä nuita haukkareita ei voi korjata.
Kyllä ilmeisesti voi helpostikkin, jos on vain kiinnityskohdat/jänteet irti (niin kuin markon tapauksessa vahvasti näyttää)... jos lihas on revennyt, niin sitten on hankalampaa kursia kokoon.. ja tuo lihashan ei itsessään vaurioidu kehonrakennukssen "aiheuttamana", kyllä sieltä aina paukkuu hauikset kiinnityskohdat irti (ensisijaisesti ylhäältä, jolloin tuppaavat julkisella jättävän kokonaan korjaamatta), jos jotain sattuu..., liikenneonnettomuudet ja muut ulkoiset trauman aiheuttajat voivat sitten silpoa itse lihasta, jolloin korjaaminen voi olla todella vaikeaa..
 
Kyllä ilmeisesti voi helpostikkin, jos on vain kiinnityskohdat/jänteet irti (niin kuin markon tapauksessa vahvasti näyttää)... jos lihas on revennyt, niin sitten on hankalampaa kursia kokoon.. ja tuo lihashan ei itsessään vaurioidu kehonrakennukssen "aiheuttamana", kyllä sieltä aina paukkuu hauikset kiinnityskohdat irti (ensisijaisesti ylhäältä, jolloin tuppaavat julkisella jättävän kokonaan korjaamatta), jos jotain sattuu..., liikenneonnettomuudet ja muut ulkoiset trauman aiheuttajat voivat sitten silpoa itse lihasta, jolloin korjaaminen voi olla todella vaikeaa..

Voi kun se olisikin noin helppoa.
 
sivistä sitten edes vähäsen sun tilannettas, ettei tarvihe arvailla, please..


En nyt jaksa yksityiskohtiin mennä, muuta kättä on katsonut kolme kirurgia ja tuomio on ollut, että leikkauksesta ei voi antaa mitään takeita, että onnistuu, voi jopa mennä huonommaksi niin näöltä, kuin toiminnalta. Nämä huomioon ottaen ja tietenkin sen, että se tulisi maksamaan 4000-5000 euroa, niin ei oikein tunnu houkuttelevalta idealta.
Yksi lääkäri Tampereella vielä on, joka ei täysin ole tyrmännyt leikkausta.
Ja täydet höyryt päällä? Aika kaukana täysistä höyryistä.
 
Olikos sulla kummatkin pitkänpäänjänteet poikki? Oon tainnut ennenkin kysyä. Ei nuo kyllä yhtäkkiä katkenneelta näytäkään.


Edit. Porukka yleensä luulee että leikkaus tekee jotenkin autuaaksi jos on jokin paikka rikki. Harvoin rikkinäisestä nykylääketiede vieläkään uutta saa jos on hajalla.
 
Onhan noita hauiksia mennyt monilta ja kuntoon on tullut leikkauksella, mutta ne mitä minä tiedän on irronnut kiinnityskohdista. Eli jos kolme lääkäriä on antanut noin huonon ennusteen voipi olla hankala kuntoon saada, ja eipä niistä koskaan entisen veroista taida tulla, vaikka leikkaus onnistuisikin.
 
Juu ! Harvemmin lihaksesta tulee parempi leikkauksesta kuin ennen ,eriasia on se sellaiset viat kuin esim olkapään avarrusleikkaus jossa poistetaan luuta jotta jänteet mahtuu kulkemaan paremmin joka ennen leikkausta tulehduttaa usein jänteen ahtauden takia jne!! Luulen että Marko teki parhaimmat kisansa 16v sittten ollen v92-98 mielenkiintoisin kehonrakentaja jota ennen oli Jari Leino ja nyt ehkä Mentulan Jari seuraavasta en tiedä kenestä tituleerataan ,alkaa olemaan tekijämiehet jo liki 40 .Ehkä suurimpia haasteita tulee olemaan loukkantumisten lisäksi olemaan motivaatio eikä se kroppa jaksa enää siten kuin 20v sitten ,tulee muita ongelmia vastaan joita ei ennen edes tajunnut olevan olemassa !
 
Juu ! Harvemmin lihaksesta tulee parempi leikkauksesta kuin ennen ,eriasia on se sellaiset viat kuin esim olkapään avarrusleikkaus jossa poistetaan luuta jotta jänteet mahtuu kulkemaan paremmin joka ennen leikkausta tulehduttaa usein jänteen ahtauden takia jne!! !

Tunnetko monta henkilöä jotka olkapääleikkauksen jälkeen penkkaavat vielä leveältä kivuitta? Yleensä tuo ahtaus on tuonut mukanaan jo muita ongelmia. Rispaantumista, arpikudosta yms. Leikkaus harvoin näissäkään tilanteissa tekee olkapäästä uuden veroisen. Toiset leikkaukset onnistuu hyvin mutta itse uskon että varsinkin voimaharjoittelussa leikatut paikat tuovat AIKA USEIN jonkinlaisia mutkia matkaan.
 
Back
Ylös Bottom