Löytyykös noista Markon "isojen painojen" käsittelystä mitään videomatskua?
Supermass-Returnissahan painot olivat aika maltillisia.
Smith-kyykystä sen verran,että Fathi Krishi,joka aikanaan treenaili Gold's Gymillä käytti muistaakseni aika huiketa painoja ko.liikkeessä (jos en väärin muista?).
:whip:Keskustelu Maken voimista käy selvästi kehää, sillä olen varma, että tämä samainen uskon-en usko -juttu on käyty läpi jo aiemminkin.
Kuvaamisesta: Maken huippuaikoina ei ollut vielä kännyköitä eikä kamerakännyköitä. Harvalla oli myöskään koko ajan videokameraa mukanaan. Nykyisin on olemassa enemmän liikkuvaa kuvaa erilaisista tilanteista, koska käytettävissä on filmaamiseen paremmat välineet.
Maken treeneistä (olen luultavimmin kirjoittanut aiheesta jo aiemminkin): Itse näin joitakin Maken harjoituksia Helsingin Mikonkadun Gold´s Gymillä. Hän harjoitteli salin toisen omistajan Jari Rännälän kanssa. Mieleeni on jäänyt esimerkiksi selkätreeni, josta tein jutun Bodaus-lehteen. Voi olla, että olen siinä kuvannut koko harjoituksen käytettyine harjoituspainoineen. Minulla ei ole nyt kyseistä Bodaus-lehden numeroa referointia varten, vuosi oli joka tapauksessa 1994.
Muistinvaraisesti sanoisin, että Make käytti harjoituksessa alataljasoudussa 250 kilon vastusta varsinaisissa työsarjoissa, joissa hän teki positiivisten toistojen jälkeen pakkotoistoja ja lopuksi negatiivisia toistoja. Hän oli sitä ennen tehnyt ainakin leuanvetoja.
Toisella kerralla näin osan Maken hauistreenistä. Hän teki hauiskääntöä tangolla 120 kilolla melko reippaan pituisen sarjan. Hän käytti remmejä.
antibodarille: Älä tee arvioita maailman huipulle kuuluvista urheilijoista omaan kapasiteettiisi verraten. Make oli aikanaan aivan yhtä erikoinen atleetti kuin vaikkapa Usain Bolt omassa lajissaan, harrastetasolta sellaista ylivertaisuutta on mahdotonta käsittää. Älä siis turhaan edes yritä. Suurimmalle osalle meistä satasen penkkitulos on jo kova saavutus.