BB PRO Marko Savolainen

lasikuitujeesus sanoi:
Kyllä Ronnie on itseänsä ehtinyt loukata ennen mr. Olympiaksi päätymistä (unbeleavable videossa kertoo siinä hierojan pöydällä). Ronnie on yli neljänkymmenen ja varmasti kokemus auttaa siinä, ettei loukkaantumisia satu. Ne kun voidaan usein estää ihan järkevällä lihashuollolla ja oman kehon kuuntelulla.

Jep. Meinasinkin että luokkaantunut on vakavastikin. Luokkaantumiset tapahtuu pääosin ehkä lihashuollon puutteesta kuin lämmittelyn puutteesta.

Mun mielestä penkissä rikotaan usein rintalihas sen takia, että venytetään isoilla painoilla periaatteessa "yli" sen mitä lihaksen notkeus ominaisuudet on..

Varsinkin jos on nopeasti kasvettu niin lihaksen notkeus ei kasva samassa suhteessa kuin lihasmassa. Eli jos dropittaa niin venyttelyä tulisi olla vieläkin enemmän kuin normaalilla treenaajalla.

edit: muutoinkin uskon siihen, että maksimivoimaa haettaessa täytyy tehdä niveliä ja jänteitä vahvistaa treeniä. Joka tarkoittaa pidempää sarjaa, kevyemmillä painoilla.
Raskaiden sarjojen tekeminen lisää maksimivoimaa mutta nivelet ja jänteet kaipaavat myös huoltoa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Commando sanoi:
:david:

Juu juu,varmaan ollut maailmanvahvin vaikka ollut KEHONRAKENTAJA!!
Ei ole mitään näyttöä esim.Voimanostokisoista että mitkä ovat miehen voimat.

Marko oli kyllä "vahva kehonrakentajaksi", mutta tällä hetkellä miehellä menee aika huonosti :( Ihmettelen tosiaan etteikö miehellä ole kavereita tai ystäviä jotka nostaisi miehen Ylös ojasta.


Voisitko vähän perustella tätä että kuin sillä nyt tällä hetkellä menee niin huonosti? Jos ei ole tietoa niin jätä kokonaan sanomatta, eikä sitä tietoa näytä olevan.
 
no kun kaikilla tuntuu olevan tietoa maken kunnosta/ongelmista/voimista jne
niin ennen seuraavaa arvailua ja ojasta nostelua. käyn itse jututtaan miestä
jos se vaivautus tänne ihan itse vastaileen näihin muutamiin ikuisuus kysymyksiin.
 
pori1980 sanoi:
eli marko on kyykännyt yli 490 penkannut 350 ja vetänyt yli 400 jos noin on niin kova on.

:offtopic: ei riitä että marko olis jos olis mennyt kisoihin..
Kuka suomessa on tehnyt nuo tulokset ilman varusteita? JohnnyB:n postaamat tulokset make on tehnyt jo n22-23vuotiaana, että kyllä sillä voimaa löytyy. Aivan sama vaikka ei riitä jos jos jos, kunhan vaan sanoin että riski sälli kun ei tahdo voimanoston puoleltakaan voittajaa löytyä, se on mun mielipide ja piste
 
neutraali sanoi:
kunhan vaan sanoin että riski sälli kun ei tahdo voimanoston puoleltakaan voittajaa löytyä, se on mun mielipide ja piste

Ai nytkö mielipiteet ratkaisee jo sen onko joku vahva vai ei ja sen että mistä löytyy voittaja Markon voimille? Eikö nyt voida jo sopia että jossei ole tuloksia omista voimista kisoista niin on ns "täys nolla" eikä tuloksia ole joita voisi oikeasti vertailla voimmanoston kavereihin tms. Mä en ole ottanut penkistä kisoissa 200kg, joten olen "nolla". Jollet sä neutraali ole kisoissa ottanut penkissä 200kg niin säkin olet "nolla". Pakkiksen Mike on ottanut kisoissa +200kg joten Mike ei ole "nolla". Okei? Seuraavaksi pitää vetää esille Greg Kovacs -kortti, kaveri joka on maailman vahvin mutta ei vaan viitsi kisata....

Ei kun hei, vielä parempi "kortti" vetää esille ovat metsurit ja maajussit jotka myös ottavat hirmu rautoja muualla kuin kisoissa.

:david: x 1000000000000000000000000000000000000000000000
 
BS1 sanoi:
Seuraavaksi pitää vetää esille Greg Kovacs -kortti, kaveri joka on maailman vahvin mutta ei vaan viitsi kisata....

Ei kun hei, vielä parempi "kortti" vetää esille ovat metsurit ja maajussit jotka myös ottavat hirmu rautoja muualla kuin kisoissa.

:david: x 1000000000000000000000000000000000000000000000
Eli?
 
BS1 sanoi:
Ai nytkö mielipiteet ratkaisee jo sen onko joku vahva vai ei ja sen että mistä löytyy voittaja Markon voimille? Eikö nyt voida jo sopia että jossei ole tuloksia omista voimista kisoista niin on ns "täys nolla" eikä tuloksia ole joita voisi oikeasti vertailla voimmanoston kavereihin tms. Mä en ole ottanut penkistä kisoissa 200kg, joten olen "nolla". Jollet sä neutraali ole kisoissa ottanut penkissä 200kg niin säkin olet "nolla". Pakkiksen Mike on ottanut kisoissa +200kg joten Mike ei ole "nolla". Okei? Seuraavaksi pitää vetää esille Greg Kovacs -kortti, kaveri joka on maailman vahvin mutta ei vaan viitsi kisata....

Ei kun hei, vielä parempi "kortti" vetää esille ovat metsurit ja maajussit jotka myös ottavat hirmu rautoja muualla kuin kisoissa.

:david: x 1000000000000000000000000000000000000000000000
Eikun B(ull)S(hit)1 sä et nyt ottanut huomioon sitä seikkaa, et noita kilpailujahan voi järjestää kuka tahansa. Jos joku metsuri peräkylältä haluaa järjestää penkkikisat ja penkkaa siellä sen 200kg, niin se ei enää olekaan nolla. Häh??? WTF??? Eihän se nyt noin voi mennä... Pitää sentään jokin roti tässäkin hommassa olla. Näitä liittojakin kun on IPF:ää, WPO:ta, RAW:ta, APC:tä, HIV:tä, EVVK:ta, HTH:ta, LOL:ää, VVMM:ää (vitun vahvat metsurit ja maanviljelijät) ja VVK:ta (vielä vahvemmat kehonrakentajat), niin vittu eihän sitä tiedä vaikka jossain päin ei ois kaverilla todellista voimaa, vaan sen noston ois hoitanut hormooni tai nostokurki. Et siinä sulle :david: x 10^100 :lol2:
 
make on ollut aivan saatanan vahva aikanaan....täytyy kuitenkin muistaa että salitulos on salitulos.

kisatulosta arvostetaan enemmän...kuitenkaan maken voimia tuskin käy kyseenalaistaminen.

PS. tsemppiä Makelle tästä eteenpäin....olet ollut suuri innoittaja monelle nuorelle ja vanhemmallekin salirotalle.
 
neutraali sanoi:
kunhan vaan sanoin että riski sälli kun ei tahdo voimanoston puoleltakaan voittajaa löytyä, se on mun mielipide ja piste
Juu, on tajuttoman vahva (ainakin ollut), mutta ei kai nyt voimat voi ihan mielipiteisiin perustua? ;)
 
lasikuitujeesus sanoi:
Juu, on tajuttoman vahva (ainakin ollut), mutta ei kai nyt voimat voi ihan mielipiteisiin perustua? ;)
No mun mielestä esim 6x240kg vinopenkkiä on rajulla dieetillä ihan hirvee suoritus(on kyllä ihan ilman dieettiäkin :) ) ja tokimuutkin tulokset mitä hän on tehnyt, minun mielestä se vaatii paljon voimaa eli se on mun mielipide kyseisestä asiasta :), toki nuo vertailut voimanostoon ois voineet jäädä pois :piis:
 
stranger sanoi:
Eikun B(ull)S(hit)1

Heh, toi mullakin oli mielessä nikiä keksiessä, siis tämä ei ollut läppä vaan juuri noin mä ajattelin kanssa :thumbs:

sä et nyt ottanut huomioon sitä seikkaa, et noita kilpailujahan voi järjestää kuka tahansa.

Joo kyllä mulla toi seikkakin mielessä oli, mutta ajattelin nyt enemmän sitä seikkaa että salitulos on aina salitulos ja melko turhaa alkaa vertaamaan salitulosta kisatuloksiin, oli liitto sitten mikä tahansa (ei, ei nyt aleta liitoista ja varusteista kinaamaan). Onneksi meillä suomessa on myös vahvoja kehonrakentajia jotka käyvät kisoissa oikeasti mittaamassa voimaa!
 
Hauskaa luettavaa :)

En kyllä epäile, etteikö Make olisi äärettömän vahva, mutta naurattaa nämä "Anon tulokset olisi paperia, jos Make olisi mennyt kisoihin" -kommentit.
 
Dobermann sanoi:
Ne todellakin olis.

En ala tällaisesta asiasta väittelemään, vahvoja kavereita molemmat. Ja selvyyttä tähän asiaan ei varmaan koskaan saada kun Maken paras kunto taitaa valitettavasti olla takanapäin. Toivoisin kyllä, että Make yrittäisi vielä kerran, saapa nähdä.

Tässä vielä anon kisatuloksia, lainattu GoMetalin sivuilta. :

"Parhaat tulokseni tähän mennessä sarjassa alle 125kg ovat jalkakyykky 468kg ME, penkkipunnerrus 272,5kg EE, maastanosto 405,5kg ME ja yhteistulos 1119,5kg. Alle 140kg sarjassa olen tähän mennessä nostanut parhaimmillaan jalkakyykystä 490kg ja yhteistulokseksi kasannut 1130kg. "
 
En mitään kinaa halua herättää, mutta nyt salituloksista on tainnut tulla esille vain vinopenkki. Yhteistulokseen tarttis kyykätä ja vetääkkin. Paljonko on tietojen tai huhujen mukaan Make vetänyt maasta salilla? Tai kyykännyt vapaalla tangolla?

Ihan aikuisten oikeasti on vaikea kuvitella, että Make olisi vahvempi kuin Ronnie, ja Ronnie sentään säännöllisesti tahkoaa voimanostoliikkeitä, ja hänelläkin on täysi työ iskeä MM tulosten kimppuun niin halutessaan.
 
Penkissä vois pärjätä Anolle... toistaiseksi :D

Noista Smith-tuloksista on vähän vaikea sanoa mitään. Todennäköisesti eivät täysin suoraan muutu tankopainoiksi. Riittää kun painaa vaan ylöspäin eikä haittaa, jos tanko on hieman väärässä paikassa.

Tota 405 kiloa ei ihan jokainen vedäkään.
 
Dobermann sanoi:
Eli sun mieltäs helpottas, jos olis joku salinosto-liitto?

Oletko sä vaan tyhmä vai vittuiletko muuten vain? Yritä nyt selventää itsellesi mitkä on säännöt kisoissa (esim suomessa olevissa kisoissa) ja "säännöt" kellarisalilla tehtävissä nostoissa! Varmaan 99% lukijoista tajuaa eron, mutta sitten on tämä 1% :david:
 
BS1 sanoi:
Oletko sä vaan tyhmä vai vittuiletko muuten vain? Yritä nyt selventää itsellesi mitkä on säännöt kisoissa (esim suomessa olevissa kisoissa) ja "säännöt" kellarisalilla tehtävissä nostoissa!

no mitkä ne säännöt on? wpc/wpo/apc ja mitä noita nyt onkaa ammattilaisliittoja säännöt on ihan mitä milloinkin sattuu. ei yhtään eroa salinostoihin. kun tohon lisätään vielä kymmeniä kiloja, pahimillaan pitkälle toista sataa kiloa, avittavat varusteet niin mitä referenssiä voimasta voimanostotulokset enää antaa?

ilman varusteita tehty salitulos on nykypäivänä jo parempi referenssi voimasta kuin voimanoston kisatulos. näin se vaan on.
 
Back
Ylös Bottom