BB PRO Marko Savolainen

Siis ehdottomasti se on kannattavampaa pistää sille se siirtomunuainen kuin olla pistämättä. Muutenhan se ramppaa dialyyseissä kolmasti viikossa mikä ei pidemmän päälle todellakaan ole halpaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tää on kiinnostava asia. Pitäskö

a) antaa Markolle munuainen, jollon se saattaa tehä Suomee tunnetuks maailmalla, toimii monen pikku-bodarin esikuvana ja ainaki elää omaa unelmaansa, vai pitäskö

b) antaa se munuainen jolleki, joka ei oo ite tuhonnu ekaa elintään eikä aio tuhota toistakaan.

Mut ainiin, päätöshän on jo tehty. :hyper:
 
Siis onko päätös jo tehty, että Marko saa munuaisen?
Omasta mielestäni aika kaksipiippuinen juttu, jos Marko ei ohita ketään siirtojonossa ja saa uuden munuaisen, on aivan hänen oma päätöksensä, mitä hän tulevaisuudessa tekee, mutta jos hän statuksensa vuoksi menee jonossa jonkun muun ohitse, on tilanne täysin erilainen, enkä näe hänen olevan mitenkään erioikeutettu munuaisen saantiin.
Eihän hänen suunnitelmansa tehdä paluu lavoille kuulosta todellakaan realistiselta, ja hänen olisi minun mieslestäni jo aika tajuta realiteetit, että olympialavoille ei ole enää mitään asiaa. Kehitys kehonrakennuksessa on kuitenkin hänen aiempaan lavakuntoon verrattuna ollut huimaavaa, eikä ilman täysipainoista, rajoitteista vapaata harjoittelua, paluu pro-tasolle ole mitenkään mahdollista.
Tämä on tietenkin täysin oma mielipiteeni, ja kaikki kehittävät palautteet ovat erittäin tervetulleita.
 
Siis onko päätös jo tehty, että Marko saa munuaisen?
.

eikö silloin jos saadaan dialyysi hoitoa jossain välissä ikäänkuin automaattisesti siirrytä tuohon jonoon? se on sitten eri asia milloin munuaisen saa. siinähän voi mennä vuosikausia.
 
Siis ehdottomasti se on kannattavampaa pistää sille se siirtomunuainen kuin olla pistämättä. Muutenhan se ramppaa dialyyseissä kolmasti viikossa mikä ei pidemmän päälle todellakaan ole halpaa.

Munuaisiahan jaellaankin kuin karkkia kaupan hyllyllä ja aina sitä tarvitsevalle.
 
Taa nyt on vaan mun mielipide, mutta mun mielesta Markon prioriteetit on aika jarkyttavat, ja realismi on paassyt unohtumaan.. jos Mr. Olympia lavoille ei olla paasty kahdella munuaisella, tuskin sinne paastaan yhdella... tama olettaen etta leikkaus ja siita palautuminen ylipaansa tapahtuu ennenkun ollaan liian vanhoja edes haaveilemaan paluusta. Mutta tamahan on extreme laji ja tama on extreme paatos.. lopputuloskin voi olla melko extreme, mahdollisesti negatiivisessa mielessa.
 
Kun kaikki sokeritautipotilaat jättävät viinanjuonnin ja alkavat toteuttaa annettuja dieettiohjeita... kun kaikki alkoholiongelman takia sairaalassa hoidetut jättävät ryyppäämisen... kun kaikki sydänpotilaat alkavat noudattaa terveellistä elämäntapaa... kun kaikki nivelongelmien vuoksi leikatut alkavat huolehtia kuntoutuksesta, lihaskunnosta ja kehonpainon hallinnasta... kun kaikki huumehoidossa olleet jättävät seuraavan annoksen ottamatta..... jne....jne...
niin silloin, EHKÄ, mäkin voisin aavistuksen jeesustella Savolaisen päätöstä jatkaa itse oman kehonsa käytön hallinnointia... edellyttäen, että saisin jostain riittävän varmaa faktaa siivittämään mutuiluani niistä syistä mitä kehonrakennuksen jatkaminen aiheuttaa siirrännäiselle.
MUTTA, onneksi, saamme kaikki vielä suureksi osin määrätä omista tekemisistämme ja orjuus on lain voimalla kielletty, ihminen saa siis itse päättää ja vastata omista tekemisistään... ei edes kiitollisuudenvelka voi viedä tätä oikeutta!
Onneksemme on kuitenkin olemassa NIIN täydellisesti kehittyneitä yksilöitä joiden ei tarvitse enää keskittyä omiin tekemisiinsä ja virheisiinsä vaan voivat siirtää huomionsa muiden epätäydellisten arvostelemiseen ja ainoalle oikealle tielle ohjaamiseen... :rolleyes:
 
No etkö voi arvostella esimerkiksi sodan aloittavaa maata sen takia koska ihmiset on ovat aina ennenkin aloittaneet sotia? Se on sitten eri jos itse henkilökohtaisesti on syyllistynyt samanlaiseen mistä toiselle saarnaa.

Mutta itse asiaan en ota kantaa.
 
Kun kaikki sokeritautipotilaat jättävät viinanjuonnin ja alkavat toteuttaa annettuja dieettiohjeita... kun kaikki alkoholiongelman takia sairaalassa hoidetut jättävät ryyppäämisen... kun kaikki sydänpotilaat alkavat noudattaa terveellistä elämäntapaa... kun kaikki nivelongelmien vuoksi leikatut alkavat huolehtia kuntoutuksesta, lihaskunnosta ja kehonpainon hallinnasta... kun kaikki huumehoidossa olleet jättävät seuraavan annoksen ottamatta..... jne....jne...
niin silloin, EHKÄ, mäkin voisin aavistuksen jeesustella Savolaisen päätöstä jatkaa

Se munuaisleikkaus systeemi on nähdäkseni aika kallis operaatio,jos Savolainen kustantaa sen itse ni voi ihan vapaasti mun puolesta jatkaa elimien tuhoamista.
Edellyttäen tietysti ,että tuo leikkauksiin mukanaan jostain itse laillisesti hankkimansa vaihtoelimet.
 
:curs: Voi perk... näitä asiantuntioita! Make saa tehdä sillä siirrännäisellä mitä tahtoo. Jos paluu onnistuu niin hyvä on jos ei niin sitten ei ja sillä sipuli. Kaikki lajia harrastaneet tietää että Make jos kuka on täysin omistautunut tälle lajille ja se on Maken elämä. Tuntuu että tässä keskustelussa on vain huippu lääkäreitä jotka tietävät kaiken kyseisestä aiheesta ja Maken sairaskertomuksenkin ovat varmaan lukeneet moneen kertaaan. Pitäkää itsenne terveenä ja nostaka välillä puntteja. :rock:
 
Jos ihminen saa siirrännäisen, niin joutuu syömään hylkimisenestolääkkeitä, mitkä alentaa vastususkykyä, sekä vaikuttaa katabolisesti lihaksistoon.
 
eikös tuon munuaisen voi joku lähisukulainen luovuttaa, niin saisi uuden filsun nopeemmin paikoilleen?

Voi kai sen luovuttaa jokin muukin, lähtee vaikka käymään USA:ssa, niin uskoisin jonkin "nyrkkipajan" vaihtavan..

SIIS:
Kaikki pakkislaiset mukaan kiaan "kuka kerkeää luovuttaa Markolle munuaisen?"
 
Kun kaikki sokeritautipotilaat jättävät viinanjuonnin ja alkavat toteuttaa annettuja dieettiohjeita... kun kaikki alkoholiongelman takia sairaalassa hoidetut jättävät ryyppäämisen... kun kaikki sydänpotilaat alkavat noudattaa terveellistä elämäntapaa... kun kaikki nivelongelmien vuoksi leikatut alkavat huolehtia kuntoutuksesta, lihaskunnosta ja kehonpainon hallinnasta... kun kaikki huumehoidossa olleet jättävät seuraavan annoksen ottamatta..... jne....jne...
niin silloin, EHKÄ, mäkin voisin aavistuksen jeesustella Savolaisen päätöstä jatkaa itse oman kehonsa käytön hallinnointia... edellyttäen, että saisin jostain riittävän varmaa faktaa siivittämään mutuiluani niistä syistä mitä kehonrakennuksen jatkaminen aiheuttaa siirrännäiselle.
MUTTA, onneksi, saamme kaikki vielä suureksi osin määrätä omista tekemisistämme ja orjuus on lain voimalla kielletty, ihminen saa siis itse päättää ja vastata omista tekemisistään... ei edes kiitollisuudenvelka voi viedä tätä oikeutta!
Onneksemme on kuitenkin olemassa NIIN täydellisesti kehittyneitä yksilöitä joiden ei tarvitse enää keskittyä omiin tekemisiinsä ja virheisiinsä vaan voivat siirtää huomionsa muiden epätäydellisten arvostelemiseen ja ainoalle oikealle tielle ohjaamiseen... :rolleyes:

Mitä tekemistä muiden ihmisten tekemisillä tai tekemättä jättämisillä on tämän munuaisasian kanssa?
Voin vastata itse: Ei yhtään mitään. Ei myöskään arvostelijoiden omilla tekemisillä. Samalla logiikalla kaikista pienemmistä rikoksista voisi suoraan jättää rankaisematta, kun tehdäänhän niitä isompiakin.
 
Mitä tekemistä muiden ihmisten tekemisillä tai tekemättä jättämisillä on tämän munuaisasian kanssa?

Jos kenenkaan tekemisia ei saisi kommentoida, olis aika vaikea keskustella yhtikas mistaan. Jos Make suunnittelee jo tassa vaiheessa itsensa myrkyttamista - jos ja kun - uusi munuainen on sisalla, niin sen varauksellinen kommentointi on tuskin kaikkein vallankumouksellisin kommentti ikina - joten eipa vedeta herneita nenaan jos kommentti ei ole luokkaa "anna menna Make, ela sa vaan omien unelmies mukaan". :jahas:

Itse nakisin Maken mieluummin Jorma Radyn tyyppisena, uransa lopettaneena henkilona jolla on vuosikymmenia aikaa tarjota bodikansalle kaikkea positiivista sen sijaan etta elatettaisiin eparealistisia ja terveytta vakavasti vaarantavia haaveita, kuten suunnitelmia paasta Olympialavalle siirrannaismunuaisella. Yrittakaa loytaa taman kirjoituksen logiikka alkaaka heti hyokatko sita vastaan.
 
Jos kenenkaan tekemisia ei saisi kommentoida, olis aika vaikea keskustella yhtikas mistaan. Jos Make suunnittelee jo tassa vaiheessa itsensa myrkyttamista - jos ja kun - uusi munuainen on sisalla, niin sen varauksellinen kommentointi on tuskin kaikkein vallankumouksellisin kommentti ikina - joten eipa vedeta herneita nenaan jos kommentti ei ole luokkaa "anna menna Make, ela sa vaan omien unelmies mukaan". :jahas:


Nimenomaan. Juuri tätä tarkoitinkin.
 
Ei oo kaikkien tavoite&unelma saada mahdollisimman äkkiä farmarivolvo, vaimo, koira, 2 lasta ja omakotitalo. Sit eletään 25-vuotiaana kuin viiskymppiset. Käydään kerran vuodessa irroittelemassa firman pikkujouluissa ja sit isketään kaikkea mikä liikkuu. Ei mitään noitakaan ihmisiä vastaan, jos se on todella mitä haluaa.

Kun kerta on selvää, mitä elämältä haluaa ja on samanlainen asenne kuin Makella yrittää saavuttaa se, niin ei kun vaan:rock:
 
Eipä hätiä mitiä. Tänään oli BBC:llä raportti, jossa toimittaja esiintyi ulkomaalaisena maksasiirrännäisen tarvitsijana. Kuvasi salaa Kiinan suurimmassa sairaalassa, joka oli erikoistunut nimenomaan sisuskalujen vaihtoon. Vaihto-osat olivat peräisin Kiinassa teloitetuilta rikollisilta. Lääkäri ensin myönsi tämän ja sitten sisään saapui sairaalan pisnesmies, joka kertoi näin oleva ja kuolemaantuomittujen maksaneen velkaansa yhteiskunnalle lahjoittamalla vapaaehtoisesti sisuksensa valtiolle. Tämän jälkeen loppuraato tuhkataan. Sairaala oli täynnä ulkolaisia odottamassa näitä varaosia. Hinta oli aikamoinen. £50,000. Mutta sieltä niitä osia löytyy, ilman turhaa odottelua ja byrokratiaa. Otollisin aika kuulemma on mennä Kiinan kansallispäivänä, jota juhlistetaan mm. teloittamalla rikollisia. Aikamoista.
 
Back
Ylös Bottom